Рішення
від 25.01.2021 по справі 420/12850/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/12850/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 січня 2021 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Вовченко O.A., розглянувши за правилами загального позовного провадження у письмовому провадженні справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до приватного акціонерного товариства СПЕЦІАЛІЗОВАНА ПЕРЕСУВНА МЕХАНІЗОВАНА КОЛОНА № 1 про стягнення штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів,-

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду 23 листопада 2020 року надійшла позовна заява Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до приватного акціонерного товариства Спеціалізована пересувна механізована колона № 1 , в якій позивач просить суд стягнути з приватного акціонерного товариства СПЕЦІАЛІЗОВАНА ПЕРЕСУВНА МЕХАНІЗОВАНА КОЛОНА № 1 (код за ЄДРПОУ 03579012) 17000,00 грн. штрафних санкцій в дохід державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім`я територіального органу Держказначейства за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності банку 106.

26 листопада 2020 року ухвалою заяву Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про поновлення строку звернення до суду задовольнити та поновити позивачу строк звернення до суду з даним адміністративним позовом. Прийнято до розгляду позовну заяву Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Відкрито провадження у адміністративній справі та визначено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що ПрАТ СПМК № 1 не розкрило річну інформацію емітента цінних паперів за 2018 рік, шляхом подання до Комісії річної інформації емітента цінних паперів, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог підпункту 4 глави 4 розділу П Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від 03Л2.2013р. № 2826 (зі змінами). Зазначене правопорушення на ринку цінних паперів вчинено ПрАТ СПМК № 1 , повторно. Вказує, що за наслідками розгляду справ про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПрАТ СПМК № 1 уповноваженою особою Комісії - директором департаменту винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 07.11.2019 р. № 571-ПД-1-Е за порушення вимог пункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. № 2826 (зі змінами), в частині неподання до Комісії не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним річної інформації про емітента за 2018 рік, за що передбачена відповідальність відповідно до вимог пункту 7 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні . До ПрАТ СПМК № 1 застосовано штрафну санкцію у розмірі 1000 (одна тисяча) неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 17 000 (сімнадцять тисяч) гривень. Постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 07.11.2019 р. № 571-ПД-1-Е не було оскаржено ні до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку ні до суду. ПрАТ СПМК № 1 штрафні санкції до теперішнього часу, не сплатило.

Ухвала суду від 26 листопада 2020 року з повісткою направлена відповідачу за адресою місцезнаходження, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, однак повернулась до суду 11 січня 2021 року з відміткою відділення поштового зв`язку від 05 січня 2021 року за закінченням терміну зберігання .

Окрім цього судом вжито заходи щодо сповіщення приватного акціонерного товариства СПЕЦІАЛІЗОВАНА ПЕРЕСУВНА МЕХАНІЗОВАНА КОЛОНА №1 про розгляд Одеським окружним адміністративним судом справи №420/12850/20 шляхом опублікування на офіційному веб сайті суду https://adm.od.court.gov.ua/sud1570/ оголошення.

Однак, станом на момент винесення даного рішення, відзив на позов від відповідача до суду не надходив.

Вивчивши матеріали справи, ознайомившись з позовною заявою та доданими до неї доказами, дослідивши обставини, якими обґрунтовуються вимоги та перевіривши їх наданими доказами, суд встановив наступні факти та обставини.

Згідно ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначаються Законом України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні (далі - Закон № 448/96-ВР).

Відповідно до Положення про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року №1063/2011 (далі - Положення), Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. НКЦПФР здійснює державне регулювання ринку цінних паперів (п.1).

НКЦПФР у своїй діяльності керується Конституцією (254к/96-ВР ) і законами України, актами та дорученнями Президента України, актами Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України та іншими актами законодавства, а також цим Положенням (п.2).

Згідно пп. 3 п. 3 Положення Основними завданнями НКЦПФР є: здійснення державного регулювання та контролю за емісією і обігом цінних паперів та похідних (деривативів) на території України.

Відповідно до пп.68, 70 п.4 Положення Нацкомфінпослуг для забезпечення виконання покладених на неї завдань і функцій має право звертатися до суду з позовами (заявами) у зв`язку з порушенням законодавства України про цінні папери; звертатися до суду з позовом про примусове стягнення штрафів, накладених уповноваженою особою НКЦПФР.

26 вересня 2020 року НКЦПФР було прийнято постанову №722-ПД-1-Н про порушення справи про правопорушення на ринку цінних послуг (а.с.8-9), згідно якої встановлено, що: приватне акціонерне товариство СПЕЦІАЛІЗОВАНА ПЕРЕСУВНА МЕХАНІЗОВАНА КОЛОНА № 1 не подало до НКЦПФР регулярну річну Інформацію емітента цінних паперів за 2013 рік у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог підпункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 р. № 2826 (зі змінами); факт вчинення правопорушення на ринку цінних паперів підтверджується відсутністю річної інформації ПрАТ СМПК № 1 за 2018 рік в ПТК Система моніторингу фондового ринку; вказане правопорушення .па ринку цінних паперів вчинено повторно. Постановлено порушити справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПрАТ СМПК № 1 та запропоновано керівнику (або повноважному представнику) з`явитися на підписання акта пру правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень до департаменту НКЦПФР у Південному регіоні о (об) 10:15 годині 16 жовтня 2019 року.

Вказана постанова направлялась за адресою місцезнаходження відповідача, що підтверджується реєстром рекомендованих листів від 30.09.2019 року та фіскальним чеком від 30.09.2019 року (а.с.10, 11).

16 жовтня 2019 року НКЦПФР було складено акт №559-ПД-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів (а.с.52-53), яким встановлено порушення приватним акціонерним товариством СПЕЦІАЛІЗОВАНА ПЕРЕСУВНА МЕХАНІЗОВАНА КОЛОНА № 1 підпункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 р. № 2826 (зі змінами).

При цьому НКЦПФР постановою №568-ПД-1-Е від 22 жовтня 2019 року про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів (а.с.13) призначено її на 07 листопада 2019 року об 11:20 год. за адресою: м.Одеса, вул.Юрія та Івана Лип, буд.13, 8-й поверх, каб.804.

Вищевказані акт та постанова направлялись за адресою місцезнаходження відповідача, що підтверджується реєстром рекомендованих листів від 23.10.2019 року та фіскальним чеком від 23.10.2019 року (а.с.14) а також списком №3164 згрупованих поштових відправлень листів рекомендованих (а.с.15).

07 листопада 2019 року НКЦПФР було прийнято постанову №571-ПД-1-Е (а.с.17-18), якою встановлено, що: приватне акціонерне товариство Спеціалізована пересувна механізовану колона №1 (надалі - ПрАТ СМПК № 1 ) не подало до НКЦПФР регулярну річну інформацію емітента цінних паперів за 2018 рік у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття Інформації емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 р. № 2826 (зі змінами).

Факт вчинення правопорушення на ринку цінних паперів підтверджується відсутністю річної інформації ПрАТ СМПК № 1 за 2018 рік в ПТК Система моніторингу фондового ринку.

Вказане правопорушення на ринку цінних паперів вчинено повторно.

… Для участі у розгляді справи про правопорушення на ринку цінних паперів керівник та/або повноважний представник ПрАТ СМПК №1 , незважаючи на своєчасне надіслання постанови про розгляд справи, не з`явився… .

Вказаною постановою, па підставі пункту 7 статті ІІ Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні та пункту 1 розділу XVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосуванні санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 р. № 1470 (зі змінами), постановлено за порушення вимог пункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 р. № 2826 (зі змінами), у частині неподання до НКЦПФР регулярної річної інформації емітента цінних паперів за 2018 рік у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, застосувати до ПрАТ СМПК № 1 штрафну санкцію у розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 17000,00 грн.

Вказану постанову направлено відповідачу супровідним листом №25/01/26302 від 13.11.2019 року (а.с.16), що підтверджується реєстром рекомендованих листів від 13.11.2019 року (а.с.19), фіскальним чеком та списком №3506 згрупованих поштових відправлень листів рекомендованих від 13.11.2019 року (а.с.20).

Оскільки відповідач у добровільному порядку вимоги вищезазначеної постанови не виконав та не сплатив суму штрафу, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернулась до суду з позовом про стягнення штрафу у судовому порядку.

Відповідно до пункту 14 статті 8 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів та діяльності у системі накопичувального пенсійного забезпечення.

Згідно з пунктом 7 статті 11 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян

Так, як зазначено позивачем у позовній заяві та встановлено у постанові №571-ПД-1-Е від 07 листопада 2019 року, та жодним чином не спростовано відповідачем, відповідне порушення на рикну цінних паперів відповідачем вчинено повторно.

Відповідно до частини 5 статті 12 Закону № 448/96-ВР, уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.

Порядок та строки розгляду Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів визначені Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 № 1470, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 05.11.2012 за № 1855/22167 (далі Правила № 1470, які були чинні на момент виникнення спірних правовідносин).

Згідно з пунктами 1 та 3-4 розділу VІІ Правил № 1470 розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення у справі. Рішення уповноваженої особи у справі оформлюється у вигляді постанови. У справі про правопорушення уповноважена особа приймає одне з таких рішень: 1) про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів; 2) про закриття справи. Постанова у справі про правопорушення оголошується після закінчення розгляду справи про правопорушення. Примірник постанови надається особі, щодо якої її винесено (про що здійснюється відповідний напис на примірнику постанови, що залишається у справі), або надсилається поштою протягом п`яти робочих днів з дати її винесення.

Відповідно до пунктів 2-5 розділу XVIII Правил № 1470, штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше ніж через п`ятнадцять днів з дати отримання ним постанови. Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до державного бюджету. Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п`яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу Комісії. У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку.

Відповідно до пунктів 2-3 розділу XVI чинних на теперішній час Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринках капіталу та застосування санкцій або інших заходів впливу, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 28 липня 2020 року № 405, юридичні особи сплачують штрафи та надсилають до уповноваженого підрозділу НКЦПФР документи, які це підтверджують, протягом місяця з дня набрання чинності постановою про накладення санкції, якою застосовано захід впливу у вигляді штрафу. У разі якщо постанова НКЦПФР про накладення санкції, якою застосовано захід впливу у вигляді штрафу, протягом місяця з дня набрання нею чинності не була виконана юридичною особою або не була оскаржена у судовому порядку, така постанова набуває статусу виконавчого документа, підлягає оформленню НКЦПФР відповідно до вимог Закону України Про виконавче провадження та передається до органів державної виконавчої служби для примусового виконання згідно із законодавством. У разі якщо зазначена постанова протягом місяця з дня набрання нею чинності була оскаржена у судовому порядку та адміністративним судом було відкрито провадження у справі про оскарження зазначеної постанови, така постанова набуває статусу виконавчого документа з дня набрання законної сили відповідним судовим рішенням з урахуванням строків, передбачених Законом України Про виконавче провадження . Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до державного бюджету.

Відповідно до частини 3 статті 11 Закону № 448/96-ВР рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про застосування заходу впливу у вигляді накладення штрафу може бути оскаржено у судовому порядку відповідно до законодавства. У разі якщо зазначене рішення протягом місяця з дня набрання ним чинності було оскаржено у судовому порядку та адміністративним судом було відкрито провадження у справі про оскарження зазначеного рішення, таке рішення набуває статусу виконавчого документа з дня набрання законної сили відповідним судовим рішенням з урахуванням строків, передбачених Законом України "Про виконавче провадження".

Суд зазначає, що доказів на підтвердження сплати відповідачем штрафу, оскарження чи скасування постанови №571-ПД-1-Е від 07 листопада 2019 року станом на день вирішення спору відповідачем до суду не надано та матеріали справи такі відомості не містять.

Відтак, враховуючи те, що відповідачем у встановлений судом строк не надано відзиву на позовну заяву, жодним чином не спростовано доводів позивача, та не надано доказів скасування/оскарження постанови Національної комісії з цінних паперів та фонового ринку про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №571-ПД-1-Е від 07 листопада 2019 року, так само як не надано доказів сплати сум штрафних санкцій до Державного бюджету України, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Національної комісії з цінних паперів та фонового ринку є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1. ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частиною 1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Керуючись ст.ст. 7, 241- 246, 250, 255, 295, 371 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов Національної комісії з цінних паперів та фонового ринку - задовольнити.

Стягнути з приватного акціонерного товариства СПЕЦІАЛІЗОВАНА ПЕРЕСУВНА МЕХАНІЗОВАНА КОЛОНА № 1 (код за ЄДРПОУ 03579012) 17000,00 грн. штрафних санкцій в дохід державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім`я територіального органу Держказначейства за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності банку 106.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Одеський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач - Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (вул. Московська, 8, корп. 30, м. Київ, 01010, код ЄДРПОУ 37956207).

Відповідач - приватне акціонерне товариство СПЕЦІАЛІЗОВАНА ПЕРЕСУВНА МЕХАНІЗОВАНА КОЛОНА № 1 (вул. Хуторська, буд. 68, м. Одеса, 65055, код ЄДРПОУ 03579012).

Суддя Вовченко O.A.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.01.2021
Оприлюднено28.01.2021
Номер документу94382754
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/12850/20

Рішення від 25.01.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О.А.

Ухвала від 26.11.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні