Окрема ухвала
від 20.11.2020 по справі 240/20038/20
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

О К Р Е М А У Х В А Л А

20 листопада 2020 року м. Житомир

справа №240/20038/20

категорія 101030600

Житомирський окружний адміністративний суд

у складі колегії суддів:

головуючої судді Горовенко А.В.,

суддів Єфіменко О.В. та Попової О.Г.,

за участю секретаря судового засідання Демчук О.Г.,

за участю:

позивача - ОСОБА_1 ;

представника позивача - Кравчука В.І. (на підставі ордеру серія ЖТ №078795 від 19.11.2020),

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні суду за адресою: 10014, місто Житомир, вул. Мала Бердичівська, 23, адміністративну справу за позовом кКандидата в депутати Овруцького міської ради Коростенського району Житомирської області ОСОБА_1 до Овруцької міської територіальної виборчої комісії Коростенського району Житомирської області про визнання протиправними результатів повторного підрахунку голосів, скасування протоколів, зобов`язання вчинити дії, -

встановив:

Кандидат в депутати Овруцької міської ради Коростенського району Житомирської області ОСОБА_1 звернувся до Житомирського окружного адміністративного суду з позовом, у якому просить суд:

- визнати протиправними результати повторного підрахунку голосів виборців з виборів депутатів Овруцької міської ради Коростенського району Житомирської області на перших чергових місцевих виборах 25 жовтня 2020 року на виборчих дільницях (№180728, №180741, №180727, №180724, №180713, №180739, №180722, №180726, №180749, №180716, №180710, №180707, №180717, №180745, №180766, №180761, №180776, №180778, №180784, №180787, №180793, №180796, №180802, №180803, №180746);

- скасувати протоколи повторного підрахунку голосів виборців з виборів депутатів Овруцької міської ради Коростенського району Житомирської області на перших чергових місцевих виборах 25 жовтня 2020 року на виборчих дільницях (№180728, №180741, №180727, №180724, №180713, №180739, №180722, №180726, №180749, №180716, №180710, №180707, №180717, №180745, №180766, №180761, №180776, №180778, №180784, №180787, №180793, №180796, №180802, №180803, №180746);

- зобов`язати Овруцьку міську територіальну виборчу комісію Коростенського району Житомирської області провести повторний підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Овруцької міської ради Коростенського району Житомирської області на перших чергових місцевих виборах 25 жовтня 2020 року на виборчих дільницях (№180728, №180741, №180727, №180724, №180713, №180739, №180722, №180726, №180749, №180716, №180710, №180707, №180717, №180745, №180766, №180761, №180776, №180778, №180784, №180787, №180793, №180796, №180802, №180803, №180746).

Рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 20.11.2020 у задоволенні адміністративного позову кандидата в депутати Овруцького міської ради Коростенського району Житомирської області ОСОБА_1 відмовлено з підстав відсутності у діях чи бездіяльності відповідача, під час повторного підрахунку голосів виборців з виборів депутатів Овруцької міської ради Коростенського району Житомирської області на зазначених виборчих дільницях, прямих наслідків, які б породжували для нього виникнення, зміну чи припинення жодних прав чи обов`язків, як кандидата у депутати Овруцької міської ради Коростенського району Житомирської області по територіального виборчого округу №1.

Однак, під час розгляду справи судом встановлено, що Овруцькою міською територіальною виборчою комісією Коростенського району Житомирської області при повторному підрахунку голосів виборців з виборів депутатів Овруцької міської ради Коростенського району Житомирської області та Овруцького міського голови Коростенського району Житомирської області на перших чергових місцевих виборах 25 жовтня 2020 року було порушено вимоги частин 5, 9 та 11 статті 250 Виборчого кодексу України та положень Порядку підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці та складання протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів, порядок повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 15 жовтня 2020 року №386 (далі - Порядок №386).

Зокрема, в ході судового розгляду справи, в судовому засіданні 19.11.2020, було оглянуто відеодокази за участю сторін та заслухано пояснення свідків: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , які надали інформацію аналогічного змісту з приводу порушень відповідачем Виборчого кодексу України під час повторного підрахунку голосів виборців з виборів депутатів та Овруцького міського голови Коростенського району Житомирської області: пакети з виборчими документами були пошкоджені або запаковані неналежним чином - відсутня печатка та підписи членів комісії; конверти зі списками виборців не відкривались; конверти відкривались особами, які не були на це уповноважені; при розкритті конвертів не оголошувались дільниця на якій здійснюється підрахунок; підрахунок голосів виборців здійснювався механічним чином; протоколи про повторний розрахунок складались неуповноваженою особою; не підраховувалась кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені для голосування з відповідних місцевих виборів, за підписами виборців у списках виборців та відмітками "голосував за місцем перебування" у списках виборців на виборчих дільницях.

Вказане також підтверджується відеодоказами, оглянутими судом.

Окрім того, свідки зазначали, що письмово оформлені заяви та скарги з приводу порушень під час повторного підрахунку голосів виборців з виборів депутатів Овруцької міської ради Коростенського району Житомирської області та Овруцького міського голови Коростенського району Житомирської області відповідачем не реєструвались.

Положеннями ч.5, 9 та 11 статті 250 Виборчого кодексу України передбачено, що підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці здійснюється відкрито і прозоро виключно членами дільничної виборчої комісії. Підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці проводиться у послідовності викладених положень цієї статті та у порядку, встановленому Центральною виборчою комісією.

Дільнична виборча комісія на підставі списку виборців (порівняння списку виборців та витягу із списку виборців) встановлює кількість виборців на виборчій дільниці. Ця кількість оголошується і заноситься секретарем (секретарем засідання) виборчої комісії до протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з усіх місцевих виборів.

Дільнична виборча комісія підраховує кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені для голосування з відповідних місцевих виборів, за підписами виборців у списку виборців та відмітками "голосував за місцем перебування" у списку виборців. Ця кількість оголошується.

Абзацом 2 п.6.3 Порядку №386 прийняття рішення територіальною виборчою комісією про проведення повторного підрахунку голосів виборців у разі виявлення порушення цілісності пакетів із запакованими документами, а також у разі неможливості усунення без перерахунку бюлетенів неточностей у протоколі дільничної виборчої комісії після прийняття виборчих документів від дільничної виборчої комісії не допускається.

Положеннями ст.17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини від 23 лютого 2006 року № 3477-IV, а також положень частини 2 статті 8 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Європейського суду як джерело права.

Як зазначив Європейський суд у справі Yvone van Duyn v. Home Office, принцип правової визначеності означає, що зацікавлені особи повинні мати змогу покладатись на зобов`язання, взяті державою, навіть якщо такі зобов`язання містяться в законодавчому акті, якій загалом не має автоматичної прямої дії.

Така дія названого принципу пов`язана із іншим принципом - відповідальності держави, який полягає в тому, що держава не може посилатись на власне порушення зобов`язань для запобігання відповідальності.

На державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок ("Лелас проти Хорватії" , заява № 55555/08, пункт 74, від 20 травня 2010 року, і "Тошкуце та інші проти Румунії" , заява № 36900/03, п. 37, від 25 листопада 2008 року) і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах ("Онер`їлдіз проти Туреччини", пункт 128, та "Беєлер проти Італії", пункт 119).

Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків ("Лелас проти Хорватії", пункт 74).

З огляду на викладене, колегія суддів зазначає, що Овруцька міська територіальна виборча комісія Коростенського району Житомирської області під час виконання своїх повноважень, що стосуються забезпечення здійснення визначених Конституцією України та Виборчим кодексом України основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовки проведення виборів та в даному випадку підрахунку результатів волевиявлення народу, не вправі порушувати принципи використання повноваження з належною метою, добросовісності прийняття рішень та розумності вчинення дій під час своєї діяльності, як суб"єкта владних повноважень.

Згідно з ч. 1 ст. 249 КАС України суд, виявивши під час розгляду справи порушення закону, може постановити окрему ухвалу і направити її відповідним суб`єктам владних повноважень для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону.

Відповідно до ч. 1 ст. 278 КАС України суд, установивши порушення законодавства про вибори чи референдум, визначає у рішенні спосіб захисту порушених прав ті інтересів, а також порядок усунення усіх наслідків цих порушень відповідно до закону або приймає інше визначене законом рішення. У разі виявлення порушень, що можуть бути підставою для притягнення до відповідальності не за правилами цього Кодексу, суд постановляє окрему ухвалу з повідомленням про наявність таких порушень і надсилає її до органів чи осіб, уповноважених вжити у зв"язку з цим заходів, встановлених законом.

Враховуючи наведене вище суд, встановивши під час розгляду справи порушення закону, з метою недопущення порушення приписів чинного законодавства, вважає за необхідне повідомити Центральну виборчу комісію про даний факт з метою вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли такому порушенню.

Керуючись статтями 14, 241-243, 248, 249, 278 Кодексу адміністративного судочинства України, Житомирський окружний адміністративний суд, -

ухвалив:

1. Довести до відома Центральної виборчої комісії про встановлені у змісті ухвали обставини для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню приписів чинного законодавства у діяльності Овруцької міської територіальної виборчої комісії Коростенського району Житомирської області.

2. Про вжиті заходи Центральною виборчою комісією повідомити Житомирський окружний адміністративний суд протягом 15 днів з дня отримання ухвали.

3.Копію окремої ухвали направити сторонам (до відома), а Центральній виборчій комісії разом з відеодоказами (до виконання).

4. Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).

5. Окрема ухвала може бути оскаржена особами, яких вона стосується, в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в дводенний строк з дня її проголошення.

Головуючий суддя А.В. Горовенко

судді О.В. Єфіменко,

О.Г. Попова.

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.11.2020
Оприлюднено16.01.2021
Номер документу94162391
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —240/20038/20

Окрема ухвала від 20.11.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Горовенко Анна Василівна

Окрема ухвала від 20.11.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Горовенко Анна Василівна

Рішення від 20.11.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Горовенко Анна Василівна

Рішення від 20.11.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Горовенко Анна Василівна

Постанова від 24.11.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Ухвала від 22.11.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Ухвала від 22.11.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Ухвала від 19.11.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Горовенко Анна Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні