Рішення
від 21.12.2020 по справі 160/11698/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 грудня 2020 року Справа № 160/11698/20

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Тулянцевої І.В. розглянувши у місті Дніпрі в порядку спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Агро Філд 2015 до відповідача-1: Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, відповідача-2: Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ :

24 вересня 2020 року Товариство з обмеженою відповідальністю Агро Філд 2015 звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії.

Ухвалою суду від 02.10.2020 року позовну заяву залишено без руху, надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви протягом п`яти днів з дня отримання ухвали суду шляхом подання до суду уточненої позовної заяви із визначенням належних відповідачів та викладенням позовних вимог щодо кожного з них, у примірниках відповідно до кількості учасників справи, в якій необхідно вказати - адресу електронної пошти позивача та офіційної електронної адреса відповідача; доказів сплати судового збору у розмірі 6 306,00 грн. за заявлені вимоги немайнового характеру.

На виконання вимог зазначеної ухвали 13.10.2020 року на адресу суду надійшла заява про усунення недоліків позовної заяви разом з уточненою позовною заявою відповідно до кількості учасників справи та з доказами сплати судового збору у розмірі 6 306,00 грн., в якій позивач просить:

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН від 17.08.2020 року №1841231/40136537, №1841232/40136537, №1841234/40136537, №1841233/40136537 та №1841235/40136537 про відмову у реєстрації накладних №1 від 09.07.2020 року, №2 від 10.07.2020 року, №3 від 11.07.2020 року, №4 від 12.07.2020 року та №5 від 13.07.2020 року, подані ТОВ АГРО ФІЛД 2015;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні №1 від 09.07.2020 року, №2 від 10.07.2020 року, №3 від 11.07.2020 року, №4 від 12.07.2020 року та №5 від 13.07.2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою фактичного подання податкової накладної на реєстрацію.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що ним засобами телекомунікаційного зв`язку було подано на реєстрацію до податкового органу податкові накладні № 1 від 09.07.2020, № 2 від 10.07.2020, № 3 від 11.07.2020, № 4 від 12.07.2020, №5 від 13.07.2020. Згідно із квитанціями контролюючим органом прийнято податкові накладні, однак їх реєстрацію зупинено. У квитанціях зазначено, що реєстрацію ПН/РК зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1206, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари /послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій та запропоновано подати пояснення та/або копії документів для прийняття рішення. Позивачем в установленому порядку були подані до контролюючого органу письмові пояснення та копії документів, що підтверджують реальність здійснення господарських операцій. Однак, комісією з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області були прийняті рішення: №1841231/40136537 від 17.08.2020 року про відмову у реєстрації накладної №1 від 09.07.2020 року, №1841232/40136537 від 17.08.2020 року про відмову у реєстрації накладної №2 від 10.07.2020 року, №1841234/40136537 від 17.08.2020 року про відмову у реєстрації накладної №3 від 11.07.2020 року, №1841233/40136537 від 17.08.2020 року про відмову у реєстрації накладної №4 від 12.07.2020 року та №1841235/40136537 від 17.08.2020 року про відмову у реєстрації накладної №5 від 13.07.2020 року. Підставою відмови у реєстрації податкових накладних зазначено ненадання платником податку: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити). Додатково у рішеннях зазначено, що відсутня звітність за формою 29-сг. Рішення комісії були оскаржені позивачем шляхом подання скарги на адресу ДПС України, проте відповідно до рішень про результати розгляду скарги:

- № 46574/40136537/2 від 28.08.2020 щодо рішення №1841231/40136537 від 17.08.2020 року про відмову у реєстрації накладної №1 від 09.07.2020 року;

- № 46456/40136537/2 від 27.08.2020 щодо рішення №1841232/40136537 від 17.08.2020 року про відмову у реєстрації накладної №2 від 10.07.2020 року;

- № 46448/40136537/2 від 27.08.2020 щодо рішення №1841234/40136537 від 17.08.2020 року про відмову у реєстрації накладної №3 від 11.07.2020 року;

- № 46447/40136537/2 від 27.08.2020 щодо рішення №1841233/40136537 від 17.08.2020 року про відмову у реєстрації накладної №4 від 12.07.2020 року;

- № 46449/40136537/2 від 27.08.2020 щодо рішення №1841235/40136537 від 17.08.2020 року про відмову у реєстрації накладної №5 від 13.07.2020 року;

Між тим, скарги було залишено без задоволення. Позивач вважає, що рішення відповідача-1 про відмову у реєстрації податкових накладних є протиправними, оскільки позивачем було надано всі необхідні документи, що підтверджують реальність здійснення господарських операцій.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21 жовтня 2020 року відкрито провадження по справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Цією ж ухвалою відповідачам було надано строк для подання письмового відзиву на позов (у разі заперечення проти позову) протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання копії цієї ухвали, разом із доказами, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідачів.

21 грудня 2020 року від Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на електронну пошту суду надійшов відзив на позовну заяву в якому позовні вимоги відповідач-1 не визнав, просив в задоволенні позову відмовити в повному обсязі. В обґрунтування своєї позиції відповідачем зазначено, що розгляд питання щодо зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН здійснюється відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрації/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН , який затверджений Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520. При розгляді поданих підприємством документів та письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, комісією регіонального рівня приймається рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. З огляду на викладене, оскаржувані рішення Комісії про відмову в реєстрації податкових накладних є обґрунтованими та такими, що прийняті відповідно до норм чинного законодавства та в установленому порядку, тому вимоги позивача є безпідставними та необґрунтованими.

Сторони належним чином повідомлені про розгляд справи Дніпропетровським окружним адміністративним судом, що підтверджується матеріалами справи.

Своїм процесуальним правом на подачу відзиву відповідач-2 Державна податкова служба України, не скористалась.

Частиною 1 статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) визначено, що за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.

Суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін (ч. 5 ст. 262 КАС України).

Згідно зі статтею 258 КАС України, суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Датою ухвалення судового рішення є дата його проголошення (незалежно від того, яке рішення проголошено - повне чи скорочене). Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).

Дослідивши матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

ТОВ Агро Філд 2015 зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про що вчинено запис №12031020000029373 від 24.11.2015 року.

Відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань видами діяльності ТОВ Агро Філд 2015 є: 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (основний); 01.61 Допоміжна діяльність у рослинництві; 01.63 Післяурожайна діяльність; 46.11 Діяльність посередників у торгівлі сільськогосподарською сировиною, живими тваринами, текстильною сировиною та напівфабрикатами; 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; 52.10 Складське господарство; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна

Матеріалами справи підтверджено, що для здійснення господарської діяльності ТОВ Агро Філд 2015 на балансі підприємства обліковуються основні засоби та малоцінні необоротні матеріальні активи на загальну суму 1 324 036,79 гри., нематеріальні активи (право коригування земельними ділянками сільськогосподарського призначення) на суму 11 139 829.58 грн., що відображено у фінансовому звіті суб`єкта малого підприємства (реєстраційний номер квитанції №9001863315 від 24.07.2020 р.). та підтверджується довідками про наявність основних засобів та довідкою про наявність малоцінних необоротних матеріальних активів ТОВ Агро Філд 2015 станом на 30.06.2015 року.

Так на балансі ТОВ Агро Філд 2015 перебувають:

- трактор-МТЗ 82.1 Беларусь 892;

- вантажний автомобіль МАЗ 5511;

- посівний комплекс;

- дискова борона БДФІ 1-2.4;

- культиватор передпосівного обробітку грунту К1ІІ -4.5;

- плуг оборотний навісний 11011;

- сівалка універсальна УІІС-8;

- оприскувач Кропос 3000;

- колонка паливо-розливна;

- навігатор;

- принтер БФ1І, комп`ютерне обладнання, мотопомпа; витратоміри пального;

- автографи, ємкість металева для зберігання пального.

Окрім того, Товариство є власником нерухомого майна, яке використовує у процесі здійснення господарської діяльності склади та інші споруди сільськогосподарського використання, розташовані за адресою: 52043, Дніпропетровська обл., Дніпровський р-н с.Волоське, вул. Гаражна, 1-Б.

Також, позивач має ліцензію на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання та промислової переробки) реєстраційний номер №04170414202001328 від 16.03.2020 р. за адресою: 52043, Дніпропетровська область, Дніпропетровський район, с. Волоське, вул. Гаражна, 1-Б). .

У трудових відносинах з Товариством перебуває 7 осіб, що підтверджується звітом про суми заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (реєстраційний помер квитанції 9204232882 від 18.08.2020 р.).

Згідно наданого штатного розкладу ТОВ Агро Філд 2015 передбачені наступні посади - директор, тракторист-машиніст сільськогосподарського (лісогосподарського) виробництва, водій автотранспортних засобів, робітник з комплексного обслуговування сільськогосподарського виробництва, бухгалтер, сторож.

До матеріалів справи також додано звіт про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду, поданий ТОВ Агро Філд 2015 за формою № 29-сг за 2019 рік, відповідно до якого посівна площа соняшнику складає 481,82 га, обсяг виробництва - 11 806,60 ц, урожайність 25 ц/га.

В рамках здійснення господарської діяльності позивачем укладалися договори на виконання правочинів.

Так, 01 липня 2020 року між ТОВ Агро Філд 2015 (Продавець) та Дочірнім підприємством з іноземною інвестицією САНТРЕЙД (Покупець) було укладено договір поставки № 60416139 (далі - Договір № 60416139).

Пунктом 1.1 вказаного Договору Продавець зобов`язується поставити, а Покупець зобов`язується оплатити та прийняти Товар (соняшник урожаю 2019 року), насипом, у відповідності до умов Договору.

Згідно з пунктом 1.3 Договору № 60416139 Продавець заявляє та гарантує Покупцю, що він (Продавець) є сільськогосподарським товаровиробником у розумінні п.14.1.235 Податкового кодексу України, а весь обсяг товару, що визначений Договором, було вироблено (вирощено) особисто Продавцем як сільськогосподарським підприємством виробником.

Кількість товару обумовлено пунктом 3 Договору, відповідно до якого Продавець зобов`язується поставити 1180 метричних тон з опціоном +5.0/-5.0%.

Ціна товару згідно пункту 4.1 Договору № 60416139 складає 10250,00 гривень за одну метричну тону, а базова ціна товару з ПДВ складає 12300, 00 гривень за одну метричну тону.

Відповідно до розділу 5 Договору № 60416139 поставка товару здійснюється на умовах FCA: Україна, Дніпропетровська область село Волоське (самовивозом).

Пунктом 6.1 Договору № 60416139 обумовлено, що Покупець здійснює оплату в українських гривнях шляхом банківського переказу вартості Товару на поточний банківський рахунок Продавця. Покупець зобов`язується проводити оплату кожної партій Товару у два етапи:

- 80% вартості відповідної партії Товару сплачується Покупцем протягом 2-х робочих днів з моменту завантаження Товару у транспортні засоби та отримання Покупцем усіх документів на Товар, що визначені у п. 6.1.1 цього Договору;

- остаточний розрахунок проводиться Покупцем протягом 2-х робочих днів після:

а) надходження Товару у Пункт Поставки та визначення фактичної кількості та якості поставленого Товару згідно умов цього Договору;

б) отримання Покупцем документів, що визначені у п. 6.1.1 (якщо їх не було надано раніше) та у п. 6.1.2, а також після завершення здійснення Покупцем перевірки правильності реєстрації продавцем відповідної податкової накладної в ЄРПН, за умови відсутності порушень з боку Продавця встановлених законодавством вимог щодо реєстрації та належного оформлення податкових накладних.

На виконання умов Договору, 09 липня 2020 року Позивач поставив Покупцю насіння соняшнику врожаю 2019 року у кількості 225,66 т, про що складено відповідну видаткову накладну № 1 від 09 липня 2020 року.

Вивезення Товару, як і передбачено умовами Договору, здійснювалось силами та за рахунок Покупця. Так, матеріалами справи підтверджено, що 09.07.2020 року складено та оформлено товарно- транспортні накладні:

- №111484 на вагу 22,24 тон.

- № 11482 на вагу - 37,80 тон;

- №11 1483 на вагу - 31,68 тон;

- № 111485 на вагу - 25,06 тон;

- № 111486 на вагу - 21,40 тон;

- № 111487 на вагу - 30,64 тон;

- № 111489 на вагу - 31,06 тон;

- №111490 на вагу - 25,78 ти., на загальну вагу 225,66 тон.

На виконання вимог податкового законодавства ТОВ Агро Філд 2015 було складено податкову накладну № 1 від 09.07.2020 року на загальну суму 2 775 618.00 грн., в тому числі ПДВ у сумі 462 603,00 грн. на адресу Дочірнього підприємства з іноземною інвестицією САНТРЕЙД та направлено для реєстрації до Єдиного реєстру податкових накаладних.

В квитанції № 1 від 24.07.2020 було зазначено, що податкова накладна № 1 від 09.07.2020 року прийнята, проте її реєстрацію зупинено, з зазначенням підстав: Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1206, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари /послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій та запропоновано подати пояснення та/або копії документів для прийняття рішення. Позивачем в установленому порядку були подані до контролюючого органу письмові пояснення та копії документів, що підтверджують реальність здійснення господарських операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивачем в установленому порядку були подані до контролюючого органу документи, що підтверджують реальність здійснення господарської операції.

Однак, рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №1841231/40136537 від 17.08.2020 року було відмовлено в реєстрації податкової накладної № 1 від 09.07.2020 року. Підставою відмови у реєстрації податкової накладної зазначено: ненадання платником податку копій первинних документів первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити). Додатково у рішенні зазначено, що відсутня звітність за формою 29-сг.

Рішення комісії було оскаржено позивачем шляхом подання скарги на адресу ДПС України, проте відповідно до рішення про результати розгляду скарги № 46574/40136537/2 від 28.08.2020, скаргу було залишено без задоволення.

Також в рамках виконання умов Договору № 60416139 Позивач 10 липня 2020 року поставив Покупцю насіння соняшнику врожаю 2019 року у кількості 247,62 т, про що складено відповідну видаткову накладну № 62 від 10 липня 2020 року.

Вивезення Товару, як і передбачено умовами Договору, здійснювалось силами та за рахунок Покупця. Так, матеріалами справи підтверджено, що 10.07.2020 року складено та оформлено товарно- транспортні накладні:

- №111496 на вагу 22,52 тон;

- № 11498 на вагу 35,64 тон;

- № 111499 на вагу 22,86 тон;

- №111497 на вагу 24,34 тон;

- № 111494 на вагу 36,80 тон;

- №111492 на вагу 36,46 тон ;

- № 111491 на вагу 35,66 тон;

- №111495 на вагу 33,34 тон, па загальну вагу 247,62 тон.

На виконання вимог податкового законодавства ТОВ Агро Філд 2015 було складено податкову накладну № 2 від 10.07.2020 року на загальну суму 3 041 690,78 грн., в тому числі ПДВ у сумі 506 948,46 грн. на адресу Дочірнього підприємства з іноземною інвестицією САНТРЕЙД та направлено для реєстрації до Єдиного реєстру податкових накладних.

В квитанції № 1 від 27.07.2020 було зазначено, що податкова накладна № 2 від 10.07.2020 року прийнята, проте її реєстрацію зупинено, з зазначенням підстав: Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1206, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари /послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій та запропоновано подати пояснення та/або копії документів для прийняття рішення. Позивачем в установленому порядку були подані до контролюючого органу письмові пояснення та копії документів, що підтверджують реальність здійснення господарських операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивачем в установленому порядку були подані до контролюючого органу документи, що підтверджують реальність здійснення господарської операції.

Однак, рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №1841232/40136537 від 17.08.2020 року було відмовлено в реєстрації податкової накладної № 2 від 10.07.2020 року. Підставою відмови у реєстрації податкової накладної зазначено: ненадання платником податку копій первинних документів первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити). Додатково у рішенні зазначено, що відсутня звітність за формою 29-сг.

Рішення комісії було оскаржено позивачем шляхом подання скарги на адресу ДПС України, проте відповідно до рішення про результати розгляду скарги № 46456/40136537/2 від 27.08.2020 скаргу було залишено без задоволення.

Також в рамках виконання умов Договору № 60416139 Позивач 11 липня 2020 року поставив Покупцю насіння соняшнику врожаю 2019 року у кількості 255,70 т, про що складено відповідну видаткову накладну № 3 від 11 липня 2020 року.

Вивезення Товару, як і передбачено умовами Договору, здійснювалось силами та за рахунок Покупця. Так, матеріалами справи підтверджено, що 11.07.2020 року складено та оформлено товарно- транспортні накладні:

- №111469 на вагу 31,90 тон;

- №11 1470 на вагу 32,60 тон;

- № 111471 на вагу 20,50 тон;

- № 111472 на вагу 24,06 тон;

- № 111473 на вагу 31,76 тон;

- №002706 на вагу 30,86 тон;

- №002707 на вагу 23,36 тон;

- №002709 на вагу 38,14 тон;

- №002710 на вагу 22,52 тон, на загальну вагу 255,70 тон.

На виконання вимог податкового законодавства ТОВ Агро Філд 2015 було складено податкову накладну № 3 від 11.07.2020 року на загальну суму 3 139 847,70 грн., в тому числі ПДВ у сумі 523 307,95 грн. на адресу Дочірнього підприємства з іноземною інвестицією САНТРЕЙД та направлено для реєстрації до податкового органу.

В квитанції № 1 від 28.07.2020 було зазначено, що податкова накладна № 3 від 11.07.2020 року прийнята, проте її реєстрацію зупинено, з зазначенням підстав: Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1206, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари /послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій та запропоновано подати пояснення та/або копії документів для прийняття рішення. Позивачем в установленому порядку були подані до контролюючого органу письмові пояснення та копії документів, що підтверджують реальність здійснення господарських операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивачем в установленому порядку були подані до контролюючого органу документи, що підтверджують реальність здійснення господарської операції.

Однак, рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області 1841234/40136537 від 17.08.2020 року було відмовлено в реєстрації податкової накладної № 3 від 11.07.2020 року. Підставою відмови у реєстрації податкової накладної зазначено: ненадання платником податку копій первинних документів первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити). Додатково у рішенні зазначено, що відсутня звітність за формою 29-сг.

Рішення комісії було оскаржено позивачем шляхом подання скарги на адресу ДПС України, проте відповідно до рішення про результати розгляду скарги № 46448/40136537/2 від 27.08.2020, скаргу було залишено без задоволення.

Також в рамках виконання умов Договору № 60416139 Позивач 12 липня 2020 року поставив Покупцю насіння соняшнику врожаю 2019 року у кількості 172,56 т, про що складено відповідну видаткову накладну № 64 від 12 липня 2020 року.

Вивезення Товару, як і передбачено умовами Договору, здійснювалось силами та за рахунок Покупця. Так, матеріалами справи підтверджено, що 12.07.2020 року складено та оформлено товарно- транспортні накладні:

- № 002715 на вагу 24,86 тон;

- № 002711 на вагу 36,16 тон;

- № 002712 на вагу 36,40 тон;

- № 002716 на вагу 24,58 тон;

- № 002713 на вагу 26,78 тон;

- № 002714 на вагу 23,78 тон, на загальну вагу 172,56 тон.

На виконання вимог податкового законодавства ТОВ Агро Філд 2015 було складено податкову накладну № 4 від 12.07.2020 року на загальну суму 2 115 907,25 грн., в тому числі ПДВ у сумі 352 651,20 грн. на адресу Дочірнього підприємства з іноземною інвестицією САНТРЕЙД та направлено для реєстрації до податкового органу.

В квитанції № 1 від 28.07.2020 було зазначено, що податкова накладна № 4 від 12.07.2020 року прийнята, проте її реєстрацію зупинено, з зазначенням підстав: Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1206, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари /послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій та запропоновано подати пояснення та/або копії документів для прийняття рішення. Позивачем в установленому порядку були подані до контролюючого органу письмові пояснення та копії документів, що підтверджують реальність здійснення господарських операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивачем в установленому порядку були подані до контролюючого органу документи, що підтверджують реальність здійснення господарської операції.

Однак, рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №1841233/40136537 від 17.08.2020 року було відмовлено в реєстрації податкової накладної № 4 від 12.07.2020 року. Підставою відмови у реєстрації податкової накладної зазначено: ненадання платником податку копій первинних документів первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити). Додатково у рішенні зазначено, що відсутня звітність за формою 29-сг.

Рішення комісії було оскаржено позивачем шляхом подання скарги на адресу ДПС України, проте відповідно до рішення про результати розгляду скарги № 46447/40136537/2 від 27.08.2020, скаргу було залишено без задоволення.

Також в рамках виконання умов Договору № 60416139 Позивач 13 липня 2020 року поставив Покупцю насіння соняшнику врожаю 2019 року у кількості 266,48 т, про що складено відповідну видаткову накладну №65 від 13 липня 2020 року.

Вивезення Товару, як і передбачено умовами Договору, здійснювалось силами та за рахунок Покупця. Так, матеріалами справи підтверджено, що 13.07.2020 року складено та оформлено товарно- транспортні накладні:

- №002717 па вагу 24,20 тон;

- №002718 на вагу 35,98 тон;

- №002719 на вагу 33,80 тон;

- №002720 на вагу 36,28 тон;

- №002721 на вагу 27,60 тон;

- №002722 на вагу 33,40 тон;

- №002723 на вагу 22,84 тон;

- №002724 на вагу 30,48 тон;

- №002725 на вагу 21,90 тон, на загальну вагу 266,48 тон.

На виконання вимог податкового законодавства ТОВ Агро Філд 2015 було складено податкову накладну № 5 від 13.07.2020 року на загальну суму 3 238 438,70 грн., в тому числі ПДВ у сумі 539 739,78 грн. на адресу Дочірнього підприємства з іноземною інвестицією САНТРЕЙД та направлено для реєстрації до податкового органу.

В квитанції № 1 від 28.07.2020 було зазначено, що податкова накладна № 5 від 13.07.2020 року прийнята, проте її реєстрацію зупинено, з зазначенням підстав: Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1206, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари /послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій та запропоновано подати пояснення та/або копії документів для прийняття рішення. Позивачем в установленому порядку були подані до контролюючого органу письмові пояснення та копії документів, що підтверджують реальність здійснення господарських операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивачем в установленому порядку були подані до контролюючого органу документи, що підтверджують реальність здійснення господарської операції.

Однак, рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №1841235/40136537 від 17.08.2020 року було відмовлено в реєстрації податкової накладної № 5 від 13.07.2020 року. Підставою відмови у реєстрації податкової накладної зазначено: ненадання платником податку копій первинних документів первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити). Додатково у рішенні зазначено, що відсутня звітність за формою 29-сг.

Рішення комісії було оскаржено позивачем шляхом подання скарги на адресу ДПС України, проте відповідно до рішення про результати розгляду скарги № 46449/40136537/2 від 27.08.2020, скаргу було залишено без задоволення.

Крім того, судом встановлено, що в рамках виконання умов Договору № 60416139 Позивач 17 липня 2020 року поставив Покупцю насіння соняшнику врожаю 2019 року у кількості 12.38 т, про що складено відповідну видаткову накладну №66 від 17 липня 2020 року.

Вивезення Товару, як і передбачено умовами Договору, здійснювалось силами та за рахунок Покупця, про що 17.07.2020 року складено та оформлено товарно- транспортну накладну № 455 від 17.07.2020 року.

На виконання вимог податкового законодавства ТОВ Агро Філд 2015 було складено податкову накладну № 6 від 17.07.2020 року на загальну суму 152 274,00 грн., в тому числі ПДВ у сумі 25 379,00 грн. на адресу Дочірнього підприємства з іноземною інвестицією САНТРЕЙД та направлено для реєстрації до податкового органу.

Податкова накладна була прийнята ДПС та зареєстрована без зауважень.

Не погодившись із рішеннями про відмову в реєстрації податкових накладних № 1 від 09.07.2020, № 2 від 10.07.2020, № 3 від 11.07.2020, № 4 від 12.07.2020, № 5 від 13.07.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулює Податковий кодекс України (далі ПК України).

За приписами абзаців а, б пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з:

постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю;

постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

В абзаці першому пункту 201.1статті201 ПК України зазначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з абзацами першим, другим пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня(абзац 5 пункту 201.10 статті 201 ПК України).

Згідно з абзацами 9-11 пункту 201.1статті201 ПК України датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних (абзац 13 пункту 201.1статті201 ПК України).

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних регламентований Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (далі Порядок №1246).

Відповідно до пунктів 12-15 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

В той же час, відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165 та Порядок розгляду скарги, відповідно).

Згідно з п. 10 та п. 11 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).

В ході судового розгляду справи встановлено та матеріалами справи підтверджено, що позивачем було подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 1 від 09.07.2020, № 2 від 10.07.2020, № 3 від 11.07.2020, № 4 від 12.07.2020, № 5 від 13.07.2020.

Згідно із змісту Квитанцій до зазначених накладних, вбачається, що контролюючим органом документ прийнято, проте реєстрацію податкових накладених зупинено та сформовано висновки: коди УКТЗЕД товару/послуг 1206 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Положеннями п. 5 Порядку № 1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку № 1165).

Згідно п. 1 додатку 3 Порядку № 1165 Критерії ризиковості здійснення операцій відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Суд зазначає, що належної мотивації підстав та причин віднесення поданої позивачем податкових накладних № 1 від 09.07.2020, № 2 від 10.07.2020, № 3 від 11.07.2020, № 4 від 12.07.2020, № 5 від 13.07.2020 до п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій відповідачами ані у спірному рішенні, ані до суду у відзиві не надано.

Також, наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520), яким визначено механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Пунктами 2-7 Порядку № 520 передбачено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг , Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Згідно пунктів 9-11 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Разом з тим, у пункті 6 Порядку № 1165 вказано, що інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг , Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Отже, суд вказує, що з урахуванням положень наведених норм, комісією регіонального рівня приймається рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за результатами розгляду інформації та копій документів платника податку.

Тобто, контролюючий орган має запропонувати платнику податків надати документи та пояснення на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітлити платнику податків у своїх поясненнях.

Також, аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що рішення комісії контролюючого органу повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

Проте, в Квитанції відсутній конкретний перелік копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН, що призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, а не будь-яких на власний розсуд.

Суд відмічає, що у відзиві на позовну заяву відповідачем-1 зазначено про ненадання платником податку копій первинних документів, однак вказані обставини не можуть бути прийняті судом до уваги, оскільки вимоги щодо конкретності необхідних документів відсутні у Квитанціях.

В силу положень частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Суд також вважає за необхідне зазначити, що факт зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування у ЄРПН не спростовує ані факту здійснення платником податків господарських операцій, ані факту наявності дати виникнення саме першої події (придбання товарів/послуг або отримання коштів), що підтверджується тільки первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.

Матеріалами справи встановлено, про що відсутній спір між сторонами, позивачем подавались в електронному вигляді до контролюючого органу документи, щодо наявності підстав реєстрації податкової накладної, реєстрації якої зупинена.

Проте, Комісією з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, незважаючи на зазначене прийнято оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних № 1 від 09.07.2020, №2 від 10.07.2020, № 3 від 11.07.2020, № 4 від 12.07.2020, № 5 від 13.07.2020.

При цьому, в оскаржуваних рішеннях про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1841231/40136537 від 17.08.2020 року про відмову у реєстрації накладної №1 від 09.07.2020 року, №1841232/40136537 від 17.08.2020 року про відмову у реєстрації накладної №2 від 10.07.2020 року, №1841234/40136537 від 17.08.2020 року про відмову у реєстрації накладної №3 від 11.07.2020 року, №1841233/40136537 від 17.08.2020 року про відмову у реєстрації накладної №4 від 12.07.2020 року та №1841235/40136537 від 17.08.2020 року про відмову у реєстрації накладної №5 від 13.07.2020 року, не наведено обґрунтувань причин відмови в реєстрації податкових накладних: не конкретизовано, яких саме документів із зазначеного в рішенні переліку не надано позивачем та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, а зазначено лише загальне твердження про ненадання копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити).

Окрім того, додатково у рішеннях зазначено про відсутність звітності за формою 29-сг, однак дані обставини в ході судового розгляду своє підтвердження не знайшли, оскільки позивачем надано докази на підтвердження реальності господарських операцій, у тому числі звіт про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду, поданий ТОВ Агро Філд 2015 за формою № 29-сг за 2019 рік, відповідно до якого посівна площа соняшнику складає 481,82 га, обсяг виробництва - 11 806,60 ц, урожайність 25 ц/га, що безпосередньо спростовує підстави зазначені в оскаржуваних рішеннях Комісії.

Отже, позиція відповідача-1 щодо ненадання платником податку копій документів, згідно з п. 201.16 статті 201 ПК України, Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165, Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520, є необґрунтованою.

При цьому, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічний правовий висновок викладено Верховним Судом у постанові від 04 грудня 2018 року у справі № 821/1173/17.

З огляду на зазначене, суд вважає, що рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №1841231/40136537 від 17.08.2020 року про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 09.07.2020 року, №1841232/40136537 від 17.08.2020 року про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 10.07.2020 року, №1841234/40136537 від 17.08.2020 року про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 11.07.2020 року, №1841233/40136537 від 17.08.2020 року про відмову у реєстрації податкової накладної №4 від 12.07.2020 року та №1841235/40136537 від 17.08.2020 року про відмову у реєстрації податкової накладної №5 від 13.07.2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних не відповідають вимогам п.п. 1, 3 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки винесені відповідачем безпідставно, не у спосіб, передбачені законодавством, тому підлягає скасуванню як протиправне.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладених суд зазначає таке.

Положенням підпункту 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 ПК України встановлено, що Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Відповідно до пунктів 19, 20 Порядку №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

За таких обставин та враховуючи встановлену судом протиправність рішень Комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №1841231/40136537 від 17.08.2020 року про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 09.07.2020 року, №1841232/40136537 від 17.08.2020 року про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 10.07.2020 року, №1841234/40136537 від 17.08.2020 року про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 11.07.2020 року, №1841233/40136537 від 17.08.2020 року про відмову у реєстрації податкової накладної №4 від 12.07.2020 року та №1841235/40136537 від 17.08.2020 року про відмову у реєстрації податкової накладної №5 від 13.07.2020 року, з урахуванням положень пунктів 19, 20 Порядку № 1246, а також абзацу 9 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язання відповідача-2 зареєструвати податкові накладні № 1 від 09.07.2020, № 2 від 10.07.2020, № 3 від 11.07.2020, № 4 від 12.07.2020, № 5 від 13.07.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних днем їх фактичного отримання податковим органом.

В даному випадку, зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та належним способом захисту порушеного права.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин (частина 2 статті 77 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України).

Згідно з частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Суд зазначає, що відповідачами як суб`єктами владних повноважень не доведено правомірності своїх дій у спірних правовідносинах. Натомість, позивачем доведено та підтверджено належними доказами обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги.

Враховуючи викладене, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.

Частиною 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З огляду на викладене, сплачений позивачем судовий збір за подачу даного адміністративного позову до суду в сумі 10510,00 грн. підлягає стягненню з відповідачів за рахунок їх бюджетних асигнувань.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 9, 73-78, 90, 139, 241 - 246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Агро Філд 2015 (вул. Гаражна, буд. 1-Б, село Волоське, Дніпропетровський район, Дніпропетровська область, 52043, код ЄДРПОУ 40136537) до Відповідача-1: Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, буд. 17а, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 43145015), Відповідача-2: Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 17.08.2020 року №1841231/40136537, №1841232/40136537, №1841234/40136537, №1841233/40136537 та №1841235/40136537 про відмову у реєстрації податкових накладних №1 від 09.07.2020 року, №2 від 10.07.2020 року, №3 від 11.07.2020 року, №4 від 12.07.2020 року та №5 від 13.07.2020 року, подані ТОВ Агро Філд 2015 .

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати складені Товариством з обмеженою відповідальністю Агро Філд 2015 податкові накладні №1 від 09.07.2020 року, №2 від 10.07.2020 року, №3 від 11.07.2020 року, №4 від 12.07.2020 року та №5 від 13.07.2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою фактичного подання податкової накладної на реєстрацію.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, буд. 17а, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 43145015) на користь товариства з обмеженою відповідальністю Агро Філд 2015 (вул. Гаражна, буд. 1-Б, село Волоське, Дніпропетровський район, Дніпропетровська область, 52043, код ЄДРПОУ 40136537) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 5255,00 грн. (п`ять тисяч двісті п`ятдесят п`ять гривень 00 копійок).

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) на користь товариства з обмеженою відповідальністю Агро Філд 2015 (вул. Гаражна, буд. 1-Б, село Волоське, Дніпропетровський район, Дніпропетровська область, 52043, код ЄДРПОУ 40136537) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 5255,00 грн. (п`ять тисяч двісті п`ятдесят п`ять гривень 00 копійок).

Рішення суду набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства Українита може бути оскаржене в порядку та у строки, встановлені статтями 295 та 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя І.В. Тулянцева

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.12.2020
Оприлюднено19.01.2021
Номер документу94194987
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/11698/20

Ухвала від 09.03.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сліпець Надія Євгенівна

Ухвала від 07.02.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

Рішення від 26.01.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

Ухвала від 18.10.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 29.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 25.08.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 02.07.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 06.04.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Ухвала від 10.03.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Рішення від 21.12.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні