ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
11 січня 2021 року о/об 17 год. 05 хв.Справа № 280/8505/20 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Новіковій Д.А., розглянувши у місті Запоріжжі за правилами спрощеного провадження адміністративну справу
до ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 )
про стягнення коштів за податковим боргом,
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Головного управління ДПС у Запорізькій області (надалі - позивач, ГУ ДПС у Запорізькій області) до ОСОБА_1 (надалі - відповідач, ОСОБА_1 ), в якому позивач просить суд стягнути з ОСОБА_1 на користь бюджету податковий борг у сумі 5725 грн. 79 коп. із яких: з податку на доходи фізичних осіб, що сплачуються фізичними особами за результатами річного декларування, у сумі 4443 грн. 68 коп. (код платежу 11010500, р/рUA198999980333149341000008397, отримувач: УК у Оріхівському районі/ОТГ м.Оріхів/код отримувача, ЄДРПОУ - 38025629, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП)); з військового збору, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування у сумі 1282 грн. 11 коп. (код платежу 11011001, р/рUA428999980313080137000008211, отримувач: УК у Оріхівському районі/Оріхівський район, код отримувача, ЄДРПОУ - 38025629, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП)).
Позивач у позові зазначив, що заборгованість відповідача виникла з сум узгодженого податкового зобов`язання, визначеного ОСОБА_1 контролюючим органом за результатами перевірки у сумі 5725 грн. 79 коп., у тому числі: у сумі 4443 грн. 68 коп. з податку на доходи фізичних осіб, що сплачуються фізичними особами за результатами річного декларування; у сумі 1282 грн. 11 коп. з військового збору.
Позивач підтримав позовні вимоги.
Відповідач про день, час та місце судового засідання повідомлений належним чином. Відзив на позовну заяву відповідачем до суду не надано.
Ухвалою судді від 14.12.2020 відкрито провадження у справі та призначено судове засідання на 11.01.2021 за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.
Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з`ясував наступне.
Місцем проживання відповідача є: АДРЕСА_1 . Відповідач має ідентифікаційний номер НОМЕР_1 .
13.09.2018 на підставі Акту перевірки №760/08-01-13-05/ НОМЕР_1 від 31.07.2018 контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення: 1) №0028181305, яким відповідачу збільшено грошове зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб, що сплачуються фізичними особами за результатами річного декларування, в сумі 3642 грн. 28 коп., з яких: за податковими зобов`язаннями - 2913 грн. 82 коп., за штрафними (фінансовими) санкціями - 728 грн. 46 коп. (а.с.11); 2) №0028191305, яким відповідачу нараховано грошове зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб у вигляді штрафних (фінансових) санкцій на суму 170 грн. 00 коп. (а.с.12); 3) №0028201305, яким відповідачу збільшено грошове зобов`язання за платежем військовий збір в сумі 1092 грн. 69 коп., з яких: за податковими зобов`язаннями - 874 грн. 15 коп., за штрафними (фінансовими) санкціями - 218 грн. 54 коп. (а.с.13).
Оскільки відповідачем не подано до суду доказів скасування податкових повідомлень-рішень від 13.09.2018 за №0028181305, №0028191305, №0028201305, то вказані у них суми грошового зобов`язання відповідно до п.57.3 ст.57 Податкового кодексу України є узгодженими і підлягають сплаті.
Відповідно до п.129.1 ст.129 Податкового кодексу України відповідачу нараховано пеню у сумі 820 грн. 82 коп., у тому числі: 631 грн. 40 коп. - по податку на доходи фізичних осіб; 189 грн. 42 коп. - по військовому збору.
Доказів самостійної сплати податкових зобов`язань (платіжних документів) ОСОБА_1 до суду не надав.
Таким чином, загальна сума заборгованості складає 5725 грн. 79 коп., у тому числі: у сумі 4443 грн. 68 коп. з податку на доходи фізичних осіб, що сплачуються фізичними особами за результатами річного декларування; у сумі 1282 грн. 11 коп. з військового збору.
Податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (п.61.1 ст.61 Податкового кодексу України).
За приписами пп.62.1.1-62.1.2 п.62.1 ст.62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів.
Як передбачено п.1 Розділу І Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , затвердженого 07.04.2016 наказом Міністерства фінансів України №422, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.05.2016 за №751/28881 (надалі - Порядок ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування ), цей Порядок визначає організацію діяльності з ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).
Згідно з п.2 Розділу І Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування терміни в цьому Порядку вживаються в таких значеннях: інтегрована картка платника (далі - ІКП) - форма оперативного обліку податків, зборів, митних платежів до бюджетів та єдиного внеску, що ведеться за кожним видом платежу та включає перелік показників підсистем інформаційної системи органів ДФС, які характеризують стан розрахунків платника з бюджетами та цільовими фондами.
Відповідно до п.1 Глави 1 Розділу ІІ Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування зазначено, що з метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску органами ДФС відкриваються ІКП за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками. ІКП містить інформацію про облікові операції та облікові показники, які характеризують стан розрахунків платника податків з бюджетами та цільовими фондами за відповідним видом платежу.
Позивачем в обґрунтування позовних вимог надано інтегровані картки ОСОБА_1 згідно з якими за відповідачем обліковується податковий борг у сумі 5725 грн. 79 коп., у тому числі: у сумі 4443 грн. 68 коп. з податку на доходи фізичних осіб, що сплачуються фізичними особами за результатами річного декларування; у сумі 1282 грн. 11 коп. з військового збору.
Даних про розстрочення (відстрочення) вказаних узгоджених грошових зобов`язань, надміру та/або помилково сплачені кошти вказаний документ - не містить.
Відповідачем не надано до суду будь-яких доказів про сплату вказаного податкового боргу.
Отже, позивачем доведено заборгованість ОСОБА_1 у сумі 5725 грн. 79 коп.
При вирішенні спору по суті судом прийнято до уваги приписи пп.14.1.153, пп.14.1.175 п.14.1 ст.14, п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України.
Судом досліджено надану позивачем податкову вимогу за №43563-53 від 24.10.2018.
Як зазначено у п.87.11 ст.87 Податкового кодексу України, орган стягнення звертається до суду з позовом про стягнення суми податкового боргу платника податку - фізичної особи. Стягнення податкового боргу за рішенням суду здійснюється державною виконавчою службою відповідно до закону про виконавче провадження.
У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).
Враховуючи вище викладене, судом з`ясовано, що відповідач на час судового засідання має податковий борг у сумі 5725 грн. 79 коп., у тому числі: у сумі 4443 грн. 68 коп. з податку на доходи фізичних осіб, що сплачуються фізичними особами за результатами річного декларування; у сумі 1282 грн. 11 коп. з військового збору, який у добровільному порядку - не погашений. У зв`язку з цим, суд приходить до висновку, що вказана сума заборгованості повинна бути стягнута з відповідача.
Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).
Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 143, 243-246 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) податковий борг у сумі 5725 грн. 79 коп. із яких:
- з податку на доходи фізичних осіб, що сплачуються фізичними особами зі результатами річного декларування у сумі 4443 грн. 68 коп. на користь бюджету (код платежу 11010500, р/рUA198999980333149341000008397, отримувач: УК у Оріхівському районі/ОТГ м.Оріхів/код отримувача, ЄДРПОУ - 38025629, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП));
- з військового збору, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування, у сумі 1282 грн. 11 коп. на користь бюджету (код платежу 11011001, р/рUA428999980313080137000008211, отримувач: УК у Оріхівському районі/Оріхівський район, код отримувача, ЄДРПОУ - 38025629, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП)).
У стягненні з відповідача на користь позивача суми сплаченого судового збору за подання адміністративного позову до суду - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд.
Повний текст судового рішення складено 15.01.2021.
Суддя О.О. Прасов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.01.2021 |
Оприлюднено | 18.01.2021 |
Номер документу | 94176920 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні