Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 січня 2021 р. Справа№200/8610/20-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Циганенка А.І., за участі секретаря судового засідання Супрун Г.С., позивача ОСОБА_1 , представника позивачів адвоката Берзіня С.Л., представника відповідача Нікітіної М.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 до Соледарської міської ради, треті особи на стороні відповідача, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору, ОСОБА_4 , ОСОБА_5 про визнання протиправним та скасування рішення, та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
17 вересня 2020 року позивач-1, ОСОБА_1 , позивач-2, ОСОБА_2 , позивач-3, ОСОБА_3 , звернулися до суду з адміністративним позовом до відповідача, Соледарської міської ради, про визнання протиправним та скасування рішення, та зобов`язання вчинити певні дії. Позовні вимоги вмотивовані тим, що відповідач протиправно відмовив позивачем у наданні згоди на поділ земельної ділянки та наданні дозволів на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність. На думку позивачів, відповідач безпідставно посилався на невідповідність місця розташування земельних ділянок вимогам законів, а саме на земельній ділянці (кадастровий номер 1420981000:02:044:0003) заходяться будівлі та споруди право власності на які зареєстровано відповідно до закону, оскільки на вказаній ділянці відсутні будь-які будівлі та споруди. Того ж, громадянам ОСОБА_4 та ОСОБА_5 , які подали заяви про поділ спірної ділянки пізніше позивачів, відповідач надав згоду на поділ та дозволи на розробку проектів землеустрою. Відповідач незаконно та необґрунтовано надав перевагу громадянам ОСОБА_6 та ОСОБА_5 , які звернулися із відповідним клопотанням до відповідача пізніше та щодо тієї ж земельної ділянки, про яку клопочуть позивачі. Таким чином, існують об`єктивні прояви дискримінації та вибірковості щодо надання згоди та дозволів тим чи іншим громадянам, які не ґрунтуються на законі. Рішення відповідача про погодження технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок ОСОБА_4 веде до відповідного надання третім особам цих земельних ділянок у користування на умовах оренди та відповідно до неможливості отримати безоплатно у власність цих земельних ділянок позивачами, оскільки відповідні договори про оренду стануть цьому на заваді, що суперечить цілям даного судового розгляду.
На підставі статей 13, 14, 19, 55 Конституції України, статей 79-1, 118, 121, 122 Земельного кодексу України позивачі з урахування заяви про збільшення позовних вимог просили суд:
- визнати протиправним і скасувати повністю рішення 59 сесії 7 скликання Соледарської міської ради №7/59-1340 від 29.07.2020, яким відмовлено позивачам у наданні згоди на поділ земельної ділянки (кадастровий номер 1420981000:02:044:0003) та наданні дозволів на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок загальною площею до 2,00 гектарів кожному для ведення особистого селянського господарства (А 01.03) із земель сільськогосподарського призначення комунальної власності Соледарської міської об`єднаної територіальної громади за межами населеного пункту с. Бондарне, Васюківського старостинського округу №3 згідно з їх заявами від 29.05.2020 (вх. Соледарської м/р від 29.05.2020 № 1549/18-26, № 1550/18-26, № 1551/18-26. № 1552/18-26);
- визнати протиправним і скасувати рішення 59 сесії 7 скликання Соледарської міської ради від 29.07.2020 №7/59-1338 в частині, якою надано дозволи на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок ОСОБА_4 та ОСОБА_5 - співвласникам нежитлового приміщення, загальною площею до 7,0000 га, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (А 01.01) за рахунок земельної ділянки сільськогосподарського призначення комунальної власності Соледарської міської об`єднаної територіальної громади Бахмутського району Донецької області (кадастровий номер 1420981000:02:044:0003) за межами населеного пункту с. Бондарне, з метою надання у користування на умовах оренди, на підставі заяв ОСОБА_4 від 10.06.2020 №1670/18-26 та ОСОБА_5 від 11.06.2020 №1092/18-26;
- визнати протиправним і скасувати рішення 59 сесії 7 скликання Соледарської міської ради від 29.07.2020 №7/59-1339 в частині, якою надано згоду на поділ земельних ділянок сільськогосподарського призначення комунальної власності Соледарської міської об`єднаної територіальної громади Бахмутського району Донецької області та дозвіл на виготовлення технічних документацій із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок площею 11,8527 га (кадастровий номер 1420981000:02:044:0003). яка розташована за межами населеного пункту с. Бондарне колишньої Васюківської сільської ради ОСОБА_4 на підставі його заяви від 10.06.2020 №1668/18-26;
- зобов`язати Соледарську міську раду надати ОСОБА_1 згоду на поділ земельної ділянки (кадастровий номер 1420981000:02:044:0003) та надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею до 2,00 гектара для ведення особистого селянського господарства (А 01.03) із земель сільськогосподарського призначення комунальної власності Соледарської міської об`єднаної територіальної громади за межами населеного пункту с. Бондарне Васюківського старостинського округу №3 згідно з його заявами від 29.05.2020 (вх. Соледарської м/р від 29.05.2020 №1549/18-26 та № 1550/18-26);
- зобов`язати Соледарську міську раду надати ОСОБА_2 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею до 2,00 гектара для ведення особистого селянського господарства (А 01.03) із земель сільськогосподарського призначення комунальної власності Соледарської міської об`єднаної територіальної громади за межами населеного пункту с. Бондарне Васюківського Старостинського округу №3 згідно з його заявою від 29.05.2020 (вх. Соледарської м/р від 29.05.2020 №1552/18-26);
- зобов`язати Соледарську міську раду надати ОСОБА_3 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею до 2,00 гектара для ведення особистого селянського господарства (А 01.03) із земель сільськогосподарського призначення комунальної власності Соледарської міської об`єднаної територіальної громади за межами населеного пункту с. Бондарне Васюківського старостинського округу №3 згідно з її заявою від 29.05.2020 (вх. Соледарської м/р від 29.05.2020 №1551/18-26);
- визнати протиправним і скасувати рішення 63 сесії 7 стикання Соледарської міської ради від 21.10.2020 № 7/63-1413 "Про погодження документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельної ділянки" в частині, якою погоджено "Технічну документацію із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок сільськогосподарського призначення комунальної власності Соледарської міської ОТГ (кадастровий номер 1420981000:02:044:0003) гр. ОСОБА_4 на території Соледарської міської ОТГ (колишньої Васюківської сільської ради) Бахмутського району Донецької області", замовником якої є гр. ОСОБА_4 (ІПН НОМЕР_1 ) та поділ земельної ділянки (кадастровий номер 1420981000:02:044:0003) комунальної власності Соледарської міської ОТГ на дві земельні ділянки комунальної власності: ділянка площею 6,6134 га та ділянка площею 5,2393 га на підставі заяви ОСОБА_4 від 22.09.2020 № 3109/18-26.
Відповідачем поданий відзив на адміністративний позов, в якому Соледарська міська рада позовні вимоги не визнала в повністю, просила відмовити в їх задоволенні з наступних підстав. Земельне законодавство регулює земельні відносини з метою забезпечення права на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави, раціонального використання та охорони земель.
За результатами розгляду заяв ОСОБА_7 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 про надання дозволів на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки відділом земельних ресурсів Соледарської міської ради встановлено, що на земельній ділянці кадастровий номер 1420981000:02:044:0003 розташовані будівлі та споруди право власності на які зареєстровано відповідно до закону. Нежилі приміщення, що розташовані в АДРЕСА_1 . та АДРЕСА_2 належать ОСОБА_4 та ОСОБА_5 на праві приватної спільної часткової власності. Статтею 120 Земельного кодексу України встановлено, що у разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що перебувають у власності, користуванні іншої особи, припиняється право власності, право користування земельною ділянкою, на якій розташовані ці об`єкти. Наявними правовстановлюючими документами підтверджено, що на земельній ділянці розташовані будівлі та споруди право власності на які зареєстровано відповідно до закону. Відповідно вказана земельна ділянка, яку позивач-1, позивач-2, позивач-3 зазначили в заявах не відповідає місцю розташування земельної ділянки вимогам законів.
На думку відповідача, коли закон встановлює повноваження суб`єкта публічної влади в імперативній формі, тобто його діяльність чітко визначена законом, то суд зобов`язує відповідача прийняти конкретне рішення чи вчинити певну дію. У випадку, коли ж суб`єкт наділений дискреційними повноваженнями, то суд може лише вказати на виявлені порушення, допущені при прийнятті оскаржуваного рішення (дій), та зазначити норму закону, яку відповідач повинен застосувати при вчиненні дії (прийнятті рішення) з урахуванням встановлених судом обставин, оскільки адміністративний суд не вправі перебирати на себе повноваження суб`єкта публічної адміністрації, реалізуючи за нього процедурні дії, ухвалювати рішення чи проводити адміністративну процедуру.
За своєю правовою природою, відповідно до норм чинного законодавства, відповідні повноваження Соледарської міської ради щодо надання дозволу на розроблення проекту землеустрою є дискреційними повноваженнями га виключною компетенцією органу місцевого самоврядування.
Отже, зобов`язання відповідача надати позивачу-1 згоду на поділ земельної ділянки (кадастровий номер № 1420981000:02:044:0003) та надати позивачам дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки є втручанням в дискреційні повноваження відповідача, та виходить за межі адміністративного судочинства.
21 вересня відкрито провадження у справі та її розгляд призначений за правилами загального позовного провадження.
08 жовтня 2020 року до участі у справі залучені треті особи на стороні відповідача, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету позову.
09 жовтня 2020 року від Комунального підприємства Бахмутське бюро технічної інвентаризації витребувані докази.
23 жовтня 2020 року від відповідача витребувані докази.
23 жовтня 2020 року позов забезпечений шляхом заборони Соледарській міській раді та державним кадастровим реєстраторам Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру,та територіальних органів Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру (у тому числі таких, що провадять свою діяльність на районному (міському) рівні, в мм. Києві та Севастополі) вчиняти певні дії.
26 жовтня 2020 року постановлена ухвала про застосування заходів процесуального примусу до Комунального підприємства Бахмутське бюро технічної інвентаризації .
25 листопада 2020 року скасована ухвала про застосування заходів процесуального примусу до Комунального підприємства Бахмутське бюро технічної інвентаризації .
26 листопада 2020 року витребувані докази від Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області.
21 грудня 2020 року від відповідача витребувані докази.
21 грудня 2020 року закрито підготовче провадження і справа призначена до судового розгляду по суті на 12 січня 2021 року.
28 грудня 2020 року від Приватного підприємства Фірма Інженер витребувані докази.
21 січня 2021 року закрито провадження в частині позовних вимог про:
- визнання протиправним і скасування рішення 59 сесії 7 скликання Соледарської міської ради від 29 липня 2020 року №7/59-1338 в частині, якою надано дозволи на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок ОСОБА_4 та ОСОБА_5 - співвласникам нежитлового приміщення, загальною площею до 7,0000 га, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (А 01.01) за рахунок земельної ділянки сільськогосподарського призначення комунальної власності Соледарської міської об`єднаної територіальної громади Бахмутського району Донецької області (кадастровий номер 1420981000:02:044:0003) за межами населеного пункту с. Бондарне, з метою надання у користування на умовах оренди, на підставі заяв ОСОБА_4 від 10 червня 2020 року №1670/18-26 та ОСОБА_5 від 11 червня 2020 року №1092/18-26;
- визнання протиправним і скасування рішення 59 сесії 7 скликання Соледарської міської ради від 29 липня 2020 року №7/59-1339 в частині, якою надано згоду на поділ земельних ділянок сільськогосподарського призначення комунальної власності Соледарської міської об`єднаної територіальної громади Бахмутського району Донецької області та дозвіл на виготовлення технічних документацій із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок площею 11,8527 га (кадастровий номер 1420981000:02:044:0003). яка розташована за межами населеного пункту с. Бондарне колишньої Васюківської сільської ради ОСОБА_4 на підставі його заяви від 10 червня 2020 року №1668/18-26;
- визнання протиправним і скасування рішення 63 сесії 7 стикання Соледарської міської ради від 21 жовтня 2020 року №7/63-1413 Про погодження документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельної ділянки в частині, якою погоджено Технічну документацію із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок сільськогосподарського призначення комунальної власності Соледарської міської ОТГ (кадастровий номер 1420981000:02:044:0003) гр. ОСОБА_4 на території Соледарської міської ОТГ (колишньої Васюківської сільської ради) Бахмутського району Донецької області , замовником якої є гр. ОСОБА_4 (ІПН НОМЕР_1 ) та поділ земельної ділянки (кадастровий номер 1420981000:02:044:0003) комунальної власності Соледарської міської ОТГ на дві земельні ділянки комунальної власності: ділянка площею 6,6134 га та ділянка площею 5,2393 га на підставі заяви ОСОБА_4 від 22 вересня 2020 року №3109/18-26.
У судових засіданнях, як відбулися 12 та 20 січня 2021 року ОСОБА_1 та представник позивачів адвокат Берзінь С.Л. позовні вимоги підтримали, просили їх задовольнити в повному обсязі, надали пояснення аналогічні викладеним в заявах по суті справи.
Представник відповідача Нікітіна М.С. у судових засіданнях позов не визнала, просила відмовити в їх задоволенні повністю, надала пояснення аналогічні викладеним у відзиву на адміністративний позов.
Треті особи на стороні відповідача, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору, ОСОБА_4 , ОСОБА_5 у судові засідання не з`явилися, про дату, час та місце судового розгляду були повідомлені належним чином, про причини неявки суд не повідомили.
Заслухавши пояснення позивача та його представника, представника відповідачів, дослідивши докази, письмові пояснення, викладені в заявах по суті справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення проти нього, суд встановив наступне.
20 травня 2005 року згідно з Витягом з реєстру прав власності на нерухоме майно за ОСОБА_8 зареєстровано право власності на нежиле приміщення за адресою АДРЕСА_2 (том 2, а.с. 33-34).
31 жовтня 2003 року згідно з відомостями з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно за ОСОБА_4 зареєстровано право приватної спільної часткової власності на нежилі приміщення, за адресою: АДРЕСА_2 та АДРЕСА_1 (том 1, а.с. 79-80).
31 жовтня 2003 року згідно з відомостями з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно за ОСОБА_5 зареєстровано право приватної спільної часткової власності на нежиле приміщення, за адресою: АДРЕСА_2 та АДРЕСА_1 (том 1, а.с. 73-74, 212).
10 червня 2019 року згідно з відомостями з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно зареєстровано право власності Соледарської міської ради на земельну ділянку кадастровий номер 1420981000:02:044:0003, площею 11,8527 га (том 1, а.с. 39).
За інформацією Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку кадастровий номер 1420981000:02:044:0003 внесені наступні відомості:
цільове призначення - 16.00 землі запасу;
категорія земель - землі сільськогосподарського призначення;
вид використання - землі запасу;
форма власності - комунальна,
площа земельної ділянки - 11,8527;
власник - Соледарська міська рада (том 2, а.с. 65).
29 травня 2020 року ОСОБА_1 звернувся до Соледарської міської ради з заявою (вхідний №1549/18-26) про надання згоди на поділ земельної ділянки сільськогосподарського призначення комунальної власності Соледарської міської об`єднаної територіальної громади, (цільове призначення 16.00- землі запасу) та дозволу на виготовлення технічної документації щодо поділу та об`єднання земельних ділянок загальної площі 11,8527 гектар, кадастровий номер 1420981000:02:044:0003, яка розташована за межами населеного пункту с. Бондарне (колишня Васюківська сільська рада). До заяви були долучені графічні матеріали (викопіювання з публічної кадастрової карти України із зазначенням бажаного місця розташування земельної ділянки), копія паспорта та РНОКПП (том 1, а.с. 96-104 ).
29 травня 2020 року ОСОБА_1 звернувся до Соледарської міської ради з заявою (вхідний №1550/18-26) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею до 2,00 га для особистого селянського господарства із земель запасу сільськогосподарського призначення комунальної власності Соледарської міської об`єднаної територіальної громади за межами с. Бондарне (колишня Васюківська сільська рада) (том 1, а. с. 97).
29 травня 2020 року ОСОБА_2 звернувся до Соледарської міської ради з заявою (вхідний №1551/18-26) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею до 2,00 га для особистого селянського господарства із земель запасу сільськогосподарського призначення комунальної власності Соледарської міської об`єднаної територіальної громади за межами с. Бондарне (колишня Васюківська сільська рада). До заяви були долучені графічні матеріали (викопіювання з публічної кадастрової карти України із зазначенням бажаного місця розташування земельної ділянки), копія паспорта та РНОКПП (том 1, а.с. 92-95).
29 травня 2020 року ОСОБА_3 звернувся до Соледарської міської ради з заявою (вхідний №1552/18-26) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею до 2,00 га для особистого селянського господарства із земель запасу сільськогосподарського призначення комунальної власності Соледарської міської об`єднаної територіальної громади за межами с. Бондарне (колишня Васюківська сільська рада). До заяви були долучені графічні матеріали (викопіювання з публічної кадастрової карти України із зазначенням бажаного місця розташування земельної ділянки), копія паспорта та РНОКПП (том 1, а.с. 88-91).
10 червня 2020 року ОСОБА_4 звернувся до Соледарської міської ради з заявою (вхідний №1668/18-26) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею до 7,00 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва із земель запасу сільськогосподарського призначення комунальної власності Соледарської міської об`єднаної територіальної громади за межами с. Бондарне (колишня Васюківська сільська рада) для передачі в оренду (том 1, а.с. 75-80).
10 червня 2020 року ОСОБА_5 звернувся до Соледарської міської ради з заявою (вхідний №1670/18-26) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею до 7,00 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва із земель запасу сільськогосподарського призначення комунальної власності Соледарської міської об`єднаної територіальної громади за межами с. Бондарне (колишня Васюківська сільська рада) для передачі в оренду (том 1, а.с. 81-85).
29 липня 2020 року рішенням Соледарської міської ради 59 сесії 7 скликання №7/59-1338 "Про надання дозволів на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок" надано дозволи на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок ОСОБА_4 (ІПН НОМЕР_1 ) та ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_2 ) - співвласникам нежитлового приміщення, загальною площею до 7,0000 га, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (А 01.01) за рахунок земельної ділянки сільськогосподарського призначення комунальної власності Соледарської міської об`єднаної територіальної громади Бахмутського району Донецької області (кадастровий номер 1420981000:02:044:0003) за межами населеного пункту с. Бондарне, з метою надання у користування на умовах оренди (том 1, а.с. 68-69).
29 липня 2020 року рішенням Соледарської міської ради 59 сесії 7 скликання №7/59-1339 "Про надання згоди на поділ земельних ділянок на території Соледарської міської ради" надані згода на поділ земельних ділянок сільськогосподарського призначення комунальної власності Соледарської міської об`єднаної територіальної громади Бахмутського району Донецької області та дозвіл на виготовлення технічних документацій із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок: площею 11,8527 га (кадастровий номер 1420981000:02:044:0003), яка розташована за межами населеного пункту с. Бондарне колишньої Васюківської сільської ради, гр.. ОСОБА_4 (ІПН НОМЕР_1 ) (том 1, а.с. 66-67).
29 липня 2020 року рішенням Соледарської міської ради 59 сесії 7 скликання №7/59-1340 "Про відмову у наданні згоди га поділ земельної ділянки та на надання дозволів на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок" відмовлено у наданні згоди на поділ земельної ділянки (кадастровий номер 1420981000:02:044:0003) та на надання дозволів на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки:
гр. ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_3 ) - загальною площею до 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства (А 01.03) із земель сільськогосподарського призначення комунальної власності Соледарської міської об`єднаної територіальної громади за межами населеного пункту с. Бондарне Васюківського старостинського округу №3, у зв`язку з невідповідністю місця розташування земельної ділянки вимогам законів - на земельній ділянці (кадастровий номер 1420981000:02:044:0003) знаходяться будівлі та споруди право власності на які зареєстровано відповідно до закону;
гр. ОСОБА_2 (ІПН НОМЕР_4 ) - наданні згоди на поділ земельної ділянки (кадастровий номер 1420981000:02:044:0003) та наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею до 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства (А 01.03) із земель сільськогосподарського призначення комунальної власності Соледарської міської об`єднаної територіальної громади за межами населеного пункту с. Бондарне Васюківського старостинського округу №3, у зв`язку з невідповідністю місця розташування земельної ділянки вимогам законів - на земельній ділянці (кадастровий номер 1420981000:02:044:0003) знаходяться будівлі та споруди право власності на які зареєстровано відповідно до закону;
гр. ОСОБА_3 (ІПН НОМЕР_5 ) - наданні згоди на поділ земельної ділянки (кадастровий номер 1420981000:02:044:0003) та наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею до 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства (А 01.03) із земель сільськогосподарського призначення комунальної власності Соледарської міської об`єднаної територіальної громади за межами населеного пункту с. Бондарне Васюківського старостинського округу №3, у зв`язку з невідповідністю місця розташування земельної ділянки вимогам законів - на земельній ділянці (кадастровий номер 1420981000:02:044:0003) знаходяться будівлі та споруди право власності на які зареєстровано відповідно до закону (том 1, а.с. 37-38, 86-87).
16 вересня 2020 року Приватним підприємством "Фірма "Інженер" розроблена "Технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок сільськогосподарського призначення комунальної власності Соледарської міської ОТГ (кадастровий номер 1420981000:02:044:0003) гр. ОСОБА_4 на території Соледарської міської ОТГ (колишньої Васюківської сільської ради) Бахмутського району Донецької області" (том 2, а.с. 98-130).
21 жовтня 2020 року рішенням Соледарської міської ради 63 сесії 7 скликання №7/63-1413 "Про погодження документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельної ділянки" погоджена "Технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок сільськогосподарського призначення комунальної власності Соледарської міської ОТГ (кадастровий номер 1420981000:02:044:0003) гр. ОСОБА_4 на території Соледарської міської ОТГ (колишньої Васюківської сільської ради) Бахмутського району Донецької області", замовником якої є гр. ОСОБА_4 (ІПН НОМЕР_1 ) та поділ земельної ділянки (кадастровий номер 1420981000:02:044:0003) комунальної власності Соледарської міської ОТГ на дві земельні ділянки комунальної власності: ділянка площею 6,6134 та ділянка площею 5,2393 га" (том 2, а.с. 7).
Вирішуючи спір що виник між сторонами, суд виходить з наступного.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону (стаття 14 Конституції України).
Земельні правовідносини врегульовані Земельним кодексом України (далі - ЗК України), а також іншими нормативно-правовими актами, які прийняті відповідно до Конституції України та цього Кодексу.
Відповідно до пункту б частини 1 статті 81 ЗК України громадяни України набувають права власності на земельні ділянки на підставі безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності.
За приписами статті 116 ЗК України громадяни […] набувають права власності […] земельними ділянками із земель […] комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами […] здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність […]. Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі […] одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.
Згідно з пунктом б частини 1 статті 121 ЗК України Громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах: для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара.
Підставою для набуття прав на земельну ділянку є відповідне рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.
Відповідно до частини 6 статті 118 ЗК України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для […] ведення особистого селянського господарства […] у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного […] органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки […] комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства).
Згідно з частиною 7 статті 118 ЗК України відповідний […] орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки […] комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Отже, відповідно до вищевказаних приписів законодавства порядок безоплатної передачі земельних ділянок у власність громадянам передбачає визначену земельно-правову процедуру, яка включає такі послідовні стадії: 1) подання громадянином клопотання до відповідного органу місцевого самоврядування щодо отримання земельної ділянки у власність; 2) отримання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (або мотивовану відмову у його наданні); 3) після розроблення проекту землеустрою такий проект погоджується, зокрема з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин у відповідності до приписів статті 186-1 ЗК України; 4) здійснення державної реєстрації сформованої земельної ділянки у Державному земельному кадастрі; 5) подання громадянином погодженого проекту землеустрою до відповідного органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки комунальної власності у власність, про що, в свою чергу, такий орган у двотижневий строк, зобов`язаний прийняти відповідне рішення.
Аналіз наведених норм права, якими врегульовано процедуру безоплатного отримання земельних ділянок, свідчить про те, що всі дії відповідних суб`єктів земельно-правової процедури є взаємопов`язаними, послідовними і спрямовані на досягнення результату у вигляді отримання земельної ділянки у власність.
Визначена законом процедура є способом дій відповідного органу державної влади або органу місцевого самоврядування у відповідь на звернення громадян щодо того чи іншого земельного питання. У світлі вимог частини 2 статті 19 Конституції України дотримання відповідним органом встановленої законом процедури є обов`язковим.
Надаючи оцінку правомірності дій та рішень органів владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), встановлюючи при цьому чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з частиною 1 статті 10 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21 травня 1997 року №280/97-ВР (далі - Закон №280/97-ВР) міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Повноваження відповідних органів місцевого самоврядування щодо передачі земельних ділянок у власність або користування та порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування встановлені статтями 118, 122, 123 ЗК України, статтями 26, 33, 59 Закону №280/97-ВР.
Як було зазначено раніше, частина 6 статті 118 ЗК України передбачає відповідний перелік документів, що має бути поданий до відповідного органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки комунальної власності у власність.
Статтею 118 ЗК України заборонено вимагати додаткові матеріали та документи, які не передбачені цією статтею.
Частиною 7 статті 118 ЗК України визначений перелік підстав для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за результатами розгляду належним чином оформлених клопотання та додатків до нього, який є вичерпним, а саме:
- невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів;
- невідповідність місця розташування об`єкта вимогам прийнятих відповідно до цих законів нормативно-правових актів;
- невідповідність місця розташування об`єкта вимогам генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Аналіз наведених положень законодавства дає підстави для висновку про те, що статті 118, 123 ЗК України не забороняють надавати згоду на поділ та дозвіл на виготовлення землевпорядної документації щодо відведення тієї ж самої земельної ділянки (або земельних ділянок, що накладаються ) кільком особам. При цьому, ЗК України визначений вичерпний перелік підстав для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Отже, якщо особою, яка звернулася до відповідного суб`єкта владних повноважень виконані всі передумови для отримання відповідного дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки безоплатно у власність, підстави для відмови у наданні такого дозволу відсутні.
При цьому, відмовляючи у наданні дозволу, відповідний орган повинен навести усі підстави відмови.
Судом досліджені подані позивачами графічні матеріали, на яких зазначені бажані місця розташування земельних ділянок, та встановлено, що
на земельній ділянці, яку бажав отримати у власність позивач-1, не знаходяться будівлі та споруди право власності на які зареєстровано відповідно до закону (том 1, а.с. 23, 103),
на земельній ділянці, яку бажав отримати у власність позивач-2, не знаходяться будівлі та споруди право власності на які зареєстровано відповідно до закону (том 1, а.с. 28, 95),
на земельній ділянці, яку бажала отримати у власність позивач-3, знаходяться будівлі та споруди право власності на які зареєстровано відповідно до закону (том 1, а.с. 33, 91).
В оскаржуваному рішенні №7/59-1340 від 29 липня 2020 року підставою для відмови у наданні згоди на поділ земельної ділянки та дозволів на розроблення проектів землеустрою відповідач зазначив саме невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів - на земельній ділянці (кадастровий номер 1420981000:02:044:0003) знаходяться будівлі та споруди право власності на які зареєстровано відповідно до закону .
Оцінюючи підстави ненадання дозволу, які наведені у оскарженому рішенні Соледарської міської ради №7/59-1340 від 29 липня 2020 року, суд не погоджується з доводами відповідача про наявність вмотивованої відмови у наданні згоди на поділ земельної ділянки та дозволу на розроблення проекту землеустрою, оскільки невідповідність місця розташування земельної ділянки має бути пояснена вказівкою на конкретні невідповідності законам або прийнятим відповідно до них нормативно-правовим актам, генеральним планам населених пунктів та іншої містобудівної документації, схемам землеустрою і техніко-економічним обґрунтуванням використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, тощо.
На земельних ділянках, які бажали отримати позивач-1 та позивач-2, відсутні будь-які будівлі та споруди, а наявність на земельній ділянці, яку бажала отримати позивач-3, будівель та споруд право власності на які зареєстровано за третіми особами не є тією підставою для відмови, яка передбачена статтею 118 ЗК України.
Суд не приймай до уваги викладені у відзиву на адміністративний позов посилання відповідача на статтю 120 ЗК України, як на підставу для відмови у наданні згоди та дозволів.
Як зазначалося раніше, відповідач у саме спірному рішенні мав навести всі підстави відмови. Суд під час перевірки правомірності рішення суб`єкта владних повноважень, повинен надати правову оцінку тим обставинам, які стали підставою для його прийняття та наведені безпосередньо у цьому рішенні, а не тим, які в подальшому були виявлені суб`єктом владних повноважень для доведення правомірності ( виправдання ) свого рішення.
Отже, суд дійшов висновку, що рішення Соледарської міської ради №7/59-1340 від 29 липня 2020 року Про відмову у наданні згоди на поділ земельної ділянки та на надання дозволів на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок прийняте з порушенням норм Земельного кодексу України, та не може вважатися обґрунтованим, добросовісним і законним, оскільки належних мотивів та причин такої відмови у вказаному рішенні органу місцевого самоврядування не наведено.
Щодо вимог про зобов`язання відповідача надати згоду на поділ земельної ділянки та дозволів на розроблення проектів землеустрою суд зазначає наступне.
Судом установлено, що земельні ділянки, бажані позивачами до відведення, розташовані у межах сформованої земельної ділянки кадастровий номер 1420981000:02:044:0003, цільове призначення - 16.00 землі запасу; категорія земель - землі сільськогосподарського призначення; вид використання - землі запасу; форма власності - комунальна, площа земельної ділянки - 11,8527 га; власник - Соледарська міська рада; дата реєстрації права власності (в державному реєстрі прав) - 10.06.2019; номер запису - 31979714, місце розташування Донецька область, Бахмутський район, Васюківська сільська рада.
Відповідно до частин 1-5 статті 79-1 ЗК України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Формування земельних ділянок здійснюється: у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності; шляхом поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок; шляхом визначення меж земельних ділянок державної чи комунальної власності за проектами землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, проектами землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб, проектами землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; шляхом інвентаризації земель державної чи комунальної власності у випадках, передбачених законом; за проектами землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв).
Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера. Формування земельних ділянок (крім випадків,визначених у частинах шостій - сьомій цієї статті) здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок.
Частиною 6 статті 79-1 ЗК України визначено, що формування земельних ділянок шляхом поділу та об`єднання раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності або користуванні, без зміни їх цільового призначення здійснюються за технічною документацією із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок.
Відповідно до статті 1 Закону України від 22 травня 2003 року №858-IV Про землеустрій (далі - Закон №858-IV):
- проект землеустрою - сукупність економічних, проектних і технічних документів щодо обґрунтування заходів з використання та охорони земель, які передбачається здійснити за таким проектом;
- технічна документація із землеустрою - сукупність текстових та графічних матеріалів, що визначають технічний процес проведення заходів з використання та охорони земель без застосування елементів проектування.
Відповідно до статті 25 Закону №858-IV документація із землеустрою розробляється у вигляді схеми, проекту, робочого проекту або технічної документації. Видами документації із землеустрою є, зокрема, технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок.
Таким чином, проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок та технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок є різними за своєю суттю документами із землеустрою, не є тотожними за процедурою виконання цієї документації.
Отже, згідно з ЗК України способами формування земельної ділянки, є:
- у порядку відведення земельної ділянки із земель державної, комунальної власності (за відсутності на даній частині земної поверхні сформованих та зареєстрованих земельних ділянок),
- шляхом поділу раніше сформованої земельної ділянки.
На одній частині земної поверхні неможливим є існування двох одночасно зареєстрованих земельних ділянок, координати яких перетинаються, адже частина 2 статті 79 ЗК України встановлює, що право власності на земельну ділянку поширюється в її межах на поверхневий (ґрунтовий) шар […].
Таким чином, надання дозволу на розробку проекту землеустрою має на меті лише формування земельної ділянки як окремого об`єкта. Натомість, коли йдеться про формування земельної ділянки з частини вже сформованого земельного масиву, що має кадастровий номер, її відведення відбувається на підставі технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки. Таку позицію висловлено у постанові Верховного Суду від 04 травня 2020 року по справі №802/1539/17-а.
Судом встановлено, що із заявою про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок до відповідача звернувся тільки ОСОБА_1 (том 1, а.с. 21, 96).
Позивачі ОСОБА_2 та ОСОБА_3 подали заяви про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Суд не приймає до уваги послання позивачів на те, що в Соледарській міській раді склалася така практика, що у разі подання декількох заяв про поділ земельної ділянки заяву про надання згоди на її поділ подає тільки одна із зацікавлених осіб.
Матеріли справи спростовують це твердження, оскільки ОСОБА_1 подав відповідну заяву, і позивачам ОСОБА_2 та ОСОБА_3 нічого не перешкоджало подати такі ж самі заяви.
За правовою позицією Верховного Суду, викладеною в постанові від 04 травня 2020 року по справі №802/1539/17-а, коли йдеться про формування земельної ділянки з частини вже сформованого земельного масиву, що має кадастровий номер, її відведення відбувається на підставі технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки.
За наведених обставин, враховуючи, що ОСОБА_2 та ОСОБА_3 звернулися із заявами про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо земельної ділянки, яка сформована, та її подальше формування (поділи чи об`єднання) здійснюється не на підставі проекту землеустрою, а за технічною документацією, суд дійшов висновку, що відсутні правові підстави для зобов`язання відповідача надати дозволи на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства.
За приписами статті 9 КАС України суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Отже, оскільки ОСОБА_1 подав відповідачу заяву про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок, слід вийти за межі його позовних вимог і зобов`язати відповідача надати дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок.
Щодо тверджень відповідача про те, надання згоди на поділ земельної ділянки та дозволу на розробку землевпорядної документації є дискреційними повноваження органу місцевого самоврядування, слід виходити з такого.
Верховний Суд у постанові від 24.12.2019 у справі № 823/59/17 зробив наступний правовий висновок: …повноваження державних органів не є дискреційними, коли є лише один правомірний та законно обґрунтований варіант поведінки суб`єкта владних повноважень. Тобто, у разі настання визначених законодавством умов відповідач зобов`язаний вчинити конкретні дії і, якщо він їх не вчиняє, його можна зобов`язати до цього в судовому порядку.. Тобто, дискреційне повноваження може полягати у виборі діяти, чи не діяти, а якщо діяти, то у виборі варіанту рішення чи дії серед варіантів, що прямо або опосередковано закріплені у законі. Важливою ознакою такого вибору є те, що він здійснюється без необхідності узгодження варіанту вибору будь-ким. У справі, що переглядається, повноваження щодо затвердження або відмову у затвердженні проекту землеустрою, регламентовано статтею 118 ЗК України. Умови, за яких орган відмовляє у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, визначені законом. Якщо такі умови відсутні, орган повинен прийняти відповідне рішення про затвердження проекту землеустрою. Ці повноваження та порядок їх реалізації передбачають лише один вид правомірної поведінки відповідного органу - затвердити проект землеустрою або відмовити в його затвердженні, якщо для цього є законні підстави. За законом у цього органу немає вибору між декількома можливими правомірними рішеннями. Тому зазначені повноваження не є дискреційними .
Суд при розгляді цієї справи не вбачає підстав для неврахування вищевикладеної правової позиції Верховного Суду, оскільки не встановлено підстав для відмови у наданні згоди та дозволу, які передбачені законом.
Також слід зазначити, що втручанням у дискреційні повноваження суб`єкту владних повноважень може бути прийняття судом рішень не про зобов`язання вчинити дії, а саме прийняття ним рішень за заявами заявників замість суб`єкта владних повноважень.
Згідно з частиною 1 статті 372 КАС України у разі необхідності спосіб, строки і порядок виконання можуть бути визначені у самому судовому рішенні. Так само на відповідних суб`єктів владних повноважень можуть бути покладені обов`язки щодо забезпечення виконання рішення.
Зважаючи на встановлені судом обставини прийняття оскаржуваних рішень та недобросовісне користування відповідачем процесуальними правами, яке полягало у несвоєчасному подання доказів та замовчуванні інформації про місцезнаходження доказів, суд дійшов висновку про необхідність встановити наступні спосіб, строки і порядок виконання рішення: Соледарська міська рада має розглянути питання про надання ОСОБА_1 згоди на поділ земельної ділянки та дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних на першому пленарному засіданні сесії, яка буде скликана в календарному місяці наступному після дати набрання законної сили даним рішенням.
Підстав для скасування заходів забезпечення позову не встановлено.
Судові витрати слід розподілити між сторонами наступним чином.
З урахуванням заяви про збільшення позовних вимог позивачами було заявлено чотири вимоги немайнового характеру (визнання протиправним та скасування рішень), отже судовий збір підлягав сплаті у сумі 3363,20 гривень (4х840,80).
Фактично позивачами сплачений судовий збір в наступних розмірах.
ОСОБА_1 за подання позову сплатив за квитанцією №X9AE-PKM9-43K5-TX8A від 16.09.2020 - 3363,20 гривень та за квитанцією №TP0E-BK4K-KAK0-B3A1 від 02.12.2020 - 840,80 гривень; за подачу заяви про забезпечення позову за квитанцією №645P-6E8P-K7B6-B8EP від 22.10.2020 - 630,60 гривень, на загальну суму - 4834,60 гривень.
ОСОБА_2 за подання позову сплатив за квитанцією №5768-9T81-X7T8-7K7X від 16.09.2020 - 840,80 гривень.
ОСОБА_3 за подання позову сплатила за квитанцією №E61X-5EH2-KT74-5667 від 16.09.2020 - 840,80 гривень.
Ухвалою суду від 21 січня 2021 року було закрито провадження у справі в частині вимог про оскарження рішення 59 сесії 7 скликання Соледарської міської ради від 29.07.2020 №7/59-1338, рішення 59 сесії 7 скликання Соледарської міської ради від 29.07.2020 №7/59-1339, рішення 63 сесії 7 стикання Соледарської міської ради від 21.10.2020 № 7/63-1413.
Згідно з пунктом 5 частини 1 статті 7 Закону України від 08 липня 2011 року №3674-VI Про судовий збір сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі закриття (припинення) провадження у справі (крім випадків, якщо провадження у справі закрито у зв`язку з відмовою позивача від позову і така відмова визнана судом), у тому числі в апеляційній та касаційній інстанціях.
Оскільки в матеріалах справи відсутнє клопотання позивачів, питання про повернення судового збору не вирішується.
Частиною 1 статті 139 КАС України встановлено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
З урахуванням того, що позовні вимоги ОСОБА_1 задоволені в повному обсязі, на його користь слід стягнути судові витрати по сплаті судового збору в сумі 1471,40 гривень.
Згідно з частиною 3 статті 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
З урахуванням часткового задоволення позовних вимог ОСОБА_2 та ОСОБА_3 на користь кожного із них слід стягнути судові витрати по сплаті судового збору в сумі 420,40 гривень.
Відповідно до частин 1-4 статті 134 КАС України витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави.
За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.
Для цілей розподілу судових витрат: 1) розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою; 2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.
Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.
Згідно з частиною 5 статті 134 КАС України розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із: 1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг); 2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг); 3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт; 4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.
Таким чином, на підтвердження здійснення правової допомоги суду має бути надано докази щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.
Підтвердженням надання правової допомоги, окрім іншого, є розрахунок погодинної вартості правової допомоги, який також може міститися у акті приймання-передачі послуг за договором. Розрахунок вартості правової допомоги має відображати вартість години за певний вид послуги та час витрачений на: участь у судових засіданнях; вчинення окремих процесуальних дій поза судовим засіданням; ознайомлення з матеріалами справи в суді тощо.
Аналогічного висновку дійшов Верховний Суд у постанові від 01 жовтня 2018 року у справі № 569/17904/17.
На підтвердження понесених позивачем ОСОБА_1 витрат на правничу допомогу адвоката суду надані: договір про надання правової допомоги від 08 серпня 2019 року (том 1, а.с. 18), квитанції до прибуткового ордеру (том 1, а.с. 40,том 2, а.с. 137), акт наданих послуг від 20.01.2021 (том 2, а.с. 138), копія свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю (том 1, а.с. 16), ордер (том 1, а.с. 17).
Із врахуванням змісту пункту 1 частини 3 статті 134 КАС України витрати на надану професійну правничу допомогу у разі підтвердження обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості підлягають розподілу за результатами розгляду справи незалежно від того, чи їх уже фактично сплачено стороною/третьою особою чи тільки має бути сплачено.
Аналогічна позиція викладена в постанові Верховного Суду від 03 жовтня 2019 року по справі № 922/445/19.
Враховуючи, що позов ОСОБА_1 задоволено повністю, суд вважає за необхідне присудити на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судові витрати по сплаті витрат, пов`язаних з правничою допомогою адвоката, в сумі 6300,00 гривень.
Керуючись статтями 2, 5-10, 20, 22, 25, 47, 72-77, 90, 132, 139, 143, 241-246, 250, 251, 255, 295, 297, 372, підпунктом 15.5 пункту 15 розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
адміністративний позов ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_3 , РНОКПП НОМЕР_3 ) до Соледарської міської ради (місцезнаходження: 84545, Донецька область, Бахмутський район, м. Соледар, вул. Паркова, б. 3-А, код ЄДРПОУ 04052873) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити повністю.
Визнати протиправним і скасувати підпункт 1 пункту 1 рішення 59 сесії 7 скликання Соледарської міської ради №7/59-1340 від 29 липня 2020 року Про відмову у наданні згоди на поділ земельної ділянки та на надання дозволів на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок про відмову ОСОБА_1 у наданні згоди на поділ земельної ділянки (кадастровий номер 1420981000:02:044:0003) та наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею до 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства (А 01.03) із земель сільськогосподарського призначення комунальної власності Соледарської міської об`єднаної територіальної громади за межами населеного пункту с. Бондарне Васюківського старостинського округу №3, у зв`язку з невідповідністю місця розташування земельної ділянки вимогам законів - на земельній ділянці (кадастровий номер 1420981000:02:044:0003) знаходяться будівлі та споруди право власності на які зареєстровано відповідно до закону.
Зобов`язати Соледарську міську раду надати ОСОБА_1 згоду на поділ земельної ділянки (кадастровий номер 1420981000:02:044:0003) та надати дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок для безоплатної передачі земельної ділянки загальною площею до 2,00 га для ведення особистого селянського господарства (А 01.03) із земель сільськогосподарського призначення комунальної власності Соледарської міської об`єднаної територіальної громади за межами населеного пункту с. Бондарне Васюківського старостинського округу №3 згідно з заявою №1549/18-20 від 29 травня 2020 року.
Встановити наступні спосіб, строк і порядок виконання рішення: Соледарська міська рада має розглянути питання про надання ОСОБА_1 згоди на поділ земельної ділянки та дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних на першому пленарному засіданні сесії, яка буде скликана в календарному місяці наступному після дати набрання законної сили даним рішенням.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Соледарської міської ради на користь ОСОБА_1 судові витрати по сплаті судового збору в сумі 1471 (тисяча чотириста сімдесят одна) гривня 40 копійок, витрат, пов`язаних с правничою допомогою адвоката, в сумі 6300 (шість тисяч триста) гривень 00 копійок, загалом 7771 (сім тисяч сімсот сімдесят одна) гривня 40 копійок.
Адміністративний позов ОСОБА_2 (місце проживання: АДРЕСА_4 , РНОКПП НОМЕР_4 ), ОСОБА_3 (місце проживання: АДРЕСА_5 , РНОКПП НОМЕР_5 ) до Соледарської міської ради (місцезнаходження: 84545, Донецька область, Бахмутський район, м. Соледар, вул. Паркова, б. 3-А, код ЄДРПОУ 04052873) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.
Визнати протиправними і скасувати підпункти 2, 3 пункту 1 рішення 59 сесії 7 скликання Соледарської міської ради №7/59-1340 від 29 липня 2020 року Про відмову у наданні згоди на поділ земельної ділянки та на надання дозволів на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок про відмову ОСОБА_2 та ОСОБА_3 у наданні згоди на поділ земельної ділянки (кадастровий номер 1420981000:02:044:0003) та наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею до 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства (А 01.03) із земель сільськогосподарського призначення комунальної власності Соледарської міської об`єднаної територіальної громади за межами населеного пункту с. Бондарне Васюківського старостинського округу №3, у зв`язку з невідповідністю місця розташування земельної ділянки вимогам законів - на земельній ділянці (кадастровий номер 1420981000:02:044:0003) знаходяться будівлі та споруди право власності на які зареєстровано відповідно до закону.
У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_2 , ОСОБА_3 до Соледарської міської ради про зобов`язання надати дозволи на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок загальною площею до 2,00 гектара для ведення особистого селянського господарства (А 01.03) із земель сільськогосподарського призначення комунальної власності Соледарської міської об`єднаної територіальної громади за межами населеного пункту с. Бондарне Васюківського Старостинського округу №3 згідно з їх заявами від 29 травня 2020 року (вх. Соледарської м/р від 29.05.2020 №1552/18-26, №1551/18-26) відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Соледарської міської ради на користь ОСОБА_2 судові витрати по сплаті судового збору в сумі 420 (чотириста двадцять) гривень 40 копійок.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Соледарської міської ради на користь ОСОБА_3 судові витрати по сплаті судового збору в сумі 420 (чотириста двадцять) гривень 40 копійок.
Рішення прийнято, складено та підписано в нарадчій кімнаті складом суду, який розглянув справу, його вступна та резолютивна частини проголошені в судовому засіданні 21 січня 2021 року.
Повний текст рішення складений 01 лютого 2021 року.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення може бути подана до Донецького окружного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складання повного тексту рішення.
Суддя А.І. Циганенко
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.01.2021 |
Оприлюднено | 02.02.2021 |
Номер документу | 94518779 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Циганенко А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні