Рішення
від 28.01.2021 по справі 640/1691/21
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 січня 2021 року м. Київ № 640/1691/21

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Амельохіна В.В., при секретарі судового засідання Наумець К.В. розглянувши в судовому засіданні адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю ПРЕМІУМ КОМПАНІ до третя особаМіністерства оборони України Товариство з обмеженою відповідальністю Військсервіс-Волонтер провизнання протиправним та скасування рішення №75/675/24 від 21.01.2021, зобов`язання вчинити дії,

за участі представників:

позивача - Гончар О.В.,

відповідача - Момотюк А.І.,

третьої особи - Зініна Н.М.

О Б С Т А В И Н И С П Р А В И:

Товариство з обмеженою відповідальністю ПРЕМІУМ КОМПАНІ (далі по тексту - позивач) звернулось з позовом до Міністерства оборони України (далі по тексту - відповідач), за участі третьої особи, що не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю Військсервіс-Волонтер про:

визнання протиправним та скасування рішення тендерного комітету Міністерства оборони України, оформлене протоколом від 21.01.2021 № 75/675/24 у процедурі закупівлі, оприлюдненій на веб-порталі Уповноваженого органу за номером № UA-2020-11-16-014388-c, про відхилення цінової пропозиції ТОВ Преміум Компані ;

визнання протиправним та скасування рішення тендерного комітету Міністерства оборони України, оформлене протоколом від 21.01.2021 № 75/675/24 у процедурі закупівлі, оприлюдненій на веб-порталі Уповноваженого органу за номером № UA-2020-11-16-014388-c, про прийняття цінової пропозиції ТОВ Військсервіс-Волонтер , про визначення переможцем переговорної процедури закупівлі ТОВ Військсервіс-Волонтер , про оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю послуг, про запрошення ТОВ Військсервіс-Волонтер укласти договір про закупівлю;

зобов`язання Міністерство оборони України вчинити дії із складання протоколу про проведення переговорів з ТОВ Преміум Компані у процедурі закупівлі, оприлюдненій на веб-порталі Уповноваженого органу за номером № UA-2020-11-16-014388-c, у відповідності до вимог Закону України Про особливості закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони та з урахуванням мотивів мотивувальної частини рішення суду.

Ухвалою суду від 27.01.2021 прийнято позовну заяву до розгляду та призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження з викликом учасників справи.

В судовому засіданні 28.01.2021 представник позивача позовні вимоги підтримав повністю.

Представником відповідача в судовому засіданні було подано письмовий відзив з додатками.

Представник відповідача та представник третьої особи проти задоволення позовних вимог заперечили з підстав правомірності прийняття оскаржуваних рішень.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В С Т А Н О В И В:

30 березня 2020 року Міністерством оборони України оголошено проведення відбору учасників для проведення переговорної процедури закупівлі для потреб оборони № UA-2020-11-16-014388-c щодо предмету закупівлі "Послуги з організації харчування (55320000-9) (послуги щодо забезпечення харчуванням, забезпечення комплектами продуктів за Каталогом продуктів харчування особового складу та штатних тварин військових частин, установ та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах)".

Товариство з обмеженою відповідальністю "Преміум Компані" подало тендерну пропозицію для участі у зазначеній процедурі закупівлі.

28 грудня 2020 року тендерним комітетом Міністерства оборони України прийнято рішення, оформлене протоколом від 28.12.2020 № 75/675/18, яким відповідно до пункту 3 частини першої статті 4 Закону України "Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони" відхилено цінову пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю "Преміум Компані" у зв`язку з відсутністю підтвердження подання забезпечення цінової пропозиції.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 31.12.2020 у справі №640/33677/20, яке набрало законної сили 06.01.2021, позов задоволено повністю, визнано протиправним та скасовано рішення, оформлене протоколом засідання тендерного комітету Міністерства оборони України від 28.12.2020 № 75/675/18; зобов`язано Міністерство оборони України розглянути тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю Преміум Компані у процедурі закупівлі № UA-2020-11-16-014388-c у відповідності до вимог Закону України Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони та з урахуванням правової оцінки, наданої судом у цьому рішенні.

Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №667-р/пк-пз від 15.01.2021 зобов`язано Міністерство оборони України скасувати рішення про відхилення цінової пропозиції ТОВ Преміум Компані та рішення про визначення ТОВ Військсервіс-Волонтер переможцем процедури закупівлі - Послуги з організації харчування (55320000-9) (послуги щодо забезпечення харчуванням, забезпечення комплектами продуктів за Каталогом продуктів харчування особового складу та штатних тварин військових частин, установ та військових навчальних закладів Збройних Сил України в 13 стаціонарних та польових умовах)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі уповноваженого органу за № UA-2020-11-16-014388-c.

20 січня 2021 року тендерним комітетом Міністерства оборони України прийнято рішення, оформлене протоколом №75/675/22 від 20.01.2021 про запрошення позивача на переговори щодо закупівлі послуги з організації харчування (55320000-9) (послуги щодо забезпечення харчуванням, забезпечення комплектами продуктів за Каталогом продуктів харчування особового складу та штатних тварин військових частин, установ та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах)". Доручено робочій групі тендерного комітету Міністерства оборони України провести о 10:30, 21.01.2021 переговори з ТОВ Преміум Компані щодо закупівлі послуги з організації харчування.

За результатами переговорів 21.01.2021 відповідачем складено протокол №75/675/23 послуги з організації харчування (55320000-9) (послуги щодо забезпечення харчуванням, забезпечення комплектами продуктів за Каталогом продуктів харчування особового складу та штатних тварин військових частин, установ та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах).

Рішенням тендерного комітету Міністерства оборони України, оформленим протоколом №75/675/24 від 21.01.2021 вирішено:

п. 1 відповідно до вимог ч. 6 ст. 6 Закону України Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони" відхилити цінову пропозицію ТОВ Преміум Компані , у зв`язку з виявленням факту зазначення у поданих учасником документах недостовірної інформації, яке оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 21.01.2021;

п. 2 прийняти цінову пропозицію ТОВ Військсервіс-Волонтер щодо закупівлі послуги з організації харчування (55320000-9) (послуги щодо забезпечення харчуванням, забезпечення комплектами продуктів за Каталогом продуктів харчування особового складу та штатних тварин військових частин, установ та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах);

п. 3 визначити переможцем переговорної процедури закупівлі послуги з організації харчування (55320000-9) (послуги щодо забезпечення харчуванням, забезпечення комплектами продуктів за Каталогом продуктів харчування особового складу та штатних тварин військових частин, установ та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах) та укласти договір з ТОВ Військсервіс-Волонтер про закупівлю послуги з організації харчування (55320000-9) (послуги щодо забезпечення харчуванням, забезпечення комплектами продуктів за Каталогом продуктів харчування особового складу та штатних тварин військових частин, установ та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах) для особового складу військових частин та військових навчальних закладів, дислокованих у Житомирській, Київській та Черкаській областях на загальну вартість послуг 638 821 686,00грн. з ПДВ з терміном надання послуг з 01 січня до 31 грудня 2021 року включно;

п. 4 відповідно до вимог статті 10 Закону України "Про публічні закупівлі" оприлюднити на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю послуги з організації харчування (55320000-9) (послуги щодо забезпечення харчуванням, забезпечення комплектами продуктів за Каталогом продуктів харчування особового складу та штатних тварин військових частин, установ та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах) з ТОВ Військсервіс-Волонтер ;

п. 5 відповідно до вимог ч. 1 ст. 7 Закону України Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони у строк не раніше ніж через чотири робочі дні та не пізніше ніж через 10 робочих днів укласти договір про закупівлю запросити ТОВ Військсервіс-Волонтер укласти договір про закупівлю послуги з організації харчування (55320000-9) (послуги щодо забезпечення харчуванням, забезпечення комплектами продуктів за Каталогом продуктів харчування особового складу та штатних тварин військових частин, установ та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах).

21 січня 2021 року відповідачем на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель оприлюднено рішення засідання тендерного комітету Міністерства оборони України №75/675/24, оформлене витягом з протоколу, відповідно до якого вирішено прийняти цінову пропозицію ТОВ Військсервіс-Волонтер , визначити переможцем Закупівлі та укласти договори з ТОВ Військсервіс-Волонтер , а також оприлюднити повідомлення про намір укласти договір про закупівлю послуги та запросити переможця для укладення договору про закупівлю.

Не погоджуючись з оскаржуваними рішеннями, позивач звернувся до суду з адміністративним позовом.

Вирішуючи дану справу, суд виходить з наступного.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч.ч. 1, 2, 3 статті 282 Кодексу адміністративного судочинства України позовна заява щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності державного замовника у правовідносинах, що виникли на підставі Закону України "Про оборонні закупівлі", крім спорів, пов`язаних з укладенням державного контракту (договору) про закупівлю з переможцем спрощених торгів із застосуванням електронної системи закупівель та спрощеного відбору без застосування електронної системи закупівель, а також зміною, розірванням і виконанням державних контрактів (договорів) про закупівлю, може бути подана протягом десяти робочих днів з дня, коли особа мала дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Адміністративні справи, визначені цією статтею, розглядаються виключно окружними адміністративними судами за місцезнаходженням відповідача.

Суд вирішує адміністративні справи, визначені цією статтею, у дводенний строк з дня надходження позовної заяви.

Згідно з частиною першою статті 2 Закону України від 12.05.2016 № 1356-VIII Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони цей Закон застосовується Міністерством оборони України та його розвідувальним органом, Міністерством внутрішніх справ України, Службою безпеки України, Національною гвардією України, Національною поліцією України, Державною прикордонною службою України, Службою зовнішньої розвідки України, Державною службою спеціального зв`язку та захисту інформації України, Державною спеціальною службою транспорту, Державною службою України з надзвичайних ситуацій, Управлінням державної охорони України та іншими військовими формуваннями та/або частинами (далі - замовники), які здійснюють закупівлю товарів, робіт і послуг (далі - товари, роботи і послуги) для гарантованого забезпечення потреб оборони в особливий період, у період проведення операції об`єднаних сил, антитерористичної операції, у період введення воєнного чи надзвичайного стану, якщо вартість товарів і послуг дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень.

Закупівля товарів, робіт і послуг замовниками, зазначеними у частині першій цієї статті, здійснюється відповідно до Закону України Про публічні закупівлі №922-VIII з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.

Згідно зі статтею 5 Закону №922-VIII закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об`єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.

Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.

Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.

Відповідно до частини першої статті 12 Закону №922-VIII електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам.

Згідно зі статтею 13 Закону №922-VIII закупівлі можуть здійснюватися шляхом застосування однієї з таких конкурентних процедур: відкриті торги; торги з обмеженою участю; конкурентний діалог.

Як виняток та відповідно до умов, визначених у частині другій статті 40 цього Закону, замовники можуть застосовувати переговорну процедуру закупівлі.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом, тендерним комітетом Міністерства оборони України рішенням від 16.11.2020 №75/675/1 відповідно до Закону України Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони застосовано переговорну процедуру закупівлі послуг з організації харчування (55320000-9) (послуги щодо забезпечення харчуванням, забезпечення комплектами продуктів за Каталогом продуктів харчування особового складу та штатних тварин військових частин, установ та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах).

Переговорна процедура на закупівлю послуги з організації харчування (55320000-9) (послуги щодо забезпечення харчуванням, забезпечення комплектами продуктів за Каталогом продуктів харчування особового складу та штатних тварин військових частин, установ та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах) проводиться Міністерством оборони України відповідно до оголошення від 16.11.2020 № UA-2020-11-16-014388-c.

Кінцевий термін подання пропозицій було призначено на 15.12.2020 о 18:00.

Очікувана вартість закупівлі 639 599 154,25грн. з ПДВ.

Так, робочою групою тендерного комітету Міністерства оборони України 21.01.2021 проведено переговори з ТОВ Преміум Компані щодо закупівлі послуги з організації харчування (55320000-9) (послуги щодо забезпечення харчуванням, забезпечення комплектами продуктів за Каталогом продуктів харчування особового складу та штатних тварин військових частин, установ та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах), на яких позивачу було запропоновано здійснити постачання вказаних послуг для особового складу військових частин та військових навчальних закладів, дислокованих у Житомирській, Київській та Черкаській областях на загальну вартість послуг 636 900 000,00грн. з ПДВ з терміном надання послуг з 01 січня до 31 грудня 2021 року включно.

Членами робочої групи тендерного комітету повідомлено, що згідно оголошення про проведення відбору учасників для проведення переговорної процедури закупівлі для потреб оборони надано документи, що оприлюднені на веб-порталі Уповноваженого органу, зокрема довідка у довільній формі про досвід виконання аналогічного договору щодо надання послуги з організації харчування та/або про надання послуг щодо забезпечення харчуванням за контрактом та/або харчування за 2018 рік та/або 2019 рік та/або 2020 рік, в якій повинна бути зазначена інформація про найменування суб`єкта господарювання органу державної влади тощо, з яким було укладено договір, його адреса та контактний телефон, а також стан належного виконання договору стосовно якості та строків.

Для підтвердження зазначеної у довідці інформації учасник повинен надати скановану копію аналогічного договору щодо надання послуги з організації харчування та/або про надання послуг щодо забезпечення харчуванням за контрактом та/або харчування за 2018 рік та/або 2019 рік та/або 2020 рік з усіма додатками що є невід`ємною частиною договору (у разі наявності) та сканований відгук/відгуки (виданий суб`єктом господарювання з яким було укладено договір) із зазначенням дати і номеру договору (на який надано відгук) та інформації про належне виконання договору, у тому числі стосовно якості та строків) та інформації про належне виконання договору, у тому числі стосовно якості та строків та документи, які підтверджують товарність операції (акти приймання наданих послуг та/або видаткові накладні та/або акт звірки взаєморозрахунків та/або тощо). Загальну суму наданих послуг за договором повинна бути не менше ніж 10% очікуваної вартості предмету закупівлі (можливо підтвердити суму наданих послуг декількома аналогічними договорами).

Так, позивачем було надано наступні документи: довідку про виконання аналогічного договору, аналогічний договір №10/03/20 від 10.03.2020 про надання послуг з організації харчування. Укладений між позивачем та ТОВ MILE , відгук до цього договору та акт звірки взаємних розрахунків станом на 01.12.2020, у якому зазначено про надання позивачем Замовнику - ТОВ MILE послуг харчування, на загальну суму 65 012 558,40грн.

Разом з тим, згідно листа народного депутата Олександра Пономарьова від 04.01.2021 №01-303/284, ТОВ Преміум Компані в складі цінової пропозиції надано недостовірну інформацію, яка підтверджується листом Головного управління ДПС у м. Києві від 31.12.2020 №144/4/26-15-07-05-07-15, а саме, в частині виконання позивачем договору №10/03/20 від 10.03.2020, підписаного з Замовником послуг - ТОВ MILE . Предметом вказаного Договору є організація власними силами ТОВ Преміум Компані дворазового гарячого харчування співробітників ТОВ MILE .

В акті звірки взаємних розрахунків між позивачем та ТОВ MILE станом на 01.12.2020 зазначено, що послуги надані в період з 10.03.2020 по 01.12.2020 на загальну суму 65 012 558,40грн. У той же час, за інформацією ГУ ДПС у м. Києві за період з 10.03.2020 по 30.12.2020 підтверджується надання послуг позивачем всього на суму 27 596 532грн. з ПДВ - 5 519 306грн., разом з ПДВ - 33 115 838,40грн.

Крім того, тендерний комітет зазначає, що недостовірна інформація міститься у документах поданих позивачем щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.

Так у поданих в складі цінової пропозиції документах вказано, що кількість працюючих на підприємстві працівників складає 65 осіб. Аналогічну інформацію наведено у фінансовому звіті суб`єкта малого підприємництва станом на 30.09.2020.

Однак, за інформацією ГУ ДПС у м. Києві, викладеною у вищезазначеному листі, середня кількість працівників підприємства за 9 місяців 2020 року склала 10 осіб, що втому числі вказує на неможливість надання послуг ТОВ MILE у зазначеному в акті взаєморозрахунків (на 65 млн. грн.).

Раніше у звітному податковому розрахунку (форма 1 ДФ) за 3 квартал 2020 року поданого 30.10.2020 до органу ДПС, відображено у якості оплатних працівників 15 осіб.

Також, ГУ ДПС у м. Києві надано інформацію про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (форма 20-ОПП), які зареєстровані за ТОВ Преміум Компані . Так, єдиним зазначеним об`єктом є безпосередньо офіс товариства.

Відповідно до обліку платників податків та зборів №503/25280 від 14.05.2014, з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об`єктів оподаткування або об`єктів, які пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку). Зазначене, окрім іншого, свідчить про відсутність у позивача потужностей необхідних для надання послуг ТОВ MILE .

Враховуючи вище викладену інформацію, тендерний комітет дійшов висновку, що недостовірним також є відгук про виконання договору, наданий ТОВ MILE для ТОВ Преміум Компані .

Відповідно до умов Оголошення про проведення відбору у разі отримання замовником достовірної інформації про його невідповідність вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, зазначених у частині першій статті 17 цього Закону, або факту зазначення у ціновій пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє цінову пропозицію такого учасника.

У той же час, як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом, листом Головне управління ДПС у Чернігівській області від 16.01.2021 №223/6/25-0118-02-04 надало інформацію стосовно обсягу взаємовідносин між ТОВ Преміум Компані та ТОВ MILE за період з 10.03.2020 по 30.11.2020, згідно податкової звітності з податку на додану вартість задекларований обсяг реалізації (податкових зобов`язань) складає 65 012 558,40грн., в тому числі ПДВ - 10 835 426,40грн.

Листом від 15.01.2021 №191/6/25-01-24-01 Головне управління ДПС у Чернігівській області повідомило, що станом на 01.10.2020 згідно Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за формою 1-ДФ, реєстраційний номер документу 9311420779 від 25.11.2020 та реєстраційний номер документу 9283006619 від 30.10.2020 на підприємстві працевлаштовано 65 працівників.

Вказані листи Головного управління ДПС у Чернігівській області були подані позивачем до прийняття рішення про відхилення цінової пропозиції, що підтверджується також п. 2 протоколу від 21.01.2021 №75/675/23.

Однак, як вбачається з Протоколу тендерного комітету від 21.01.2021 №75/675/23, членами тендерного комітету не було надано оцінки листам Головного управління ДПС у Чернігівській області від 16.01.2021 №223/6/25-0118-02-04 та від 15.01.2021 №191/6/25-01-24-01.

Слід зазначити, що у листі Головного управління ДПС у м. Києві від 31.12.2020 №144/4/26-15-07-05-07-15 міститься застереження "... згідно з інформаційним ресурсом ДПС України, доступним до перегляду на рівні Головного управління ДПС у м. Києві...", тобто, для ГУ ДПС у м. Києві може бути доступною не вся інформація про виконання ТОВ Преміум Компані податкових зобов`язань.

Так, ТОВ Преміум Компані зареєстроване 11.06.2018 Козелецькою районною державною адміністрацією Чернігівської області. Взято на облік у контролюючих органах 12.06.2018, з 06.04.2020 взято на облік у Головному управлінні ДПС у м. Києві, ДПІ у Солом`янському районі м. Києва, як платник податків з наступного року. До 01.01.2021 продовжено адміністрування податків за попереднім місцезнаходженням, а саме у ГУ ДПС у Чернігівській області, стан платника - платник до кінця року (неосновне місце обліку), що також підтверджується вказаним листом ГУ ДПС у м. Києві.

Таким чином, суд погоджується з твердженнями позивача, що для ГУ ДПС у м. Києві може бути доступною не вся інформація про виконання ТОВ Преміум Компані податкових зобов`язань.

Суд зазначає, що порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 року № 435.

Оголошенням стосовно Закупівлі передбачено надання учасниками копії звіту 1-ДФ за останній звітній період.

Форма (№1ДФ) та Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку затверджені Наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4.

Відповідно до п. 2.1 розділу II згаданого Порядку податковий розрахунок подається окремо за кожний квартал (податковий період) протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу. Окремий податковий розрахунок за календарний рік не подається.

Пунктами 4.3. та 4.4. Розділу IV згаданого Порядку передбачено, що уточнюючий податковий розрахунок подається у разі необхідності проведення коригувань податкового розрахунку після закінчення строку його подання. Уточнюючий податковий розрахунок може подаватися як за звітний період, так і за попередні періоди.

Порядок заповнення звітного нового та уточнюючого податкових розрахунків є однаковим. Звітний новий та уточнюючий податкові розрахунки подаються на підставі інформації з попередньо поданого податкового розрахунку і містять інформацію лише за рядками й реквізитами, які уточнюються. Для заповнення також використовується інформація з повідомлень про виявлені помилки, які відправляються контролюючими органами до податкового агента.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом, позивачем у складі цінової пропозиції надано звітний та уточнюючий податковий розрахунок за 3 квартал (форма 1 ДФ) від 30.10.2020 та від 21.11.2020, відповідно до яких загальна кількість працівників становила 65 осіб.

Відомості відповіді Головного управління ДПС у місті Києві від 31.12.2020 №144/4/26-15-07-05-07-15, на підставі яких відповідач зробив висновок про недостовірність інформації позивача, ґрунтуються на даних звітів щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Однак, оголошенням щодо Закупівлі не було передбачено подання учасниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування і відповідно позивач такого звіту не подавав і не зобов`язаний був подавати.

Крім того, тендерним комітетом Міністерства оборони України не обґрунтовано те, що відгук про виконання договору ТОВ MILE є недостовірним.

Як зазначає представник позивача та вбачається з матеріалів справи, відповідач не запитував у позивача будь-яких відомостей про наявність у підприємства обладнання, матеріально-технічної бази, засобів та механізмів, трудових ресурсів (як власних так і залучених), котрі використовувались при виконанні вказаного вище Договору з ТОВ MILE .

Відповідач до суду не надав вказаних вище документів.

Відповідно до частини першої статті 5 Закону України Про публічні закупівлі закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об`єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

Таким чином, суд погоджується з твердженнями позивача, що тендерним комітетом Міністерства оборони України проведені з позивачем переговори щодо закупівлі послуги з організації харчування (55320000-9) (послуги щодо забезпечення харчуванням, забезпечення комплектами продуктів за Каталогом продуктів харчування особового складу та штатних тварин військових частин, установ та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах) проведені необ`єктивно, упереджено та непрозоро.

Отже, рішення тендерного комітету Міністерства оборони України, яке оформлене протоколом від 21.01.2021 № 75/675/24 у процедурі закупівлі, оприлюдненій на веб-порталі Уповноваженого органу за номером № UA-2020-11-16-014388-c, про відхилення цінової пропозиції ТОВ Преміум Компані прийнято необґрунтовано, не на підставі, не у межах повноважень та не у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, без урахування всіх матеріалів, які надані позивачем, а саме без урахування листів ГУ ДПС у Чернігівській області від 15.01.2021 №191/6/25-01-24-01 та від 16.01.2021 №223/6/25-0118-02-04, а тому позовні вимоги в цій частині є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Також підлягають задоволенню позовні вимоги щодо визнання протиправним та скасування рішення тендерного комітету Міністерства оборони України, оформлене протоколом від 21.01.2021 № 75/675/24 у процедурі закупівлі, оприлюдненій на веб-порталі Уповноваженого органу за номером № UA-2020-11-16-014388-c, про прийняття цінової пропозиції ТОВ Військсервіс-Волонтер , про визначення переможцем переговорної процедури закупівлі ТОВ Військсервіс-Волонтер , про оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю послуг, про запрошення ТОВ Військсервіс-Волонтер укласти договір про закупівлю, оскільки є похідними вимогами від первинної щодо визнання протиправним та скасування рішення тендерного комітету Міністерства оборони України, оформлене протоколом від 21.01.2021 № 75/675/24 у процедурі закупівлі, оприлюдненій на веб-порталі Уповноваженого органу за номером № UA-2020-11-16-014388-c, про відхилення цінової пропозиції ТОВ Преміум Компані .

Відповідно до частини першої статті 6 Закону України Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони рішення про запрошення учасника на переговори приймається тендерним комітетом або уповноваженою особою (особами) за результатами відбору, про що повідомляється учасник. Переговори призначаються не раніше ніж на наступний робочий день після прийняття такого рішення.

Частинами 3 та 7 статті 6 Закону України Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони визначено, що під час проведення переговорів перевіряється відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, встановленим замовником, та вимогам, визначеним у ст. 17 Закону України "Про публічні закупівлі".

Після проведення переговорів складається протокол.

Як вбачається з матеріалів справи та не заперечується учасниками справи, відповідач рішення про проведення переговорів з ТОВ Військсервіс-Волонтер не приймав.

У той же час, рішення про визначення переможця прийнято в один день, що й і рішення про відхилення.

Представником відповідача в судовому засіданні не доведено, що повторні переговори з ТОВ Військсервіс-Волонтер не повинні були бути проведенні після прийняття рішення Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №667-р/пк-пз від 15.01.2021 про зобов`язання Міністерство оборони України скасувати рішення про визначення ТОВ Військсервіс-Волонтер переможцем процедури закупівлі - Послуги з організації харчування (55320000-9) (послуги щодо забезпечення харчуванням, забезпечення комплектами продуктів за Каталогом продуктів харчування особового складу та штатних тварин військових частин, установ та військових навчальних закладів Збройних Сил України в 13 стаціонарних та польових умовах)".

Таким чином, відповідачем переговори з третьою особою після рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №667-р/пк-пз від 15.01.2021 не проводились, що є порушенням процедури здійснення закупівлі послуги з організації харчування (55320000-9) (послуги щодо забезпечення харчуванням, забезпечення комплектами продуктів за Каталогом продуктів харчування особового складу та штатних тварин військових частин, установ та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах).

В частині позовних вимог щодо зобов`язання Міністерство оборони України вчинити дії із складання протоколу про проведення переговорів з ТОВ Преміум Компані у процедурі закупівлі, оприлюдненій на веб-порталі Уповноваженого органу за номером № UA-2020-11-16-014388-c, у відповідності до вимог Закону України Про особливості закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони та з урахуванням мотивів мотивувальної частини рішення суду, суд зазначає наступне.

Відповідно до частини четвертої статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Отже, для ефективного захисту прав та інтересів позивача суд вважає за необхідне зобов`язати відповідача вчинити дії із складання протоколу про проведення переговорів з Товариством з обмеженою відповідальністю ПРЕМІУМ КОМПАНІ у процедурі закупівлі, оприлюдненій на веб-порталі Уповноваженого органу за номером № UA-2020-11-16-014388-c, у відповідності до вимог Закону України Про особливості закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони та з урахуванням мотивів мотивувальної частини рішення суду.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Отже, з урахуванням вищевикладеного суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю ПРЕМІУМ КОМПАНІ .

З урахуванням норм ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України суд присуджує на користь позивача здійснені ним документально підтверджені витрати по сплаті судового збору у розмірі 6810,00грн. з бюджетних асигнувань Міністерства оборони України.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 8, 9, 77, 243 - 246, 282 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ПРЕМІУМ КОМПАНІ (вул. Борщагівська, 117, оф. 247, м. Київ, 03055, код ЄДРПОУ 42226852) задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення тендерного комітету Міністерства оборони України, оформлене протоколом від 21.01.2021 № 75/675/24 у процедурі закупівлі, оприлюдненій на веб-порталі Уповноваженого органу за номером № UA-2020-11-16-014388-c, про відхилення цінової пропозиції ТОВ ПРЕМІУМ КОМПАНІ .

Визнати протиправним та скасувати рішення тендерного комітету Міністерства оборони України, оформлене протоколом від 21.01.2021 № 75/675/24 у процедурі закупівлі, оприлюдненій на веб-порталі Уповноваженого органу за номером № UA-2020-11-16-014388-c, про прийняття цінової пропозиції ТОВ Військсервіс-Волонтер , про визначення переможцем переговорної процедури закупівлі ТОВ Військсервіс-Волонтер , про оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю послуг, про запрошення ТОВ Військсервіс-Волонтер укласти договір про закупівлю.

Зобов`язати Міністерство оборони України (пр-т Повітрофлотський, 6, м. Київ, 03168, код ЄДРПОУ 00034022) вчинити дії із складання протоколу про проведення переговорів з Товариством з обмеженою відповідальністю ПРЕМІУМ КОМПАНІ (вул. Борщагівська, 117, оф. 247, м. Київ, 03055, код ЄДРПОУ 42226852) у процедурі закупівлі, оприлюдненій на веб-порталі Уповноваженого органу за номером № UA-2020-11-16-014388-c, у відповідності до вимог Закону України Про особливості закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони та з урахуванням мотивів мотивувальної частини рішення суду.

Присудити за рахунок бюджетних асигнувань Міністерства оборони України (пр-т Повітрофлотський, 6, м. Київ, 03168, код ЄДРПОУ 00034022) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ПРЕМІУМ КОМПАНІ (вул. Борщагівська, 117, оф. 247, м. Київ, 03055, код ЄДРПОУ 42226852) понесені ним витрати по сплаті судового збору у розмірі 6810,00грн.

Рішення суду, відповідно до ч. 1 статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Відповідно до частини четвертої статті 282 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційні скарги на судові рішення за наслідками розгляду справ, визначених цією статтею, можуть бути подані у дводенний строк з дня їх проголошення.

Відповідно до п/п. 15.5 п. 15 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону № 2147-VIII, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя В.В. Амельохін

Повний текст судового рішення виготовлено та підписано 28.01.2021р.

Дата ухвалення рішення28.01.2021
Оприлюднено02.02.2021

Судовий реєстр по справі —640/1691/21

Ухвала від 27.04.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Постанова від 03.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Оксененко Олег Миколайович

Ухвала від 02.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Оксененко Олег Миколайович

Ухвала від 02.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Оксененко Олег Миколайович

Ухвала від 01.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Оксененко Олег Миколайович

Рішення від 28.01.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 26.01.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні