ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А
з питань заміни сторони виконавчого провадження
26 січня 2021 року м. Київ № 640/20051/18
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Шрамко Ю.Т., розглянувши у письмовому провадженні заяву позивача про заміну боржника у виконавчих листах у адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Інвестиційна компанія "Стандартінвест" до Головного управління ДФС у м. Києві, Державної фіскальної служби України, про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва (далі - суд) від 07 березня 2019 року в адміністративній справі №640/20051/18 позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Інвестиційна компанія "Стандартінвест" (далі - позивач) до Головного управління ДФС у м. Києві (далі - відповідач-1) , Державної фіскальної служби України (далі - відповідач-2, ДФС України) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії задоволено повністю.
Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 18 травня 2020 року рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 07 березня 2019 року залишено без змін.
28 липня 2020 року позивачу в адміністративній справі №640/20051/18 видано виконавчі листи.
В подальшому, позивачем подано до суду письмову заяву про заміну відповідача у справі та боржника у виконавчих листах, а саме, ДФС України замінити на правонаступника - Державну податкову службу України (далі - подана заява) .
В обґрунтування поданої заяви, зазначено, що Державна податкова служба України (далі - ДПС України) є правонаступником всіх прав та обов`язків реорганізованої ДФС України.
Розгляд та вирішення поданої заяви призначено до судового розгляду у судове засідання.
У відповідне судове засідання представники сторін не прибули хоча про дату, час та місце судового засідання повідомлені належним чином, у зв`язку із чим, судом вирішено продовжити розгляд поданої заяви в порядку письмового провадження.
Так, судом встановлено, що дійсно постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 №1200 (далі - Постанова №1200) утворено ДПС України та Державну митну службу України, реорганізувавши ДФС України шляхом поділу.
Відповідно до п. 1, 3 Постанови №1200, Державна податкова служба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.
Постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 року №1074 затверджено Порядок здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади (далі - Порядок) .
Згідно з п. 5, 6 вказаного Порядку, орган виконавчої влади припиняється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Права та обов`язки органів виконавчої влади переходять: у разі злиття органів виконавчої влади до органу виконавчої влади, утвореного внаслідок такого злиття; у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади - до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади; у разі поділу органу виконавчої влади - до органів виконавчої влади, утворених внаслідок такого поділу; у разі перетворення органу виконавчої влади - до утвореного органу виконавчої влади; у разі ліквідації органу виконавчої влади і передачі його завдань та функцій іншим органам виконавчої влади - до органів виконавчої влади, визначених відповідним актом Кабінету Міністрів України.
Пунктом 8 Порядку встановлено, що внаслідок реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) органів виконавчої влади припиняється той орган виконавчої влади, майнові права та обов`язки якого переходять його правонаступникам.
Аналіз наведених норм законодавства свідчить про те, що процесуальним правонаступництвом є заміна у справі сторони чи третьої особи у разі переходу повноважень (для суб`єкта владних повноважень), прав і обов`язків від однієї особи до іншої (правонаступника) у відносинах, щодо яких виник спір.
Підставами для залучення до участі у справі правонаступника сторони суб`єкта владних повноважень, можуть бути припинення суб`єкта владних повноважень в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації, повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень до іншого внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.
Отже, ДПС України є правонаступником ДФС України.
Відповідно до ч.ч. 1, 4 ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Відповідно до положень ст. 52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про обґрунтованість поданої заяви та як наслідок вважає за необхідне замінити у справі та у виконавчих листах ДФС України на правонаступника - ДПС України.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 52, 241-243, 248, 256, 379 України, суд -
УХВАЛИВ:
1. Задовольнити заяву позивача про заміну боржника у виконавчих листах.
2. Замінити відповідача у справі №640/20051/18 - Державну фіскальну службу України (місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8; код ЄДРПОУ: 39292197) на правонаступника - Державну податкову службу України (місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8; код ЄДРПОУ: 43005393).
3. Замінити боржника у виконавчих листах №640/20051/18 виданих Окружним адміністративним судом міста Києва 28 липня 2020 року з Державної фіскальної служби України (місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8; код ЄДРПОУ: 39292197) на правонаступника - Державну податкову службу України (місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8; код ЄДРПОУ: 43005393).
Ухвалу може бути оскаржено.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом.
Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).
Суддя Шрамко Ю.Т.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 26.01.2021 |
Оприлюднено | 29.01.2021 |
Номер документу | 94424829 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Шрамко Ю.Т.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мєзєнцев Євген Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні