ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
УХВАЛА
про допуск прокурора до участі у справі
27 січня 2021 року Справа № 280/1453/20 м. Запоріжжя
Суддя Запорізького окружного адміністративного суду Сацький Р.В., розглянувши у порядку письмового провадження питання про доступ прокурора Запорізької обласної прокуратури до участі в адміністративній справі
за позовом Приватного акціонерного товариства Токмацьке автопідприємство 12308 (юридична адреса: 71701, Запорізька область, вул. Нагорна, буд. 42, код ЄДРПОУ 03114129)
про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
03 березня 2020 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Приватного акціонерного товариства Токмацьке автопідприємство 12308 (далі по тексту - позивач) до Виконавчого комітету Токмацької міської ради (далі по тексту - відповідач), в якому позивач просить суд:
- визнати протиправними дії відповідача щодо не прийняття рішення про виключення захисних споруд цивільного захисту, протирадіаційні укриття №314553, №31454, №31451, №31452 які знаходяться за адресою: Запорізька область, м. Токмак, вул. Нагорна (Воровського), 42, з обліків фонду захисних споруд м. Токмака, як такі, щ обули включені до нього неправомірно;
- зобовязати відповідача прийняти рішення про виключення захисниїх споруд цивільного захисту, протирадіаційні укриття №31453, №31454, №31451, №31452 які знаходяться за адресою: Запорізька область, м. Токмак, вул. Нагорна (Воровського), 42, з обліків фонду захисних споруд м. Токмака, як такі, щ обули включені до нього неправомірно.
05 березня 2020 року ухвалою суду відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження. Підготовче засідання призначено на 06 квітня 2020 року об 12 год. 00 хв.
06 квітня 2020 р. ухвалою суду продовжено строк підготовчого провадження та відкладено підготовче засідання на 27 травня 2020 р. об 11 год. 10 хв.
27 травня 2020 р. ухвалою суду зупинено провадження у справі до 02 листопада 2020 року об 14 год. 00 хв.
З 28 жовтня 2020 року по 03 листопада 2020 року суддя Сацький Р. перебував на лікарняному.
Підготовче засідання призначено на 19 листопада 2020 року об 16 год. 00 хв.
19 листопада 2020 року ухвалою суду продовжено зупинення у справі до 27 січня 2021 року об 09 год. 10 хв.
27 січня 2021 р. ухвалою суду поновлено провадження у справі. Підготовче засідання призначено на 27 січня 2021 року об 09 год. 10 хв.
01 грудня 2020 року від Запорізької обласної прокуратури надійшла заява про вступ до участі у справі прокурора.
Розглянувши у порядку письмового провадження заяву Запорізької обласної прокуратури про вступ у справу, суд встановив наступне.
Відповідно до ст. 131-1 Конституції в Україні діє прокуратура, яка, зокрема, здійснює представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.
Згідно зі ст. 23 Закону України Про прокуратуру представництво прокурором інтересів держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів держави, у випадках та порядку, встановлених законом. Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.
Вступ прокурора в адміністративну справу, як різновид представництва інтересів держави, також передбачено ч. 3 ст. 53 КАС України.
Встановлено, що за змістом спірних правовідносин товариство намагається у порушення установленого законом порядку виключити з обліку захисних споруд протирадіаційні укриття № № 31453, 41454, 31451, 31542, які знаходяться на його балансі та, відповідно, уникнути обов`язку нести витрати щодо їх утримання.
Незважаючи на порушення вищенаведених інтересів держави, Виконавчий комітет Токмацької міської ради неналежним чином здійснює їх захист.
Зокрема, вказаним суб`єктом владних повноважень не надано відзив на позов.
Натомість, відповідно до ст. 8 Кодексу цивільного захисту України (далі - КЦЗ України) до завдань системи цивільного захисту належать, зокрема, забезпечення готовності міністерств та інших центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підпорядкованих їм сил і засобів до дій, спрямованих на запобігання і реагування на надзвичайні ситуації; захист населення у разі виникнення надзвичайних ситуацій; проведення рятувальних та інших невідкладних робіт щодо ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, організація життєзабезпечення постраждалого населення; пом`якшення можливих наслідків надзвичайних ситуацій у разі їх виникнення тощо.
Одним із способів реалізації вказаних завдань є організація виконання вимог законодавства щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту (п. 23 ч. 2 ст. 19 КЦЗ України).
Порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку визначається Кабінетом Міністрів України (ст. 32 КЦЗ України).
Відповідно до п. 27 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 № 138 (далі - Порядок № 138) зняття захисних споруд з обліку фонду захисних споруд здійснюється міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, районними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями, органами місцевого самоврядування після їх виключення за погодженням з ДСНС з фонду захисних споруд.
Одночасно, прийняттю вказаного рішення передує надання балансоутримувачем з підстав та пакетом документів, передбачених Вимогами щодо визначення критеріїв неможливості подальшого утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, оформлення документів, що підтверджують таку неможливість, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 № 59 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 30.07.2018 за № 881/32333) пропозиції про подальше використання захисної споруди.
Відповідно до п. 19 вказаних Вимог погодження та прийняття рішення про подальше використання захисної споруди здійснюється за умови відповідності поданих документів вимогам законодавства та інших нормативно-правових актів, що діють у сфері цивільного захисту, а також потребам у захисних спорудах.
Разом з цим, судом встановлено, що ПрАТ Токмацьке автопідприємство 12308 такий пакет документів не готувався та з відповідним зверненням до Виконавчого комітету Токмацької міської ради не звертався.
Відповідно до п. 27 Порядку № 138, у разі встановлення місцевими органами виконавчої влади потреби у захисних спорудах, виключення захисних споруд з фонду таких споруд здійснюється з одночасним поповненням фонду захисних споруд.
За даними загальнодержавного електронного обліку захисних споруд, що ведеться ДСНС, у фонді захисних споруд м. Токмак перебуває 30 захисних споруд (сховищ і протирадіаційних укриттів) загальною місткістю близько 8 тис. осіб. При цьому чисельність населення вказаного міста складає близько 32 тис. осіб. Отже, потребу м. Токмак у захисних спорудах повною мірою не задоволено.
Позивачем взагалі не було допущено до перевірки працівників ДСНС, у зв`язку з чим рішення про застосування заходів впливу та санкцій не приймалось.
Відповідно до ч. 3 ст. 53 КАС України - у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, вступає за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами.
Таким чином, суд прийшов до висновку про доступ прокурора Запорізької обласної прокуратури до участі у справі.
Керуючись ст. 131-1 Конституції України, ст. ст. 23, 24 Закону України Про прокуратуру , ст. ст. 53 ГПК України, -
УХВАЛИВ:
1. Заяву заступника керівника Запорізької обласної прокуратури про вступ у справу - задовольнити.
2. Допустити прокурора Запорізької обласної прокуратури до участі у розгляді справи №280/1453/20.
Ухвала набирає законної сили з моменту підписання суддею.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя Р.В. Сацький
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.01.2021 |
Оприлюднено | 02.02.2021 |
Номер документу | 94505808 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні