ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А
21 січня 2021 року м. Київ № 17/40
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: судді Катющенка В.П., за участю секретаря судового засідання Рябого І.П., розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві про видачу дублікату виконавчого листа та поновлення строку для його пред`явлення до виконання в адміністративній справі за позовом Управління Пенсійного фонду України в Голосіївському районі м. Києва до Приватного підприємства "Протект-05" про стягнення 13123,13 грн, -
В С Т А Н О В И В:
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 12.01.2009 у справі № 17/40 за позовом Управління Пенсійного фонду України в Голосіївському районі м. Києва до Приватного підприємства "Протект-05" про стягнення 13123,13 грн позов задоволено.
Ухвалою суду від 13.09.2019 замінено стягувача у виконавчому провадженні з примусового виконання виконавчого листа від 25.03.2009 № 17/40, а саме: Управління Пенсійного фону України в Голосіївському районі м. Києва його правонаступником - Головним управлінням Пенсійного фонду України в м. Києві (04053, м. Київ, вул. Бульварно-Кудрявська, 16, ід. код 42098368).
11.12.2020 до суду від Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві надійшла заява, у якій останній просить суд:
- видати дублікат виконавчого листа по справі № 17/40;
- поновити строк пред`явлення виконавчого листа до виконання.
Заява мотивована тим, що у вересні 2020 року Головним управлінням Пенсійного фонду України в м. Києві спільно з Голосіївським районним відділом державної виконавчої служби у місті Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) було проведено інвентаризацію всіх справ, які перебували на примусовому виконанні у Відділі. Так, за результатами інвентаризації було встановлено, що виконавчий лист №17/40 від 25.03.2009 на примусовому виконанні відсутній. Вказує, що відповідно до довідки про втрату виконавчого документа Голосіївського районного відділу державної виконавчої служби у місті Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) від 24.09.2020, виконавчий лист Окружного адміністративного суду міста Києва № 17/40 від 12.01.2009 втрачений. З огляду на наведене, заявник просить поновити строк пред`явлення виконавчого листа до виконання та видати дублікат виконавчого листа по справі № 17/40.
Відповідно до ухвали Окружного адміністративного суду міста Києва від 12.01.2021 призначено судове засідання на 21.01.2021 щодо розгляду заяви про видачу дублікату виконавчого листа та поновлення строку пред`явлення виконавчого листа до виконання.
Сторони, будучи належним чином повідомлені про призначене судове засідання, явку повноважних представників у судове засідання не забезпечили, причини неявки суду не повідомили. Будь-яких заяв, клопотань, документів заявником суду також не подано.
Відповідно до частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Враховуючи наведене, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Розглянувши заяву Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві в частині видачі дубліката виконавчого листа в адміністративній справі, суд дійшов наступного висновку.
Згідно з підпунктом 18.4 пункту 18 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиного державного реєстру виконавчих документів у разі втрати виконавчого документа суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий документ, може видати його дублікат, якщо стягувач або державний виконавець звернувся із заявою про це до закінчення строку, встановленого для пред`явлення виконавчого документа до виконання. Про видачу дубліката виконавчого документа постановляється ухвала у десятиденний строк із дня надходження заяви. За видачу стягувачу дубліката виконавчого документа справляється судовий збір у розмірі 0,03 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Ухвала про видачу чи відмову у видачі дубліката виконавчого документа може бути оскаржена в апеляційному та касаційному порядку.
З аналізу вказаних положень слід дійти висновку, що із заявою про видачу дубліката виконавчого документа можна звернутися лише в межах строків пред`явлення його до виконання.
Відповідно до довідки про втрату виконавчого документа Голосіївського районного відділу державної виконавчої служби у місті Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) № 109748 від 24.09.2020, виконавчий лист Окружного адміністративного суду міста Києва № 17/40 від 12.01.2009 втрачений.
Так, у вказаній довідці зазначено відомості про виконавчий лист від 12.01.2009 № 17/40, у той час як заявник просить суд видати дублікат виконавчого листа та поновити строк пред`явлення виконавчого листа від 25.03.2009 № 17/40.
Заявник зазначає, що 20.04.2016 державним виконавцем винесено постанову про відкриття виконавчого провадження № 50890200.
Однак, лише у вересні 2020 року Головне управління Пенсійного фонду України в м. Києві провело інвентаризацію з Голосіївським районним відділом державної виконавчої служби у місті Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) всіх справ, які перебували на виконанні.
Жодних інших доказів, які б свідчили, що у період з 20.04.2016 до 24.09.2020 стягувачем вживались будь-які заходи щодо встановлення стану перебігу виконавчого провадження з примусового виконання виконавчого листа Окружного адміністративного суду міста Києва № 17/40 від 25.03.2009 Головним управлінням Пенсійного фонду України в м. Києві не надано.
Крім того, відповідно до частини першої статті 21 Закону України "Про виконавче провадження" від 21.04.1999 № 606-XIV у редакції, чинній станом на 24.06.2009, виконавчі документи можуть бути пред`явлені до виконання в такі строки: виконавчі листи та інші судові документи - протягом трьох років.
Пунктом 1 частини другої статті 21 Закону України "Про виконавче провадження" від 21.04.1999 № 606-XIV у редакції, чинній станом на 24.06.2009, визначено, що строки, зазначені у частині першій цієї статті, встановлюються для виконання рішень і вироків судів у частині майнових стягнень - з наступного дня після набрання рішенням законної сили чи закінчення строку, встановленого у разі відстрочки чи розстрочки виконання рішення, а у випадках, коли рішення підлягає негайному виконанню, - з наступного дня після його постановлення.
Згідно частини першої статті 22 Закону України "Про виконавче провадження" від 21.04.1999 № 606-XIV у редакції, чинній станом на 24.06.2009, строки пред`явлення виконавчого документа до виконання перериваються: а) пред`явленням виконавчого документа до виконання; б) частковим виконанням рішення боржником; в) надання судом, який видав виконавчий документ, відстрочки виконання рішення.
Відповідно до частин другої-третьої статті 22 наведеного Закону у відповідній редакції після переривання строку пред`явлення виконавчого документа до виконання перебіг строку поновлюється. Час, що минув до переривання строку, до нового строку не зараховується. У разі повернення виконавчого документа стягувачу у зв`язку з неможливістю повного або часткового виконання рішення строк пред`явлення виконавчого документа до виконання після перерви встановлюється з дня повернення виконавчого документа стягувачу.
Крім того, відповідно до частин першої-другої статті 22 Закону України "Про виконавче провадження" від 21.04.1999 № 606-XIV у редакції згідно з Законом України від 4 листопада 2010 року № 2677-VI, виконавчі документи можуть бути пред`явлені до виконання в такі строки: 1) посвідчення комісій по трудових спорах, постанови судів у справах про адміністративні правопорушення та постанови органів (посадових осіб), уповноважених розглядати справи про адміністративні правопорушення, - протягом трьох місяців; 2) інші виконавчі документи - протягом року, якщо інше не передбачено законом. Строки, зазначені у частині першій цієї статті, встановлюються для: 1) виконання судових рішень - з наступного дня після набрання рішенням законної сили чи закінчення строку, встановленого у разі відстрочки чи розстрочки виконання рішення, а в разі якщо судове рішення підлягає негайному виконанню, - з наступного дня після його постановлення.
Згідно частин другої-третьої статті 23 наведеного Закону після переривання строку пред`явлення виконавчого документа до виконання перебіг строку поновлюється. Час, що минув до переривання строку, до нового строку не зараховується. У разі повернення виконавчого документа стягувачу у зв`язку з неможливістю в повному обсязі або частково виконати рішення строк пред`явлення виконавчого документа до виконання після переривання встановлюється з дня його повернення, а в разі повернення виконавчого документа у зв`язку із встановленою законом забороною щодо звернення стягнення на майно чи кошти боржника, а також проведення інших виконавчих дій стосовно боржника, - з моменту закінчення дії відповідної заборони.
Заявником не надано жодних доказів пред`явлення виконавчого листа до виконання у строк до 25.03.2016, тобто, ні протягом трьох років, ні протягом одного року.
Відповідно до статті 12 Закону України від 02.06.2016 №1404-VIII "Про виконавче провадження" виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.
Частиною четвертою статті 12 Закону України "Про виконавче провадження" передбачено, що строки пред`явлення виконавчого документа до виконання перериваються у разі, зокрема, пред`явлення виконавчого документа до виконання.
У відповідності до частини п`ятої статті 12 наведеного Закону у разі повернення виконавчого документа стягувачу у зв`язку з неможливістю в повному обсязі або частково виконати рішення строк пред`явлення такого документа до виконання після переривання встановлюється з дня його повернення, а в разі повернення виконавчого документа у зв`язку із встановленою законом забороною щодо звернення стягнення на майно чи кошти боржника, а також проведення інших виконавчих дій стосовно боржника - з дня закінчення строку дії відповідної заборони.
Частиною п`ятою статті 37 даного Закону визначено, що повернення виконавчого документа стягувачу з підстав, передбачених цією статтею, не позбавляє його права повторно пред`явити виконавчий документ до виконання протягом строків, встановлених статтею 12 цього Закону.
З аналізу зазначених норм слідує, що строки пред`явлення виконавчого документа до виконання перериваються. Водночас, після переривання такого строку, у разі повернення виконавчого документа стягувачу у зв`язку з неможливістю в повному обсязі або частково виконати рішення, строк пред`явлення виконавчого документа до виконання в подальшому встановлюється з дня його повернення.
Повернення виконавчого документа стягувачу не позбавляє його права повторно пред`явити виконавчий документ до виконання, однак за умови дотримання стягувачем строків, встановлених статтею 12 Закону України Про виконавче провадження . Зокрема, виконавчі документи, за якими стягувачами є держава або державний орган можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.
При цьому суд звертає увагу, що ще 02.09.2019 Головне управління Пенсійного фонду України зверталось до суду з заявою про заміну стягувача у виконавчому провадженні з примусового виконання виконавчого листа № 17/40 від 25.03.2009 й ухвалою суду від 13.09.2019 така заява задоволена судом.
Отже, ще станом на 02.09.2019 заявнику було достеменно відомо про видачу судом виконавчого листа у справі № 17/40.
Крім того, і довідка про втрату виконавчого документа від 24.09.2020 надійшла до Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві ще 29.09.2020, а до суду з вказаною заявою останнє звернулось лише 11.12.2020, тобто, майже після спливу трьохмісячного строку звернення виконавчого документа до виконання, встановленого законом на час звернення з даною заявою до суду.
Як уже зазначалось, заявник просить суд видати дублікат виконавчого листа № 17/40 від 25.03.2009, у той час як у довідці Голосіївського районного відділу державної виконавчої служби у місті Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) від 24.09.2020 № 109748 зазначено про виконавчий лист № 17/40 від 12.01.2009.
При цьому, згідно відомостей комп`ютерної програми Діловодство спеціалізованого суду вбачається, що адміністративна справа № 17/40 знищена, а відомості щодо видачі виконавчого листа відсутні.
Таким чином, при вирішенні заяви суд виходить із поданих заявником матеріалів та взагалі позбавлений можливості видати дублікат виконавчого листа № 17/40.
Враховуючи наведене, суд дійшов висновку, що Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві звернулось з заявою про видачу дубліката виконавчого листа у справі № 17/40 з порушення строку, встановленого для пред`явлення виконавчого документа до виконання, визначеного підпунктом 18.4 пункту 18 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку про те, що заява Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві про видачу дубліката виконавчого листа є необґрунтованою та задоволенню не підлягає.
Керуючись статтями 229, 241, 243, 248, 256, п.18.4 розділу VІІ Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
У Х В А Л И В:
У задоволенні заяви Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві про видачу дубліката виконавчого листа у справі № 17/40 від 25.03.2009 - відмовити.
Ухвала набирає законної сили відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку, встановленому цим Кодексом.
Згідно частини першої статті 295 та частини першої статті 297 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції з урахуванням підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону № 2147-VIII.
Суддя В.П. Катющенко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.01.2021 |
Оприлюднено | 25.01.2021 |
Номер документу | 94345296 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Катющенко В.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні