Рішення
від 22.01.2021 по справі 520/16145/2020
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 січня 2021 р. № 520/16145/2020

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Мороко А.С., розглянувши у порядку спрощеного провадження в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу № 520/16145/2020 за позовом приватного підприємства "Харківстартстрой" до Головного управління ДПС у Харківській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство "Харківстартстрой" звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1806954/40400532 від 06.08.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної № 101 від 04.05.2020;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 101 від 04.05.2020, складену приватним підприємством "Харківстартстрой";

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1805256/40400532 від 06.08.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної № 103 від 05.05.2020;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 103 від 05.05.2020, складену приватним підприємством "Харківстартстрой";

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1806953/40400532 від 06.08.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної № 106 від 05.05.2020;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 106 від 05.05.2020, складену приватним підприємством "Харківстартстрой";

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1796784/40400532 від 04.08.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної № 108 від 05.05.2020;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 108 від 05.05.2020, складену приватним підприємством "Харківстартстрой";

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1796785/40400532 від 04.08.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної № 110 від 05.05.2020;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 110 від 05.05.2020, складену приватним підприємством "Харківстартстрой".

В обґрунтування позову позивач зазначив, що оскаржувані рішення Головного управління ДПС у Харківській області про відмову у реєстрації податкових накладних є протиправними, а тому, підлягають скасуванню.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 23.11.2020 відкрито спрощене провадження по даній справі та запропоновано відповідачу надати відзив на позов.

Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження була надіслана відповідачу, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.

11.12.2020 представником відповідача, Головного управління ДПС у Харківській області, надано відзив на позовну заяву, в якому він просив відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог. У вказаному відзиві представник податкового органу зазначив, що при винесенні оспорюваних рішень відповідач діяв з дотриманням норм чинного законодавства України, а тому вони є правомірними.

24.12.2020 від представника позивача надійшла відповідь на відзив, в якій просив суд позовну заяву задовольнити.

Відповідно до частини 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Згідно зі статтею 258 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.

ПП "Харківстартстрой" виконало на замовлення комунального підприємства "Харківське ремонтно-будівельне підприємство" такі роботи: капітальний ремонт житлового будинку, за адресою: м. Харків, вул. Єсеніна, буд. 10; капітальний ремонт житлового будинку, за адресою: м. Харків, просп. Науки, буд. 48; капітальний ремонт житлового будинку, за адресою: м. Харків, просп. Перемоги, буд. 68-Б; капітальний ремонт житлового будинку за адресою: м. Харків, пров. Шекспіра, буд.5; капітальний ремонт житлового будинку, за адресою: м. Харків, вул. Шишківська, буд. 6.

Позивач за власний рахунок придбав матеріальні цінності, необхідні для надання обумовлених договором послуг. Зазначені обставини підтверджуються виписаними видатковими накладними № МОА-О55841 від 07.11.2019, № 71930026 від 30.07.2019, № ШЕА-011303 від 28.11.2019 та зареєстрованими податковими накладними №14 від 02.06.2020, № 4588 від 21.11.2019, № 2096 від 13.08.2019, № 758 від 06.11.2019, № 28 від 30.07.2019. Сплата за матеріали, зазначені у накладних підтверджується платіжними дорученнями: № 2848 від 21.11.2019, № 2446 від 12.09.2019, № 3566 від 02.06.2020, № 2219 від 13.08.2019, № 2167 від 08.08.2019.

Зазначені товари доставлено транспортом, що підтверджується товарно- транспортними накладними № ТО-245 від 05.06.2020, № АБС-003350 від 16.08.2019, № АБС- 003349 від 16.08.2019, № Т71930026 від 30.07.2019, № АБС-004866 від 07.11.2019.

Також, на підтвердження господарських операцій, підприємством надано до суду договір про надання послуг спецтехнікою № 25/17, за яким виконавець за завданням замовника (ПП "Харківстартстрой) надає послуги з перевезення, доставки, а також управління спеціальною технікою.

Виконання зазначених послуг підтверджується актами надання послуг № 268 від 16.05.2020, № 269 від 17.05.2020.

Приватним підприємством "Харківстартстрой" в травні 2020 року складено та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкові накладні: №101 від 04.05.2020, №103 від 05.05.2020, № 106 від 05.05.2020, № 108 від 05.05.2020, № 110 від 05.05.2020.

Вказані податкові накладні було прийнято, але реєстрацію зупинено на підставі п. 201. 16 ст. 201 ПК України, оскільки коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 41.00.3, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Даний висновок, зазначено у наступних квитанціях про зупинення реєстрації: квитанція № 9104505748 від 13.05.2020 про зупинення реєстрації податкової накладної №101 від 04.05.2020; квитанція № 9104487605 від 13.05.2020 про зупинення реєстрації податкової накладної № 103 від 05.05.2020; квитанція № 9104505673 від 13.05.2020 про зупинення реєстрації податкової накладної № 106 від 05.05.2020; квитанція № 9104506247 від 13.05.2020 про зупинення реєстрації податкової накладної № 108 від 05.05.2020;

квитанція № 9104478688 від 13.05.2020 про зупинення реєстрації податкової накладної № 110 від 05.05.2020;

У зазначених квитанціях позивачу також запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ПП "Харківстартстрой" надано пояснення до Головного управління ДПС у Харківській області та копії документів щодо податкових накладних/коригування розрахунків, реєстрацію яких зупинено, а саме: повідомлення про надання пояснень з копіями документів № 19 від 31.07.2020; повідомлення про надання пояснень з копіями документів № 17 від 30.07.2020; повідомлення про надання пояснень з копіями документів № 18 від 30.07.2020: повідомлення про надання пояснень з копіями документів № 15 від 29.07.2020; повідомлення про надання пояснень з копіями документів № 16 від 29.07.2020.

Разом із зазначеними поясненними Позивачем надано копії документів, що підтверджують реальність здійснення операцій, а саме:

- щодо податкової накладної № 101 від 04.05.2020: видаткову накладну № ШЕА-011303 від 28.11.2019, видаткову накладна № 71930026 від 30.07.2019, видаткову накладну № МОА-О55841 від 07.11.2019; договір № КР-36/20С від 30.01.2020 між КП "Харківське ремонтно-будівельне підприємство" та ПП "Харківстартстрой", за яким підрядник зобов`язується своїми силами та засобами виконати за завданням замовника капітальний ремонт багатоквартирного житлового будинку за адресою: м. Харків, вул. Єсеніна, буд. 10; акт № 1 приймання виконаних будівельних робіт за травень 2020 року; довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за травень 2020 року, якою визначено загальну вартість виконаних робіт по об`єкту будівництва; акт прийому передачі матеріалів від 02.04.2020, яким підтверджено передачу матеріалів для виконання ремонту за адресою: м. Харків, вул. Єсеніна, буд. 10; акт прийому-здачі виконаних робіт (наданих послуг) № КР-36/20С-1 від 15.05.2020 за

договором № КР-36/20С від 30.01.2020; платіжні доручення № 24825 від 07.05.2020, № 24999 від 14.05.2020;

- щодо податкової накладної № 103 від 05.05.2020: видаткову накладну № 71930026 від 30.07.2019, видаткову накладна № ШЕА-011303 від 28.11.2019, видаткову накладну № МОА-О55841 від 07.11.2019; договір № КР-471/20С від 02.03.2020 між КП "Харківське

ремонтно-будівельне підприємство" та ПП "Харківстартстрой", за яким підрядник зобов`язується своїми силами та засобами виконати за завданням замовника капітальний ремонт багатоквартирного житлового будинку за адресою: м. Харків, проспект Науки, буд. 48; додаток договірна ціна №1, в якому визначено загальну договірну ціну за капітальний ремонт багатоквартирного житлового будинку за адресою: м. Харків, проспект Науки, буд. 48; акт приймання виконаних будівельних робіт №1 за травень 2020 року, довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за травень 2020 року, якою визначено загальну вартість виконаних робіт по об`єкту будівництва; акт прийому передачі матеріалів від 02.04.2020, яким підтверджено передачу матеріалів для виконання ремонту житлового будинку за адресою: м. Харків, проспект Науки, буд. 48, акт прийому-здачі виконаних робіт (наданих послуг) № КР-471/20С-1 від 18.05.2020 за договором № КР-471/20С від 02.03.2020; платіжне доручення № 25000 від 14.05.2020, яким підтверджено рух коштів по рахунках за виконанні роботи;

- щодо податкової накладної №106 від 05.05.2020: видаткову накладну № МОА-046358 від 16.08.2019, видаткову накладну № МОА-О46361 від 16.08.2019; договір № КР-1352/20С від 15.04.2020 між КП "Харківське ремонтно-будівельне підприємство" та ПП "Харківстартстрой", за яким підрядник зобов`язується своїми силами та засобами виконати за завданням замовника капітальний ремонт багатоквартирного житлового будинку за адресою: м. Харків, проспект Перемоги, буд. 68-Б; додаток договірна ціна № 1, в якому визначено загальна договірна ціна за капітальний ремонт багатоквартирного житлового будинку за адресою: м. Харків, проспект Перемоги, буд. 68-Б; акт приймання виконаних будівельних робіт №1 за травень 2020 року, довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за травень 2020 року, якою визначено загльну вартість виконаних робіт по об`єкту будівництва; акт прийому-здачі виконаних робіт (наданих послуг) № КР-1352/20С-1 від 18.05.2020 за договором № КР-1352/20С від 15.04.2020; платіжне доручення № 24997 від 14.05.2020, яким підтверджено рух коштів по рахунках за виконанні роботи;

- щодо податкової накладної № 108 від 05.05.2020: видаткову накладну № МОА-046358 від 16.08.2019, видаткову накладну № МОА-О46361 від 16.08.2019; договір № КР-1237/20С від 08.04.2020 між КП "Харківське ремонтно-будівельне підприємство" та ПП "Харківстартстрой", за яким підрядник зобов`язується своїми силами та засобами виконати за завданням замовника капітальний ремонт багатоквартирного житлового будинку за адресою: м. Харків, провулок Шекспіра. буд. 5, додаток договірна ціна №1, в якому визначено загальна договірна ціна за капітальний ремонт багатоквартирного житлового будинку за адресою: м. Харків, провулок Шекспіра, буд. 5; акт приймання виконаних будівельних робіт №1 за травень 2020 року; довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за травень 2020 року, якою визначено загальну вартість виконаних робіт по об`єкту будівництва; акт прийому-здачі виконаних робіт (наданих послуг) № КР-1237/20С-1 від 18.05.2020 за договором № КР-1237/20С від 08.04.2020; платіжне доручення № 24993 від 14.05.2020, яким підтверджено рух коштів по рахунках за виконанні роботи;

- щодо податкової накладної № 110 від 05.05.2020: видаткову накладну № ТО-245 від 05.06.2020, видаткову накладну № ШЕА-011303 від 28.11.2019, видаткову накладну № 147 від 06.03.2020; договір № КР-1357/20С від 16.04.2020 між КП "Харківське ремонтно-будівельне підприємство" та ПП "Харківстартстрой", за яким підрядник зобов`язується своїми силами та засобами виконати за завданням замовника капітальний ремонт багатоквартирного житлового будинку за адресою: м. Харків, вулиця Шишківська, буд. 6; додаток договірна ціна № 1, в якому визначено загальна договірна ціна за капітальний ремонт багатоквартирного житлового будинку за адресою: м. Харків, вул. Шишківська, буд. 6, акт приймання виконаних будівельних робіт №1 за травень 2020 року, довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за травень 2020 року, якою визначено загальну вартість виконаних робіт по об`єкту будівництва; акт прийому-здачі виконаних робіт (наданих послуг) № КР-1357/20С-1 від 18.05.2020 по договору № КР-1257/20С від 16.04.2020; платіжне доручення № 24998 від 14.05.2020, яким підтверджено рух коштів по рахункам, за виконанні роботи.

Також, Позивачем до контролюючого органу надані виписки по рахункам.

За результатами розгляду поданих пояснень та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначених в податкових накладних, комісією Головного управління ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних винесено рішення: № 1806954/40400532 від 06.08.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної № 101 від 04.05.2020; № 1805256/40400532 від 06.08.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної № 103 від 05.05.2020; № 1806953/40400532 від 06.08.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної № 106 від 05.05.2020; № 1796784/40400532 від 04.08.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної № 108 від 05.05.2020; № 1796785/40400532 від 04.08.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної № 110 від 05.05.2020 у зв`язку із ненаданням первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків - фактури/інвойсів, актів приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Не погоджуючись із вказаним рішенням відповідача, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Щодо правового регулювання спірних правовідносин суд зазначає наступне.

Згідно з підпунктами "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України (далі по тексту - ПК України) об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

У свою чергу, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

Згідно з пунктом 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" від 29.12.2010 №1246 (далі по тексту - Порядок №1246) визначено, що податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201Кодексу;

наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1статті 201 Кодексу;

наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01.07.2015);

наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;

дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі по тексту - квитанція).

Наведені норми дають підстави для висновку, що законодавець встановлює перелік обов`язкової для фіксації в рамках квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної інформації. Без деталізації такого роду інформації відповідна квитанція не може вважатися належним чином оформленою.

При цьому, квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної повинна фіксувати: 1) порядковий номер та дату складення податкової накладної; 2) конкретний критерій або ж критерії, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної; 3) пропозицію про надання платником податків пояснень та/або перелік конкретних документів, що є достатніми для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної.

Положеннями пункту 201.16 ПК України передбачено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання вказаної норми Кабінетом Міністрів України прийнята постанова "Про затвердження порядку з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" від 11.12.2019 №1165 (далі по тексту - Порядок №1165).

Пунктами 6, 7, 8 вказаного Порядку №1165 визначено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування або відображена операція, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Отже, підставами для зупинення реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування є наступна відповідність:

1) платника податку - критеріям ризиковості платника податку;

2) податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.

Положення пунктів 6 та 7 Порядку №1165 є чіткими і не припускають неоднозначне (множинне) трактування обов`язків фіскальних органів.

Згідно Додатку 1 до Порядку №1165, комісії Головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:

платника податку на додану вартість (далі - платник податку) зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах;

платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах;

платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарської діяльності або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданою такими особами;

платника податку зареєстровано (перереєстровано) та ним проваджено фінансово-господарську діяльність без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками;

платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Казначейства (крім бюджетних установ);

платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;

платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України;

у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Відповідачем не надано суду належних та допустимих доказів щодо належності позивача до перелічених категорій ризикових платників податків.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі по тексту - ЄРПН), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті ПК України зупинено у порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 № 520 (далі по тексту - Порядок № 520).

Пунктом 2 вказаного Порядку встановлено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (пункт 3).

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі (пункт 4).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (п. 7).

Відповідно до пункту 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

З наведеного слідує, що виключного переліку документів, що надаються на підтвердження господарської операції не встановлено.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем у встановлений строк надавались пояснення щодо здійснення господарської операції та первинні документи на її підтвердження.

Проте, Комісією ГУ ДПС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Як вбачається із оскаржуваних рішень, підставою для їх винесення слугувало саме ненаданням платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків - фактури/інвойсів, актів приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Головною рисою індивідуальних актів є їхня конкретність (гранична чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб`єктами адміністративного права, які видають такі акти; розв`язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; виникнення конкретних адміністративно- правових відносин, обумовлених цими актами; чітка відповідність такого акту нормам чинного законодавства.

Рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

Принцип обґрунтованості рішення вимагає від суб`єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов`язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення у справі, наприклад, документи, пояснення осіб, тощо.

При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивованим.

Суд зазначає, що податковим органом порушено принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень, а також норми пункту 13 Порядку №1165, оскільки ним не зазначено у квитанціях конкретного та чіткого критерію ризиковості платника податку, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі якого здійснено зупинення реєстрації вищевказаних податкових накладних.

Суд звертає увагу, що вживання податковим органом загального посилання на пункт 1 Критеріїв оцінки, без наведення відповідного підпункту, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.

Суд вважає, що оскаржувані рішення відповідача містить формальну підставу для їх прийняття, що зазначена у Порядку №1165, а саме, ненадання платником податку копій документів, зокрема, первинних документів щодо постачання/ придбання товарів/ послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/ інвойсів, актів приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних).

Окрім того, суд наголошує, що відповідач не вказує, які саме документи необхідно надати позивачу для підтвердження факту, що господарська операція відбулася, щоб податкові накладні були зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що рішення Головного управління ДПС у Харківській області № 1806954/40400532 від 06.08.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної № 101 від 04.05.2020; № 18005256/40400532 від 06.08.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної № 103 від 05.05.2020; № 1806953/40400532 від 06.08.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної № 106 від 05.05.2020; № 1796784/40400532 від 04.08.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної № 108 від 05.05.2020; № 1796785/40400532 від 04.08.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної № 110 від 05.05.2020 є протиправними, а тому, підлягають скасуванню.

З метою захисту прав позивача, суд вважає за необхідне зобов`язати зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 101 від 04.05.2020, № 103 від 05.05.2020, № 106 від 05.05.2020; № 108 від 05.05.2020; № 110 від 05.05.2020, складені ПП "Харківстартстрой".

Відповідно до стаття 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно частин 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно з частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Таким чином, вимоги приватного підприємства "Харківстартстрой" підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295, 296 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов приватного підприємства "Харківстартстрой" (місцезнаходження: вул. Серпова, буд. 4, кв. (офіс) 211, м. Харків, 61166, ідентифікаційний код - 40400532) до Головного управління ДПС у Харківській області (місцезнаходження: вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, ідентифікаційний код - 43143704), Державної податкової служби України (місцезнаходження: Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, ідентифікаційний код - 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити в повному обсязі.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1806954/40400532 від 06.08.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної № 101 від 04.05.2020.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 101 від 04.05.2020, складену приватним підприємством "Харківстартстрой".

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1805256/40400532 від 06.08.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної № 103 від 05.05.2020.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 103 від 05.05.2020, складену приватним підприємством "Харківстартстрой".

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1806953/40400532 від 06.08.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної № 106 від 05.05.2020.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 106 від 05.05.2020, складену приватним підприємством "Харківстартстрой".

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1796784/40400532 від 04.08.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної № 108 від 05.05.2020.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 108 від 05.05.2020, складену приватним підприємством "Харківстартстрой".

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1796785/40400532 від 04.08.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної № 110 від 05.05.2020.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 110 від 05.05.2020, складену приватним підприємством "Харківстартстрой".

Стягнути на користь приватного підприємства "Харківстартстрой" (ідентифікаційний код - 40400532) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області (ідентифікаційний код - 43143704), Державної податкової служби України (ідентифікаційний код - 43005393) судовий збір в розмірі 10510 (десять тисяч п`ятсот десять) грн 00 коп., солідарно по 5255 (п`ять тисяч двісті п`ятсот п`ятдесят) грн 00 коп.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо справа розглядалась в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя А.С. Мороко

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.01.2021
Оприлюднено25.01.2021
Номер документу94324541
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/16145/2020

Ухвала від 10.05.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мороко А.С.

Ухвала від 14.02.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 23.12.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Ухвала від 08.12.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Ухвала від 08.12.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Ухвала від 17.06.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мороко А.С.

Ухвала від 07.04.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 07.04.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 15.03.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Рішення від 22.01.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мороко А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні