Рішення
від 02.02.2021 по справі 520/15359/2020
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Харків

02 лютого 2021 р. Справа № 520/15359/2020

Суддя Харківського окружного адміністративного суду Супрун Ю.О., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) у приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Агрострой-Проект" (код ЄДРПОУ 38158504, вул. 23 Серпня, буд. 34, м. Харків, 61072) до Головного управління ДПС у Харківській області (код ЄДРПОУ 43143704, вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057), Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, Львівська пл., 8, м. Київ, 04053) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Приватне підприємство "Агрострой-Проект" звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Харківській області, в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Харківській області: 1) №1912931/38158504 від 09.09.2020р. про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 31.07.2020р.; 2) №1912930/38158504 від 09.09.2020р. про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 31.07.2020р.; 3) №1912929/38158504 від 09.09.2020р. про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 31.07.2020р.;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №1 від 31.07.2020р., №2 від 31.07.2020р., №3 від 31.07.2020р. датою їх фактичного подання на реєстрацію.

В обґрунтування позовних вимог зазначив, що позивачем за результатами господарської діяльності було складено: податкову накладну №1 від 31.07.2020 року на суму 389 834,71 грн., у тому числі ПДВ 64 972,45 грн.; податкову накладну №2 від 31.07.2020 року на суму 115 905,59 грн., у тому числі ПДВ 19 317,60 грн.; податкову накладну №3 від 31.07.2020 року на суму 206 130,67 грн., у тому числі ПДВ 34 355,11 грн..

Згідно з квитанцій № б/н від 13.08.2020 (щодо податкової накладної №2 від 31.07.2020), № б/н від 14.08.2020 (щодо податкової накладної №1 від 31.07.2020), № б/н від 14.08.2020 (щодо податкової накладної №3 від 31.07.2020) було прийнято, але реєстрацію зупинено.

Також, податковим органом було запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію поданої накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Водночас, позивач зазначив, що на виконання вимог п.п. 201.16.1 та п.п. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (надалі за текстом - ПК України) позивачем направлено на адресу податкового органу повідомлення про подання документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої зупинена.

Проте, комісією Комісії ГУ ДПС у Харківській області прийнято рішення про відмову у реєстрації №1912931/38158504 від 09.09.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 31.07.2020 року; №1912930/38158504 від 09.09.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 31.07.2020 року; №1912929/38158504 від 09.09.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 31.07.2020 року.

Суд зазначає, що дана адміністративна справа не належить до переліку справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження та має незначну складність.

Відповідно до положень ч.1 ст.257 КАС України, за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 30.11.2020 року відкрито спрощене провадження в адміністративній справі згідно з положеннями п.10 ч.6 ст.12, ч.1 ст.257 КАС України, якою унормовано що розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження здійснюється судом за правилами, встановленими цим Кодексом для розгляду справи за правилами загального позовного провадження, з особливостями, визначеними у цій главі.

Згідно наявної довідки в матеріалах справи складеної секретарем судового засідання від 30.12.2020 року, вбачається, що суддя Харківського окружного адміністративного суду Супрун Ю.О., перебував у щорічній відпустці з 31.12.2020 року по 16.01.2021 року.

Згідно з положеннями ч.4 ст.229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Відповідно до положень ст.258 КАС України, суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Згідно з положеннями ч.2,3,4,5 ст.262 КАС України, розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі. Підготовче засідання при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження не проводиться. Якщо для розгляду справи у порядку спрощеного позовного провадження відповідно до цього Кодексу судове засідання не проводиться, процесуальні дії, строк вчинення яких відповідно до цього Кодексу обмежений першим судовим засіданням у справі, можуть вчинятися протягом тридцяти днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - протягом п`ятнадцяти днів з дня відкриття провадження у справі. Перше судове засідання у справі проводиться не пізніше тридцяти днів із дня відкриття провадження у справі. За клопотанням сторони суд може відкласти розгляд справи з метою надання додаткового часу для подання відповіді на відзив та (або) заперечення, якщо вони не подані до першого судового засідання з поважних причин. Суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

До канцелярії Харківського окружного адміністративного суду 17.12.2020 від представника ГУ ДПС у Харківській області надійшов відзив на позовну заяву, згідно зі змістом якого представник відповідача просив відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Відповідач, ДПС України, не скористався процесуальним правом надати відзив на адміністративний позов у строк, визначений судом.

До канцелярії Харківського окружного адміністративного суду 15.01.2021 від представника позивача надійшла відповідь на відзив на позовну заяву, згідно зі змістом якого представник позивача просив задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд зазначає наступне.

Судом встановлено, що позивачем було сформовано податкову накладну №1 від 31.07.2020 року на суму 389 834,71 грн., у тому числі ПДВ 64 972,45 грн.; податкову накладну №2 від 31.07.2020 року на суму 115 905,59 грн., у тому числі ПДВ 19 317,60 грн.; податкову накладну №3 від 31.07.2020 року на суму 206 130,67 грн., у тому числі ПДВ 34 355,11 грн..

Приватним підприємством "Агрострой-Проект" було отримано квитанції, згідно яких реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних була зупинена.

Також, в квитанціях зазначено, що відповідно до п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена, ПН/РК відповідає вимогам п. 1 "Критерії ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання вищевказаного, позивачем на підтвердження реальності господарської операції з контрагентом, було надано до контролюючого органу необхідні документи, що підтверджується повідомленнями про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

Позивачем було отримано рішення комісії Головного управління ДПС Харківської області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1912931/38158504 від 09.09.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 31.07.2020 року; №1912930/38158504 від 09.09.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 31.07.2020 року; №1912929/38158504 від 09.09.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 31.07.2020 року

Вважаючи, що вищевказані рішення прийняті з порушеннями норм чинного законодавства та є протиправними, позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду із зазначеними вище позовними вимогами.

ПП "АГРОСТРОЙ-ПРОЕКТ" зареєстровано як юридична особа та перебуває на податковому обліку в Шевченківській ДПІ (Шевченківський район м. Харкова) як платник податків, є платником ПДВ. Основним видом діяльності Позивача є- 49.41 вантажний автомобільний транспорт. Цей клас включає усі види перевезень, у тому числі перевезення непакованих вантажів (навалом або наливом), а також оренду вантажних автомобілів з водієм. Діяльність ПП "АГРОСТРОЙ-ПРОЕКТ" має сезонний та циклічний характер, що зумовлено специфікою даного виду перевезень (зернові культури).

Щодо податкової накладної №1 від 31.07.2020 року, судом встановлено наступне.

03.06.2020р. між ПП "АГРОСТРОЙ-ПРОЕКТ" та TOB СК БУЖОК (код ЄДРПОУ 03785869) укладено Договір № 03/06-2020/Б/2 на перевезення вантажу (пшениця та ріпак озимі) найменування, маса (вага), його вартість та інші умови перевезення (забезпечення паливно - мастильними матеріалами, тощо) за цим Договором узгоджуються сторонами у Додатках, які є його невід`ємною частиною (п.1.2. Договору). Розрахунок провізної плати (ціни (вартості) перевезення) здійснюється на підставі даних, які містяться в дорожніх листах та доданих до них товарно - транспортних накладних, та підписаних обома сторонами актах приймання - передачі наданих послуг (виконаних робіт). Оплата проводиться протягом 15 банківських днів з моменту оформлення актів приймання - передачі наданих послуг (виконаних робіт), рахунків, реєстрів та ТТН (п.п.4.6., 4.7. Договору).

Послуги з перевезення зернових за Договором № 03/06-2020/Б/2 на перевезення вантажу були надані позивачем у період з 22.07.2020р. по 31.07.2020р. із залученням орендованої техніки та третіх осіб, що підтверджуються відповідними копіями договорів оренди транспортних засобів з екіпажем (водієм) № 2606/2 від 26.06.2020р., №2606/5 від 26.06.2020р., № 2606/9 від 26.06.2020.„ № 2606/11 від 26.06.2020р., № 2606/4 від 26.06.2020р., № 2606/12 від 26.06.2020р., № 2606/3 від 26.06.2020р., № 2606/10 від 26.06.2020р., актів приймання - передачі до договорів оренди, актів здачі-приймання робіт (надання послуг) та платіжних доручень щодо сплати за оренду.

На підтвердження надання послуг перевезення вантажу за Договором № 03/06-2020/Б/2 від 03.06.2020р. позивачем були виписані товарно - транспортні накладні, на підставі яких був сформований реєстр ТТН, сторонами підписаний акт надання послуг № 1 від 31.07.2020р. на суму 389 834,71 грн. та виписана податкова накладна № 1 від 31.07.2020р., яка 14.08.2020р. була направлена для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Щодо податкової накладної №2 від 31.07.2020 року, судом встановлено наступне.

24.05.2020р. між ПП "АГРОСТРОЙ-ПРОЕКТ" та ТОВ ЄВРАЗІЯ СЕРВІС (код ЄДРПОУ 42097714) укладено Договір № 03/06-2020/Є/3 на перевезення вантажу (пшениця та ріпак озимі) найменування, маса (вага), його вартість та інші умови перевезення (забезпечення паливно - мастильними матеріалами, тощо) за цим Договором узгоджуються сторонами у Додатках, які є його невід`ємною частиною (п.1.2. Договору). Розрахунок провізної плати (ціни (вартості) перевезення) здійснюється на підставі даних, які містяться в дорожніх листах та доданих до них товарно - транспортних накладних, та підписаних обома сторонами актах приймання - передачі наданих послуг (виконаних робіт). Оплата проводиться протягом 15 банківських днів з моменту оформлення актів приймання - передачі наданих послуг (виконаних робіт), рахунків, реєстрів та ТТН (п.п.4.6., 4.7. Договору).

Послуги з перевезення зернових за Договором № 03/06-2020/Є/3 на перевезення вантажу були надані позивачем у період з 23.07.2020р. по 26.07.2020р. із залученням орендованої техніки та третіх осіб, що підтверджуються відповідними копіями договорів оренди транспортних засобів з екіпажем (водієм) № 2606/1 від 26.06.2020р., 2606/8 від 26.06.2020р., 2606/13 від 26.06.2020р., 2606/7 від 26.06.2020р., актів приймання - передачі до договорів оренди, актів здачі-приймання робіт (надання послуг) та платіжних доручень щодо сплати за оренду.

На підтвердження надання послуг перевезення вантажу за Договором № 03/06-2020/Є/3 від 24.05.2020р. позивачем були виписані товарно - транспортні накладні, на підставі яких був сформований реєстр ТТН, сторонами підписаний Акт надання послуг № 2 від 31.07.2020р. на суму 115 905,59 грн. та виписана податкова накладна № 2 від 31.07.2020р., яка 13.08.2020р. була направлена для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Щодо податкової накладної №3 від 31.07.2020 року, судом встановлено наступне.

03.06.2020р. між ПП "АГРОСТРОЙ-ПРОЕКТ" та СТОВ ДОВІРА (код ЄДРПОУ 03785958) укладено Договір № 03/06-2020/Д/21 на перевезення вантажу (пшениця та ріпак озимі) найменування, маса (вага), його вартість та інші умови перевезення (забезпечення паливно - мастильними матеріалами, тощо) за цим Договором узгоджуються сторонами у Додатках, які є його невід`ємною частиною (п.1.2. Договору). Розрахунок провізної плати (ціни (вартості) перевезення) здійснюється на підставі даних, які містяться в дорожніх листах та доданих до них товарно - транспортних накладних, та підписаних обома сторонами актах приймання - передачі наданих послуг (виконаних робіт). Оплата проводиться протягом 15 банківських днів з моменту оформлення актів приймання - передачі наданих послуг (виконаних робіт), рахунків, реєстрів та ТТН (п.п.4.6.. 4.7. Договору).

Послуги з перевезення зернових за Договором № 03/06-2020/Д/21 на перевезення вантажу були надані позивачем у період з 24.07.2020р. по 31.07.2020р. із залученням орендованої техніки та третіх осіб, що підтверджується відповідними копіями договорів оренди транспортних засобів з екіпажем (водієм) № 2606/17 від 26.06.2020р., 2606/1 від 26.06.2020р., 2606/5 від 26.06.2020р., 2606/4 від 26.06.2020р., 2606/14 від 26.06.2020р., 2606/15 від 26.06.2020р., 2606/8 від 26.06.2020р., 2606/12 від 26.06.2020р., 2606/13 від 26.06.2020р., 2606/7 від 26.06.2020р., актів приймання - передачі до договорів оренди, актів здачі-приймання робіт (надання послуг) та платіжних доручень щодо сплати за оренду.

На підтвердження надання послуг перевезення вантажу за Договором № 03/06-2020/Д/21 від 03.06.2020р. позивачем були виписані товарно - транспортні накладні, на підставі яких був сформований реєстр ТТН та сторонами підписаний акт надання послуг № 3 від 31.07.2020р. на суму 205 130,67 грн. та виписана податкова накладна № 3 від 31.07.2020р., яка 14.08.2020р. була направлена для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному аналізі в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, суд виходить з таких мотивів та норм права.

Відповідно до п. 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 року № 341) (далі - Порядок № 1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі також - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з п. 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Пунктом 13 Порядку № 1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Відповідно до приписів п. 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі також - Порядок № 1165 та Порядок розгляду скарги, відповідно).

Згідно з п. 10 та п. 11 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).

Зі змісту Квитанції вбачається, що контролюючим органом сформовано висновок про виявлені помилки: коди УКТЗЕД товару/послуг 49.41 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Положеннями п. 5 Порядку № 1165 визначено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку № 1165).

Згідно п. 1 додатку 3 Порядку № 1165 «Критерії ризиковості здійснення операцій» відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Суд зазначає, що належної мотивації підстав та причин віднесення поданих позивачем: податкову накладну №1 від 31.07.2020 року на суму 389 834,71 грн., у тому числі ПДВ 64 972,45 грн.; податкову накладну №2 від 31.07.2020 року на суму 115 905,59 грн., у тому числі ПДВ 19 317,60 грн.; податкову накладну №3 від 31.07.2020 року на суму 206 130,67 грн., у тому числі ПДВ 34 355,11 грн. до категорії ризиковості здійснення операцій відповідачами ані у спірному рішенні, ані в ході розгляду справи не данано.

Також, наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі також - Порядок № 520).

Пунктами 2-7 Порядку № 520 передбачено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» , «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Згідно пунктів 9-11 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Разом з тим, у пункті 6 Порядку № 1165 вказано, що інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Отже, з урахуванням положень наведених норм, комісією регіонального рівня приймається рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за результатами розгляду інформації та копій документів платника податку.

Тобто, контролюючий орган має запропонувати платнику податків надати документи та пояснення на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітлити платнику податків у своїх поясненнях.

В ході розгляду справи судом встановлено, що відповідачами не були конкретизовані питання для висвітлення їх у поясненнях з боку позивача.

Також аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що рішення комісії контролюючого органу повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

В Квитанції відсутній конкретний перелік копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН, що призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, а не будь-яких на власний розсуд.

Суд також вважає за необхідне зазначити, що факт зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування у ЄРПН не спростовує ані факту здійснення платником податків господарських операцій, ані факту наявності дати виникнення саме першої події (придбання товарів/послуг або отримання коштів), що підтверджується тільки первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.

З матеріалів справи встановлено, що позивачем подавались до контролюючого органу пояснення з відповідними первинним документами щодо наявності підстав реєстрації податкової накладної, що підтверджено повідомленням щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрації якої зупинена, та письмовими поясненнями.

При цьому, підставою для зупинення реєстрації податкової накладної слугувало саме те, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуг та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Проте, на час винесення рішень про відмову у реєстрації податкової накладної зазначено іншу підставу, у зв`язку з ненаданням первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки накладних.

Крім того суд зауважує, що оскаржуване рішення містить лише загальне твердження: «ненаданням первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки накладних» , проте не вказано, які саме документи складені з порушенням законодавства, які вимоги законодавства порушено при складанні документів та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Отже, позиція відповідача щодо ненадання платником податку копій документів, згідно з п.201.16 статті 201 ПК України, Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165, Порядком прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520, є необґрунтованою, а в оскаржуваних рішеннях не наведено обґрунтувань причин відмови в реєстрації податкових накладних, складених позивачем.

При цьому, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічний правовий висновок викладено Верховним Судом у постановах від 04 грудня 2018 року у справі № 821/1173/17, від 02.07.2019 у справі №140/2160/18.

Відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Суд зазначає, що рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

Відтак, суд дійшов висновку, що рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, №1912931/38158504 від 09.09.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 31.07.2020 року; №1912930/38158504 від 09.09.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 31.07.2020 року; №1912929/38158504 від 09.09.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 31.07.2020 року є необґрунтованим та протиправним, оскільки платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковими накладними: податкову накладну №1 від 31.07.2020 року на суму 389 834,71 грн., у тому числі ПДВ 64 972,45 грн.; податкову накладну №2 від 31.07.2020 року на суму 115 905,59 грн., у тому числі ПДВ 19 317,60 грн.; податкову накладну №3 від 31.07.2020 року на суму 206 130,67 грн., у тому числі ПДВ 34 355,11 грн., у реєстрації яких відмовлено, а тому є таким, що підлягає скасуванню.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

За приписами ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Розглянувши подані учасниками справи документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про обґрунтованість заявлених позовних вимог.

Судові витрати підлягають розподілу відповідно до приписів ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись ст. ст. 13, 14, 139, 241, 243, 246, 250, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Приватного підприємства "Агрострой-Проект" (код ЄДРПОУ 38158504, вул. 23 Серпня, буд. 34, м. Харків, 61072) до Головного управління ДПС у Харківській області (код ЄДРПОУ 43143704, вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057), Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, Львівська пл., 8, м. Київ, 04053) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Харківській області: 1) №1912931/38158504 від 09.09.2020р. про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 31.07.2020р.; 2) №1912930/38158504 від 09.09.2020р. про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 31.07.2020р.; 3) №1912929/38158504 від 09.09.2020р. про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 31.07.2020р..

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №1 від 31.07.2020р., №2 від 31.07.2020р., №3 від 31.07.2020р. датою їх фактичного подання на реєстрацію.

Стягнути на користь Приватного підприємства "Агрострой-Проект" (код ЄДРПОУ 38158504, вул. 23 Серпня, буд. 34, м. Харків, 61072) сплачену суму судового збору в розмірі 3152 (три тисячі сто п`ятдесят дві) гривні 00 копійок, за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області (код ЄДРПОУ 43143704, адреса: вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057).

Стягнути на користь Приватного підприємства "Агрострой-Проект" (код ЄДРПОУ 38158504, вул. 23 Серпня, буд. 34, м. Харків, 61072) сплачену суму судового збору в розмірі 3152 (три тисячі сто п`ятдесят дві) гривні 00 копійок, за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ,04053, код ЄДРПОУ 43005393).

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно - телекомунікаційної системи шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Текст рішення складено та підписано 02.02.2021.

Суддя Ю. О. Супрун

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.02.2021
Оприлюднено04.02.2021
Номер документу94558311
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/15359/2020

Ухвала від 05.10.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 19.08.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 26.07.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 13.05.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мінаєва О.М.

Ухвала від 09.04.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мінаєва О.М.

Ухвала від 23.03.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мінаєва О.М.

Рішення від 02.02.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Супрун Ю.О.

Ухвала від 30.11.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Супрун Ю.О.

Ухвала від 06.11.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Супрун Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні