Рішення
від 21.01.2021 по справі 200/10625/20-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 січня 2021 р. Справа№200/10625/20

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Чучка В.М., розглянувши у спрощеному позовному провадженні без повідомлення учасників справи адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Слов`янської районної державної адміністрації Донецької області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

У листопаді 2020 року ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до Донецького окружного адміністративного суду із позовом Слов`янської районної державної адміністрації Донецької області (надалі - відповідач) про визнання протиправними дій, що виявилися у відмові надати на запит ОСОБА_1 публічну інформацію на підставі Законів України Про доступ до публічної інформації , Про інформацію , а саме: копію розпорядження (з усіма додатками) голови Слов`янської районної державної адміністрації Донецької області №524 від 14.09.2012, та зобов`язання надати на запит публічну інформацію на підставі Законів України Про доступ до публічної інформації та Про інформацію , а саме: копію розпорядження (з усіма додатками) голови Слов`янської районної державної адміністрації Донецької області №524 від 14.09.2012.

Позовні вимоги мотивовані тим, що позивач звернувся до відповідача з запитом щодо надання інформації та документів, що містять публічну інформацію, а саме: копію розпорядження (з усіма додатками) голови Слов`янської районної державної адміністрації №524 від 14.09.2012. Однак, листом №06-0027-22//31 відповідач відмовив у наданні запитуваної інформації, посилаючись на те, що у додатках до розпорядження містяться персональні дані. 02 липня 2020 року позивач надіслав лист до відповідача, в якому просив надати відкриту публічну інформацію, яку він запитував. Проте, листом від 02.07.2020 року відповідач запитуваної інформації так і не надав. Позивач вважає відмову у наданні запитуваної інформації протиправною та такою, що порушує його права, а тому просить у судовому порядку визнати такі дії незаконними та зобов`язати надати відповідь.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 09 грудня 2020 року відкрито провадження у справі № 200/10625/20-а, за правилами спрощеного позовного провадження, без проведення судового засідання та повідомлення осіб (виклику) учасників справи. В ухвалі було запропоновано відповідачу у п`ятнадцятиденний строк з моменту отримання ухвали про відкриття провадження у справі надати суду відзив на позовну заяву зі всіма доказами на його підтвердження, які наявні у відповідача.

Відзив від відповідача до суду не надходив.

За приписами частини 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Враховуючи відсутність клопотань сторін щодо розгляду справи у судовому засіданні, справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та повідомлення сторін.

Дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступне.

Позивач, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , є громадянином України, відповідно до паспорту громадянина України (а.с. 17-18).

18.06.2020 року позивач звернувся до Слов`янської районної державної адміністрації Донецької області з запитом про отримання публічної інформації, в якому просив надати копію розпорядження (з усіма додатками) голови Слов`янської районної державної адміністрації №524 від 14.09.2012 (а.с. 11).

Листом від 26.06.2020 року №06-0027-22//31 Слов`янська районна державна адміністрація Донецької області направила позивачу розпорядження №524 від 14.09.2012 року та повідомила позивача, що у додатку до зазначеного розпорядження містяться персональні дані громадян, на які поширюється дія Закону України Про захист персональних даних , тому архівну копію додатку до вказаного розпорядження райдержадміністрація надати не може (а.с. 12, 13).

02.07.2020 року позивач звернувся до відповідача з листом, в якому просив надати копію документів відповідно до запиту на публічну інформацію з урахуванням приписів Закону України Про доступ до публічної інформації (а.с. 14).

Листом від 02.07.2020 року №06-0027-22//32 відповідачем надана відповідь, в якій зазначені громадяни, яким передані земельні ділянки на території Маяківської сільської ради за межами населених пунктів Слов`янського району Донецької області (а.с. 15).

Спірним питанням даної справи є правомірність дій відповідача щодо ненадання інформації на запит про надання публічної інформації.

Вирішуючи даний спір, суд виходить з наступного.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно статті 40 Конституції України держава гарантує, що усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов`язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

На підставі п. 3 ч. 1 ст. 1 Закону України Про інформацію від 2 жовтня 1992 року №2657-XII (далі Закон №2657-XII) інформація - будь-які відомості та/або дані, які можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді.

У відповідності до ст. 20 Закону №2657-XII за порядком доступу інформація поділяється на відкриту інформацію та інформацію з обмеженим доступом. Будь-яка інформація є відкритою, крім тієї, що віднесена законом до інформації з обмеженим доступом.

Відповідно до ч. 1 ст. 21 Закону №2657-XII інформацією з обмеженим доступом є конфіденційна, таємна та службова інформація.

Порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес, врегульовано Законом України Про доступ до публічної інформації від 13 січня 2011 року №2939-VI (далі - Закон №2939-VI).

Як вбачається з приписів ст. 1 Закону №2939-VI, публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом. Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.

Статтею 3 Закону №2939-VI визначені гарантії забезпечення права на публічну інформацію, зокрема: обов`язок розпорядників інформації надавати інформацію, крім випадків, передбачених законом, визначення розпорядником інформації спеціальних структурних підрозділів або посадових осіб, які організовують у встановленому порядку доступ до публічної інформації, якою він володіє, максимальне спрощення процедури подання запиту та отримання інформації.

Відповідно до ст. 5 Закону №2939-VI одним із способів доступу до інформації є надання такої за запитами на інформацію.

Згідно із ст. 12 Закону №2939-VI суб`єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є:

1) запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об`єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб`єктів владних повноважень;

2) розпорядники інформації - суб`єкти, визначені у статті 13 цього Закону;

3) структурний підрозділ або відповідальна особа з питань запитів на інформацію розпорядників інформації.

Частиною першою статті 20 Закону №2939-VI визначено, що розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту.

Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону №2939-VI розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов`язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача. У такому разі відлік строку розгляду запиту на інформацію починається з дня отримання запиту належним розпорядником.

Із матеріалів справи судом встановлено, що на звернення позивача відповідач листом від 26.06.2020 року №06-0027-22//31 направив позивачу розпорядження №524 від 14.09.2012 року та повідомив позивача, що у додатку до зазначеного розпорядження містяться персональні дані громадян, на які поширюється дія Закону України Про захист персональних даних , тому архівну копію додатку до вказаного розпорядження райдержадміністрація надати не може.

Згідно статті 11 Закону України Про інформацію інформація про фізичну особу (персональні дані) - відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована. Не допускається збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та захисту прав людини.

Статтею 2 Закону України Про захист персональних даних визначено, що персональні дані - відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована; суб`єкт персональних даних - фізична особа, персональні дані якої обробляються; третя особа - будь-яка особа, за винятком суб`єкта персональних даних, володільця чи розпорядника персональних даних та уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, якій володільцем чи розпорядником персональних даних здійснюється передача персональних даних.

Частиною другою статті 5 Закону України Про захист персональних даних передбачено, що персональні дані можуть бути віднесені до конфіденційної інформації про особу законом або відповідною особою.

Питання поширення персональних даних врегульовані статтею 14 Закону України Про захист персональних даних , частинами 1 та 2 якої встановлено, що поширення персональних даних передбачає дії щодо передачі відомостей про фізичну особу за згодою суб`єкта персональних даних. Поширення персональних даних без згоди суб`єкта персональних даних або уповноваженої ним особи дозволяється у випадках, визначених законом, і лише (якщо це необхідно) в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини. Виконання вимог встановленого режиму захисту персональних даних забезпечує сторона, що поширює ці дані.

Відповідно до абз. 6 ч. 1 ст. 2 Закону України Про захист персональних даних знеособлення персональних даних - вилучення відомостей, які дають змогу прямо чи опосередковано ідентифікувати особу.

Таким чином, якщо запитуваний документ містить персональні дані, що мають бути захищені, ці дані необхідно знеособити шляхом, визначеним законом - вилучити відомості, які дають можливість прямо чи опосередковано ідентифікувати особу. Знеособлення персональних даних у відповідності до положень зазначеної статті закону охоплюється терміном обробка персональних даних та є обов`язком відповідних суб`єктів цього закону.

Водночас, суд враховує, що відповідно до частини третьої статті 10-1 Закону України Про доступ до публічної інформації публічна інформація, що містить персональні дані фізичної особи, оприлюднюється та надається на запит у формі відкритих даних у разі додержання однієї з таких умов:

1) персональні дані знеособлені та захищені відповідно до Закону України Про захист персональних даних ;

2) фізичні особи (суб`єкти даних), персональні дані яких містяться в інформації у формі відкритих даних, надали свою згоду на поширення таких даних відповідно до Закону України Про захист персональних даних ;

3) надання чи оприлюднення такої інформації передбачено законом;

4) обмеження доступу до такої інформації (віднесення її до інформації з обмеженим доступом) заборонено законом.

Відповідно до частини сьомої статті 6 Закону України Про доступ до публічної інформації обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.

Відтак доводи відповідача про наявність персональних даних в запитуваній позивачем інформації як підстава для відмови у наданні інформації є необґрунтованими, а тому суд не приймає такі посилання.

У цьому контексті суд зазначає, що відповідач зобов`язаний був знеособити персональні дані осіб, які зазначені в додатках до розпорядження від 14.09.2012 №524 та надати такі для ознайомлення позивачу.

Натомість, відповідач протиправно не виконав свого обов`язку, передбаченого статтею 10-1 Закону України Про захист персональних даних .

Таким чином, приймаючи до уваги, що копію розпорядження від 14.09.2012 №524 надано позивачу без додатків до нього, суд вважає за необхідне зобов`язати відповідача надати позивачу на його запит додатки до розпорядження від 14.09.2012 №524, за виключенням персональних даних осіб, які в них зазначені.

Враховуючи викладене, позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають частковому задоволенню.

Приймаючи до уваги, що позов задоволено частково, у порядку ст. 139 КАС України судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. Зважаючи на те, що позивачем при поданні позову сплачено судовий збір у розмірі 840,80 грн., з відповідача підлягає стягненню 420,40 грн.

На підстав наведеного, керуючись ст. ст. 32, 139, 243 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

В И Р І Ш И В:

1. Позов ОСОБА_1 до Слов`янської районної державної адміністрації Донецької області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.

2. Визнати протиправними дії Слов`янської районної державної адміністрації Донецької області в частині ненадання на запит ОСОБА_1 від 18.06.2020 року додатків до розпорядження голови Слов`янської районної державної адміністрації Донецької області №524 від 14.09.2012.

3. Зобов`язати Слов`янську районну державну адміністрацію Донецької області надати ОСОБА_1 на запит від 18.06.2020 року додатки до розпорядження №524 від 14.09.2012, за виключенням персональних даних осіб, які в них зазначені.

4. В іншій частині позовних вимог - відмовити.

5. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Слов`янської районної державної адміністрації Донецької області (місцезнаходження: вул. Василівська, 45, м. Слов`янськ, Донецька область, 84122, код ЄДРПОУ 05420563) на користь ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ), судовий збір у розмірі 420 (чотириста двадцять) гривень40 копійок.

Повний текст рішення складено та підписано 21 січня 2021 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду першої інстанції подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя В.М. Чучко

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.01.2021
Оприлюднено27.01.2021
Номер документу94381157
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/10625/20-а

Рішення від 21.01.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чучко В.М.

Ухвала від 09.12.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чучко В.М.

Ухвала від 23.11.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чучко В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні