Рішення
від 12.01.2021 по справі 120/3486/20-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

12 січня 2021 р. Справа № 120/3486/20-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Мультян М.Б., розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження справу за позовом Колективного підприємства "Немирівський ринок" Немирівської райспоживспілки до Немирівської міської ради Немирівського району Вінницької області про визнання протиправним та скасування пункту протоколу, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Колективного підприємства "Немирівський ринок" Немирівської райспоживспілки до Немирівської міської ради Немирівського району Вінницької області, в якій просить суд:

- визнати протиправним та скасувати пункт 6 протоколу №20 від 16.06.2020 року позачергового засідання комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій Немирівської міської об`єднаної територіальної громади, яким призупинено діяльність м`ясного павільйону за адресою: м. Немирів, вул. Горького, 109, який належить КП Немирівський ринок Немирівської райспоживспілки;

- зобов`язати Немирівську міську раду Немирівського району Вінницької області внести зміни в адресну книгу, а саме здійснити запис, що м`ясний павільйон який належить КП Немирівський ринок Немирівської райспоживспілки, розташований за адресою: м. Немирів, вул. Горького, 109.

В обґрунтування заявлених позовних вимог вказує, пунктом 6 протоколу №20 від 16.06.2020 року позачергового засідання комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій Немирівської міської об`єднаної територіальної громади призупинено діяльність м`ясного павільйону за адресою: м. Немирів, вул. Горького, 109, який належить КП Немирівський ринок Немирівської райспоживспілки. У вказаному протоколі визначено дві підстави для призупинення діяльність м`ясного павільйону, а саме: недотримання вимог постанови Головного державного санітарного лікаря України від 06.06.2020 року №34 Про затвердження Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів з торгівлі на ринках на період карантину у зв`язку з поширенням корона вірусної хвороби (СОVID-19 ) та невідповідність адреси нерухомого майна.

Щодо першої підстави для прийняття оскаржуваного пункту 6 протоколу № 20 від 16.06.2020 року зазначив, що постанова Головного державного санітарного лікаря України від 06.06.2020 року №34 містить тимчасові рекомендації щодо організації проти епідеміологічних заходів з торгівлі на ринках на період карантину у зв`язку з поширенням корона вірусної хвороби. Дана постанова пом`якшила протиепідемічні норми роботи ринків порівняно із постановою №14 від 27.04.2020 року, які КП Немирівський ринок виконував.

Звернув увагу, що припису Держпродспоживслужби про призупинення діяльності м`ясного павільйону за адресою: м. Немирів, вул. Горького, 109 не було.

Щодо адреси нерухомого майна зазначив, що на підставі свідоцтва про право власності серія та номер НОМЕР_1 виданого 18.05.2004 року Виконавчим комітетом Немирівської міської ради, КП Немирівський ринок надано у власність нежитлову будівлю м`ясного павільйону, за адресою Вінницька область, Немирівський р-н., м. Немирів, вул. Горького, буд.109, також в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності зареєстровано право власності на земельну ділянку під м`ясним павільйоном, кадастровий номер: 0523010100:01:003:0046, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 766997005230 що розташований за адресою: Вінницька область, м. Немирів, вул. Горького, 109.

Доказів невідповідності адреси м`ясного павільйону техногенна комісія не надала. Рішення щодо перейменування вулиці на якій розташований м`ясний павільйон та рішення про зміну нумерації адреси, Виконавчий комітет Немирівської міської ради не приймав.

Відтак, з огляду на вказане просить позовні вимоги задовольнити повністю.

Ухвалою від 28.07.2020 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження та вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомленням сторін в порядку, встановленому статтею 262 КАС України. Цією ж ухвалою відповідачу встановлено 15-ти денний строк з дня вручення ухвали для подання відзиву на позовну заяву в порядку, передбаченому статтею 162 КАС України.

13.08.2020 на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву, у якому відповідач заперечує щодо задоволення адміністративного позову. Зазначає, що приймаючи протокол №20 від 16.06.2020 року позачерговим засіданням комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій Немирівської міської об`єднаної територіальної громади було заслухано головного спеціаліста відділу безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини Немирівського районного управління головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області ОСОБА_1 , яка повідомила про те, що станом на 16.06.2020 року м`ясний павільйон, який належить КП Немирівський ринок не відповідає вимогам постанови Головного державного санітарного лікаря України від 06.06.2020 року №34, яка містить тимчасові рекомендації щодо організації протиепідеміологічних заходів з торгівлі на ринках на період карантину у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби. Окрім того, в даному протоколі було рекомендовано привести до відповідності адресу нерухомого майна, за якою знаходиться вищезазначений м`ясний павільйон, адміністрації ринку внести зміни до експлуатаційного дозволу та здійснити реєстрацію у Немирівському районному управлінні Держпродспоживслужби у Вінницькій області, як оператора ринку харчових продуктів.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі факти, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини та надав їм правову оцінку.

16.06.2020 на позачерговому засіданні комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій Немирівської міської об`єднаної територіальної громади прийнято рішення, яке оформлено протоколом №20, а саме пункт 6, яким з 18.06.2020 року вирішено призупинити діяльність Колективного підприємства "Немирівський ринок" Немирівської райспоживспілки за адресою: м. Немирів, вул. Горького, буд.109 (м`ясний павільйон) у зв`язку з недотриманням вимог постанови Головного державного санітарного лікаря України від 06.06.2020 року №34 Про затвердження Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів з торгівлі на ринках на період карантину у зв`язку з поширенням корона вірусної хвороби (COVID-19) та невідповідністю адреси нерухомого майна. Окрім того, рекомендовано адміністрації ринку внести зміни до експлуатаційного дозволу та здійснити реєстрацію у Немирівському районному управлінні Держпродспоживслужби у Вінницькій області, як оператора ринку харчових продуктів.

Не погодившись з пунктом 6 рішення засіданні комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій Немирівської міської об`єднаної територіальної громади, що оформлене протоколом №20 від 16.06.2020 року, позивач звернувся до суду за захистом своїх прав.

Надаючи правову оцінку спірному рішенню, суд зазначає наступне.

Частиною 2 статті 19 Конституції України визначено обов`язок органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини між органами виконавчої влади, операторами ринку харчових продуктів та споживачами харчових продуктів врегульовано Законом України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів від 23.12.1997 року №771/97-ВР (надалі - Закон №771/97-ВР).

Пунктом 55 частини 1 статті 1 Закону №771/97-ВР визначено, що оператор ринку харчових продуктів (оператор ринку) - суб`єкт господарювання, який провадить діяльність з метою або без мети отримання прибутку та в управлінні якого перебувають потужності, на яких здійснюється первинне виробництво, виробництво, реалізація та/або обіг харчових продуктів та/або інших об`єктів санітарних заходів (крім матеріалів, що контактують з харчовими продуктами), і який відповідає за виконання вимог цього Закону та законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів. До операторів ринку належать фізичні особи, якщо вони провадять діяльність з метою або без мети отримання прибутку та займаються виробництвом та/або обігом харчових продуктів або інших об`єктів санітарних заходів. Оператором ринку також вважається агропродовольчий ринок.

Правові та організаційні засади державного контролю, що здійснюється з метою перевірки дотримання операторами ринку законодавства про харчові продукти, корми, здоров`я та благополуччя тварин визначені Законом України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин від 18.05.2017 року №2042-VIII (надалі - Закон №2042-VIII).

Відповідно до статті 2 Закону №2042-VIII законодавство про державний контроль складається з Конституції України, цього Закону, Митного кодексу України, законів України , Про ветеринарну медицину , Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності та інших виданих відповідно до них нормативно-правових актів .

При цьому, дія цього Закону № 2042-VIII поширюється на суспільні відносини, пов`язані із здійсненням державного контролю за діяльністю операторів ринку, які здійснюють виробництво та/або обіг харчових продуктів, інших об`єктів санітарних заходів та/або кормів, у тому числі ввезення (пересилання) на митну територію України харчових продуктів та/або кормів, з метою перевірки цієї діяльності на відповідність законодавству про харчові продукти та корми, здоров`я та благополуччя тварин. Дія цього Закону поширюється також на суспільні відносини, пов`язані із здійсненням державного контролю побічних продуктів тваринного походження, що ввозяться (пересилаються) на митну територію України, з метою їх перевірки на відповідність законодавству про побічні продукти тваринного походження (стаття 3 вищенаведеного Закону).

Відповідно до статті 4 Закону № 2042-VIII до органів виконавчої влади у сфері державного контролю належать Кабінет Міністрів України; центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів та у сфері ветеринарної медицини; компетентний орган.

Постановою Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 року № 667 затверджено Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

Пунктом 1 зазначеного Положення визначено, що Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства та який реалізує державну політику у галузі ветеринарної медицини, сферах безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, карантину та захисту рослин, ідентифікації та реєстрації тварин, санітарного законодавства, санітарного та епідемічного благополуччя населення.

Відповідно до пункту 7 вказаного положення, Держпродспоживслужба здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи.

Статтею 11 Закону №2042-VIII визначені права державних інспекторів та державних ветеринарних інспекторів під час здійснення заходів державного контролю, в тому числі видавати приписи щодо усунення порушень цього Закону, законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин; здійснювати позапланові інспектування потужностей з метою перевірки виконання операторами ринку приписів, розпоряджень та рішень, прийнятих за результатами здійснення попередніх заходів державного контролю.

Отже, до повноважень Держпродспоживслужби належить видавати приписи щодо усунення оператором ринку порушень законодавства про харчові продукти, в тому числі щодо призупинення його діяльності до усунення виявлених порушень.

11.03.2020 року прийнята постанова Кабінету Міністрів України №211 Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 якою, відповідно до статті 29 Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб" від 06.04.2000 року 1645-III (далі - Закон 1645-III), з метою запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19 та з урахуванням рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10.03.2020 року, з 12 березня 2020 року на усій території України установлено карантин.

Закон України 1645-III визначає правові, організаційні та фінансові засади діяльності органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, спрямованої на запобігання виникненню і поширенню інфекційних хвороб людини, локалізацію та ліквідацію їх спалахів та епідемій, встановлює права, обов`язки та відповідальність юридичних і фізичних осіб у сфері захисту населення від інфекційних хвороб.

Згідно зі статтею 1 Закону 1645-III карантин це адміністративні та медико-санітарні заходи, що застосовуються для запобігання поширенню особливо небезпечних інфекційних хвороб;

обмежувальні протиепідемічні заходи - медико-санітарні та адміністративні заходи, що здійснюються в межах осередку інфекційної хвороби з метою запобігання її поширенню;

протиепідемічні заходи - комплекс організаційних, медико-санітарних, ветеринарних, інженерно-технічних, адміністративних та інших заходів, що здійснюються з метою запобігання поширенню інфекційних хвороб, локалізації та ліквідації їх осередків, спалахів та епідемій.

Відповідно до статті 5 Закону 1645-III органи місцевого самоврядування у сфері захисту населення від інфекційних хвороб забезпечують проведення профілактичних і протиепідемічних заходів на територіях населених пунктів, у місцях масового відпочинку населення та рекреаційних зонах, а також робіт по ліквідації епідемій та спалахів інфекційних хвороб і вирішують питання фінансового та матеріально-технічного забезпечення цих заходів і робіт.

Статтею 10 Закону 1645-III визначено, що основними принципами профілактики інфекційних хвороб є: визнання захисту населення від інфекційних хвороб одним із пріоритетних напрямів діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування; дотримання підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та громадянами санітарно-гігієнічних та санітарно-протиепідемічних правил і норм при здійсненні будь-яких видів діяльності; комплексність проведення профілактичних, протиепідемічних, соціальних і освітніх заходів, обов`язковість їх фінансування; безоплатність надання медичної допомоги особам, хворим на інфекційні хвороби, у державних і комунальних закладах охорони здоров`я та в державних наукових установах; соціальний захист осіб, які хворіють на інфекційні хвороби чи є бактеріоносіями; державна підтримка відповідних наукових розробок і вітчизняних виробників медичних імунобіологічних препаратів, лікарських і дезінфекційних засобів та виробів медичного призначення, що застосовуються для профілактики, діагностики та лікування інфекційних хвороб.

Відповідно до статті 29 Закону 1645-III визначено, що організація та контроль за дотриманням встановленого на території карантину правового режиму, своєчасним і повним проведенням профілактичних і протиепідемічних заходів покладаються на місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

Враховуючи викладене вище до повноважень органів місцевого самоврядування відноситься вжиття комплексу профілактичних і протиепідемічних заходів, у тому числі адміністративного характеру, спрямованих для запобігання поширенню особливо небезпечних інфекційних хвороб.

Статтею 30 Закону 1645-III визначено повноваження місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в умовах карантину.

Так, на територіях, де встановлено карантин, місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування надається право:

1) залучати підприємства, установи, організації незалежно від форм власності до виконання заходів з локалізації та ліквідації епідемії чи спалаху інфекційної хвороби;

2) залучати для тимчасового використання транспортні засоби, будівлі, споруди, обладнання, інше майно підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, необхідне для здійснення профілактичних і протиепідемічних заходів, із наступним повним відшкодуванням у встановленому законом порядку його вартості або витрат, пов`язаних з його використанням;

3) установлювати особливий режим в`їзду, виїзду на території карантину та окремих адміністративно-територіальних одиниць громадян і транспортних засобів, а у разі необхідності - проводити санітарний огляд речей, багажу, транспортних засобів та вантажів;

4) запроваджувати більш жорсткі, ніж встановлені нормативно-правовими актами, вимоги щодо якості, умов виробництва, виготовлення та реалізації продуктів харчування, режиму обробки та якості питної води;

5) установлювати особливий порядок проведення профілактичних і протиепідемічних, у тому числі дезінфекційних, та інших заходів;

6) створювати на в`їздах, виїздах на території карантину та окремих адміністративно-територіальних одиниць, що знаходяться на території карантину, контрольно-пропускні пункти, залучати в установленому порядку для роботи в цих пунктах військовослужбовців, працівників, матеріально-технічні та транспортні засоби підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, частин та підрозділів центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сферах оборони і військового будівництва, охорони громадського порядку.

Відповідно до положення про комісію з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій Немирівської міської об`єднаної територіальної громади затвердженого Рішенням виконавчого комітету Немирівської міської ради від 19.09.2017 року № 150, комісія відповідно до покладених на неї завдань у режимі повсякденої діяльності:

- здійснює координацію діяльності щодо розроблення і виконання цільових і науково-технічних програм, здійснення заходів у сфері цивільного захисту та техногенно-екологічної безпеки;

- здійснює заходи щодо забезпечення захисту населення, сталого функціонування господарських об`єктів, зменшення можливих матеріальних втрат та збереження національної культурної спадщини у разі виникнення надзвичайної ситуації;

- встановлює межі зони, на якій виникла надзвичайна ситуація, та організовує визначення розміру шкоди, заподіяної суб`єктам господарювання і населенню внаслідок виникнення надзвичайної ситуації місцевого рівня;

- організовує здійснення постійного контролю за станом навколишнього природного середовища на території, що зазнала впливу надзвичайної ситуації, обстановкою на аварійних об`єктах і прилеглих до них територіях;

- приймає рішення щодо попередньої класифікації надзвичайної ситуації за видом, кваліфікаціними ознаками та рівнем, забезпечує своєчасне подання до територіального органу ДСНС України зазначених матеріалів;

- вивчає обставини, що склалися, та подає виконавчому комітету ради об`єднаної територіальної громади інформацію про вжиті заходи, причини виникнення та результати ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, а також пропозиції щодо подальших дій із запобігання її розвитку;

у режимі надзвичайного стану:

- забезпечує координацію, організацію робіт та взаємодію органів управління га сил цивільного захисту Ланки ОТГ територіальної підсистеми ЄДС України з урахуванням особливостей, що визначаються згідно з вимогами Законів України Про правовий режим воєнного стану , Про правовий режим надзвичайного стану , а також інших нормативно-правових актів;

- здійснює заходи, необхідні для відвернення загрози та забезпечення безпеки і здоров`я громадян, забезпечення функціонування органів місцевого самоврядування.

Тобто, комісія з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій Немирівської міської об`єднаної територіальної громади наділена можливістю здійснювати заходи щодо забезпечення захисту населення у разі виникнення надзвичайної ситуації, запроваджувати більш жорсткі, ніж встановлені нормативно-правовими актами, вимоги щодо якості, умов виробництва, виготовлення та реалізації продуктів харчування, однак вона не наділена повноваженнями щодо зупинення діяльності окремих об`єктів, в даному випадку оператора ринку.

Більше того суд вважає за необхідне заначити, що рішення позачергового засідання комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій Немирівської міської об`єднаної територіальної громади, що оформлене протоколом №20 від 16.06.2020 року, а саме пункт 6, фактично зводиться до констатації недотримання КП Немирівський ринок вимог постанови Головного державного санітарного лікаря України від 06.06.2020 року №34 Про затвердження Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів з торгівлі на ринках на період карантину у зв`язку з поширенням корона вірусної хвороби (СОУШ-19 ) , без наведеного обґрунтування такого висновку та зазначення, які саме порушення були допущені КП Немирівський ринок .

Виходячи з практики Європейського Суду з прав людини, надання правової дискреції органам влади у вигляді необмежених повноважень є несумісним з принципом верховенства права і закон має з достатньою чіткістю визначати межі такої дискреції, наданої компетентним органам та порядок її здійснення, з урахуванням законної мети даного заходу, щоб забезпечити особі належний захист від свавільного втручання (рішення у справі "Волохи проти України" від 02.11.2006 року, рішення у справі "Malone v. United Kindom" від 02.08.1984 року).

Рішення можна вважати вмотивованим, якщо в ньому зазначено обставини, що мають значення для правильного вирішення порушеного питання, які мають бути дослідженні в рамках його розгляду; є посилання на докази, на підставі яких ці обставини встановлено; є посилання на норми права, якими керувалася комісія з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій Немирівської міської об`єднаної територіальної громади.

Також суд зазначає, що 28.07.2020 року було подано адвокатський запит щодо наявності рішень, актів обстеження, що слугували підставою для закриття м`ясного павільйону Колективного підприємства "Немирівський ринок" Немирівської райспоживспілки.

На адвокатський запит Головне управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області листом від 29.07.2020 року № Вих-6.3/5806-20 проінформувала, що на адресу Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області з виконавчого комітету Немирівської міської ради надходила лише інформація щодо переліку об`єктів, які розміщені у АДРЕСА_1 . Приписів щодо усунення порушень роботи м`ясного павільйону Головним управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області в термін з 01.06.2020 року по 16.06.2020 року не надавалися. Рішення щодо закриття м`ясного павільйону Колективного підприємства "Немирівський ринок" Немирівської райспоживспілки (м. Немирів, вул. Горького, 109) Головним управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області не приймалися. Акт обстеження м`ясного павільйону спеціалістами Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області та пропозиції щодо закриття вказаного об`єкту на позачергове засідання комісії з питань ТЕБ та НС від 16.06.2020 року не надавалися.

Тобто, Головним управлінням Держпродспоживслужби у Вінницькій області не було встановлено, що Колективним підприємством "Немирівський ринок" Немирівської райспоживспілки не виконується постанова Головного державного санітарного лікаря України від 06.06.2020 року №34 Про затвердження Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів з торгівлі на ринках на період карантину у зв`язку з поширенням корона вірусної хвороби (СОVID-19 ) та подання про закриття м`ясного павільйону вона не подавала.

Щодо адреси нерухомого майна - м`ясного павільйону Колективного підприємства "Немирівський ринок" Немирівської райспоживспілки, суд зазначає, що на підставі свідоцтва про право власності серія та номер НОМЕР_1 виданого 18.05.2004 року Виконавчим комітетом Немирівської міської ради, КП Немирівський ринок надано у власність нежитлову будівлю м`ясного павільйону, за адресою Вінницька область, Немирівський р-н., м. Немирів, вул. Горького, буд.109.

Також відповідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна від 06.08.2020 року зареєстровано право власності на об`єкт нерухомого майна нежитлова будівля м`ясний павільйон загальною площею 320,3 кв. м. за адресою: Вінницька область, м. Немирів, вул. Горького, 109, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 765747505230.

Доказів невідповідності адреси м`ясного павільйону відповідач не надав.

Отже, посилання у пункті 6 протоколу №20 від 16.06.2020 року позачергового засідання комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій Немирівської міської об`єднаної територіальної громади на невідповідність адреси нерухомого майна м`ясного павільйону Колективного підприємства "Немирівський ринок" Немирівської райспоживспілки не знайшло свого підтвердження під час розгляду справи.

Відтак, за наведених підстав позовна вимога щодо визнання протиправним та скасування пункту 6 протоколу №20 від 16.06.2020 року позачергового засідання комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій Немирівської міської об`єднаної територіальної громади щодо призупинення діяльності м`ясного павільйону за адресою: м. Немирів, вул. Горького, 109, який належить КП Немирівський ринок Немирівської райспоживспілки належить до задоволення.

Що ж до іншої вимоги про зобов`язання Немирівську міську раду Немирівського району Вінницької області внести зміни в адресну книгу, а саме здійснити запис, що м`ясний павільйон який належить КП Немирівський ринок Немирівської райспоживспілки, розташований за адресою: м. Немирів, вул. Горького, 109, суд зазначає наступне.

Право на захист - це суб`єктивне право певної особи, тобто вид і міра її можливої (дозволеної) поведінки із захисту своїх прав. Воно випливає з конституційного положення: "Права і свободи людини і громадянина захищаються судом" (стаття 55 Конституції України).

Отже, кожна особа має право на захист свого права у разі його порушення, невизнання чи оспорювання у сфері цивільних, господарських, публічно-правових відносин та за наявності неврегульованих питань.

Порушення права означає необґрунтовану заборону на його реалізацію або встановлення перешкод у його реалізації, або значне обмеження можливостей його реалізації тощо.

Завданням адміністративного судочинства відповідно до частини 1 статті 2 КАС України є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно з частиною 1 статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист.

Із системного аналізу вказаних норм випливає, що суд захищає лише порушені, невизнані або оспорюванні права, свободи та інтереси учасників адміністративних правовідносин.

За таких обставин, суд вказує, що на даний момент відсутні порушені права та інтереси позивача Немирівською міською радою Немирівського району Вінницької області щодо внесення змін до адресної книги, оскільки, як свідчать матеріали справи, із вказаною заявою до відповідача КП Немирівський ринок Немирівської райспоживспілки не звертався. Отже, відсутність порушення відповідачем прав КП Немирівський ринок Немирівської райспоживспілки, обумовлює відсутність можливості захисту такого права у порядку адміністративного судочинства України.

Згідно з частиною 1 статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, що позовні вимоги належить задовольнити частково.

Керуючись частиною 3 статті 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Керуючись ст.ст. 73-77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністратиний позов задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати пункт 6 протоколу №20 від 16.06.2020 року позачергового засідання комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій Немирівської міської об`єднаної територіальної громади, яким призупинено діяльність м`ясного павільйону за адресою: м. Немирів, вул. Горького, 109, який належить КП Немирівський ринок Немирівської райспоживспілки.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь Колективного підприємства "Немирівський ринок" Немирівської райспоживспілки витрати із сплати судового збору у розмірі 2102 (дві сто дві гривні) за рахунок бюджетних асигнувань Немирівської міської ради Немирівського району Вінницької області.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 КАС України.

Відповідно до статті 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Колективне підприємство "Немирівський ринок" Немирівської райспоживспілки (вул. Козоріза, 1, м. Немирів, Вінницька область, код ЄДРПОУ 01557130)

Немирівська міська рада Немирівського району Вінницької області (вул. Соборна, 26, м. Немирів, Вінницька область, код ЄДРПОУ 03772619)

Суддя Мультян Марина Бондівна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.01.2021
Оприлюднено14.01.2021
Номер документу94125447
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —120/3486/20-а

Рішення від 12.01.2021

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Мультян Марина Бондівна

Ухвала від 27.07.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Мультян Марина Бондівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні