ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 січня 2021 року м. Київ № 826/15036/18
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Клименчук Н.М., розглянувши у порядку спрощеного (письмового) провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Вісен Україна до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Вісен Україна (надалі - Позивач, ТОВ Вісен Україна ) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Головного управління ДФС у м. Києві (надалі - Відповідач), в якому просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 25.06.2018 №0382991206 (а.с. 5-11 т. ІІІ).
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 14.11.2018 відкрито спрощене провадження у справі.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 16.04.2020 замінено первинного відповідача - Головне управління ДФС у м. Києві його правонаступником - Головним управлінням ДПС у м. Києва.
В обґрунтування позовних вимог представником Позивача зазначено, що Відповідачем протиправно притягнуто ТОВ Вісен Україна до відповідальності за порушення строків реєстрації податкових накладних, оскільки контролюючим органом протиправно відмовлено у реєстрації таких накладних. Після повторного складання та направлення податкових накладних, у реєстрації яких відмовлено, контролюючим органом зареєстровано такі податкові накладні, однак застосовано штрафні санкції за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних.
Відповідачем позовні вимоги не визнано. Надано до суду відзив на позов (а.с. 19-20 т. ІІІ), в якому просив відмовити у задоволенні позову у повному обсязі. Свої заперечення на адміністративний позов Відповідачем обґрунтовано тим, що перевіркою Позивача встановлено порушення строків реєстрації податкових накладних, що є підставою для застосування фінансових санкцій.
Розглянувши подані учасниками справи документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружним адміністративним судом міста Києва встановлено наступне.
Головним управлінням ДФС у м. Києві відповідно до підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 та пункту 75.1 статті 75, пункту 76.3 статті 76 Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних за період лютий-грудень 2017 року.
За результатами камеральної перевірки Відповідачем складено акт від 31.05.2018 №7164/26-15-12-06-16/40118125, згідно висновків якого ТОВ Вісен Україна порушено граничні строки реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних за період за період лютий-грудень 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, перелік яких наведено в акті (а.с. 13-14 т. І).
На підставі акта перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 25.06.2018 №0382991206 (а.с. 11 т. І), яким за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних застосовано штраф на загальну суму 560426,45 грн., в тому числі:
від 1 до 15 календарних днів на суму податку на додану вартість 3337056,43 грн. застосовано штраф в розмірі 10% у сумі 277197,62 грн.;
від 16 до 30 календарних днів на суму податку на додану вартість 3337056,43 грн. застосовано штраф в розмірі 20% у сумі 140803,44 грн.;
від 31 до 60 календарних днів на суму податку на додану вартість 164249,99 грн. застосовано штраф в розмірі 30% у сумі 142425,36 грн.
Не погоджуючись із зазначеним податковим повідомленням-рішенням Позивачем оскаржено його до суду.
Оцінивши за правилами статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України надані сторонами докази та пояснення, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, Окружним адміністративним судом міста Києва зроблено висновок, що позов підлягає задоволенню частково з наступних підстав.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з нормами пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Як зазначено в акті перевірки, ТОВ Вісен Україна порушено строк реєстрації податкових накладних за період лютий-грудень 2017 року, а саме:
податкова накладна від 13.02.2017 №6 на 16 календарних днів;
податкова накладна від 10.07.2017 №55 на 3 календарні дні;
податкова накладна від 03.07.2017 №54 на 3 календарні дні;
податкова накладна від 30.08.2017 №64 на 27 календарних днів;
податкова накладна від 16.08.2017 №71 на 32 календарних днів;
податкова накладна від 31.08.2017 №72 на 32 календарних днів;
податкова накладна від 15.08.2017 №73 на 48 календарних днів;
податкова накладна від 09.08.2017 №66 на 43 календарні дні;
податкова накладна від 29.08.2017 №65 на 28 календарних днів;
податкова накладна від 14.08.2017 №68 на 43 календарні дні;
податкова накладна від 17.08.2017 №69 на 28 календарних днів;
податкова накладна від 14.08.2017 №67 на 43 календарні дні;
податкова накладна від 16.08.2017 №70 на 28 календарних днів;
податкова накладна від 31.08.2017 №58 на 20 календарних днів;
податкова накладна від 30.08.2017 №56 на 20 календарних днів;
податкова накладна від 15.08.2017 №51 на 35 календарних днів;
податкова накладна від 29.08.2017 №55 на 20 календарних днів;
податкова накладна від 16.08.2017 №52 на 20 календарних днів;
податкова накладна від 30.08.2017 №46 на 11 календарних днів;
податкова накладна від 30.08.2017 №47 на 11 календарних днів;
податкова накладна від 17.08.2017 №44 на 11 календарних днів;
податкова накладна від 31.12.2017 №48 на 11 календарних днів;
податкова накладна від 14.08.2017 №40 на 26 календарних днів;
податкова накладна від 16.08.2017 №43 на 11 календарних днів;
податкова накладна від 10.08.2017 №38 на 26 календарних днів;
податкова накладна від 14.08.2017 №39 на 26 календарних днів;
податкова накладна від 09.08.2017 №37 на 26 календарних днів;
податкова накладна від 15.08.2017 №41 на 26 календарних днів;
податкова накладна від 29.08.2017 №45 на 11 календарних днів;
податкова накладна від 16.08.2017 №42 на 11 календарних днів;
податкова накладна від 31.08.2017 №59 на 25 календарних днів;
податкова накладна від 30.08.2017 №49 на 12 календарних днів;
податкова накладна від 31.08.2017 №50 на 12 календарних днів;
податкова накладна від 07.09.2017 №52 на 15 календарних днів;
податкова накладна від 07.09.2017 №28 на 5 календарних днів;
податкова накладна від 07.09.2017 №27 на 5 календарних днів;
податкова накладна від 04.09.2017 №24 на 5 календарних днів;
податкова накладна від 05.09.2017 №25 на 5 календарних днів;
податкова накладна від 04.09.2017 №37 на 13 календарних днів;
податкова накладна від 01.09.2017 №40 на 13 календарних днів;
податкова накладна від 06.09.2017 №41 на 13 календарних днів;
податкова накладна від 07.09.2017 №44 на 13 календарних днів;
податкова накладна від 05.09.2017 №42 на 13 календарних днів;
податкова накладна від 04.09.2017 №38 на 13 календарних днів;
податкова накладна від 04.09.2017 №33 на 13 календарних днів;
податкова накладна від 13.09.2017 №36 на 13 календарних днів;
податкова накладна від 05.09.2017 №53 на 13 календарних днів;
податкова накладна від 13.09.2017 №52 на 13 календарних днів;
податкова накладна від 29.12.2017 №40 на 15 календарних днів;
податкова накладна від 27.12.2017 №35 на 15 календарних днів;
податкова накладна від 28.12.2017 №36 на 15 календарних днів;
податкова накладна від 27.12.2017 №31 на 14 календарних днів;
податкова накладна від 22.12.2017 №27 на 14 календарних днів;
податкова накладна від 22.12.2017 №24 на 14 календарних днів;
податкова накладна від 29.12.2017 №38 на 14 календарних днів;
податкова накладна від 29.12.2017 №39 на 14 календарних днів;
податкова накладна від 28.12.2017 №37 на 14 календарних днів;
податкова накладна від 22.12.2017 №36 на 14 календарних днів;
податкова накладна від 21.12.2017 №20 на 14 календарних днів;
податкова накладна від 26.12.2017 №29 на 14 календарних днів;
податкова накладна від 27.12.2017 №34 на 14 календарних днів;
податкова накладна від 28.12.2017 №35 на 15 календарних днів;
податкова накладна від 16.12.2017 №15 на 1 календарних днів.
Відповідно до абзаців першого-шостого пункту 120-1.1 пункту статті 120-1 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/ розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/ розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/ розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/ розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/ розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Позивачем зазначено, що ним своєчасно направлено вищезазначені податкові накладні для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, однак Відповідачем всупереч вимог законодавства, відмовлено у реєстрації податкових накладних шляхом прийняття незаконних рішень. Разом з тим, після повторного складання та направлення податкових накладних для реєстрації контролюючим органом такі накладні зареєстровано, однак нараховано штрафні санкції за порушення строку реєстрації податкових накладних.
Суд зазначає, що рішення контролюючого органу про відмову у реєстрації вищезазначених податкових накладних не є предметом спору у даній адміністративній справі.
Доказів оскарження рішень про відмову у реєстрації податкових накладних ТОВ Вісен Україна не надано.
Таким чином, доводи про протиправність рішень Відповідача про відмову у реєстрації вищезазначених податкових накладних судом відхиляються.
Разом з тим, судом встановлено, що Позивачем оскаржено в судовому порядку реєстрацію податкових накладних №23 від 14.08.2017, №39 від 14.08.2017, №24 від 14.08.2017, №40 від 14.08.2017. Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 15.01.2020 №640/10197/18, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 23.09.2020 позов задоволено, визнано протиправними дії Державної фіскальної служби України щодо реєстрації податкових накладних ТОВ Вісен Україна щодо отримувача (покупця) ТОВ Будівельна компанія Екосіті №23 від 14.08.2017, №39 від 14.08.2017, №24 від 14.08.2017, №40 від 14.08.2017.
Зі змісту акта перевірки від 31.05.2018 №7164/26-15-12-06-16/40118125 слідує, що контролюючим органом застосовано штрафні (фінансові) санкції за порушення строків реєстрації, зокрема, податкових накладних №39 від 14.08.2017 на суму 17406,49 грн. та №40 від 14.08.2017 на суму 14344,60 грн.
Враховуючи те, що судовим рішенням в адміністративній справі №640/10197/18 визнано протиправними дії контролюючого органу щодо реєстрації податкових накладних №39 від 14.08.2017, №40 від 14.08.2017, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог визнання протиправним податкового повідомлення-рішення від 25.06.2018 №0382991206 в частині нарахування штрафної санкції за порушення строку реєстрації вказаних податкових накладних.
В іншій частині оскаржуване податкове повідомлення-рішення є обґрунтованим та підстави для його скасування відсутні.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, а також усні та письмові доводи представників сторін стосовно заявлених позовних вимог, суд дійшов до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог частково.
Керуючись положеннями статей 2, 5 - 11, 19, 72 - 77, 90, 139, 241 - 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва,
ВИРІШИВ:
1. Позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю Вісен Україна задовольнити частково.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у м. Києві від 25.06.2018 №0382991206 у частині визначення грошового зобов`язання у розмірі 31751,09 грн. (тридцять одна тисяча сімсот п`ятдесят одна гривня 09 копійок).
3. В іншій частині позовних вимог відмовити.
4. Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю Вісен Україна 1782,60 грн. (одна тисяча сімсот вісімдесят дві гривні 60 копійок) сплаченого судового збору за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у м. Києві.
Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 КАС України.
Відповідно до п/п. 15.5 п. 15 Розділу VII "Перехідні положення" КАС України в редакції Закону № 2147-VIII до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Позивач: товариство з обмеженою відповідальністю Вісен Україна (ЄДРПОУ 38546868, адреса: 01030, м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 19-21).
Відповідач: Головного управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ 43141267, адреса: 04655, м.Київ, вулиця Шолуденка, будинок 33/19).
Суддя Н.М. Клименчук
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 29.01.2021 |
Оприлюднено | 02.02.2021 |
Номер документу | 94522674 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Клименчук Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні