Рішення
від 12.01.2021 по справі 520/9608/2020
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 січня 2021 року № 520/9608/2020

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бабаєва А.І., розглянувши адміністративний позов Головного управління Державної податкової служби у Харківській області до Комунального підприємства «Вода» Валківської районної ради про стягнення податкового боргу -

ВСТАНОВИВ:

23.07.2020 року Головне управління Державної податкової служби у Харківській області звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Комунального підприємства «Вода» Валківської районної ради, в якому просило суд стягнути до бюджету України кошти у розмірі 214170,02 гривень з Комунального підприємства «Вода» Валківської районної ради, податковий номер 34473807, адреса: вул. Стадіонна, буд. 3, м. Валки, Банківський район, Харківська область, 63002, з усіх відкритих розрахункових рахунків.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач має податковий борг в розмірі 214170,02 грн., який станом на час розгляду справи відповідачем не сплачено.

Комунальне підприємство «Вода» Валківської районної ради подало до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що надані позивачем докази не доводять існування податкового боргу.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 14.09.2020 року зупинено провадження по справі № 520/9608/2020 за позовом Головного управління Державної податкової служби у Харківській області до Комунального підприємства «Вода» про стягнення податкового боргу до набрання законної сили рішенням Харківського окружного адміністративного суду по справі № 520/1265/2020.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 30.12.2020 року поновлено провадження у справі № 520/9608/2020 за позовом Головного управління Державної податкової служби у Харківській області до Комунального підприємства «Вода» про стягнення податкового боргу.

Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що Комунальне підприємство «Вода» Валківської районної ради має податковий борг у загальному розмірі 214170,02 грн., який складається з податку на прибуток у сумі 61058,78 грн. з яких: 426,34 грн. - штрафні санкції, що нараховано на підставі податкового повідомлення - рішення від 25.07.2019 № 0081985205, що направлялось платнику поштовим відправленням з повідомленням про вручення; 1324,35 грн. - штрафні санкції, що нараховано на підставі податкового повідомлення - рішення від 08.11.2019 № 0101745204, що направлялось платнику поштовим відправленням з повідомленням про вручення; 1960,90 грн. - штрафні санкції, що нараховано на підставі податкового повідомлення - рішення від 05.12.2019 №0116715204, що направлялось платнику поштовим відправленням з повідомленням про вручення; 19134,00 грн. - податкові зобов`язання, що нараховано на підставі податкової декларації від 02.03.2020 №9335158083 по терміну слати; 38213,19 грн. - пеня, нарахована в порядку ст. 129 Податкового кодексу України. Рентна плата за користування надрами для видобування корисних копалин у сумі 153111,24 грн., а саме: 55958,58 грн. - штрафні санкції, що нараховано на підставі податкового повідомлення - рішення від 08.04.2020 № 0031165204; 97152,66 грн. - податкові зобов`язання, що нараховано на підставі розрахунку № 9096434005.

Податковим органом до відповідача засобами поштового зв`язку направлена податкова вимога від 08.12.2008 №1/65. Податкова вимога відповідачем не оскаржена.

Згідно з випискою з інтегрованої картки платника податків у Комунального підприємства «Вода» Валківської районної ради наявна несплачена сума податкового боргу 214170,02 грн.

Комунальне підприємство "ВОДА" Валківської районної ради зверталось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просило суд:

- визнати протиправною бездіяльність Головного управління ДПС у Харківській області щодо не списання безнадійного податкового боргу комунального підприємства "Вода" Валківської районної ради з податку на прибуток підприємств комунальної форми власності згідно податкової декларації з податку на прибуток підприємств і організацій № 9089955458 від 07.02.2014 в розмірі 48933,36 грн;

- зобов`язати Головне управління ДПС у Харківській області прийняти рішення про списання безнадійного податкового боргу комунального підприємства "Вода" Валківської районної ради з податку на прибуток підприємств комунальної форми власності в розмірі 48933,36 грн згідно податкової декларації з податку на прибуток підприємств і організацій № 9089955458 від 07.02.2014.

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 06.04.2020 року по справі № 520/1265/2020 адміністративний позов комунального підприємства "Вода" Валківської районної ради (місцезнаходження: вул. Стадіонна, буд. 3, м. Валки, Валківський район, Харківська область, 63002, ідентифікаційний код - 34473807) до Головного управління ДПС у Харківській області (місцезнаходження: вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, ідентифікаційний код - 43143704) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії задоволено в повному обсязі. Визнано протиправною бездіяльність Головного управління ДПС у Харківській області щодо не списання безнадійного податкового боргу комунального підприємства "Вода" Валківської районної ради з податку на прибуток підприємств комунальної форми власності згідно податкової декларації з податку на прибуток підприємств і організацій № 9089955458 від 07.02.2014 в розмірі 48933 (сорок вісім тисяч дев`ятсот тридцять три) 36 грн. Зобов`язано Головне управління ДПС у Харківській області прийняти рішення про списання безнадійного податкового боргу комунального підприємства "Вода" Валківської районної ради з податку на прибуток підприємств комунальної форми власності в розмірі 48933 (сорок вісім тисяч дев`ятсот тридцять три) 36 грн згідно податкової декларації з податку на прибуток підприємств і організацій № 9089955458 від 07.02.2014.

Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 22.10.2020 року апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Харківській області задоволено. Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 06.04.2020 по справі № 520/1265/2020 скасовано з прийняттям нового судового рішення про відмову в задоволенні позову.

Згідно з п.п.16.1.3 та п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового Кодексу України (далі по тексту - ПК України) платник податків зобов`язаний: подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно п.46.1 ст.46 ПК України податкова декларація, розрахунок, звіт (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов`язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов`язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Відповідно до п.50.1 ст.50 ПК України у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов`язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.

Згідно п.56.11 ст.56 ПК України не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.

Пунктом 54.1 ст.54 ПК України встановлено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до п. 58.1 ст.58 ПК України контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт: невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації; завищення розміру задекларованого від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованої платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу; заниження або завищення суми податкових зобов`язань, заявленої у податковій (митній) декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість, крім випадків, коли зазначене заниження або завищення враховано при винесенні інших податкових повідомлень-рішень за результатами перевірки; завищення сум податку на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню з бюджету, заявлених у податкових деклараціях, зокрема при використанні права на податкову знижку відповідно до розділу IV цього Кодексу; наявності помилок при визначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної та/або відсутності реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до податкової накладної протягом граничних строків, передбачених цим Кодексом.

Судом встановлено, що відповідачем по справі у строки, визначені діючим законодавством заборгованість перед бюджетом не сплачено, внаслідок чого склався податковий борг у сумі 214170,02 грн.

Вищезазначене свідчить про невиконання відповідачем свого податкового обов`язку щодо сплати податків та зборів в строки та у розмірах, встановлених Податковим кодексом України.

Враховуючи викладене вище, суд приходить до висновку, що на момент звернення до суду податковим органом вжито всі заходи на погашення суми заборгованості, проте остання відповідачем не сплачена, що підтверджується виписками з інтегрованої картки платника податків.

Відповідно до підпункту "е" пункту 176.1 статті 176 Податкового Кодексу України платники податку зобов`язані своєчасно сплачувати узгоджену суму податкових зобов`язань, а також суму штрафних (фінансових) санкцій, нарахованих контролюючим органом, та пені, за винятком суми, що оскаржується в адміністративному або судовому порядку.

Пунктом 59.1 статті 59 Податкового кодексу України передбачено, що у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Суд зазначає, що на час розгляду справи податковий борг в розмірі 214170,02 грн. відповідачем не сплачений.

Відповідно до ч.2 ст.73 Кодексу адміністративного судочинства України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

З огляду на зміст наведеної норми процесуального права та зважаючи на те, що вимогою заявленого позову є стягнення податкового боргу, предметом доказування у даній справі є обставини, які свідчать про наявність підстав, з якими закон пов`язує можливість стягнення податкової заборгованості в судовому порядку; встановлення факту її сплати в добровільному порядку або встановлення відсутності такого факту; перевірка вжиття контролюючим органом заходів щодо стягнення податкового боргу на підставі та в черговості, встановлених ПК України, тощо.

При цьому, питання правомірності нарахованих контролюючим органом грошових зобов`язань не охоплюється предметом даного позову, а отже суд не має процесуальних повноважень у межах розгляду даної справи здійснювати їх правовий аналіз.

Наведене є однією із гарантій дотримання у податкових відносинах принципу правової визначеності, як складової принципу верховенства права.

Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом у постанові від 22 серпня 2018 року по справі № 820/1878/16.

Згідно з ч.5 ст.242 Кодексу адміністративного судочинства України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Щодо посилань відповідача на те, що розрахунок від 05.05.2020 № 9096434005 в матеріалах справи відсутній, суд зазначає наступне.

Так, матеріали справи містять копію розрахунку № 9096434005, яким визначено податкові зобов`язання у розмірі 97152,66 грн. При цьому, вказані відомості містяться в інтегрованій картці платника податків.

З огляду на викладене вищевказані посилання відповідача є необґрунтованими.

Щодо посилань відповідача на те, що штрафні санкції на суму 1960,90 грн. сплачено згідно платіжного доручення №881 від 13.12.2019 року, штрафні санкції на суму 19134,00 грн. сплачено згідно платіжного доручення № 439 від 06.03.2020 року, штрафні санкції на суму 55958,58 грн. сплачена згідно платіжних доручень №№ 701, 702 від 05.06.2020 року, суд зазначає наступне.

Згідно з п. 87.9 ст.87 Податкового Кодексу України у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов`язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків.

Відповідно до ст.131 Податкового Кодексу України нараховані контролюючим органом суми пені самостійно сплачуються платником податків. При погашенні суми податкового боргу (його частини) кошти, що сплачує такий платник податків, у першу чергу зараховуються в рахунок податкового зобов`язання. У разі повного погашення суми податкового боргу кошти, що сплачує такий платник податків, в наступну чергу зараховуються у рахунок погашення штрафів, в останню чергу зараховуються в рахунок пені. Якщо платник податків не виконує встановленої цим пунктом черговості платежів або не визначає її у платіжному документі (чи визначає з порушенням зазначеного порядку), контролюючий орган самостійно здійснює такий розподіл такої суми у порядку, визначеному цим пунктом. Суми пені зараховуються до бюджетів або державних цільових фондів, до яких згідно із законом зараховуються відповідні податки.

Як зазначено позивачем, кошти, що надійшли на підставі платіжних доручень від 13.12.2019 № 881, від 06.03.2020 №439, від 05.06.2020 №701, від 09.06.2020 №702 зараховано у рахунок погашення податкового боргу КП Вода в порядку черговості його виникнення.

На підтвердження вищевказаних обставин позивачем надано до суду інтегровану картку платника податків відповідача.

З огляду на викладене вищевказані посилання відповідача є безпідставними.

Таким чином, у Комунального підприємства «Вода» Валківської районної ради утворилась податкова заборгованість у розмірі 214170,02 грн., яка не сплачена та на думку суду підлягає стягненню, як законна та обґрунтована.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 243, ст. 246, ст.255, ст. 293, ст. 295, ст. 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Головного управління Державної податкової служби у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057) до Комунального підприємства «Вода» Валківської районної ради (вул. Стадіонна, буд. 3, м. Валки, Валківський район, Харківська область, 63002) про стягнення податкового боргу - задовольнити.

Стягнути з Комунального підприємства «Вода» Валківської районної ради (податковий номер 34473807, адреса: вул. Стадіонна, буд. 3, м. Валки, Валківський район, Харківська область, 63002) до бюджету України суму податкового боргу в загальному розмірі 214170 (двісті чотирнадцять тисяч сто сімдесят) грн. 02 коп. з усіх відкритих розрахункових рахунків.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Бабаєв А.І.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.01.2021
Оприлюднено14.01.2021
Номер документу94068177
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/9608/2020

Рішення від 12.01.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бабаєв А.І.

Ухвала від 30.12.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бабаєв А.І.

Ухвала від 14.09.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бабаєв А.І.

Ухвала від 27.07.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бабаєв А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні