Справа № 569/20421/20
1-кс/569/250/21
УХВАЛА
06 січня 2021 року м. Рівне
Слідчий суддя Рівненського міського суду ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 розглянувши клопотання старшого слідчого з ОВС ВРКП СУ ГУ ДФС у Рівненській області підполковника податкової міліції ОСОБА_3 , яке погоджено прокурором відділу Рівненської обласної прокуратури ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до речей і документів,-
ВСТАНОВИВ:
Слідчий у рамках кримінального провадження за №42020180000000123 від 10.09.2020 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 212 КК України, звернувся до суду із вказаним клопотанням, про тимчасовий доступ до речей і документів, які знаходяться у володінні приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу ОСОБА_5 АДРЕСА_1 .
В обґрунтуванняклопотання вказує, що у відповідності до матеріалів відділу БКОЗ УСБУ в Рівненській області, які стали підставою для внесення відомостей про вчинення кримінального правопорушення до ЄРДР вбачається, що фізична особа ОСОБА_6 у період 2018-2019 років набула у власність об`єкти нерухомого майна шляхом будівництва житлових будинків, замовником яких вона безпосередньо виступила, та у подальшому здійснила продаж об`єктів житлової нерухомості із заниженням у договорах купівлі-продажу фактичної вартості чим ухилилася від сплати податків.
Так, з матеріалів відділу БКОЗ УСБУ в Рівненській області встановлено, що в листопаді 2018 р. завершено будівництво та здано в експлуатацію житлові будинки АДРЕСА_2 та АДРЕСА_3 , замовником будівництва яких виступала громадянка ОСОБА_6 . Згідно акту готовності об`єктів до експлуатації, кошторисна вартість будівництва вищевказаних будинків становить 16523,5 тис. грн. Кількість квартир у будинках АДРЕСА_2 та АДРЕСА_3 становить 360 шт., загальна проща будинків 21684,4 кв. м., житлова площа 10231,4 кв. м.
Крім цього, у березні 2019 р. завершено будівництво та здано в експлуатацію житлові будинки АДРЕСА_4 та АДРЕСА_3 , замовником будівництва яких також виступала громадянка ОСОБА_6 . Кошторисна вартість будівництва вищевказаних будинків, згідно актів готовності об`єктів до експлуатації становить 10075,8 тис. грн. Кількість квартир у будинках АДРЕСА_4 та АДРЕСА_5 становить 351 шт., загальна проща будинків 20 888,6 кв. м., житлова площа 10185,3 кв. м. На даний час усі квартири у вищевказаних будинках фактично відчужено для кінцевих споживачів.
ОСОБА_6 з метою зменшення податкового навантаження, належні їй квартири у вищевказаних багатоквартирних житлових будинках, актами приймання-передачі нерухомого майна передавала на підконтрольні суб`єкти господарської діяльності, які в подальшому здійснювали їх реалізацію для кінцевих споживачів, із вказанням в офіційних документах завідомо недостовірної інформації щодо їх реальної вартості.
Окрім того, згідно показників опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України, станом на 01.01.2019 (лист ІНФОРМАЦІЯ_1 від 17.10.2018 №7/15.3/10900-18 та наказ ІНФОРМАЦІЯ_1 від 06.12.2018 №335 «Про показники опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України») по Рівненській області визначено у розмірі 11638 грн. з ПДВ за 1 кв.м.
Таким чином, фактичний дохід від реалізації квартир у будинках АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 та АДРЕСА_3 становить 237,6 млн. грн. (20416,7 кв.м. (житлова площа квартир) х 11638 грн. (опосередкована вартості спорудження житла по Рівненській області)). В такий спосіб, шляхом заниження вартості реалізованих об`єктів нерухомості в розмірі 211 млн. грн. (237,6 16,5 10,1) громадянка ОСОБА_6 ухилилася від сплати податків до бюджету.
Поряд з цим встановлено, що ОСОБА_6 з метою зменшення податкового навантаження, належні їй квартири у вищевказаних багатоквартирних житлових будинках за адресами: АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 та АДРЕСА_5 , актами приймання-передачі нерухомого майна передавала на підконтрольні їй суб`єкти господарської діяльності: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_7 ) ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_8 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_9 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_10 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_11 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_12 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_13 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_15 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_14 ),ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_16 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_15 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_17 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_16 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_17 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_19 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_18 ) ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_20 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_19 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_21 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_20 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_22 » код НОМЕР_21 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_23 » код НОМЕР_22 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_24 » код НОМЕР_23 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_25 » код НОМЕР_24 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_26 » код НОМЕР_25 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_27 » код НОМЕР_26 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_28 » код НОМЕР_27 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_29 » код НОМЕР_28 які в подальшому здійснювало їх реалізацію для кінцевих споживачів, із вказанням в офіційних документах завідомо недостовірної інформації щодо їх реальної вартості.
Досудовим розслідування встановлено, що договори купівлі-продажу квартир, укладені між ОСОБА_6 та вказаними вище товаритствами з покупцями, нотаріально посвідчені приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_5 АДРЕСА_1 .
Покликаючись на вищевикладене, з метою всебічного, повного і неупередженого дослідження обставин кримінального провадження слідчий вказує на необхідність тимчасового доступу до речей і документів, перелік яких наведено у клопотанні для подальшого надання їх для проведення відповідних експертиз, документальних перевірок, пред`явлення документів під час проведення слідчих дій.
Слідчий подав заяву про розгляд клопотання без його участі.
З урахуванням заяви слідчого, відповідно до ч. 4ст. 107 КПК України, фіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалась.
Клопотання розглядається у відсутності особи, у володінні якої знаходяться речі та документи відповідно до ч. 2ст. 163 КПК України.
Дослідивши клопотання, слідчий суддя приходить до наступного висновку.
Відповідно до ч. 1ст. 159 КК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Згідно п. 2 ч. 5 ст. 163 КПК України, слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.
При розгляді клопотання, слідчий суддя враховує правові позиції Європейського суду з прав людини, висловлені у рішеннях від 15.07.2003 року у справі «Ернст та інші проти Бельгії» та від 07.07.2007 року «Смирнов проти Росії», де зазначено про визначення конкретної підстави та мети відповідної слідчої дії, конкретної інформації про мету та предмети, які підлягають вилученню, про пропорційність проведення відповідних дій органів влади та протиправність наділення слідчих органів широкими повноваженнями по визначенню на власний розсуд вирішувати питання про вилучення певних матеріалів.
Як встановлено судом, слідчий у поданому клопотанні просить суд надати тимчасовий доступ до інформації, яка міститься у документах про вчинення нотаріальних дій, що має істотне значення для всебічного, повного, об`єктивного і неупередженого дослідження всіх обставин кримінального провадження і є таємницю вчинення нотаріальних дій.
Як вбачається із клопотання, слідчий посилається на рапорт ст. оперуповноваженого в ОСВ 1 сектору відділу БКОЗ Управління СБУ в Рівненській області ОСОБА_7 та покази свідка ОСОБА_8 , який також являється ст. оперуповноваженим відділу БКОЗ Управління СБУ в Рівненській області, інших належних доказів слідчим не надано.
Що стосується рапорту ОСОБА_7 , то слідчий суддя не приймає його як доказ в силу ст. 98 КПК України та рішеннь Верховного Суду з даного приводу, оскільки він являється внутрішнім документом ІНФОРМАЦІЯ_30 .
Згідно витягу з Єдиного реєстру досудових рослідувань від 10.09.2020 слідує, що ОСОБА_6 шляхом заниження вартості реалізованих об"єктів нерухомості (квартир), які реалізовано кінцевому споживачу, умисно ухилилась від сплати податків на доходи фізичних осіб від продажу об"єктів нерухомості та військового збору, що призвело до ненадходження до бюджету коштів у великих розмірах.
Однак з даного витягу не вбачається, у яких конкретно об"єктів нерухомості (квартир), кому реалізовано, по якій ціні. Крім того, не вказано, чому саме слідчий визначив великі розміри ненадходження коштів до бюджету. Також з витягу не відомо, яке відношення має до можливого ухилення від сплати податків ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 », ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_15 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_16 », ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_17 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_19 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_20 », ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_21 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_22 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_23 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_24 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_25 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_26 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_27 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_28 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_29 », іншими фізичними та юридичними особами, квартир, житлових та нежитлових, офісних, інших приміщень, об`єктів нерухомості за адресами: АДРЕСА_3 , АДРЕСА_6 , АДРЕСА_6 .
Враховуючи практику ЄСПЛ, яка висловлена у рішеннях « Надточій проти України», «Остюрн проти ФРН», «Енгель та інші проти Нідерландів», « Равнсборг проти Швеції», «Путц проти Австрії», гарантії прав людини, передбачені Конвенцією, щодо кримінального провадження, розповсюджуються у тому числі і на інше публічне переслідування особи, якщо таке переслідування можливо визначити карно-кримінально правовим та національним правом: колом адресатів та правовими наслідками для адресатів. Тобто гарантії передбачені ст. 4 Протоколу №7, стосуються не лише кримінального провадження у розумінні законодавства України, а й будь-якого публічного переслідування, яке здійснюється Державою.
Європейський суд з прав людини, ухвалюючи рішення у справах «Шенк проти Швейцарії» від 12.07.1988 року, «Тейксейра де Кастро проти Португалії» від 09.06.1998 року, «Яллог проти Німеччини» від 11.07.2006 року, «Шабельник проти України» від 19.02.2009, зазначав, що допустимість доказів є прерогативою національного права і, за загальним правилом, саме національні суди повноважні оцінювати надані їм докази, а порядок збирання доказів, передбачений національним правом, має відповідати основним правам, визнаним Конвенцією.
Слідчий суддя не може враховувати покази свідка ОСОБА_8 , який являється працівником ІНФОРМАЦІЯ_31 , оскільки він діє як службова особа під час виконання своїх службових обов"язків. Його свідчення не може вважатися об"єктивним доказом у справі, оскільки він є представниками суб"єкта владних повноважень, які виконують правоохоронні функції для забезпечення державної безпеки України. Жодних рішень фіскальних органів щодо здійснення перевірки ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 », ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_15 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_16 », ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_17 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_19 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_20 », ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_21 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_22 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_23 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_24 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_25 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_26 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_27 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_28 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_29 », з яких слідує, що вказані товариства ухилялись від сплати податків слідчим до клопотання не додано.
Враховуючи викладене, а також що клопотання слідчого та вищевказані додані матеріали не містять достатніх обґрунтувань, які вказують на необхідність тимчасового доступу до документів (інформації) про які йдеться у клопотанні, а саме яке суттєве значення вони мають для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, і яких саме, слідчий суддя не вбачає підстав для задоволення клопотання, а тому у його задоволенні слід відмовити.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 159, 163, 309 КПК України, слідчий суддя, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні клопотання слідчого про надання тимчасового доступу до речей і документів, які знаходяться у володінні приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу ОСОБА_5 АДРЕСА_1 - відмовити.
Ухвала в апеляційному порядку оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Рівненський міський суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 06.01.2021 |
Оприлюднено | 30.05.2024 |
Номер документу | 94093883 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Рівненський міський суд Рівненської області
Сидорук Є. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні