Рішення
від 21.01.2021 по справі 120/7072/20-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

21 січня 2021 р. Справа № 120/7072/20-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Свентуха Віталія Михайловича, розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Приватне виробничо-комерційне підприємство "Кордіс" про визнання бездіяльності неправомірною та зобов`язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

до Вінницького окружного адміністративного суду звернулась ОСОБА_1 з адміністративним позовом до Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Приватне виробничо-комерційне підприємство "Кордіс" про визнання бездіяльності неправомірною та зобов`язання вчинити дії.

Позовні вимоги мотивовані протиправною бездіяльністю відповідача щодо відмови у внесенні змін до даних системи персоніфікованого обліку Пенсійного фонду України за період роботи з 27.04.2007 по 14.11.2007, з 21.04.2008 по 01.11.2008, з 29.05.2009 по 01.12.2009, з 30.04.2010 по 01.11.2010, з 01.06.2011 по 01.12.2011 в ПВКП "Кордіс", а саме вказавши вірний РНОКПП НОМЕР_1 замість помилково вказаного НОМЕР_2 .

Ухвалою суду від 30.11.2020 року позовну заяву залишено без руху та встановлено позивачу термін для усунення недоліків позовної заяви.

Ухвалою від 21.12.2020 року відкрито провадження в адміністративній справі та призначено її до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін. Даною ухвалою також надано відповідачу строк на подання відзиву.

20.01.2021 року на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі, оскільки у Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області відсутність повноваження за власною ініціативою без наявності звітності платника вносити зміни до облікової картки, окрім випадків, передбачених пунктом 4 розділу IV Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Згідно пункту 4 розділу IV Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, затвердженого Постановою Правління ПФУ від 18.06.2014 року №10-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 8 липня 20014 року за №785/25562, у разі припинення страхувальника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться на підставі відомостей, поданих правонаступником.

В разі припинення страхувальника без визначення правонаступника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться на підставі відповідного судового рішення, що набрало законної сили.

Згідно відомостей Реєстру страхувальників, підприємство ПВКП "Кордіс" на даний момент знаходиться в стані припинення. Оскільки на даний момент підприємство не є ліквідованим, то відповідно звітність має подаватись страхувальником.

Ухвалою суду від 21.01.2021 року в задоволенні клопотання представника відповідача про заміну первісного відповідача на належного відмовлено.

Відповідно до частини 2 статті 262 КАС України розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі.

Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.

ОСОБА_1 у період з 27.04.2007 року по 14.11.2007 року, з 21.04.2008 року по 01.11.2008 року, з 29.05.2009 року по 01.12.2009 року, з 30.04.2010 року по 01.11.2010 року, з 01.06.2011 року по 01.12.2011 року працювала на сезонних роботах в ПВКП "Кордіс" укладальником сировини, що підтверджується відомостями із трудової книжки колгоспника та листом Вінницького обласного центру зайнятості №15-14/1792-19 від 13.05.2019 року

Листом Приватного виробничо-комерційного підприємства "Кордіс" від 03.06.2019 року позивача повідомлено, що з 2007 року по 2011 рік вона дійсно працювала робочою на ПВКП "Кордіс" на цегельному заводі в с. Михайлівка, Гайсинського району, Вінницької області. Податки нараховувались на реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_2 , що підтверджується архівними записами Вінницького центру зайнятості.

У вересні 2020 року ОСОБА_1 звернулась до Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області із заявою щодо внесення змін до даних системи персоніфікованого обліку Пенсійного фонду України за період роботи з 27.04.2007 по 14.11.2007, з 21.04.2008 по 01.11.2008, з 29.05.2009 по 01.12.2009, з 30.04.2010 по 01.11.2010, з 01.06.2011 по 01.12.2011 в ПВКП "Кордіс", а саме вказавши вірний РНОКПП НОМЕР_1 замість помилково вказаного 2450803825.

Однак, листом Головного управління Пенсійного фонду України №0200-0610-8/50839 від 27.10.2020 року позивачу відмовлено у внесенні змін до даних системи персоніфікованого обліку, оскільки на даний момент ПВКП "Кордіс" не є ліквідованим, а тому звітність повинна подаватись страхувальником.

Вважаючи бездіяльність відповідача у невнесенні змін до даних системи персоніфікованого обліку Пенсійного фонду України протиправною, позивач звернулась з даним адміністративним позовом до суду.

Визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд виходить із наступного.

Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування визначені Законом України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 № 1058-IV (далі - Закон від 09.07.2003 № 1058-IV).

Відповідно до статті 1 Закону від 09.07.2003 № 1058-IV застрахована особа - фізична особа, яка відповідно до цього Закону підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню і сплачує (сплачувала) та/або за яку сплачуються чи сплачувалися у встановленому законом порядку страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та до накопичувальної системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування; страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягала державному соціальному страхуванню, якою або за яку сплачувався збір на обов`язкове державне пенсійне страхування згідно із законодавством, що діяло раніше, та/або підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню згідно із цим Законом і за який сплачено страхові внески; страхувальники - роботодавці та інші особи, які відповідно до закону сплачують єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та/або є платниками відповідно до цього Закону.

У відповідності до пунктів 4, 5 частини 1 статті 16 Закону від 09.07.2003 № 1058-IV застрахована особа має право отримувати безоплатно відомості, внесені до її персональної облікової картки з системи персоніфікованого обліку та Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, у тому числі інформацію, що відображає обсяг пенсійних коштів на її накопичувальному пенсійному рахунку в Накопичувальному фонді або індивідуальному пенсійному рахунку в недержавному пенсійному фонді - суб`єкті другого рівня системи пенсійного забезпечення, якщо застрахована особа обрала такий недержавний пенсійний фонд, та стан здійснення пенсійних виплат за формою, встановленою правлінням Пенсійного фонду, та в порядку, визначеному цим Законом; вертатися із заявою до територіального органу Пенсійного фонду про уточнення відомостей, внесених до персональної облікової картки в системі персоніфікованого обліку та Державному реєстрі загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Згідно частини 2 статті 21 Закону від 09.07.2003 № 1058-IV на кожну застраховану особу відкривається персональна електронна облікова картка, якій присвоюється унікальний номер електронної облікової картки. Унікальний номер електронної облікової картки формується автоматично шляхом додавання одиниці до останнього наявного унікального номера електронної облікової картки. Порядок та строки впровадження унікальних номерів електронних облікових карток застрахованих осіб, порядок ведення персональних електронних облікових карток визначаються Пенсійним фондом.

Відповідно до частин 1, 2, 4 статті 24 Закону від 09.07.2003 № 1058-IV, страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.

Страховий стаж обчислюється територіальними органами Пенсійного фонду відповідно до вимог цього Закону за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, а за періоди до впровадження системи персоніфікованого обліку - на підставі документів та в порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цим Законом.

Періоди трудової діяльності та інші періоди, що враховувалися до стажу роботи для призначення пенсії до набрання чинності цим Законом, зараховуються до страхового стажу в порядку і на умовах, передбачених законодавством, що діяло раніше, крім випадків, передбачених цим Законом.

Як встановлено судом, ОСОБА_1 з 27.04.2007 по 14.11.2007, з 21.04.2008 по 01.11.2008, з 29.05.2009 по 01.12.2009, з 30.04.2010 по 01.11.2010 та з 01.06.2011 по 01.12.2011 працювала на сезонних роботах укладальником сировини в ПВКП "Кордіс". Однак, податки нараховувались на помилковий реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 , замість вірного НОМЕР_1 .

Пунктами 2, 3 частини 1 статті 14-1 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 № 2464-VI (далі - Закон від 08.07.2010 № 2464-VI) визначено, що Пенсійний фонд та його територіальні органи зобов`язані забезпечувати своєчасне внесення відомостей до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру та здійснювати контроль за достовірністю відомостей, поданих до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру.

Відповідно до статті 16 Закону від 08.07.2010 № 2464-VI Державний реєстр створюється для забезпечення: ведення обліку платників і застрахованих осіб у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування та їх ідентифікації; накопичення, зберігання та автоматизованої обробки інформації про сплату платниками єдиного внеску та про набуття застрахованими особами права на отримання страхових виплат за окремими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування; нарахування та обліку виплат за окремими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Державний реєстр складається з реєстру страхувальників і реєстру застрахованих осіб.

Ведення реєстру страхувальників Державного реєстру здійснюється на підставі положення, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Ведення реєстру застрахованих осіб Державного реєстру здійснюється на підставі положення, що затверджується Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Відповідно до пунктів 3, 4 розділу 4 Положення № 10-1 відомості до Реєстру застрахованих осіб, зміни, уточнення до них вносяться в електронній формі в автоматичному режимі на підставі: звітності, що подається страхувальниками до Пенсійного фонду України, відомостей центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

У разі припинення страхувальника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться на підставі відомостей, поданих правонаступником.

У разі припинення або зняття з обліку у фіскальних органах страхувальника без визначення правонаступника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться відповідно до рішення суду, що набрало законної сили.

Внесення змін до відомостей про застраховану особу в Реєстрі застрахованих осіб відповідно до рішення суду, що набрало законної сили, здійснюється територіальними органами Пенсійного фонду України на підставі наказу керівника відповідного органу у десятиденний строк після надходження (надання особою) рішення суду.

Як вбачається з інформації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Приватне виробничо-комерційне підприємство "Кордіс" станом на 21.01.2021 року не припинено (не ліквідовано), а лише перебуває у стані припинення.

Відповідно до частини 1 та 2 статті 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників; юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що до моменту виключення з Єдиного державного реєстру, навіть на етапі ліквідації, підприємство може ініціювати внесення змін до відомостей реєстру застрахованих осіб в частині виправлення помилки у ідентифікаційному номері.

Тому, беручи до уваги те, що Приватне виробничо-комерційне підприємство "Кордіс" не припинено, відсутні визначені пунктом 4 розділу 4 Положення № 10-1, підстави внесення змін до відомостей про застраховану особу в реєстрі застрахованих осіб на підставі рішення суду.

Перевіривши обґрунтованість доводів сторін та оцінивши зібрані у справі докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, про відсутність підстав для покладення на відповідача у судовому порядку обов`язку вносити зміни до відомостей реєстру застрахованих осіб в частині виправлення помилки у ідентифікаційному номері позивача, а саме замість № 2450803825 внести вірний № 2450803625.

До моменту ліквідації Приватного виробничо-комерційного підприємства "Кордіс" та припинення його як юридичної особи, позивач вправі звернутися до ліквідатора вказаного підприємства з метою ініціювання виправлення помилки у його ідентифікаційному номері. І лише у разі припинення комунального підприємства як юридичної особи, вказане питання вирішується у судовому порядку у спосіб зобов`язання органу Пенсійного фонду України внести відповідні зміни.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що відповідач, який є суб`єктом владних повноважень, при відмові у внесенні змін до даних системи персоніфікованого обліку Пенсійного фонду України діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та Законами України, відтак підстави для задоволення позову відсутні.

Частиною 1 статті 9 КАС України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частиною першою статті 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з частиною першою статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат у справі, суд враховує, що у разі відмови у задоволені позову судові витрати не відшкодовуються.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 242, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, ст. 104 Цивільного кодексу України, ст. 1, 16, 21, 24 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 № 1058-IV, ст. 14-1, 16 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 № 2464-VI, суд -

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову відмовити.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РКОКПП НОМЕР_1 );

Відповідач: Головне управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області (вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, 21100, ЄДРПОУ 13322403);

Третя особа: Приватне виробничо-комерційне підприємство "Кордіс" (вул. Промислова, ПМК-42, м. Ладижин, Вінницька область, 24320, ЄДРПОУ 31337172).

Суддя Свентух Віталій Михайлович

Дата ухвалення рішення21.01.2021
Оприлюднено25.01.2021
Номер документу94322121
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання бездіяльності неправомірною та зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —120/7072/20-а

Рішення від 21.01.2021

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Свентух Віталій Михайлович

Ухвала від 21.01.2021

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Свентух Віталій Михайлович

Ухвала від 21.12.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Свентух Віталій Михайлович

Ухвала від 30.11.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Свентух Віталій Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні