Постанова
від 18.01.2021 по справі 812/1406/16
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 січня 2021 року справа №812/1406/16

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

судді-доповідача Геращенка І.В., суддів Міронової Г.М., Сіваченка І.В.,

секретар судового засідання - Сухов М.Є.,

за участю: представника відповідача - Мулик К.К.,

розглянув у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції апеляційну скаргу Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби на ухвалу Луганського окружного адміністративного суду від 17 вересня 2020 року у справі № 812/1406/16 (головуючий І інстанції Шембелян В.С., повний текст складений у м. Сєвєродонецьку Луганської області) за позовом Публічного акціонерного товариства Луганськтепловоз до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Головне Управління Державної казначейської служби України в Харківській області про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Позивачем до суду подано заяву про заміну боржника у виконавчому листі в адміністративній справі № 812/1406/16 з Офісу великих платників податків ДФС на Офіс великих платників податків ДПС.

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 17 вересня 2020 заяву задоволено; замінено боржника у виконавчому листі № 812/1406/16, виданого Луганським окружним адміністративним судом 08.10.2019 року про стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби на користь публічного акціонерного товариства Луганськтепловоз судових витрат зі сплати судового збору у розмірі 1378 грн, з Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби на його правонаступника - Офіс великих платників податків ДПС (т. 6 а.с. 103-105).

Офісом великих платників податків ДПС подано апеляційну скаргу, в якій просив ухвалу суду першої інстанції скасувати в зв`язку з порушенням норм матеріального та процесуального права і прийняти нову, якою відмовити у задоволенні заяви про заміну боржника у виконавчому провадженні, посилаючись на те, що Офіс великих платників податків ДФС на теперішній час не ліквідовано, перебуває в стані припинення, тому відсутні підстави для заміни боржника у виконавчому провадженні. Крім того, позивач знаходиться на обліку в ДПІ у м. Сєвєродонецьку (т. 6 а.с. 116-117).

Представник відповідача в судовому засіданні підтримав доводи апеляційної скарги.

Інші учасники в судове засідання не з`явилися, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені судом належним чином.

Суд апеляційної інстанції, заслухав доповідь судді-доповідача, пояснення представника відповідача, перевірив доводи апеляційної скарги і дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення апеляційної скарги з наступних підстав.

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 26.09.2017 року у справі № 812/1406/16 позов Публічного акціонерного товариства Луганськтепловоз до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Головне управління Державної казначейської служби України у Харківській області, про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити певні дії - задоволено: визнано протиправною бездіяльність Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби щодо не внесення заяви Публічного акціонерного товариства Луганськтепловоз про повернення суми бюджетного відшкодування за жовтень 2015 року на суму 8656680 грн до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування; зобов`язано Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби внести заяву Публічного акціонерного товариства Луганськтепловоз про повернення суми бюджетного відшкодування за грудень 2015 року на суму 8656680 грн до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування; стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби на користь позивача судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2756 грн.

Постановою Донецького апеляційного адміністративного суду від 13.12.2017 апеляційну скаргу Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби постанову Луганського окружного адміністративного суду від 26 вересня 2017 року в справі № 812/1406/16 скасовано; прийнято нову постанову; позов Публічного акціонерного товариства Луганськтепловоз до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби, третя особа Головне Управління Державної казначейської служби України в Харківській області про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити певні дії - задоволено частково: визнано протиправною бездіяльність Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби, що втілилась у невчиненні законодавчо передбачених дій щодо перевірки достовірності нарахування публічним акціонерним товариством Луганськтепловоз суми бюджетного відшкодування, визначеної у заяві про повернення суми бюджетного відшкодування за жовтень 2015 року на суму 8656680 грн. для внесення до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування; зобов`язано Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби провести документальну перевірку достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, задекларованого у декларації з податку на додану вартість за жовтень 2015 року, на суму 8656680 грн.; в решті позовних вимог відмовлено; стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби на користь позивача судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 1378 грн.

Постановою Верховного Суду від 15.08.2019 у справі № 812/1406/16 постанову Донецького апеляційного адміністративного суду від 13.12.2017 року - залишено без змін (т.6 а.с.69-74).

18.10.2019 року Публічним акціонерним товариством Луганськтепловоз отримано виконавчий лист Луганського окружного адміністративного суду у справі № 812/1406/16 про стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби на користь ПАТ Луганськтепловоз судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 1378 грн. (т.6 а.с. 83).

Постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 року № 537 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби, реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби. До переліку територіальних органів Державної податкової служби, що утворюються входить Офіс великих платників податків ДПС.

Згідно додатку 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 року № 537 Офіс великих платників податків ДФС реорганізується шляхом приєднання до Офісу великих платників податків ДПС.

Відповідно до положення про Офіс великих платників податків ДПС, затвердженого наказом Державної податкової служби України від 12.07.2019 року № 15, Офіс великих платників податків ДПС є правонаступником усіх прав та обов`язків Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби.

З 05.08.2019 року Офіс великих платників податків ДФС перебуває в процесі припинення, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Згідно п. 1 постанови КМУ від 18.12.2018 року № 1200 Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.

За змістом абз. 2 п. 2 постанови КМУ від 18.12.2018 року № 1200 Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України установлено, що Державна податкова служба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску.

Згідно абз. 4 пункту 2 постанови КМУ від 18.12.2018 року № 1200 Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою КМУ від 06.03.2019 року № 227, Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).

Розпорядження КМУ від 21.08.2019 року № 682-р Питання Державної податкової служби погоджено пропозицію Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою КМУ від 6 березня 2019 року № 227 Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Наказом Державної податкової служби України від 28.08.2019 року № 36 Про початок діяльності Державної податкової служби України розпочато виконання Державною податковою службою України функцій і повноважень Державної фіскальної служби України, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску, та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу України.

Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 року № 537 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 1; реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 2. Реорганізовано Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби шляхом приєднання до Офісу великих платників податків ДПС.

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осію, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 року № 537 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби 30.07.2019 року проведена державна реєстрація юридичної особи Офісу великих платників податків ДПС.

Згідно ч. 1 статті 52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Під публічним правонаступництвом у сфері управлінської діяльності органів державної влади слід розуміти повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції; це вступ у чинні адміністративно - правові відносини нового суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) на місце суб`єкта, що або припинив своє існування або повністю чи частково позбувся адміністративної компетенції.

Колегія суддів зазначає, що перехід до Офісу великих платників податків ДПС функцій і повноважень Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, є фактом публічного правонаступництва.

Згідно ч. 2 статті 15 Закону України Про виконавче провадження від 2 червня 2016 року № 1404-VIII (далі - Закон № 1404) боржником є визначена виконавчим документом фізична або юридична особа, держава, на яких покладається обов`язок щодо виконання рішення.

У разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив (ч. 5 ст. 15 Закону № 1404 .)

Згідно ч. 1 статті 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження (ч. 4 ст. 379 КАС України).

На підставі викладеного, суд апеляційної інстанції погоджує висновок суду першої інстанції про заміну боржника у виконавчому провадженні.

На підставі встановлених обставин справи та наведених нормативно-правових норм, які регулюють спірні відносини, суд апеляційної інстанції вирішив, що суд першої інстанції правильно вирішив справу, підстави для задоволення апеляційної скарги та скасування ухвали суду першої інстанції відсутні.

Керуючись ст. ст. 195, 241, 250, 252, 310, 315, 316, 321, 325, 328, 329, 378, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби - залишити без задоволення.

Ухвалу Луганського окружного адміністративного суду від 17 вересня 2020 року у справі № 812/1406/16 за позовом Публічного акціонерного товариства Луганськтепловоз до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Головне Управління Державної казначейської служби України в Харківській області про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити певні дії - залишити без змін.

Повний текст постанови складений 18 січня 2021 року.

Постанова суду набирає законної сили з моменту прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом 30 днів з дати складення повного судового рішення.

Головуючий І.В. Геращенко

Судді Г.М. Міронова

І.В. Сіваченко

Дата ухвалення рішення18.01.2021
Оприлюднено20.01.2021
Номер документу94198209
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/1406/16

Ухвала від 18.04.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 11.04.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 08.04.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 29.03.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.М. Качанок

Ухвала від 05.03.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 21.02.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 09.02.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 02.02.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Постанова від 18.01.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Постанова від 18.01.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні