КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 січня 2021 року м. Київ № 280/326/20
Суддя Київського окружного адміністративного суду Журавель В.О., розглянувши адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства "Група "Омега" про стягнення штрафу,
в с т а н о в и в:
13 січня 2020 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - позивач) до Приватного акціонерного товариства Група Омега (далі - відповідач), в якій позивач просить стягнути з відповідача до Державного бюджету України штраф за порушення законодавства на ринку цінних паперів у розмірі 20 400 грн. 00 коп.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що до відповідача було застосовано штрафні санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, у розмірі 20 400 грн. 00 коп. Постанови про застосування штрафних санкцій відповідачем не оскаржено. Відповідач самостійно заборгованість не сплатив, у зв`язку з чим позивач звернувся до суду.
Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 11 лютого 2020 р. клопотання Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку задоволено та передано справу за підсудністю до Київського окружного адміністративного суду.
10 квітня 2020 р. протоколом автоматизованого розподілу судових справ між суддями справу передано на розгляд судді цього адміністративного суду Журавлю В.О .
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 13 квітня 2020 р. відкрито спрощене провадження в адміністративній справі без проведення судового засідання. Вказаною ухвалою суду встановлено відповідачу десятиденний строк з дня отримання копії цієї ухвали для подання відзиву на позовну заяву та доказів, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача.
Відповідач, належним чином повідомлений про час, дату та місце проведення судового засідання, до суду не прибув, про причини неявки суд не повідомив, відзив до суду не подав, з клопотанням та іншими заявами до суду не звертався.
Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.
Відповідач зареєстрований за адресою: провулок Кармелюка, буд. 11, м. Васильків, Київська область, 08602 , що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (код ЄДРПОУ - 33811202).
20 липня 2018 р. позивачем прийнято постанови № 387-СХ-3-Е, № 388-СХ-3-Е та № 389-СХ-3-Е про накладення санкцій за порушення на ринку цінних паперів. Відповідно до вказаних постанов за порушення чинного законодавства України, а саме: за нерозміщення інформації у загальнодоступній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів (постанова № 387-СХ-3-Е від 20 липня 2018 р.), за не опублікування інформації (постанова № 388-СХ-3-Е від 20 липня 2018 р.) та за неподання інформації (постанова № 389-СХ-3-Е від 20 липня 2018 р.) застосовано до відповідача санкції у вигляді штрафу в розмірі 10 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що складає 170 гривень.
20 липня 2018 р. позивачем прийнято постанову № 390-СХ-3-Е про накладення санкцій за порушення на ринку цінних паперів. Відповідно до вказаної постанови за порушення законодавства про цінні папери, нормативних актів Комісії застосовано до відповідача санкцію у вигляді попередження.
Позивачем винесено постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 7 серпня 2019 р. за вх. № 23/05/18524 та № 23/05/18523. Цими постановами запропоновано керівнику (повноважному представнику) відповідача з`явитися на підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень 22 серпня 2019 р. до відділу нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Запорізькій області та представництва в судах департаменту НКЦПФР у Східному регіоні за адресою: 69600, м. Запоріжжя, проспект Соборний, буд. 152, ІІІ поверх, кімната 335. Указані постанови направлено на адресу відповідача, що підтверджується витягами з реєстру поштових відправлень та фіскальними чеками, які наявні в матеріалах справи.
22 серпня 2019 р. позивачем складено Акти № 429-СХ-3-Е та № 431-СХ-3-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, якими встановлено порушення. Вказані Акти направлено на адресу відповідача, що підтверджується витягом з реєстру поштових відправлень та фіскальними чеками, які наявні в матеріалах справи.
Позивачем винесено постанову про розгляд справ про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 5 вересня 2019 р. р. за вх. № 20/02/20611. Цією постановою вирішено, що розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів щодо відповідача призначено на 3 жовтня 2019 р. о 11 год. 10 хв. - 11 год. 20 хв. у приміщенні департаменту НКЦПФР у Східному регіоні за адресою: 61022, м. Харків, майдан Свободи, 5, Держпром, 1 під`їзд, 4 поверх, к. 71-73.
3 жовтня 2019 р. позивачем прийнято постанову № 429-СХ-3-Е про накладення санкції за порушення на ринку цінних паперів. Відповідно до цієї постанови за порушення чинного законодавства України, а саме: за неподання інформації НКЦПФР застосовано до позивача санкцію у вигляді штрафу в розмірі 200 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що складає 3400 грн. 00 коп.
3 жовтня 2019 р. позивачем прийнято постанову № 431-СХ-2-Е про накладення санкції за порушення на ринку цінних паперів. Відповідно до цієї постанови за порушення чинного законодавства України, а саме: за невиконання розпорядження уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів застосовано до відповідача санкцію у вигляді штрафу в розмірі 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що складає 17 000 грн.
Указані постанови направлено на адресу відповідача, що підтверджується витягом з реєстру поштових відправлень та фіскальним чеком, які наявні в матеріалах справи.
На момент подання адміністративного позову доказів, які б підтверджували виконання зазначеної постанови чи її оскарження у встановленому законом порядку до позивача не надходило.
У зв`язку з несплатою відповідачем у встановлений законом строк штрафних санкцій позивач звернувся до суду з цим адміністративним позовом.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд бере до уваги наступне.
За приписами ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні, є Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в України" від 30 жовтня 1996 року №448/96-ВР (далі - Закон №448/96-ВР).
Відповідно до вимог ст. 1 Закону № 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Частиною 1 ст. 5 Закону № 448/96-ВР передбачено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Згідно з вимогами ч.1-4 ст. 6 Закону №448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" №3480-IV (далі - Закон № 3480-IV) регулярна інформація про емітента - річна та проміжна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Річна інформація про емітента є регульованою інформацією та підлягає розкриттю емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним (ч. 4 ст. 40 Закону № 3480-IV).
Згідно з вимогами п. 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України від 3 грудня 2013 р. № 2826 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24 грудня 2013 р. за № 2180/24712, розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
Пунктом 14 статті 8 Закону № 448/96-ВР передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Відповідно до вимог ст. 11 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за:
- не опублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
- нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
- неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Пунктом 14 розділу І Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 16 жовтня 2012 р. №1470, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 5 листопада 2012 р. за №1855/22167, постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акт про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про відновлення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (постанова по справі про адміністративне правопорушення), постанова про закриття справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про закриття провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про виправлення описок, розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, розпорядження про скасування розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом.
Судом встановлено, що постанови від 3 жовтня 2019 р. № 429-СХ-3-Е та № 431-СХ-2-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів надіслані відповідачеві рекомендованим листом, що підтверджується списком згрупованих поштових відправлень рекомендованих листів та фіскальним чеком, копії яких містяться у матеріалах справи.
Пунктом 2 розділу XV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій передбачено, що постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів щодо юридичної особи може бути оскаржено до центрального апарату Комісії особою, щодо якої її винесено, протягом п`ятнадцяти робочих днів з дати винесення постанови.
Відповідно до вимог ст.11 Закону №448/96-ВР у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Суд враховує, що на день розгляду цих справ позивачем та винесення вказаних постанов відповідач не надав доказів на підтвердження сплати визначених штрафних санкцій чи оскарження постанов, а також жодних пояснень з приводу невиконання прийнятого позивачем рішення.
Несплата відповідачем застосованих відповідно до закону фінансових санкцій до Державного бюджету України є порушенням економічних інтересів держави.
Отже, відповідач повинен був сплатити вказаний штраф.
Разом з тим, судом встановлено, що вже під час здійснення провадження у цій адміністративній справі 8 липня 2020 р. до суду від представника відповідача надійшло клопотання про долучення доказів до матеріалів справи про погашення ним боргу.
Дослідивши вказані докази, судом встановлено, що представником відповідача надано платіжне доручення про добровільну сплату штрафних санкцій, які позивач просить стягнути з відповідача у цій справі. Так, згідно з платіжним дорученням № 65 від 1 липня 2020 р. сплачено штраф у розмірі 20 400 грн. 00 коп. (призначення платежу: ;106;33811202;штрафні санкції зг.пост. № 429-СХ-3-Е від 3 жовтня 2019 р., № 431-СХ-2-Е від 3 жовтня 2019 р.; адмін..спр.№280/326/20 . Відповідач зазначає, що після сплати штрафу спір у справі відсутній.
Отже, судом встановлено, що відповідачем самостійно було сплачено штрафні санкції у зв`язку з розглядом цієї адміністративної справи. За таких обставин суд визнає, що з огляду на погашення суми заборгованості під час розгляду справи судом позов не підлягає задоволенню.
Підстави для вирішення питання щодо судових витрат у справі відсутні.
Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255, 295 КАС, суд
в и р і ш и в:
У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Відповідно до пункту 3 розділу VI "Прикінцеві положення" Кодексу адміністративного судочинства України під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), суд за заявою учасників справи та осіб, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив Бпитання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цим Кодексом), поновлює процесуальні строки, встановлені нормами цього Кодексу, якщо визнає причини їх пропуску поважними і такими, що зумовлені обмеженнями, впровадженими у зв`язку з карантином. Суд може поновити відповідний строк як до, так і після його закінчення. Суд за заявою особи продовжує процесуальний строк, встановлений судом, якщо неможливість вчинення відповідної процесуальної дії у визначений строк зумовлена обмеженнями, впровадженими у зв`язку з карантином.
Повне найменування сторін:
Позивач - Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, адреса: вул. Б. Грінченка, 3, м. Київ, 01001, код ЄДРПОУ - 38062828.
Відповідач - Приватне акціонерне товариство "Група Омега ", адреса: провулок Кармелюка, буд. 11, м. Васильків, Київська область, 08602, код ЄДРПОУ - 33811202.
Суддя Журавель В.О.
Дата складення рішення суду 19 січня 2021 року.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.01.2021 |
Оприлюднено | 20.01.2021 |
Номер документу | 94232250 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Журавель В.О.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Семененко Марина Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Семененко Марина Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні