Ухвала
від 28.01.2021 по справі 160/6018/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

28 січня 2021 року Справа №160/6018/19

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Ількова В.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження у місті Дніпро заяву Приватного акціонерного товариства «Дніпровський коксохімічний завод» про заміну боржника у виконавчому листі у справі № 160/6018/19 за позовом Приватного акціонерного товариства «Дніпровський коксохімічний завод» до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень № 0002674617 (Форма «ПН» ) від 03.04.2019 року, № 0002614617 (Форма «В4» ) від 03.04.2019 року, №0002604617 (Форма «В1» ) від 03.04.2019 року, № 0002594617 (Форма «Р» ) від 03.04.2019 року,-

ВСТАНОВИВ :

У провадженні Дніпропетровського окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа №160/6018/19 за позовом Приватного акціонерного товариства «Дніпровський коксохімічний завод» до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень № 0002674617 (Форма «ПН» ) від 03.04.2019 року, № 0002614617 (Форма «В4» ) від 03.04.2019 року, №0002604617 (Форма «В1» ) від 03.04.2019 року, № 0002594617 (Форма «Р» ) від 03.04.2019 року.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24.09.2019 року у справі №160/6018/19 адміністративний позов Приватного акціонерного товариства «Дніпровський коксохімічний завод» до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень №0002674617 (Форма «ПН» ) від 03.04.2019 року, № 0002614617 (Форма «В4» ) від 03.04.2019 року, №0002604617 (Форма «В1» ) від 03.04.2019 року, № 0002594617 (Форма «Р» ) від 03.04.2019 року, було задоволено. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби №0002674617 (Форма «ПН» ) від 03.04.2019 року. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби № 0002614617 (Форма «В4» ) від 03.04.2019 року. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби №0002604617 (Форма «В1» ) від 03.04.2019 року. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби № 0002594617 (Форма «Р» ) від 03.04.2019 року. Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби на користь Приватного акціонерного товариства «Дніпровський коксохімічний завод» судові витрати у розмірі 19 210,00 гривень.

Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 18.02.2020 року рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24 вересня 2019 року у справі № 160/6018/19, було залишено без змін.

Постановою Верховного Суду від 05.01.2021 року рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24 вересня 2019 року та постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 18 лютого 2020 року у справі № 160/6018/19 було залишено без змін.

Отже, вказане рішення набрало законної сили 18.02.2020 року та 15.04.2020 року видано виконавчий лист.

29.10.2020 року Приватне акціонерне товариство «Дніпровський коксохімічний завод» звернулось із заявою, в якій просять:

- замінити боржника у виконавчому листі №160/6018/19 виданому Дніпропетровським окружним адміністративним судом 15.04.2020 року про присудження Приватному акціонерному товариству «Дніпровський коксохімічний завод» (код ЄДРПОУ 05393085) за рахунок бюджетних асигнувань Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби (код ЄДРПОУ 39440996) судового збору у розмірі 19210,00 грн. з Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби (код ЄДРПОУ 39440996), його правонаступником - Офіс великих платників податків Державної податкової служби (код ЄДРПОУ 43141471, місцезнаходження: 04119, м. Київ, вул. Дегтярівська, буд. 11Г).

В обґрунтування заяви зазначено, що згідно постанови Кабінету Міністрів України «Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України» від 18 грудня 2018 року №1200, Державну фіскальну службу України реорганізовано та утворено Державну податкову службу України, яка є правонаступником її прав та обов`язків. Також, постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 року № 537 утворено територіальні органи Державної податкової служби, в тому числі Офіс великих платників податків ДПС. Враховуючи, що на день подання заяви до суду рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24.09.2019 року у справі №160/6018/19 не виконано, заявник просить суд замінити боржника Офіс великих платників податків ДФС.

Згідно довідки Начальника управління з організаційного забезпечення суду, встановлено, що 20 січня 2021 року адміністративна справа № 160/6018/19 за позовом Приватного акціонерного товариства «Дніпровський коксохімічний завод» до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, отримана відділом з організаційного забезпечення розгляду адміністративних справ після повернення з Верховного Суду.

У зв`язку з необхідністю розгляду заяви № 1152вр-20/160/6018/19 про заміну боржника у виконавчому листі передано судді 20 січня 2021 року адміністративну справу №160/6018/19.

Ухвалою суду від 20.01.2021 року заяву призначено до розгляду у судовому засіданні на 28.01.21 року.

Представник заявника в судове засідання не з`явились, про дату, час і місце розгляду заяви повідомлялись належним чином, про причини не явки суд не повідомили.

Представник боржника в судове засідання не з`явився, про дату, час і місце розгляду справи повідомлялись належним чином.

Частиною 2 ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) передбачено, що суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

За приписами ч. 9 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи наведене, а також належне повідомлення сторін про дату, час і місце розгляду заяви, визначену нормами КАС України можливість розгляду заяви за відсутності учасників справи та строки розгляду заяви встановлені ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути дану заяву без участі представників сторін у письмовому провадженні.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов таких висновків.

Згідно із ч. 1 ст. 379 КАС України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Частиною 4 ст. 379 КАС України передбачено, що положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Так, постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 року № 1074 затверджено Порядок здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади (далі - Порядок).

Згідно з пунктом 5, 6 вказаного Порядку, орган виконавчої влади припиняється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Права та обов`язки органів виконавчої влади переходять: у разі злиття органів виконавчої влади - до органу виконавчої влади, утвореного внаслідок такого злиття; у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади - до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади; у разі поділу органу виконавчої влади - до органів виконавчої влади, утворених внаслідок такого поділу; у разі перетворення органу виконавчої влади - до утвореного органу виконавчої влади; у разі ліквідації органу виконавчої влади і передачі його завдань та функцій іншим органам виконавчої влади - до органів виконавчої влади, визначених відповідним актом Кабінету Міністрів України.

Пунктом 8 Порядку встановлено, що внаслідок реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) органів виконавчої влади припиняється той орган виконавчої влади, майнові права та обов`язки якого переходять його правонаступникам.

Отже, процесуальним правонаступництвом є заміна у справі сторони чи третьої особи у разі переходу повноважень (для суб`єкта владних повноважень), прав і обов`язків від однієї особи до іншої (правонаступника) у відносинах, щодо яких виник спір.

Підставами для залучення до участі у справі правонаступника сторони - суб`єкта владних повноважень, можуть бути припинення суб`єкта владних повноважень в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації, повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень до іншого внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

У цьому випадку постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 року № 1200 «Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України» утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу. Установлено, що Державна податкова служба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок). Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.

У постанові зазначено, що Державна фіскальна служба продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики у сфері державної митної справи, державної політики з адміністрування єдиного внеску, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску до завершення здійснення заходів з утворення Державної податкової служби, Державної митної служби та центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов`язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об`єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України.

У подальшому, постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 року №537 утворено територіальні органи Державної податкової служби, в тому числі Офіс великих платників податків Державної податкової служби.

Пунктом 4 постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 № 537 визначено, що територіальні органи Державної податкової служби є правонаступниками майна, прав та обов`язків територіальних органів Державної фіскальної служби, що реорганізуються згідно з пунктом 2 цієї постанови, у відповідних сферах діяльності.

Офіс великих платників податків ДФС реорганізовано шляхом приєднання до Офісу великих платників податків ДПС (додаток 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 року № 537).

Згідно з відомостями із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Офіс великих платників податків ДПС (код ЄДРПОУ 43141471) зареєстровано 30.07.2019 року.

Боржником в цій справі є Офіс великих податків ДФС, яка за відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, з 05.08.2019 року перебуває в стані припинення.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 року № 682-р «Питання Державної податкової служби» погоджено пропозицію Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 року № 227 «Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України» функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу.

Таким чином, оскільки розпочато виконання Офісом великих платників податків ДПС функцій і повноважень Офісу великих платників податків ДФС, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, суд дійшов висновку про необхідність заміни боржника у виконавчому листі, а саме з Офісу великих платників податків ДФС на правонаступника Офісу великих платників податків ДПС.

При цьому, суд зазначає про помилковість доводів представника боржника щодо відсутності підстав щодо заміни боржника у виконавчому листі, оскільки Офіс великих платників податків ДФС є діючим органом та наявність в реєстрі запису про перебування в стані припинення не є підставою для заміни сторони виконавчого провадження, з огляду на наступне.

Приписи адміністративного судочинства не пов`язують процесуальне правонаступництво з обов`язковою наявністю факту припинення юридичної особи, а пов`язують заміну сторони з вибуттям особи саме з відносин, щодо яких виник спір. Такі правила КАС України встановлені виходячи із специфіки публічно-правових відносин, а саме, з тією обставиною, що повноваження відповідних державних органів, зокрема і контролюючих, не є статичними, а можуть передаватись від одного органу до іншого у випадку зміни законодавства. При цьому, момент переходу таких повноважень від одного органу до іншого відбувається не після внесення запису в реєстр про припинення певного органу, який втрачає повноваження, а за наслідками видання відповідного розпорядчого акту Кабінетом Міністрів України.

Враховуючи викладене, суд вважає за можливе здійснити заміну боржника у виконавчому листі, а саме з Офісу великих платників податків ДФС на правонаступника Офіс великих платників податків ДПС.

Керуючись ст.ст. 243, 248, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Заяву Приватного акціонерного товариства «Дніпровський коксохімічний завод» про заміну боржника у виконавчому листі у справі № 160/6018/19 за позовом Приватного акціонерного товариства «Дніпровський коксохімічний завод» до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень № 0002674617 (Форма «ПН» ) від 03.04.2019 року, №0002614617 (Форма «В4» ) від 03.04.2019 року, №0002604617 (Форма «В1» ) від 03.04.2019 року, № 0002594617 (Форма «Р» ) від 03.04.2019 року - задовольнити.

Замінити боржника у виконавчому листі №160/6018/19, а саме з Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби на його правонаступника Офіс великих платників податків ДПС (04119, м.Київ, вул.Дегтярівська, буд.11Г, код ЄДРПОУ - 43141471).

Ухвала набирає законної сили відповідно до ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені ст. ст. 294, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи ухвала суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя В.В Ільков

Дата ухвалення рішення28.01.2021
Оприлюднено03.02.2021
Номер документу94518478
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень № 0002674617 (Форма «ПН» ) від 03.04.2019 року, № 0002614617 (Форма «В4» ) від 03.04.2019 року, №0002604617 (Форма «В1» ) від 03.04.2019 року, № 0002594617 (Форма «Р» ) від 03.04.2019 року

Судовий реєстр по справі —160/6018/19

Ухвала від 20.05.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Ухвала від 13.05.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Ухвала від 28.01.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Ухвала від 28.01.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Ухвала від 20.01.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Ухвала від 20.01.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Постанова від 05.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Постанова від 05.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 29.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 14.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні