Постанова
від 07.10.2020 по справі 160/3315/20
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

07 жовтня 2020 року м. Дніпросправа № 160/3315/20

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Божко Л.А. (доповідач),

суддів: Лукманової О.М., Дурасової Ю.В.,

за участю секретаря судового засідання Новошицької О.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Приватного підприємства "Науково-виробнича фірма "ЕРГО МЕРА" на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26.05.2020, (ухвалене суддею Ніколайчук С.В.) по справі за позовом Приватного підприємства "Науково-виробнича фірма "ЕРГО МЕРА" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-

в с т а н о в и В:

У березні 2020 року приватне підприємство «Науково-виробниче фірма «Ерго Мера» звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до головного управління ДПС у Дніпропетровській області, у якій позивач просив визнати протиправним та скасувати рішення №10438 від 04.03.2020 року комісії головного управління ДПС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про внесення приватне підприємство «Науково-виробниче фірма «Ерго Мера» до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості; зобов`язати головне управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області виключити приватне підприємство «Науково-виробниче фірма «Ерго Мера» (код ЄДРПОУ 41897682) з переліку ризикових суб`єктів господарювання в «Журналі ризикових платників» АІС «Податковий блок» ; стягнути на користь приватне підприємство «Науково-виробниче фірма «Ерго Мера» (код ЄДРПОУ 41897682) судові витрат розмірі 2102,00 гривень за рахунок бюджетних асигнувань з суб`єкта владних повноважень головного управління ДПС у Дніпропетровській області.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26.05.2020 в задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Рішення суду обгрунтовано тим, що саме по собі рішення № 10438 про невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника ПП «Науково-виробниче фірма «Ерго Мера» до переліку платників, що відповідають критеріям ризиковості, не породжує для позивача негативних наслідків, оскільки є, лише, відображенням певної інформації бази даних контролюючого органу, яка сама по собі не порушує прав платника.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просив прийняти нове рішення , яким задовольнити позовні вимоги в повному обсязі .

Апеляційна скарга обґрунтована тим, що приватне підприємство «Науково-виробниче фірма «Ерго Мера» є реальним діючим підприємством та 04.03.2020 року позивачу помилково присвоєно відповідність критеріям ризиковості платника податків п. 8 Критеріїв ризиковості платника податків, у результаті чого було припинено реєстрацію деяких податкових накладних.

Перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції, суд апеляційної інстанції вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Приватне підприємство «Науково-виробниче фірма «Ерго Мера» (код ЄДРПОУ 41897682) є юридичною особою, зареєстрованою в Єдиному державному реєстрі про проведення державної реєстрації юридичної особи 30.01.2018 року, номер запису - 1 224 136 0000 084108. Взято на облік контролюючим органом ДФС 30.01.2018 року.

Видами діяльності ПП «НВФ «ЕРГО МЕРА» , що визначені в Єдиному Державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є: Код КВЕД 26.51 Виробництво інструментів і обладнання для вимірювання, дослідження та навігації (основний); Код КВЕД 46.69 Оптова торгівля іншими машинами й устаткованням; Код КВЕД 62.01 Комп`ютерне програмування; Код КВЕД 62.03 Діяльність із керування комп`ютерним устаткованням; Код КВЕД 62.09 Інша діяльність у сфері інформаційних технологій і комп`ютерних систем; Код КВЕД 63.11 Оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах і пов`язана з ними діяльність; Код КВЕД 71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах; Код КВЕД 33.13 Ремонт і технічне обслуговування електронного й оптичного устаткування; Код КВЕД 33.20 Установлення та монтаж машин і устаткування.

В штаті підприємства працює 60 людей, податки і зарплатня нараховується і виплачується своєчасно. Підприємство має в наявності складське приміщення та орендує офісне приміщення за адресою: м. Дніпро, вул. Кленова, 52 (договір додається).

Основний вид діяльності компанії є виробництво інструментів і обладнання для вимірювання, дослідження та навігації.

На підтвердження діяльності підприємство надало до суду наступні докази: відомості з Єдиного реєстру підприємств та організацій України; договір № 3 від 18.02.2019 року суборенди офісного приміщення разом з актом; договір № 1 оренди нежитлового приміщення від 01.02.2019 року разом з актом; договір № 40 оренди нежитлового приміщення від 11.02.2019 року разом з актом з додатками; додаткові угоди до договору оренди № 40; договори від 13.09.2019 року, від 25.07.2018 року, від 27.07.2018 року найму транспортного засобу, у кількості трьох одиниць; довідка від 09.08.2019 року про відкриття поточного рахунку; довідка про діяльність позивача; довідка від 21.02.2020 року надана до ДПС на підтвердження власної діяльності; бухгалтерська довідка від 17.02.2020 року № 17/02-1; фінансовий звіт за 2019 рік; податкова декларація з ПДВ за 2019 рік на січень 2020 року; копія податкового розрахунку сум, нарахованого (сплаченого) на користь нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за 4 квартал 2019 року; штатний розпис приватного підприємства «Науково-виробнича фірма «ЕРГО МЕРА» ; оборотно-сальдова відомість по рахунку 10 від 24.02.2020 року (основні засоби); Дозвіл № 0330.18.12; декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 25.07.2019 року; сертифікати перевірки типу разом з сертифікатами експертизи типу; первинні документи по взаємовідносинам з контрагентами (поставка товару); податкова накладна разом з квитанцією по взаємовідносинам з контрагентами; первинні документи по взаємовідносинам з контрагентами (послуги); податкова накладна разом з квитанцією по взаємовідносинам з контрагентами; оборотно-сальдова відомість по рахунку 201.

Як зазначив позивач, 04 березня 2020 року позивачу, згідно даним електронного кабінету помилково присвоєно відповідність критеріям ризиковості платника податків п.8 Критеріїв ризиковості платника податку, у результаті чого позивачу було припинено реєстрацію податкових накладних, на підставі рішення № 10438 .

Підставою для винесення рішення № 10438 від 04.03.2020 року став п. 8 Критеріїв ризиковості платника податків, а саме: наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції.

За правилами п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначено Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок 1165).

Згідно пункту 2 Порядку 1165 передбачено автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.

Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Відповідно до пп. 1-4 п. 3 Порядку1165, зупинення реєстрації податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації).

Відповідно до пункту 4 Порядку у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, у тому числі дотримання рівня адекватності сплати податків та зборів, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі, а безумовно реєструється.

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій , критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3) (п. 5 Порядку 1165).

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, (п. 6 Порядку 1165).

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податково: накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригу вання в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.

Комісія контролюючого органу в своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конститутхії України, Податкового кодексу України та законів, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, а також цим Порядком.

На виконання п. 8 Критеріїв Порядку 1165 ПП "НВФ ЕРГО МЕРА" включено до переліку ризикових платників податку, як такого, по якому податкова інформація свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій. Протокол від 05.02.2020 року № 5.

Відповідно до листа ГУ ДПС у Дніпропетровській області від 31.01.2020 р. №539/04- 36-04- 06-15 щодо відпрацюванню підприємств, які у січні 2020 року одержали схемний ПДВ по ланцюгу постачання від вигодоформуючого СГ ГОВ ІСТІЛ ПРОЕКТ (код 40341268), встановлено отримання платником ПП "НВФ "ЕРГО МЕРА" (код СДРПОУ 41897682) ризикового податкового кредиту по ланцюгу.

У зв`язку з отриманою податковою інформацією проведено аналіз інформаційних баз ДПС ПП "НВФ "ЕРГО МЕРА" (код СДРПОУ 41897682) і встановлено, що підприємством здійснено придбання товару плата контролера верхня, плата вимірювальна нижня, комплект металевих виробів , у контрагента ТОВ КОМПАНІЯ ІНСТРУМЕНТ СЕРВІС ГРУП (код СДРПОУ 39307648), у ТОВ ЮЗЕР КОМ ІОА (код СДРПОУ 43162088) товар плата контролера верхня, плата вимірювальна нижня , у ТОВ МЕГАН-СЕРВІС (код СДРПОУ 43149622) товару передусилювач БН(У), скоба магнітна , у яких походження товару за даними ЄРПН встановити неможливо.

За січень 2020 року сума ризикового податкового кредиту становить 479 тис., що у відсотковому співвідношенні складає більше 80% загальної суми податкового креди ту.

Крім того, в Єдиному державному Реєстрі судових рішень наявне кримінальна справа по платнику ПП "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА "ЕРГО МЕРА" (код СДРПОУ 41897682) №428/11424/19, впровадження №1 -кс/428/6881 /2019 від 19.11.2019. В зв`язку зі зловживанням службовим становищем, у період 2018-2019 р. при встановленні комерційних вузлів обліку теплової енергії (лічильників) та виготовленням проектної документації, здійснили розтрату коштів підприємства . Триває слідство та ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.З ст. 191 КК України.

Таким чином, платник ІІІІ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА "ЕРГО МЕРА" підпадає під п.8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість.

Також апеляційний суд вважає за необхідне зазначити, що відповідними нормами Податкового кодексу України врегульовано питання інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу.

У п.61.1 ст.61 ПК України визначено, що податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Способом здійснення такого контролю є, зокрема, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів (п.п.62.1.2 п.62.2 ст.62 ПК України).

Відповідно до ст.71 ПК України інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - комплекс заходів, що координується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.

Згідно з приписами п.п.72.1.1 п.72.1 ст.72 ПК України для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла, зокрема: від платників податків та податкових агентів, що міститься в податкових деклараціях, розрахунках, інших звітних документах; що міститься у наданих великими платниками податків в електронній формі копіях документів з обліку доходів, витрат та інших показників, пов`язаних із визначенням об`єктів оподаткування (податкових зобов`язань), первинних документах, які ведуться в електронній формі, регістрах бухгалтерського обліку, фінансовій звітності, інших документах, пов`язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів; про фінансово-господарські операції платників податків.

Збір податкової інформації та отримання податкової інформації контролюючим органом врегульовано статтями 72, 73 ПК України.

У п.74.1 ст.74 ПК України зазначено, що податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі - Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Інформаційні системи і засоби їх забезпечення, розроблені, виготовлені або придбані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, є державною власністю.

Система захисту податкової інформації, що зберігається в базах даних Інформаційних систем, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Внесення інформації до баз даних Інформаційних систем та її опрацювання здійснюються контролюючими органами.

Перелік Інформаційних систем визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Відповідно до п.74.3 ст.74 ПК України зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Підпунктом 20.1.45 пункту 20.1 статті 20 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право здійснювати щоденну обробку-даних та інформації електронного кабінету, необхідних для виконання покладених на них функцій з адміністрування податкового законодавства та законодавства з інших питань, контроль за дотримання якого покладено на контролюючий орган, що включає, зокрема, прийняття, обробку та аналіз документів та даних платників податків, здійснення повноважень, передбачених законом, які можуть бути реалізовані в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку.

Отже дії контролюючого органу щодо внесення до електронної бази даних інформації, незалежно від джерела її отримання (чи то отриманої внаслідок проведення податкової перевірки, чи то за результатами засідання Комісії ГУ ДФС), є лише службовою діяльністю працівників податкового органу на виконання своїх професійних обов`язків в порядку передбаченому ПК України. Способом здійснення таких дій є, зокрема, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів. Інформація, зібрана відповідно до норм ПК України, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів.

Відтак, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не спростовують правильності висновків суду першої інстанції і не дають підстав для висновку про помилкове застосування судом першої інстанції норм матеріального або процесуального права, яке призвело б до неправильного вирішення справи.

Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. 243, ст. 308, ст. 311, ст. 315, ст. 316 КАС України суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Приватного підприємства "Науково-виробнича фірма "ЕРГО МЕРА" - залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26.05.2020 р. - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду згідно п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України протягом 30 днів з дня складання повного судового рішення згідно ст. 329 КАС України шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий - суддя Л.А. Божко

суддя О.М. Лукманова

суддя Ю. В. Дурасова

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.10.2020
Оприлюднено01.02.2021
Номер документу94457223
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/3315/20

Постанова від 07.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Постанова від 07.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Постанова від 07.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Постанова від 07.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 01.07.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 01.07.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Рішення від 26.05.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 26.03.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні