Рішення
від 15.01.2021 по справі 580/4620/20
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 січня 2021 року справа № 580/4620/20

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд одноособово у складі головуючого судді Бабич А.М., розглянувши в залі суду в порядку загального позовного письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРТЕХНОСИЛА» до Головного управління ДПС у Черкаській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним і скасування рішення та зобов`язання вчинити дії,

УСТАНОВИВ:

19.10.2020 у Черкаський окружний адміністративний суд надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРТЕХНОСИЛА» (20300, Черкаська обл., м.Умань, вул.Ватутіна, 34, кв.18; код ЄДРПОУ 40725898) (далі - позивач) до Головного управління ДПС у Черкаській області (18002, м.Черкаси, вул.Хрещатик, буд.235) (далі - відповідач-1), Державної податкової служби України (04053, м.Київ, площа Львівська, буд.8) (далі - відповідач-2) про:

визнання протиправним і скасування рішення від 20.07.2020 №1749414/40725898 про відмову в реєстрації податкових накладних, ухваленого Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Комісія та ЄРПН відповідно) Головного управління ДПС у Черкаській області;

зобов`язання відповідача-2 зареєструвати в ЄРПН податкову накладну від 30.06.2020 №76 (далі - ПН), складену позивачем отримувачу (покупцю) - ТОВ «ГАРАНТ-СЕРВІС» (код ЄДРПОУ 21389255).

В обґрунтування позову зазначено, що спірне рішення прийняте з порушенням вимог законодавства без належного з`ясування фактичних обставин справи щодо товарних операцій та не є вмотивованим.

Ухвалою від 23.10.2020 суд відкрив загальне позовне провадження та призначив підготовче провадження.

11.11.2020 на адресу суду надійшов відзив відповідача-1 з проханням у задоволенні позову відмовити. Стверджує, що позивач не надав Комісії первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання, транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у т.ч. рахунків-фактур/інвойсів, актів прийому/передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням особливостей первинних типових форм та галузевої специфіки, накладних. Товарно-транспортні накладні (далі - ТТН) щодо придбання не містили відомостей про автомобіль, автомобільного перевізника, водія, пункт навантаження та розвантаження товару. Тому відповідно до вимог нормативно-правових актів прийняте рішення щодо відмови в реєстрації ПН.

Відповідач-2 правом надати суду відзив не скористався.

08.12.2020 ухвалою суд задовольнив клопотання позивача про розгляд справи без його участі, закрив підготовче провадження та призначив розгляд справи по суті на 16.12.2020 о 14год. 00хв.

16.12.2020 суд постановив ухвалу про задоволення клопотання відповідачів щодо розгляду справи за відсутності їх представника та вирішив спір розглянути у письмовому провадженні.

Усі додані сторонами документи долучені в якості доказів до матеріалів судової справи.

Дослідивши письмові докази, оцінивши заявлені доводи сторін, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позову з огляду на таке.

Згідно з даними ЄДРПОУ позивач зареєстрований як юридична особа з 08.08.2016. Основний вид діяльності - 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах .

30.06.2020 позивач виписав ПН №76 для покупця - ТОВ ГАРАНТ-СЕРВІС (код ЄДРПОУ 21389255) щодо реалізації ланцюга в бухтах Picco Super 63 SC (42шт), Picco Super 63 PSC3 (10шт), Picco Super 63 PS (18шт) на загальну вартість 319200,00грн (у т.ч. ПДВ - 53200,00грн) за ціною реалізації без ПДВ - 3800,00грн.

Намагаючись зареєструвати її в ЄРПН 09.07.2020, отримав електронну квитанцію, що документ прийнято, але реєстрація її зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України (далі - ПК України). Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 8208 відсутні в таблиці даних платника ПДВ, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару / послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Також запропоновано надати пояснення та документи.

Позивач надав відповідачу-1 письмове пояснення (вих.№9 від 10.07.2020). У ньому зазначив, що ПН виписано у повному обсязі фактичного постачання згідно з першою подією. Позивач є офіційним дилером ТОВ Андреас Штіль (код ЄДРПОУ 32250480) відповідно до дилерського договору від 12.10.2016 №20161012.01. Продукція фірми Штіль - бензотехніка та комплектуючі, паливно-матеріальні матеріали та інші супутні товари. При формуванні ПН у ручному режимі допущено арифметичну помилку в заповненні коду УКТЗЕД: необхідно 8202400000, вказано 8208400000.

На підтвердження виконання операції позивач надіслав відповідачу (далі - пакет документів):

видаткову накладну (далі - ВН) від 27.02.2020 №4001, ТТН від 27.02.2020 №Р4001, ПН від 27.02.2020 №1083;

ВН від 05.03.2020 №4559, ТТН від 05.03.2020 №Р4559, ПН від 05.03.2020 №231;

ВН від 18.05.2020 №10185, ТТН від 18.05.2020 №Р10184, ПН від 18.05.2020 №691;

ВН від 29.05.2020 №11748, ТТН від 29.05.2020 №Р11636, ПН від 29.05.2020 №1485;

дилерський договір від 12.10.2020 №20161012.01;

договір купівлі-продажу від 01.06.2020 №6;

ВН від 30.06.2020 на суму 319200,00грн, рахунок на оплату від 30.06.2020 №430;

платіжні доручення на оплату товару від ТОВ Андреас Штіль за червень 2020 року:

№101 від 04.06.2020 на суму 400000,00грн, №105 від 09.06.2020 на суму 24000,00грн; №1687 від 09.06.2020 на суму 103900,00грн, №1688 від 10.06.2020 на суму 28000,00грн, №1689 від 11.06.2020 на суму 40000,00грн, №1690 від 12.06.2020 на суму 110000,00грн, №108 від 12.06.2020 на суму 90000,00грн, №1681 від 16.06.2020 на суму 30000,00грн, №1692 від 17.06.2020 на суму 43000,00грн, №1693 від 18.06.2020 на суму 21000,00грн, №113 від 22.06.2020 на суму 60000,00грн, №116 від 24.06.2020 на суму 117000,00грн;

оборотно-сальдову відомість з рахунку 361 за червень 2020 року.

13.07.2020 позивач надіслав засобами електронного зв`язку письмове повідомлення №1 про надання пояснень та копій документів щодо ПН/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

Після розгляду вказаних документів Комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Черкаській області прийняла спірне рішення від 20.07.2020 №1749414/40725898 про відмову в реєстрації ПН від 30.06.2020 №76 у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання, транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у т.ч. рахунків-фактур/інвойсів, актів прийому/передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням особливостей первинних типових форм та галузевої специфіки, накладних. У додатковій інформації зазначено, що ТТН щодо придбання не містили відомостей про автомобіль, автомобільного перевізника, водія, пункти навантаження та розвантаження товару.

Тому позивач звернувся в суд з позовом.

Надаючи оцінку встановленим обставинам, суд врахував, що відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України.

Спірні відносини регулюються Податковим кодексом України (далі - ПК України), Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (далі - Порядок №1246), Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі - Порядок №1165), Порядком прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520 (далі - Порядок №520).

Абзацом першим п.201.1 ст.201 ПК України визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти ПН в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з п.187.1. ст.187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

ПН згідно з п.201.7 ст.201 ПК України складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Абзацом першим п.201.10 ст.201 ПК України встановлено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Отже, дії позивача, як продавця, щодо реєстрації в ЄРПН згаданої вище ПН, виписаної за правилом першої події, є виконанням встановленого законом обов`язку.

Відповідно до підп.14.1.242 п.14.1 ст.14 ПК України технічний адміністратор електронного кабінету - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, що здійснює заходи із розробки, створення, впровадження та супроводження програмного забезпечення електронного кабінету, відповідає за виконання всіх етапів життєвого циклу такого програмного забезпечення, за його технічне і технологічне забезпечення, впровадження, функціонування, оновлення, модифікацію, усунення помилок, забезпечення цілісності та автентичності вихідного програмного коду; здійснює технічні та технологічні заходи з надання, блокування та анулювання доступу до електронного кабінету, відповідає за збереження та захист даних цих електронних сервісів.

Отже, саме відповідач-2 уповноважений забезпечити прийняття ПН та реєстрацію її в ЄРПН.

Відповідно до п.2 Порядку №1246 ПН - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог ПК України в електронній формі, у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Відповідно до вимог п.201.10 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою.

ПН, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Підтвердженням продавцю про прийняття його ПН та/або розрахунку коригування до ЄРПН є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані ПН/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття ПН у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації ПН/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Згідно з п.201.16 ПК України реєстрація ПН/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згаданим вище письмовим поясненням позивача до відповідача-1 підтверджується допущення помилки у заповненні ПН №76, оскільки було зазначено невірний номер коду товару згідно з УКТЗЕД. Отже, зупинення її реєстрації в ЄРПН було обґрунтованим.

Відповідно до п.3 Порядку №1165 ПН/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації):

ПН, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування;

обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

одночасно виконуються такі умови:

загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень;

значення показника D, розрахованого згідно з цим підпунктом, становить більше 0,05. Показник D розраховується за такою формулою:

D= S/T,

де S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платником податку та його відокремленими підрозділами;

T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено ПН/розрахунок коригування;

значення показника P є меншим, ніж значення, розраховане за такою формулою:

P = Pм х 1,4,

де P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в ПН/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування;

Pм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у ПН/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування.

Значення показників D та P відображаються в електронному кабінеті платнику податку;

у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.

Згідно з п.5 вказаного Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі ПН/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

ПН/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Пунктом 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (Додаток 3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних), на який посилався відповідач при зупинені реєстрації , визначено, що відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Згідно з п.7 Порядку №1165 встановлено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу ПН/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції , крім ПН/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких ПН/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до п.п.10, 11 Порядку №1165 визначено, що у разі зупинення реєстрації ПН/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації ПН/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації ПН/розрахунку коригування зазначаються:

номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію ПН/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію ПН/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Отже, у разі зупинення реєстрації ПН зі вказаних підстав подальші дії платника полягають у спростуванні виявлених ознак ризиковості операції та зазначеної процедури відповідачем-1 дотримано.

Згідно з п.п.25, 26 Порядку №1165 комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/розрахунків коригування в ЄРПН, затвердженим Мінфіном. Комісія центрального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/розрахунків коригування в ЄРПН, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок №520.

Відповідно до п.2 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Комісія контролюючого органу згідно з п.44 Порядку №1165 перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

Отже, відповідні Комісії не обмежені переліком документів, що надаються платниками у разі зупинення реєстрації ПН.

Згідно з п.п.3, 4 Порядку №520 комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/ розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу. У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів , необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/розрахункукоригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі,може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Виконання вказаної норми платником не полягає у формальному підході, а є орієнтиром для спростування платником виявлених автоматизованою системою моніторингу ознак ризиковості.

Відповідно до п.п.10, 11 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку. Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства .

Дослідивши зміст вказаних вище документів, наданих позивачем в порядку вказаної процедури Комісії суд врахував.

ПН від 30.06.2020 №76, щодо якої виникли спірні правовідносини, виписана з дотриманням правила першої події, оскільки стосується поставки товару на загальну суму 319200,грн (ПДВ - 53200,00грн) згідно з ВН від 30.06.2020 №447, виписаної позивачем для ТОВ ГАРАНТ-СЕРВІС на виконання рахунку на оплату від 30.06.2020 №430. Оплата не доведена жодним доказом для суду та такий доказ не надавався позивачем відповідачам у спірних правовідносинах.

Вказані документи стосуються виконання умов договору купівлі-продажу між вказаними контрагентами від 01.06.2020 №6, ст.1 якого його предметом визначає товар - спецтехніку та запчастини до неї.

Відповідно до ст.2 вказаного Договору якість такого товару має відповідати діючим нормам і стандартам, іншим нормативним документам, які регламентують вимоги до якості товару. Продавець гарантує, що товар є новим. Доставка товару здійснюється за рахунок покупця.

Згаданий вище пакет документів позивача не містив документів щодо відповідності товару діючим нормам і стандартам, а також щодо його виробника та докази переміщення (транспортування).

На підтвердження походження товару пакет документів позивача, як зазначено вище, містив дилерський договір №20161012.01 від 12.10.2016 між позивачем, як покупцем та офіційним дилером, з ТОВ АНДРЕАС ШТІЛЬ (код ЄДРПОУ 32250480), як постачальником, предметом якого визначено товар чинного асортименту фірми Штіль Торговельних марок STIHL і VIKING, інших торгівельних марок (постачальників комплектуючих, паливно-мастильних та інших супутніх матеріалів). Крім того співпраця не вичерпується купівлею-продажем товару, а полягає в інших видів взаємодії, направленій на розвиток дилерської мережі, збільшення продажів товару, популяризації торговельних марок в Україні, спільній боротьбі з підробленими товарами та з контрафакцією. Згідно з п.11.1 ст.11 Договору сторони домовилися, що він укладений на невизначений строк.

Перерахування позивачем коштів вказаному постачальнику підтверджується наявними в пакеті документів платіжними дорученнями: від 18.06.2020, 17.06.2020, 16.06.2020, 12.06.2020, 11.06.2020, 10.06.2020, 09.06.2020, 24.06.2020, - що не містять у призначенні платежу відомостей про реквізити первинних документів або найменування товарів, за які здійснено оплату, а також випискою банку.

Щодо придбання у ТОВ АНДРЕАС ШТІЛЬ ланцюгів у бухтах марки Picco Super 63 пакет документів містив ПН та ВН виключно щодо придбання позивачем товару з найменуванням ланцюгів у бухтах марки Picco Super 63 PS та Picco Super 63 PS3 (що не стосується реалізації для ТОВ ГАРАНТ-СЕРВІС ).

Зокрема, ПН та ВН містили відомості щодо придбання ланцюгів у бухтах марки Picco Super 63 PS: 27.02.2020 - 45шт, 05.03.2020 - 45шт, 18.05.2020 - 43шт, 29.05.2020 - 45шт.

Додатково до них позивач додавав відповідачу-1 у пакеті документів згадані вище ТТН, в яких відсутні відомості про автомобілі, автоперевізників, водіїв, пункти навантаження та розвантаження товару, що не відповідає вимогам до заповнення такого виду документу, визначених Правилами перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 №363 (далі - Правила №363). Зокрема, відповідно до положень п.11.3. Правил №363 після прийняття вантажу згідно з ТТН водій (експедитор) підписує всі її примірники відповідно до п.11.4. Правил №363. Згідно з п.п.11.6 Правил №363 у тих випадках, коли в ТТН немає можливості зазначити всі найменування вантажу, підготовленого для перевезення, до такої накладної Замовник додає документ довільної форми з обов`язковим зазначенням відомостей про вантаж (графи 1- 10 ТТН). У таких випадках у ній зазначається, що до неї додається як товарний розділ документ у паперовій або електронній формі, без якого товарно-транспортна накладна вважається недійсною і не може використовуватись для розрахунків із Замовником. Відповідно до п.11.7. Правил №363 час прибуття (вибуття) автомобіля для завантаження і розвантаження Замовник зобов`язаний зазначати відповідно до пунктів 8.25, 8.26 глави 8 цих Правил.

Придбання позивачем у ТОВ АНДРЕАС ШТІЛЬ ланцюгів у бухтах марок Picco Super 63 SC, Picco Super 63 PSC3, що зазначені в графі щодо найменування товару для реалізації ТОВ ГАРАНТ-СЕРВІС у згаданій вище ПН від 30.06.2020 ПН №76, виписаній позивачем, не підтверджено жодним доказом і вказаний пакет документів для відповідача-1 не містив.

Повідомленням позивача від 19.08.2016 форми №20-ОПП та договором від 31.03.2020 №2 з ФОП ОСОБА_1 підтверджується використання ним об`єкту нерухомості (магазин) за адресою: АДРЕСА_1 .

Водночас пакет документів позивача не містив жодних доказів складського зберігання, руху на складі товару, який зазначений ним у вказаній вище ПН щодо реалізації ланцюгів у бухтах, а також переміщення - ТТН товару до продавця, які безумовно мали бути оформлені з огляду на зазначену у ПН №7 істотну кількість та вагу такого виду товару.

Абзацом 27 п.1 Правил №363 визначено, що ТТН - єдиний для всіх учасників транспортного процесу документ, призначений для обліку товарно-матеріальних цінностей на шляху їх переміщення, розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи , та є одним із документів, що може використовуватися для списання ТМЦ, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, що може бути складений у паперовій та/або електронній формі та має містити обов`язкові реквізити, передбачені цими Правилами.

Відповідно до п.11.1. Правил №363 встановлено, що основним документом на перевезення вантажів є ТТН, форму якої наведено в додатку 7 до цих Правил.

ТТН суб`єкт господарювання може оформлювати без дотримання форми, наведеної в додатку 7 до цих Правил, за умови наявності в ній інформації про назву документа, дату і місце його складання, найменування (прізвище, ім`я, по батькові) Перевізника та/або експедитора, замовника, вантажовідправника, вантажоодержувача, найменування та кількість вантажу, його основні характеристики та ознаки, які дають можливість однозначно ідентифікувати цей вантаж, автомобіль (марка, модель, тип, реєстраційний номер), причіп/напівпричіп (марка, модель, тип, реєстраційний номер), пункти навантаження та розвантаження із зазначенням повної адреси, посади, прізвища та підписів відповідальних осіб вантажовідправника, вантажоодержувача, водія та/або експедитора.

Сторони можуть внести до ТТН будь-яку іншу інформацію, яку вони вважають необхідною.

Залежно від виду вантажу та його специфічних властивостей до основних документів додаються інші (сертифікати, свідоцтва тощо), що визначається правилами перевезень зазначених вантажів, у паперовому та/або електронному вигляді.

У разі оформлення е-ТТН супровідні документи також додаються в електронній формі. У разі оформлення товарно-транспортної накладної у паперовій формі супровідні документи додаються в паперовій формі за підписом відповідальних осіб.

Згідно з п.11.2. Правил №363 оформлення перевезень вантажів ТТН здійснюється незалежно від умов оплати за роботу автомобіля .

Пунктом 11.8. Правил №363 визначено, що у разі перевантаження вантажу в процесі перевезення на інший автомобіль складається акт довільної форми в паперовій або електронній формі, в якому обов`язково зазначаються:

повне найменування, місцезнаходження (для юридичних осіб) або прізвище, ім`я, по батькові, місце проживання (для фізичних осіб - підприємців) власника транспортного засобу, який прийняв вантаж;

прізвище, ім`я, по батькові водія, який прийняв вантаж;

реєстраційний номер транспортного засобу Перевізника, який прийняв вантаж;

реєстраційний номер транспортного засобу Перевізника, який здав вантаж.

Акт складається у двох примірниках, які підписують представники (водії) обох Перевізників (по одному для кожного), проставляючи особисті підписи або ЕП.

Жодного зі вказаних документів (походження, придбання, зберігання, транспортування для реалізації товару) не було додано, а отже достовірність посвідчуваної ПН №7 операції продажу вказаних у ній видів та кількості товарів не було доведено. Отже, відповідач-1 діяв з дотриманням вказаних вимог вимог нормативно-правових актів і прийняв обґрунтовано спірне рішення, що є правомірним згідно з п.44 Порядку №1165 та п.п.10-11 Порядку №520.

Тому суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог та відсутність підстав для їх задоволення, у т.ч. розподілу згідно зі ст.ст.132-139 КАС України судових витрат за наслідком вирішеного спору.

Керуючись ст.ст.2-20, 72-78, 132-139, 242-245, 255, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ :

1. Відмовити повністю у задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРТЕХНОСИЛА» (20300, Черкаська обл., м.Умань, вул.Ватутіна, 34, кв.18; код ЄДРПОУ 40725898) до Головного управління ДПС у Черкаській області (18002, м.Черкаси, вул.Хрещатик, буд.235), Державної податкової служби України (04053, м.Київ, площа Львівська, буд.8) про:

визнання протиправним і скасування рішення від 20.07.2020 №1749414/40725898 про відмову в реєстрації податкових накладних, ухвалене Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Черкаській області;

зобов`язання зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкову накладну від 30.06.2020 №76, виписану отримувачу (покупцю) - ТОВ «ГАРАНТ-СЕРВІС» (код ЄДРПОУ 21389255).

2. Судові витрати розподілу не підлягають.

3. Копію рішення направити учасникам справи.

4. Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. Апеляційна скарга може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного його тексту.

Суддя А.М. Бабич

Рішення ухвалене у повному обсязі та підписане 15.01.2021.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.01.2021
Оприлюднено18.01.2021
Номер документу94178049
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —580/4620/20

Рішення від 15.01.2021

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.М. Бабич

Ухвала від 16.12.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.М. Бабич

Ухвала від 23.10.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.М. Бабич

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні