Красноокнянський районний суд Одеської області
Справа № 506/584/20
Провадження № 2/506/14/21
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 січня 2021 року смт Окни
Красноокнянський районний суд Одеської області у складі:
головуючого - судді Бурдинюк О.С.
секретаря Гушкана Є.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду у смт Окни Одеської області цивільну справу за позовом Департаменту праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради до ОСОБА_1 , про повернення надмірно виплачених державних коштів, -
Встановив:
30.09.2020 року Департамент праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради звернувся до суду з цивільним позовом до ОСОБА_1 , про повернення надмірно виплачених державних коштів.
Ухвалою від 17.11.2020 року відкрито провадження по даній справі.
Позивач обґрунтував свої вимоги тим, що ОСОБА_1 01.12.2017 року звернулася до управління соціальних виплат і компенсацій Заводського району Департаменту для призначення допомоги малозабезпеченим сім`ям та надала заяву про призначення усіх видів соціальної допомоги, декларацію про доходи та майновий стан осіб, на підставі чого їй було призначено державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям з 01.12.2017 року по 31.05.2018 року в сумі 3074 грн. 71 коп. щомісяця. При наступному зверненні, а саме 01.08.2018 року, ОСОБА_1 надала договори про надання права користування земельними ділянками для сільськогосподарських потреб (емфітевзису) від 26.08.2017 року, укладених між нею та ОСОБА_2 . Згідно до договорів за користування земельною ділянкою встановлюється плата в розмірі 65000,00 грн. та 70000,00 грн., що сплачується землекористувачем власникові виключно в грошовій формі, одноразово за весь період користування не пізніше 26 серпня 2017 року. Тобто кошти ОСОБА_1 отримала в період з 01.06.2017 року по 30.11.2017 року, за який обчислювався середньомісячний сукупний дохід для визначення розміру вищезазначеної допомоги, однак в декларації від 01.12.2017 року не декларувала. Про факт отримання коштів було зазначено в заяві від 30.08.2018 року особисто відповідачем. Внаслідок того, що ОСОБА_1 при зверненні надала недостовірну інформацію про доходи сім`ї, виникла переплата державних коштів по допомозі малозабезпеченим сім`ям за період з 01.12.2017 року по 31.05.2018 року в сумі 18448 грн. 26 коп., у зв`язку з чим позивач змушений звернутися до суду.
Представник позивача, повідомлена належним чином, до суду не з`явилася, надала заяву, згідно якої позовні вимоги підтримала та просила розглядати справу у її відсутність.
Відповідачу направлялися судові повістки про виклик у судові засідання за адресою, зареєстрованою у встановленому законом порядку, як передбачено п.2 ч.7 ст.128 ЦПК України, однак до суду повернулися конверти з довідкою Укрпошти: за зазначеною адресою не проживає .
При цьому ч.1 ст.131 ЦПК України встановлено, що учасники судового процесу зобов`язані повідомляти суд про зміну свого місця проживання (перебування, знаходження) або місцезнаходження під час провадження справи. У разі відсутності заяви про зміну місця проживання або місцезнаходження судова повістка надсилається учасникам справи, які не мають офіційної електронної адреси та за відсутності можливості сповістити їх за допомогою інших засобів зв`язку, що забезпечують фіксацію повідомлення або виклику, на останню відому судові адресу і вважається доставленою, навіть якщо учасник судового процесу за цією адресою більше не проживає або не знаходиться.
Таким чином, відповідно до вищевказаних положень ЦПК України, відповідач вважається належним чином повідомленим про день та час розгляду справи, однак в судове засідання не з`явилася, про поважність причини неявки суд не повідомила. Тому відповідно до п.1 ч.3 ст.223 ЦПК України справа розглянута у її відсутність.
Оскільки у судове засідання не з`явилися всі особи, які беруть участь в справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд прийняв рішення про розгляд справи без здійснення фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу, відповідно до вимог ч.2 ст.247 ЦПК України.
Судом встановлені наступні обставини.
Як вбачається з матеріалів справи, 01.12.2017 року відповідач звернулася до Департаменту праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради із заявою про призначення усіх видів соціальної допомоги, компенсацій та пільг /а.с.6-7/.
При зверненні ОСОБА_1 заповнила та подала декларацію про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги. В розділі V декларації, ОСОБА_1 задекларувала земельні ділянки, що перебувають в її власності та її доньки, ОСОБА_3 , і зазначила, що ділянки знаходяться в оренді /8-9/.
Окрім того, до декларації нею були подані правовстановлюючі документи, а саме державний акт на право на земельну ділянку та свідоцтво про право на спадщину за заповітом, з яких вбачається, що вона та один із членів сім`ї є власниками земельних ділянок, які передані в оренду, довідки про отримання орендної плати в 2017 році /а.с.10-16/.
На підставі поданої заяви та документів долучених до неї, Департаментом праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради, ОСОБА_1 , було призначено державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям з 01.12.2017 року по 31.05.2018 року в сумі 3074 гри. 71 коп. щомісяця /а.с.17-18/.
01.08.2018 року, ОСОБА_1 подала до Департаменту праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради, декларацію про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги та надала договори про надання права користування земельними ділянками для сільськогосподарського потреб (емфітевзису) від 26.08.2017 року, укладених між нею та ОСОБА_2 , витяги з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 07.11.2017 року. З яких вбачається, що ОСОБА_1 передала в користування свою земельну ділянку та земельну ділянку своєї неповнолітньої доньки строком на 200 років. За користування земельними ділянками, було встановлено плату, а саме: за одну земельну ділянку - 70 000 (сімдесят тисяч гривень) грн. та за другу - 65 000 (шістдесят п`ять тисяч гривень), що сплачується землекористувачем власникам виключно в грошовій формі, одноразово /а.с.19-26/.
На підтвердження отримання від землекористувача коштів ОСОБА_1 , написала відповідну заяву від 30.08.2018 року, на ім`я начальника управління соціального захисту населення Заводського району /а.с.27/.
Як вбачається з протоколу індивідуального перерахунку по о/р №604827, станом на 16.12.2019 року у ОСОБА_1 наявна переплата за період з 01.12.2017 року по 31.05.2018 року. Розмір переплати становить 18 448,26 грн. /а.с.29/.
Про наявність переплати, ОСОБА_1 було направлено відповідне повідомлення, в якому також було зазначено про необхідність повернути надмірно виплачені державні кошти у строк до 11.12.2019 року /а.с.30/.
Статтею 1 Закону України Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям , в редакції на час виникнення спірних правовідносин, (далі - Закон N1768-III) визначено, що державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям це - щомісячна допомога, яка надається малозабезпеченим сім`ям у грошовій формі в розмірі, що залежить від величини середньомісячного сукупного доходу сім`ї.
Відповідно до ст.4 Закону Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям , призначення і виплата державної соціальної допомоги здійснюються структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад (далі - органи соціального захисту населення) за місцем проживання уповноваженого представника сім`ї.
Згідно з п.2 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям, затвердженого постановою КМУ від 24.02.2003 року № 250 (далі - Порядок), державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям призначається і виплачується у грошовій формі малозабезпеченим сім`ям, які постійно проживають на території України, мають середньомісячний сукупний дохід, нижчий від прожиткового мінімуму для сім`ї.
Відповідно до п.6 Порядку для призначення соціальної допомоги уповноважений представник сім`ї подає органу соціального захисту населення такі документи: заяву; документ, що посвідчує особу уповноваженого представника сім`ї; декларацію про доходи та майно (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім`ї); довідку про наявність та розмір земельної частки (паю).
Інформація про склад сім`ї заявника зазначається в декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги. Форми заяви, декларації про доходи та майно затверджуються Мінсоцполітики.
Згідно з п.8 Порядку державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям призначаються з місяця звернення на шість місяців. При цьому допомога призначається на основі середньомісячного за останні шість місяців, що передують місяцю звернення, сукупного доходу осіб, які входять до складу сім`ї.
Середньомісячний сукупний дохід сім`ї визначається згідно з Методикою обчислення сукупного доходу сім`ї для всіх видів соціальної допомоги на підставі довідки про доходи і декларації про доходи та майновий стан осіб, що звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги, що затверджується Мінсоцполітики, Мінекоиомрозвитку, Мінфіном. Держстатом, МОНмолодьспортом, яка затверджена Мінсоцполітики, Мінекоиомрозвитку, Мінфіном, Держстатом, МОНмолодьспортом наказом від 15.11.2001 року №486/202/524/455/3370.
Відповідно до п.7.5 Методики при визначенні сукупного доходу одержувачів допомоги дохід від земельних ділянок різних видів призначення враховується як дохід осіб, яким вони передані у власність, володіння або користування за нормативами, які затверджуються місцевими органами виконавчої влади на календарний рік. При здачі земельної частки (маю) в оренду річний дохід від земельної частки (паю) ураховується як фактично отримана за попередній період оренди сума орендної плати, яка не може бути меншою, ніж визначена договором.
Згідно п.5.20 Методики до сукупного доходу сім`ї входять доходи, які підлягають оподаткуванню відповідно до законодавства.
Відповідно до п.28 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям, якщо сім`єю подано недостовірні дані про її доходи та майновий стан, що вплинуло на встановлення права на призначення соціальної допомоги та визначення її розміру, внаслідок чого були надміру виплачені кошти, органи праці та соціального захисту населення визначають обсяг надміру виплачених коштів та встановлюють строки їх повернення залежно від матеріального стану сім`ї, повідомляють уповноваженого представника малозабезпеченої сім`ї про обсяг надміру виплачених коштів та строки їх повернення. У разі неповернення надміру виплачених коштів добровільно в установлені строки вирішується питання про їх стягнення у судовому порядку.
У зв`язку з тим, що відповідач надала недостовірну інформацію про доходи сім`ї, виникла переплата державних коштів по допомозі малозабезпеченим сім`ям за період з 01.12.2017 року по 31.05.2018 року в сумі 18448 грн. 26 коп., а вимога позивача про повернення коштів залишена без реагування, добровільно кошти не повернуті, вони підлягають стягненню з відповідача, таким чином позов підлягає задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до ст.141 ЦПК України, суд також стягує з відповідача на користь позивача судовий збір в розмірі 2102,00 гривень.
Керуючись ст.ст.10, 13, 76-81, 141, 259, 263-266 ЦПК України, суд -
УХВАЛИВ:
Позов Департаменту праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради до ОСОБА_1 , про повернення надмірно виплачених державних коштів - задовольнити повністю .
Стягнути з ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 ; фактично проживає за адресою: АДРЕСА_2 ) на користь держави в особі Департаменту праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради (код ЄДРПОУ 03194499, місцезнаходження юридичної особи: Миколаївська область, м. Миколаїв, вул. М. Морська, 19) надмірно виплаченої допомоги малозабезпеченим сім`ям в розмірі 18 448 грн. 26 коп. (вісімнадцять тисяч чотириста сорок вісім гривень двадцять шість копійок), яка підлягає зарахуванню на розрахунковий рахунок №UA258201720343170062000032971 Держказначейська служба України, м. Київ, код ЄДРПОУ 03194499, код класифікації 2501030.
Стягнути з ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 ; фактично проживає за адресою: АДРЕСА_2 ) на користь Департаменту праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради (код ЄДРПОУ 03194499, місцезнаходження юридичної особи: Миколаївська область, м. Миколаїв, вул. М. Морська, 19) судовий збір в розмірі 2102 грн. 00 коп. (дві тисячі сто дві гривні), який підлягає зарахуванню на розрахунковий рахунок №UA278201720344260010000032971 Держказначейська служба України, м. Київ, код ЄДРПОУ 03194499, Департамент ПСЗН.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення у порядку визначеному п.15.5 ч.1 розділу ХІІІ ЦПК України.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Копію судового рішення, протягом двох днів з дня його складання, надіслати особам, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні, рекомендованим листом з повідомленням про вручення.
Повний текст рішення складено 21.01.2020 року.
СуддяО.С. Бурдинюк
Суд | Красноокнянський районний суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 14.01.2021 |
Оприлюднено | 22.01.2021 |
Номер документу | 94303080 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Красноокнянський районний суд Одеської області
Бурдинюк О. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні