ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 січня 2021 року ЛуцькСправа № 140/15971/20
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Волдінера Ф.А.,
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Заступника керівника Луцької місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Державної інспекції містобудування України до Луцької міської ради, Управління містобудування та архітектури Луцької міської ради про визнання протиправними дій, визнання протиправними та скасування наказу та містобудівних умов та обмежень,
ВСТАНОВИВ:
Заступник керівник Луцької місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Державної інспекції містобудування України звернувся з позовом до Луцької міської ради (далі - відповідач 1), Управління містобудування та архітектури Луцької міської ради (далі - відповідач 2) про визнання протиправними дій Управління містобудування та архітектури Луцької міської ради, яке є виконавчим органом Луцької міської ради, щодо видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки з кадастровим номером 0710100000:34:066:0127 від 10.12.2019 за №95-МУ; визнання протиправним та скасування наказу Управління містобудування та архітектури Луцької міської ради Про затвердження містобудівних умов та обмежень для проектування нового будівництва багатоквартирних житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення на вул. Рівненській, 119 в місті Луцьку від 10.12.2019 №95-МУ; визнання протиправним та скасування містобудівних умов та обмежень для проектування нового будівництва багатоквартирних житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення на вул. Рівненській, 119 в місті Луцьку.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Луцькою місцевою прокуратурою встановлено, що на підставі звернення ТОВ Житловий квартал 10.12.2019 за № 95-МУ управлінням містобудування та архітектури Луцької міської ради видані містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва - Нове будівництво багатоквартирних житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення на вул. Рівненській, 119 у м. Луцьку .
Вказані містобудівні умови та обмеження затверджені наказом управління містобудування та архітектури Луцької міської ради від 10.12.2019 № 95-МУ Про затвердження містобудівних умов та обмежень для проектування нового будівництва багатоквартирних житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення на вул. Рівненській, 119 в місті Луцьку , що і оспорюється.
Управління містобудування та архітектури Луцької міської ради є виконавчим органом Луцької міської ради, відповідно до Положення про управління містобудування та архітектури Луцької міської ради, затвердженого рішенням Луцької міської ради від 24.04.2013 №40/126 Вищевказаними містобудівними умовами та обмеженнями передбачено нове будівництво багатоквартирних житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення на земельній ділянці з кадастровим номером 0710100000:34:066:0127.
В результаті вивчення питання щодо наявності підстав для представництва інтересів держави в суді при видачі містобудівних умов та обмежень від 10.12.2019 за № 95-МУ встановлено, що останні підлягають визнанню протиправними та скасуванню з таких підстав.
Відповідність намірів забудови містобудівній документації на місцевому рівні, під час прийняття рішення про надання або відмову у наданні містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, уповноважений орган визначає, виходячи із генерального плану.
Рішенням Луцької міської ради від 24.06.2009 № 42/1 затверджено містобудівну документацію Генеральний план міста Луцька , який є основним видом містобудівної документації населеного пункту на місцевому рівні, територія щодо якої видано містобудівні умови та обмеження відноситься до території інженерних споруд та промислових підприємств.
Крім того, на вказаній території знаходиться санітарно-захисна зона виробничо-складських об`єктів IV-V класів шкідливості.
Рішенням виконавчого комітету Луцької міської ради від 06.11.2019 № 689-1 Про затвердження коригування проекту детального плану території житлового кварталу на вулиці Рівненській у місті Луцьку затверджено коригування проекту детального плану території житлового кварталу на вулиці Рівненській у місті Луцьку, яке в подальшому рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 27.03.2020 у справі № 140/562/20, за позовом заступника керівника місцевої прокуратури визнано протиправним та нечинним, оскільки прийнято в порушення вимог статтей 17, 19 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , статті 5 Закону України Про основи містобудування , п.п 4.1, 4.5 розділу 4 ДБН Б. 1.1-15:2012.
Таким чином, видаючи оскаржувані містобудівні умови та обмеження, управління архітектури та містобудування не врахувало вимоги Генерального плану м. Луцька та плану зонування території міста Луцька, якими по іншому врегульовано питання забудови цієї території.
Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 18.11.2020 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у даній справі, ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.
Відповідач 1 та відповідач 2 у відзивах на позовну заяву від 03.12.2020 № 20-10/2707/2020 та від 07.12.2020 № 1.1-8/5544/2020 зазначили, що дану позовну заяву вважають необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню з огляду на таке.
На момент прийняття містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки з кадастровим номером 0710100000:34:066:0127 від 10.12.2019 за №95-МУ рішення виконавчого комітету Луцької міської ради від 06.11.2019 №689-1 Про затвердження коригування проекту детального плану території житлового кварталу на вулиці Рівненській у місті Луцьку було чинним, а тому, при прийнятті вищевказаних містобудівних умов та обмежень, Управління містобудування та архітектуру Луцької міської ради керувалося діючими та чинними нормативними актами, в тому числі рішенням виконавчого комітету Луцької міської ради від 06.11.2019 №689-1.
В постанові Касаційного адміністративного суду Верховного Суду України від 15.05.2019 у справі №825/1496/17 суд дійшов висновку, що рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, за загальним правилом не можна визнати неправомірними якщо вони ґрунтуються на законі, чинному на момент прийняття відповідного рішення таким суб`єктом.
Враховуючи вищевказану позицію Касаційного адміністративного суду Верховного Суду України, вважають, що дії Управління містобудування та архітектури Луцької міської ради при щодо видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки з кадастровим номером 0710100000:34:066:0127 від 10.12.2019 за №95-МУ не можна визнати неправомірними та протиправними, оскільки вони ґрунтувалися на законі, чинному на момент прийняття відповідного рішення щодо видачі вищевказаних містобудівних умов та обмежень.
При цьому, вказує, що прокурор не обґрунтував наявності визначених законодавством підстав для здійснення представництва інтересів держави в суді, зокрема, не довів, що компетентний орган відсутній або не здійснює своїх повноважень щодо захисту інтересів держави. Прокурор не може вважатися альтернативним суб`єктом звернення до суду і замінювати належного суб`єкта владних повноважень.
Таким чином, враховуючи той факт, що прокурор не обґрунтував наявності визначених законодавством підстав для здійснення представництва інтересів держави в суді, зокрема, не довів, що компетентний орган відсутній або не здійснює своїх повноважень щодо захисту інтересів держави, а також те, що підстави для визнання протиправними дій Управління містобудування та архітектури Луцької міської ради щодо видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки з кадастровим номером 0710100000:34:066:0127 від 10.12.2019 за №95-МУ відсутні, просили у задоволенні позову відмовити повністю.
У відповіді на відзив прокурор підтримав позицію, викладену у позовній заяві та просив позов задовольнити повністю.
У запереченнях на відповідь на відзив від 04.01.2021 № 20-10/2/2021 відповідач 2 просив відмовити у задоволенні позову з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву.
Дослідивши письмові докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступне.
Судом встановлено, що 10.12.2019 на підставі звернення товариства з обмеженою відповідальністю Житловий квартал Управлінням містобудування та архітектури Луцької міської ради видані містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва - Нове будівництво багатоквартирних житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення на вул. Рівненській, 119, м. Луцьк , кадастровий номер земельної ділянки 0710100000:34:066:0127 (а. с. 25)
Зазначені містобудівні умови та обмеження затверджені наказом Управлінням містобудування та архітектури Луцької міської ради Про затвердження містобудівних умов та обмежень для проектування нового будівництва багатоквартирних житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення на вул. Рівненській, 119, у місті Луцьк від 10.12.2019 № 95-МУ (а. с. 24).
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові та організаційні основи містобудівної діяльності визначені Законом України Про регулювання містобудівної діяльності (далі - Закон № 3038-VI).
Відповідно до частин першої та п`ятої статті 26 Закону № 3038-VI забудова територій здійснюється шляхом розміщення об`єктів будівництва. Проектування та будівництво об`єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку: отримання замовником або проектувальником вихідних даних; розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи; затвердження проектної документації; виконання підготовчих та будівельних робіт; прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів; реєстрація права власності на об`єкт містобудування (частини перша, п`ята зазначеної статті).
Згідно з частиною першою статті 29 Закону № 3038-VI основними складовими вихідних даних є: містобудівні умови та обмеження; технічні умови та завдання на проектування.
За приписами пункту 8 частини першої статті 1 Закону № 3038-VI містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки - це документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.
Таким чином, містобудівні умови та обмеження є складовою вихідних даних, отримання яких є необхідною умовою для набуття власниками земельних ділянок або землекористувачами права на забудову земельної ділянки. Містобудівні умови та обмеження є видом містобудівної документації та визначають комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва, дотримання яких є обов`язковим для всіх суб`єктів містобудівної діяльності.
Статтею 29 Закону № 3038-VI визначено, містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника (із зазначенням кадастрового номера земельної ділянки).
Містобудівні умови та обмеження містять: назву об`єкта будівництва, що повинна відображати вид будівництва та місце розташування об`єкта; ідентифікатор об`єкта будівництва або закінченого будівництвом об`єкта (для об`єктів нового будівництва та закінчених будівництвом об`єктів, яким присвоєно ідентифікатор об`єкта будівництва до видачі містобудівних умов та обмежень); інформацію про замовника; відповідність на дату надання містобудівних умов та обмежень цільового та функціонального призначення земельної ділянки містобудівній документації на місцевому рівні; гранично допустиму висотність будинків, будівель та споруд у метрах (з урахуванням обмежень використання приаеродромних територій, встановлених відповідно до Повітряного кодексу України); максимально допустимий відсоток забудови земельної ділянки; максимально допустиму щільність населення в межах житлової забудови відповідної житлової одиниці (кварталу, мікрорайону); мінімально допустимі відстані від об`єкта, що проектується, до червоних ліній, ліній регулювання забудови, існуючих будинків та споруд; планувальні обмеження (охоронні зони пам`яток культурної спадщини, межі історичних ареалів, зони регулювання забудови, зони охоронюваного ландшафту, зони охорони археологічного культурного шару, в межах яких діє спеціальний режим їх використання, охоронні зони об`єктів природно-заповідного фонду, прибережні захисні смуги, зони санітарної охорони, планувальні обмеження використання приаеродромних територій, встановлені відповідно до Повітряного кодексу України); охоронні зони об`єктів транспорту, зв`язку, інженерних комунікацій, відстані від об`єкта, що проектується, до існуючих інженерних мереж. Перелік зазначених умов є вичерпним.
Відповідно до частини четвертої статті 33 Закону № 3038-VI, якою встановлено, що розміщення об`єктів будівництва на території населених пунктів та за їх межами під час комплексної забудови території, здійснюється виконавчим органом сільської, селищної, міської ради, районною державною адміністрацією відповідно до їх повноважень шляхом надання містобудівних умов та обмежень або видачі будівельного паспорта відповідно до містобудівної документації у порядку, передбаченому цим Законом.
Органи, що здійснюють управління у сфері містобудівної діяльності, архітектурно-будівельного контролю та нагляду, визначені статтею 6 Закону № 303 8-VI, частинами першою, другою якої встановлено, що управління у сфері містобудівної діяльності здійснюється, зокрема, іншими уповноваженими органами містобудування та архітектури, місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування.
До уповноважених органів містобудування та архітектури належать в тому числі, виконавчі органи сільських, селищних, міських рад з питань архітектури, визначені у статті 13 Закону України Про архітектурну діяльність .
Органи місцевого самоврядування здійснюють свою діяльність у сфері містобудування та архітектури відповідно до Закону України Про місцеве самоврядування в Україні .
Обсяг повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у галузі будівництва встановлює стаття 31 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , а саме підпункт 9 пункт а частина перша якої закріплено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження - надання відповідно до закону містобудівних умов і обмежень забудови земельних ділянок.
Містобудівні умови та обмеження товариству з обмеженою відповідальністю Житловий квартал видані для нового будівництва на вул. Рівненській, 119 в місті Луцьку, кадастровий номер 0710100000:34:066:0127. Відповідно до витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 19.06.2019 № НВ-0707138312019 цільове призначення земельної ділянки: 02.10 для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури, категорія земель - землі громадської та житлової забудови, що відповідає ДПТ Коригування проекту детального плану території житлового кварталу на вулиці Рівненській , затверджених рішенням виконавчого комітету Луцької міської ради від 06.11.2019 № 689-1.
Згідно з частиною першою статті 16 Закону № 3038-VI, планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.
Генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту, що визначено частиною першою статті 17 Закону № 3038-VI.
У складі генерального плану населеного пункту може розроблятися план зонування території цього населеного пункту. План зонування території може розроблятися і як окрема містобудівна документація після затвердження генерального плану.
Згідно з частинами першою, другою статті 18 Закону № 3038-VI план зонування території розробляється на основі генерального плану населеного пункту (у його складі або як окремий документ) з метою визначення умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.
План зонування території розробляється з метою створення сприятливих умов для життєдіяльності людини, забезпечення захисту територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, запобігання надмірній концентрації населення і об`єктів виробництва, зниження рівня забруднення навколишнього природного середовища, охорони та використання територій з особливим статусом, у тому числі ландшафтів, об`єктів історико-культурної спадщини, а також земель сільськогосподарського призначення і лісів та підлягає стратегічній екологічній оцінці.
План зонування території встановлює функціональне призначення, вимоги до забудови окремих територій (функціональних зон) населеного пункту, їх ландшафтної організації.
Відповідно до частини першої статті 19 Закону № 3038-VI, детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території.
Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції.
Приписами частини четвертої цієї статті визначено, що детальний план території визначає містобудівні умови та обмеження (у разі відсутності плану зонування території) або уточнення містобудівних умов та обмежень згідно із планом зонування території.
Частиною десятою цієї статті встановлено, що внесення змін до детального плану території допускається за умови їх відповідності генеральному плану населеного пункту та плану зонування території.
Режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, встановлюється у генеральних планах населених пунктів, планах зонування та детальних планах територій (частина перша статті 25 Закону № 3038-VI).
Системний аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку про те, що генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації населеного пункту на місцевому рівні. На його основі та відповідно до генерального плану розробляються інші види містобудівної документації на місцевому рівні, зокрема, й детальний план території. Відтак, відповідність намірів забудови містобудівній документації на місцевому рівні, під час прийняття рішення про надання або відмову у наданні містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, уповноважений орган визначає, виходячи саме із генерального плану.
Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом у постановах від 11.04.2018 у справі № 803/1231/17, від 11.07.2019 у справі № 369/9003/16-а, від 21 листопада 2019 року у справі № 1840/3059/18.
Рішенням Луцької міської ради від 24.06.2009 № 42/1 затверджено містобудівну документацію Генеральний план міста Луцька (далі - Генеральний план), який є основним видом містобудівної документації населеного пункту на місцевому рівні, територія щодо якої видано містобудівні умови та обмеження відноситься до території інженерних споруд та промислових підприємств.
В подальшому, рішенням Луцької міської ради від 31.03.2014 № 57/30 Про затвердження плану зонування території міста Луцька затверджено план зонування території міста Луцька.
Відповідно до планово - картографічних матеріалів діючого плану зонування території міста Луцька вказана територія відноситься до зони розміщення комунальних підприємств (КС-1), в межах якої допускається розміщення підприємств комунального господарства, гаражів, автостоянок, транспортних споруд, підприємств побутового обслуговування, офісів, контор різних фірм, компаній, організацій, тощо, але аж ніяк не розташування багатоповерхових житлових будинків.
Також, відповідно до планово - картографічних матеріалів діючого плану зонування території міста Луцька на вказаній території знаходиться санітарно-захисна зона виробничо-складських об`єктів IV-V класів шкідливості.
Рішенням виконавчого комітету Луцької міської ради від 06.11.2019 № 689-1 Про затвердження коригування проекту детального плану території житлового кварталу на вулиці Рівненській у місті Луцьку затверджено коригування проекту детального плану території житлового кварталу на вулиці Рівненській у місті Луцьку, яке в подальшому рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 27.03.2020 у справі № 140/562/20, за позовом заступника керівника місцевої прокуратури визнано протиправним та нечинним, оскільки прийнято в порушення вимог статтей 17, 19 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , статті 5 Закону України Про основи містобудування , п.п 4.1, 4.5 розділу 4 ДБН Б. 1.1-15:2012. Рішення суду набрало законної сили 07.08.2020.
Отже, видаючи оскаржувані містобудівні умови та обмеження, управління архітектури та містобудування не врахувало вимоги Генерального плану м. Луцька та плану зонування території міста Луцька, якими по іншому врегульовано питання забудови цієї території.
Вищевказані містобудівні умови та обмеження виданні на підставі Детального плану території житлового кварталу на вулиці Рівненській у місті Луцьку, який суперечив Генеральному плану м. Луцька та плану зонування території міста Луцька, та в подальшому рішення про його затвердження визнано протиправним та нечинним.
Відтак, підстава на якій видано містобудівні умови та обмеження відпала у зв`язку з набранням рішенням суду від 27.03.2020 законної сили, тобто з 07.08.2020.
Відповідно до частини четвертої статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
Верховним Судом у постанові від 13.04 2020 у справі № 803/1254/17 висловлено правову позицію про те, що оскільки містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки видано на підставі детального плану території щодо якого суд прийшов до висновку про незаконність його прийняття, тому оскаржувані містобудівні умови та обмежень є також незаконними.
Також, Верховний суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у постанові від 04.09.2019 року по справі №826/13852/17, зазначив, що містобудівні умови та обмеження, які не відповідають генеральному плану населеного пункту та іншій містобудівній документації на місцевому рівні не можуть вважатися такими, що враховують громадські та приватні інтереси при плануванні та забудові територій, власників будівель, що оточують місце будівництва, а тому порушують основи містобудування, визначені статті 5 Закону України Про основи містобудування та статті 2 Закону № 3038-VI.
Разом з тим, Верховний Суд під час розгляду справи № 809/342/18 прийшов до висновку, що у разі видання містобудівних умов та обмежень, які не відповідають Генеральному плану населеного пункту, а саме будівництво багатоповерхового житлового будинку з центром дитячої творчості та дозвілля, яке не передбачено генеральним планом. У такому разі містобудівні умови та обмеження не відповідають містобудівній документації, що є підставою для їх скасування згідно частиною четвертою статті 29 Закону № 3038-VI.
Згідно з абзацом 3 частиною восьмою статті 29 Закону № 3038-VI скасування містобудівних умов та обмежень здійснюється за заявою замовника, або за рішенням суду.
Відповідно до частин 1, 2, 3 статті 41-1 Закону № 3038-VI державний архітектурно-будівельний нагляд - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання уповноваженими органами містобудування та архітектури, структурними підрозділами Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій та виконавчими органами сільських, селищних, міських рад з питань державного архітектурно-будівельного контролю, іншими органами, що здійснюють контроль у сфері містобудівної діяльності (далі - об`єкти нагляду), вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час провадження ними містобудівної діяльності.
Державний архітектурно-будівельний нагляд здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, через головних інспекторів будівельного нагляду у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
З метою здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду головні інспектори будівельного нагляду: перевіряють законність рішень у сфері містобудівної діяльності, прийнятих об`єктами нагляду; витребовують від органів державної влади, фізичних та юридичних осіб документи і матеріали щодо предмета нагляду, одержують інформацію з автоматизованих інформаційних і довідкових систем, реєстрів та баз даних, створених органами державної влади; мають право безперешкодного доступу до місць будівництва об`єктів, приміщень, документів та матеріалів, необхідних для здійснення нагляду; вимагають від органів державного архітектурно-будівельного контролю проведення перевірок у разі наявності ознак порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил; залучають у разі потреби до здійснення нагляду фахівців підприємств, установ, організацій, контрольних і фінансових органів.
Так, відповідно до норм чинного законодавства, саме Державна інспекція містобудування України наділена правом на звернення до суду щодо скасування містобудівних умов та обмежень, проте місцевою прокуратурою встановлено, що Державна інспекція містобудування України не здійснює свої повноваження в повній мірі відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 13.07.2020 № 219 Про оптимізацію органів державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду , окрім іншого, прийнято рішення утворити Державну інспекцію містобудування України, як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій України, і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.
Таким чином, на даний час передбачені законодавством повноваження щодо захисту інтересів держави, в тому числі судового захисту, Державна інспекції містобудування України, на момент звернення до суду не може реалізувати, оскільки перебуває на стадії створення.
Враховуючи вищенаведене суд дійшов висновку, що затвердження містобудівних умов та обмежень для проектування нового будівництва багатоквартирних житлових будинків з вбудовано- прибудованими приміщеннями громадського призначення на АДРЕСА_1 грубо порушує основні принципи містобудівної діяльності, а також інтереси територіальної громади міста Луцька, оскільки перешкоджає формуванню повноцінного життєвого середовища, може вплинути на стан здоров`я населення, яке проживатиме в межах санітарно-захисної зони, а відтак позов підлягає задоволенню повністю.
Керуючись статтями 243, 245, 246, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправними дії Управління містобудування та архітектури Луцької міської ради, яке є виконавчим органом Луцької міської ради, щодо видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки з кадастровим номером 0710100000:34:066:0127 від 10.12.2019 за №95-МУ.
Визнати протиправним та скасувати наказ Управління містобудування та архітектури Луцької міської ради Про затвердження містобудівних умов та обмежень для проектування нового будівництва багатоквартирних житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення на АДРЕСА_1 від 10.12.2019 №95-МУ.
Визнати протиправними та скасувати містобудівних умов та обмежень для проектування нового будівництва багатоквартирних житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення на вул. Рівненській, 119 в місті Луцьку.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя Ф.А. Волдінер
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.01.2021 |
Оприлюднено | 21.01.2021 |
Номер документу | 94290136 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Волдінер Фелікс Арнольдович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Волдінер Фелікс Арнольдович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні