Справа № 658/5076/19
(провадження № 2-а/658/9/20 )
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 жовтня 2020 року м.Каховка
Каховський міськрайонний суд Херсонської області
в складі: головуючого - судді Терещенко О.Є.
при секретарі Оніщенко Л.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Каховка справу за адміні-стративним позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області, старшого державного інспектора начальнику відділу контролю за викори-станням та охороною земель у м. Нова Каховка, Каховському, Горностаївському, Великолепети-ському, Верхньорогачинському, Нижньосірогозькому районах ОСОБА_2 про ска-сування постанови про накладення адміністративного стягнення, -
встановив:
Позивач звернувся до суду із вищезазначеним позовом, в якому просить скасувати постанову Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області, старшого інспектора у сфері дер-жавного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства Ук-раїни про охорону земель на території Херсонської області Хохулі М.І. № 570-ДК/0314ПО/08/01/-19 від 11.12.2019 , мотивуючи свої вимоги наступним.
03.12.2019 р. на виконання Наказу ГУ Держгеокадастру у Херсонській області № 570-ДК від 19.11.2019 р. про здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного зако-нодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності старшим дер-жавним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотри-мання вимог законодавства України про охорону земель на території Херсонської області - на-чальником відділу контролю за використанням та охороною земель у м. Нова Каховка, Кахов-ському, Горностаївському, Великолепетиському, Верхньорогачинському, Нижньосірогозькому районах - Хохулею М.І. проведено перевірку дотримання вимог земельного законодавства під час використання земель водного фонду на території Костогризівської сільської ради Каховського району Херсонської області, а саме земельних ділянок з кадастровими номерами: 65235827 00:07:009:0001. 6523582700:07:010:0001, 6523582700:07:029:0001.
04.12.2019 року державним інспектором Хохулею М.І. в приміщенні Каховського міжрайон-ного управління водного господарства було повідомлено про вже проведену ним перевірку дотри-мання вимог земельного законодавства та пред`явлено копію наказу № 570-ДК від 29.11.2019 року після чого складено протокол про адміністративне правопорушення № 570-ДК/0314П/07/01/-19 від 04.12.2019 року на ОСОБА_1 за ст. 53 КУпАП та п. г ч. 2 ст. 211 Земельного кодексу України, виданий припис № 570-ДК/0329 Пр/03/01/19 про усунення порушень вимог земельного законо-давства шляхом забезпечення використання земельних ділянок до умов їх надання. Крім того, Акт про перевірку дотримання вимог законодавства по Акт обстеження земельної ділянки управлінню не надавались. Розгляд справи про адміністративне правопорушення призначено на 11.19.2019 р. в приміщенні Каховського міжрайонного управління водного господарства.
За результатами розгляду адміністративної справи 11.12.2019 р. відповідачем складено по-станову № 570-ДК/0314ПО/08/01/-19 про накладення адміністративного стягнення у сумі 340 грн. на ОСОБА_1 .
З даною постановою позивач не погоджується та вважає її протиправною, такою, що не від-повідає обставинам справи та підлягає скасуванню.
В судовому засіданні представник позивача вимоги позову підтримав, наполягав на їх задо-воленні, з підстав викладених в позові.
Відповідач ОСОБА_2 в судовому засіданні вимоги позову не визнав, з підстав викладений у відзиві до позову.
Представник відповідача Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області та-кож навала до суду відзив, в якому вважає даний позов безпідставним і необґрунтованим, та та-ким, що не підлягає до задоволенню.
Вислухавши пояснення сторін, дослідивши письмові матеріали справи, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Частиною 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та орга-ни місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах пов-новажень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із ст.7 КУпАП ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністратив-ним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом.
Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суво-рого додержання законності.
Згідно із ст.8 КУпАП особа, яка вчинила адміністративне правопорушення, підлягає відпові-дальності на підставі закону, що діє під час і за місцем вчинення правопорушення. Провадження в справах про адміністративне правопорушення ведеться на підставі закону, що діє під час і за міс-цем розгляду справи про адміністративне правопорушення.
Відповідно до ст.9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський по-рядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Згідно з ст.4 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною зе-мель" об`єктом державного контролю за використанням та охороною земель є всі землі в межах території України.
Статтею 9 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною зе-мель" встановлено, що державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються шляхом: проведення перевірок; розгляду звернень юридичних і фізичних осіб; участі у прийнятті в експлу-атацію меліоративних систем і рекультивованих земель, захисних лісонасаджень, протиерозійних гідротехнічних споруд та інших об`єктів, які споруджуються з метою підвищення родючості ґрун-тів та забезпечення охорони земель; розгляду документації із землеустрою, пов`язаної з викори-станням та охороною земель; проведення моніторингу ґрунтів та агрохімічної паспортизації зе-мель сільськогосподарського призначення.
Відповідно до ч.1 ст.188 Земельного кодексу державний контроль за використанням та охо-роною земель за використанням та охороною земель здійснюється центральним органом вико-навчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, а за додержанням вимог законодавства про охорону земель - цен-тральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного на-гляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального вико-ристання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Приписами статті 10 Закону України "Про державний контроль за використанням та охо-роною земель" визначено повноваження державних інспекторів у сфері державного контролю за використанням та охороною земель та дотриманням вимог законодавства України про охорону зе-мель.
Державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель серед іншого мають право без-перешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебу-вають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо вико-ристання та охорони земель, складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопо-рушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріа-ли перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності.
Санкцією статті 53 КУпАП передбачена відповідальність за використання земель не за цільо-вим призначенням у вигляді штрафу на громадян від п`яти до двадцяти п`яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від пятнадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до ст.251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встанов-лює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчи-ненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встанов-люються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими дока-зами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністра-тивної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, які викори-стовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення без-пеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими докумен-тами.
Отже, притягнення особи до адміністративної відповідальності можливе лише за наявності події адміністративного правопорушення та вини особи у його вчиненні, яка підтверджена належ-ними доказами.
Відповідно до ст.1 ЗУ Про землеустрій цільове призначення земельної ділянки - викори-стання земельної ділянки за призначенням, визначеним на підставі документації із землеустрою у встановленому законодавством порядку.
Відповідно до ст. 20 ЗК України віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради: Автономної Республіки Криму Ради Міністрів Автономної Республіки Крим та ортів; самоврядування відповідно до їх повноважень.
Розпорядженням голови Каховської районної державної адміністрації №733 від 08.12.2008 р. затверджено технічну документацію із землеустрою щодо складання державних актів на право постійного користування земельною ділянкою Каховському міжрайонному управлінню водного господарства для обслуговування об`єктів на території Кам`янської, Костогризівської, Семенівсь-кої, Роздольненської, Слобідської та Тавричанської сільських рад Каховського району Херсон-ської області, за наслідком чого видані Державні акти на право постійного користування земель-ного ділянкою:
-Державний акт на право постійного користування земельною ділянкою від 26.01.2009 р. Каховському МУВГ на праві постійного користування належить земельна ділянка пло-щею 47,17 га, кадастровий номер 6523582700:07:029:0001 з цільовим призначенням: для обслуговування об`єктів (особисте підсобне господарство) (а.с. 40 -41);
-Державний акт на пряно постійного користування земельною ділянкою від 18.02.2009 Каховському МУВГ на праві постійного користування належить земельна ділянка площею 182,77 га, кадастровий номер 6523582700:07:010:0001 з цільовим призначенням: для обслуговування об`єктів (особисте підсобне господарство) (а.с 38-39);
-Державний акт на праве постійного користування земельною ділянкою від 14.05.2009 Каховському МУВГ на праві постійного користування належить земельна ділянка пло-щею 26,33 га, кадастровий номер 6523582700:07:009:0001 з цільовим призначенням: для обслуговування об`єктів (особисте підсобне господарство) (а.с. 36-37).
Згідно висновку щодо, надання, земельної ділянки у користування та погодження землев-порядної документації від 01.07.2008 р. існуюча категорія, та склад угідь на земельній ділянці, яка надається згідно я даними форми 6-зем: землі сільськогосподарського призначений - 236,27 га, в т.ч. рілля - 215, 6600 га, сад - 0,5700 га, пасовища - 17,1000 га, під господарськими будівлями та дворами - 0,7200 га, під господарськими шляхами та прогонами - 2,2200 га, лісові землі - 8,6700 га в т.ч. полезахисні лісосмуги - 8,1400 га, чагарники - 0,5300 га, забудовані землі - 54,7677 га, відкриті землі без рослинного покриву - 0,0600 га; внутрішні води - 23,7742-га в т.ч. під при-родними водотоками - 0,6100 га, під штучними водотоками - 23,1642 га.
Згідно експлікації земельних угідь та кадастрового плану змелених ділянок Каховського між районного управління водного господарства в межах Костогризівської сільської ради Кахов-ського району Херсонської області, земельні ділянки №37а (кадастровий №6523582700:07: 010:0001), №37а/1 (кадастровий №6523582700:07:010:0001), №37б (кадастровий №6523582700:07: 029:0001) є сільськогосподарськими землями.
Віднесення зазначених земельних ділянок за основним цільовим призначенцям до категорії, земель сільськогосподарського призначення знаходить свої підтвердження також у акті на право постійного користування землею від 1993 р., раніше вішаний Каховському районному виробни-чому ремонтно - експлуатаційному об`єднанню по меліорації та водному господарству, згідно, якого описані вище земельні ділянки надавалися для сільськогосподарського використання.
Відсутність відповідного рішення органу влади про зміну її цільового призначення після 1993 року теж є однією підставою для висновку щодо дійсного цільового призначення земель.
Аналіз наведеного дає підстави дійти висновку, що земельні ділянки, які були предметом об-стеження та дослідження державним інспектором, є землями сільськогосподарського призначення надані водогосподарському підприємству.
Згідно із ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Верховний Суд у своїй постанові від 26.04.2018 у справі №338/1/17 вказав, що постанова про притягнення особи до адміністративної відповідальності не може бути беззаперечним доказом вчинення цією особою адміністративного проступку, оскільки саме по собі описання адміністра-тивного правопорушення не може бути належним доказом вчинення особою такого порушення. Така постанова по своїй правовій природі є рішенням суб`єкта владних повноважень щодо нас-лідків розгляду зафіксованого правопорушення, якому передує фіксування цього правопорушення.
Будь-яких доказів порушення позивачем вимог земельного законодавства України відпові-дачем не надано.
Зважаючи на те, що відповідачем не доведено вину позивача у вчиненні інкримінованого йому адміністративного проступку, суд вважає, що в діях позивача відсутній склад адміні-стративного правопорушення.
За приписами п.1 ч.1 ст.247 КУпАП за відсутності складу адміністративного проступку про-вадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате під-лягає закриттю.
П.3 ч.3 ст.286 КАС України визначено, що за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністратив-ної відповідальності місцевий загальний суд як адміністративний має право скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення.
Таким чином, суд дійшов висновку про необхідність скасувати постанову у справі про ад-міністративне правопорушення №570-ДК/0314ПО/08/01-19 від 11.12.2019 року винесену старшим Державним інспектором начальником відділу контролю за використанням та охороною земель у м. Нова Каховка, Каховському, Горностаївському, Великолепетиському, Верхньорогачинському, Нижньосірогозькому районах Хохулею Миколою Івановичем про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 53 КУпАП.
Керуючись ст. ст. 5-7, 9, 77, 90, 241-247, 287, 289 КАС України, суд, -
ухвалив:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного управління Держгео-кадастру у Херсонській області, старшого державного інспектора начальнику відділу контролю за використанням та охороною земель у м. Нова Каховка, Каховському, Горностаївському, Велико-лепетиському, Верхньорогачинському, Нижньосірогозькому районах ОСОБА_2 про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення - задовольнити.
Постанову про накладення адміністративного стягнення №570-ДК/0314ПО/08/01-19 від 11.12.2019 року винесену старшим Державним інспектором начальником відділу контролю за ви-користанням та охороною земель у м. Нова Каховка, Каховському, Горностаївському, Вели-колепетиському, Верхньорогачинському, Нижньосірогозькому районах Хохулею Миколою Івано-вичем про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 53 КУпАП та накладення на нього адміністративного стягнення у виді штрафу в розмірі 340 грн. - скасувати та закрити справу про адміністративне правопорушення.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління Держгеокадастру у Хер-сонській області на користь ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 840,80 грн.
Провадження у справі про адміністративне правопорушення - закрити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі їх апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної ін-станції.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом десяти днів з дня його проголошення до П`ятого апеляційного адміністративного суду через Каховський міськрайонний суд Херсон-ської області.
С у д д я : О. Є. Терещенко
Суд | Каховський міськрайонний суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 02.10.2020 |
Оприлюднено | 25.01.2021 |
Номер документу | 94342384 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Каховський міськрайонний суд Херсонської області
Терещенко О. Є.
Адміністративне
Каховський міськрайонний суд Херсонської області
Терещенко О. Є.
Адміністративне
Каховський міськрайонний суд Херсонської області
Терещенко О. Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні