Справа № 404/3705/20
Номер провадження 1-кс/404/44/21
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 січня 2021 року м. Кропивницький
Слідчий суддя Кіровського районного суду м. Кіровограда ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання слідчого СВ Кропивницького ВП ГУНП в Кіровоградській області лейтенанта поліції ОСОБА_3 погоджене прокурором Кіровоградської місцевої прокуратури ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до речей та документів, внесене у кримінальному провадженні №42020121010000030 від 15.05.2020 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
Слідчий СВ Кропивницького ВП ГУНП в Кіровоградській області лейтенант поліції ОСОБА_5 звернувся до слідчого судді із клопотанням про тимчасовий доступ до належним чином завірених копій документів з можливістю їх вилучення, по рахунку що відкритий Колективним підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ЄДРПОУ: НОМЕР_1 , IBAN/Рах.№ НОМЕР_2 , який знаходяться у володінні АТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код ЄДРПОУ НОМЕР_3 , юридична адреса: АДРЕСА_1 , а саме до оригіналів наступних документів:
- копії платіжних доручень та меморіальних ордерів, які свідчать про надходження та використання коштів по рахункам Колективного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ЄДРПОУ: НОМЕР_1 , IBAN/Рах.№ НОМЕР_2 , з дня відкриття рахунків та по дату постановлення ухвали слідчим суддею;
- копії документів, на підставі яких були відкриті рахунки Колективного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ЄДРПОУ: НОМЕР_1 , IBAN/Рах.№ НОМЕР_2 ;
- відомості про провайдерів які надавали телекомунікаційні послуги по забезпеченню доступу до мережі Інтернет, ІР-адреси та номери телефонів, з яких надходили електронні повідомлення та здійснювалось віддалене керування рахунками та забезпечувалась робота системи віддаленого доступу типу «клієнт банк» з дня відкриття рахунку та по дату постановлення ухвали слідчим суддею, в паперовому та електронному вигляді;
- копії договорів щодо надання послуг «клієнт банк», заявки на надання зазначеної послуги та документи щодо встановлення (перевірки) зазначеної послуги працівниками АТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код ЄДРПОУ НОМЕР_3 , IBAN/Рах.№ НОМЕР_2 ;
- відомостей про рух грошових коштів з по-секундною реєстрацією із зазначенням часу (дат, годин, хвилин, секунд, фото) по рахункам Колективного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ЄДРПОУ: НОМЕР_1 , IBAN/Рах.№ НОМЕР_2 , а також відомостей щодо користування терміналами самообслуговування де здійснювалось поповнення готівкових коштів з дня відкриття рахунків та по дату постановлення ухвали слідчим суддею;
- роздруківки руху коштів банківських по рахункам Колективного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ЄДРПОУ: НОМЕР_1 , IBAN/Рах.№ НОМЕР_2 , з магнітного носія інформації серверу банку, із зазначенням дати та часу проведення платежів, на паперовому носії інформації завірені підписом керівника, головного бухгалтера та відбитком печатки банку, з дня відкриття рахунків та по дату постановлення ухвали слідчим суддею, з розшифровкою кореспондентів та призначення платежу, контрагентів, а також відомостей про надходження та залишок коштів за кожен операційний день;
- копії документів, які містять інформацію про проведення фінансового моніторингу по операціях зазначеного клієнта Колективного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ЄДРПОУ: НОМЕР_1 , IBAN/Рах.№ НОМЕР_2 , з наданням підтверджуючих документів, які були одержані від клієнта в ході його проведення;
- копії заяв на зняття грошових коштів (переведення на корпоративний рахунок), видаткових касових ордерів на отримання готівки, грошових з контрольною маркою чеків на отримання готівки, доручень на отримання готівкових коштів, інших документів, по рахункам Колективного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ЄДРПОУ: НОМЕР_1 , IBAN/Рах.№ НОМЕР_2 , з дня відкриття рахунків та по дату постановлення ухвали слідчим суддею;
- копії договорів про відкриття зазначеними клієнтами Колективного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ЄДРПОУ: НОМЕР_1 , IBAN/Рах.№ НОМЕР_2 , рахунків цінних паперів з усіма додатками і додатковими угодами до них, а також заяв на відкриття рахунку в цінних паперах, анкет розпорядницьких рахунків, анкет керуючих рахунками депонента в цінних паперах, карток зі зразками підписів розпорядників рахунків і відбитками печатки, довідок банківської установи про відкриття рахунків, копій паспортів і документів про надання органами державної податкової служби номерів платників податків, розпорядників рахунків цінних паперів;
- копії документів, оформлених для виконання умов договору про відкриття рахунку цінних паперів: про зарахування, списання, переклад цінних паперів, актів-рахунків прийому-передачі депозитарних послуг, письмових розпоряджень депонента про перерахування на його поточний рахунок грошових коштів, одержаних у вигляді доходу по цінних паперах, письмових запитів депонента на отримання виписок про стан рахунків цінних паперів по кожній даті за конкретний період, а також інших виписок і (або) інформаційних довідок, звітів, які відносяться до договірних відносин з надання послуг хранителя цінних паперів, письмових розпоряджень депонента про проведення операцій по рахунку цінних паперів і документів, які є підставою для здійснення депозитарних операцій;
- копії документів Колективного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ЄДРПОУ: НОМЕР_1 , IBAN/Рах.№ НОМЕР_2 , з даними про осіб, які одержували виписки, інформаційні довідки і (або) звіти по рахунку в цінних паперах підприємства, з вказівкою дати їх отримання;
- витяги з внутрішніх нормативно-правових документів хранителя, які регламентують відносини депонента і хранителя, в частині виконання умов договорів по цінних паперах, а також копій витягів зі змінами до внутрішніх нормативно-правових документів хранителя, які спрямовуються хранителю після їх закінчення;
- копії документів в електронному вигляді, які відображають рух цінних паперів по всіх наявних рахунках цінних паперів, що належать зазначеному клієнту, з вказівкою дати і часу проведення операцій, повних реквізитів підприємств, які продавали і придбавали цінні папери, їх коди ЄДРПОУ, МФО банківських установ, номери рахунків, назви і види цінних паперів, їх емітенти, номінальну вартість, вартість даних цінних паперів по операціях їх купівлі-продажу і всієї наявної інформації по операціях з цінними паперами на магнітному (електронних) носіях інформації, з дня відкриття рахунків та по дату постановлення ухвали слідчим суддею;
- копії банківських виписок (роздруківку руху коштів) по рахункам Колективного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ЄДРПОУ: НОМЕР_1 , IBAN/Рах.№ НОМЕР_2 , а (в друкованому та електронному вигляді із зазначенням призначення платежу, повних даних платника та отримувача із зазначенням коду ЄДРПОУ, номеру рахунку та МФО банківської установи, конкретного часу та дати платежу, номеру платіжного документу, а також з зазначенням вхідного і вихідного залишків коштів на рахунку на початок і кінець кожного дня по рахунку), з дня відкриття рахунків та по дату постановлення ухвали слідчим суддею;
- зведену інформацію (із зазначенням повних даних клієнта, назви та коду ЄДРПОУ, номеру рахунку, конкретного часу та дати платежу, номеру платіжного документу, суми операції) про зняття грошових коштів у банкоматах/відділеннях з інших рахунків тими ж особами, що і з рахунками Колективним підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ЄДРПОУ: НОМЕР_1 , IBAN/Рах.№ НОМЕР_2 .
На обґрунтування клопотання слідчий зазначив, що досудовим розслідуванням встановлено, що службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , а також Колективним підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ЄДРПОУ: НОМЕР_1 можливо вчинено розтрату та привласнення коштів місцевого бюджету, що виділені на озеленення території міста.
ІНФОРМАЦІЯ_4 ЄДРПОУ НОМЕР_4 , що за адресою: АДРЕСА_2 - 05.02.2020 оголошено про проведення закупівлі (UA-2020-02-05-000169-с)за предметом:ДК 021:2015:77310000-6 - Послуги з озеленення територій та утримання зелених насаджень.
За результатами проведеної закупівлі між ІНФОРМАЦІЯ_4 в особі начальника ОСОБА_6 та переможцем - Колективним підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ЄДРПОУ: НОМЕР_1 в особі директора ОСОБА_7 укладено договір про закупівлю послуг № 16 від 13.03.2020 року.
Розділом другим вказаного договору визначено, що виконавець зобов`язується протягом 2020 року надати замовнику послуги, а саме Послуги з озеленення території та утримання зелених насаджень, а замовник прийняти та оплатити такі послуги. Ціна договору визначена в сумі 386 743,80 грн. Місцем виконання робіт передбачено м. Кропивницький.
Однак, ні тендерною документацією, ні умовами договору не визначено конкретне місце виконання вказаних робіт.
Водночас, 21.02.2020 року ІНФОРМАЦІЯ_5 ЄДРПОУ НОМЕР_5 , що за адресою: АДРЕСА_3 оголошено про проведення закупівлі (UA-2020-02-21-001340-а) за предметом:
ДК 021:2015:77310000-6 Послуги з озеленення територій та утримання зелених насаджень.
За результатами проведеної закупівлі 23.03.2020 року між ІНФОРМАЦІЯ_6 ЄДРПОУ: НОМЕР_5 в особі т.в.о. начальника ОСОБА_8 та переможцем торгів Колективним підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ЄДРПОУ: НОМЕР_1 в особі директора ОСОБА_7 укладено договір про закупівлю послуг №53 від 23.03.2020 року.
Відповідно до предмету вказаного договору виконавець зобов`язується протягом 2020 року надати замовнику послуги, а саме Поточний ремонт зелених насаджень, а замовник прийняти і оплатити такі послуги. Місцем надання послуг, відповідно до умов договору, визначено м. Кропивницький. Загальна ціна договору визначена в сумі 3 348 090,32 грн.
Однак, ні тендерною документацією, ні умовами договору не визначено конкретне місце виконання вказаних робіт.
Опрацюванням тендерної документації вищевказаних закупівель встановлено, що до останніх долучено дефектний акт та технічне завдання. Порівнянням робіт які підлягають виконанню за вказаними договорами встановлено, що деякі з них є ідентичними.
Для прикладу Дефектним актом, що долучений до тендерної документації ІНФОРМАЦІЯ_5 ЄДРПОУ НОМЕР_5 визначено виконання таких робіт як: видалення сухостійних, аварійних та фаутних дерев м`яких листяних порід частинами із застосуванням автовишки, діаметром стовбура до 20 см. у кількості 37 м3, діаметром понад 20 см до 30 см у кількості 43 м3, садіння кущів саджанців у групи в ями розміром 0,5x0,5 м, поливання зелених насаджень зі шлангу поливально-мийної машини у кількості 58,2 м3, тощо.
Водночас, вивченням технічного завдання на закупівлю проведену Управлінням земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища передбачено виконання аналогічних робіт.
Враховуючи той факт, що роботи виконуються одним і тим же виконавцем за обома договорами та те, що ні тендерною документацією ні умовами договору не визначено конкретного місця виконання таких робіт вказане свідчить про можливе зловживання з боку Колективного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ЄДРПОУ: НОМЕР_1 . Так, виконавши один вид робіт зазначити його і у акті виконаних робіт за договором укладеним з ІНФОРМАЦІЯ_6 і в акті за договором укладеним з ІНФОРМАЦІЯ_7 , що в свою чергу призводить до подвійної оплати таких робіт та безпідставного витрачання бюджетних коштів.
Аналогічну ситуацію встановлено при вивченні закупівель проведених ІНФОРМАЦІЯ_4 ЄДРПОУ НОМЕР_4 , що за адресою: АДРЕСА_2 у 2019 році (UA-2019-04-03-002096-а)за предметом:ДК 021:2015:77310000-6 Послугиз озелененнятериторій таутримання зеленихнасаджень та ІНФОРМАЦІЯ_5 ЄДРПОУ НОМЕР_5 , що за адресою: АДРЕСА_3 (UA-2019-08-19-000607-b) за предметом: ДК 021:2015: 77310000-6 Послуги з озеленення територій та утримання зелених насаджень, (UA- 2018-12-17-002616-c) за предметом: ДК 021:2015: 77310000-6 Послуги з озеленення територій та утримання зелених насаджень
За наслідками проведення яких також укладено договори на надання послуг Колективним підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ЄДРПОУ: НОМЕР_1 , а саме договори: № 744 від 26.09.2019 загальна вартість послуг відповідно до якого становить 595127,80 грн., № 1 від 23.01.2019 загальна вартість послуг відповідно до якого становить 2 970709,68 грн., №18 від 06.05.2019 загальна вартість послуг відповідно до якого становить 463250,40 грн.
Враховуючи вищевказане вбачається, що службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_5 ЄДРПОУ НОМЕР_5 , що за адресою: АДРЕСА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 ЄДРПОУ НОМЕР_4 , що за адресою: АДРЕСА_2 , а також Колективним підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ЄДРПОУ: НОМЕР_1 , що за адресою: АДРЕСА_4 можливо вчинено розтрату та привласнення коштів місцевого бюджету м. Кропивницький, що виділені на озеленення території міста.
Відповідно до положення «Про ІНФОРМАЦІЯ_4 » № 1398 від 21.12.2017 - упрaвлiння земельних відносин та ІНФОРМАЦІЯ_8 (далі - управління) є виконавчим органом Міської ради міста Кропивницького. Управління підзвітне та ІНФОРМАЦІЯ_9 , підпорядковане ІНФОРМАЦІЯ_10 , міському голові міста Кропивницького та заступнику міського голови.
Управління є відповідальним за виконання частини повноважень виконавчих органів міської ради, покладених на нього у встановленому порядку.
Крім того, даним положенням визначено основні завдання управління, а саме: забезпечення реалізації повноважень ІНФОРМАЦІЯ_8 відповідно до чинного законодавства, забезпечення реалізації повноважень ІНФОРМАЦІЯ_11 відповідно до чинного законодавства, участь у розробленні та виконанні міських програм з використання і охорони земель міста, здійснення контролю за додержанням земельного та природоохоронного законодавства. вирішення інших питань у сфері землеустрою відповідно до чинного законодавства.
В зв`язку з чим виникла необхідність у отриманні тимчасового доступу до документів, що зазначені в прохальній частині клопотання.
До початку судового розгляду слідчий подав письмову заяву, відповідно до якої вказав, що підтримує клопотання в повному обсягу, просить його задовольнити, а також провести судовий розгляд без його участі.
Представник особи у володінні якої знаходяться речі і документи, тимчасовий доступ до яких просить слідчий, в судове засідання не з`явився, про час і місце розгляду клопотання повідомлений належним чином, однак його неявка відповідно до вимог ч. 4 ст. 163 КПК України не є перешкодою для розгляду клопотання.
Враховуючи такі обставини, відповідно до ч.4 ст.107 КПК України розгляд клопотання проведено за відсутності учасників процесу та без фіксації судового процесу технічними засобами.
Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя вважає, що в його задоволенні необхідно відмовити, з наступних підстав.
У провадженні СВ Кропивницького ВП ГУНП в області перебувають матеріали досудового розслідування, внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42020121010000030 від 15.05.2020 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України за фактом можливого вчинення розтрати та привласнення коштів місцевого бюджету, що виділені на озеленення території міста службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , а також Колективним підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ЄДРПОУ: НОМЕР_1 .
Так, всупереч вимог ч. 3ст. 132 КПК України, слідчим у клопотанні не доведено, що існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження. Оскільки жодного доказу, жодного процесуального документа, належних засобів доказування, а саме: протоколи допитів, протоколи слідчих дій, висновки експертиз тощо, до матеріалів клопотання не додано.
Також слідчим не доведено в клопотанні, що потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого.
Так, ч. 1 ст. 160 КПК України передбачає, що слідчий, як сторона кримінального провадження може звернутись до слідчого судді підчас досудового розслідування чи до суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, далі ч.2 означеної статті передбачає певні, при чому обов`язкові вимоги до клопотання, з яким звертається слідчий,а саме: 1) короткий виклад обставин кримінального правопорушення,у зв`язку з яким подається клопотання; 2) правова кваліфікація кримінального правопорушення із зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність; 3) речі і документи,тимчасовий доступ до яких планується отримати; 4) підстави вважати,що речі і документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 5) значення речей і документів для встановлення обставин у кримінальному провадженні; 6) можливість використання як доказів відомостей,що містяться в речах і документах,та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, у випадку подання клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю; 7) обґрунтування необхідності вилучення речей і документів, якщо відповідне питання порушується стороною кримінального провадження.
Однак, слідчий ініціюючи тимчасовий доступ до речей та документів, які перебувають у володінні АТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » не вказав на те, яке саме доказове значення для досудового розслідування та встановлення істини в даному кримінальному провадженні має вказана у прохальній частині клопотання інформація та мету витребування таких документів.
Враховуючи вищевказане у задоволенні клопотання слідчого слід відмовити.
На підстав викладеного, керуючись ст.ст. 3, 159, 160, 163, 164, 165, 166, 309, 372 КПК України, слідчий суддя, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні клопотання слідчого СВ Кропивницького ВП ГУНП в Кіровоградській області лейтенанта поліції ОСОБА_3 погоджене прокурором Кіровоградської місцевої прокуратури ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до речей та документів, внесене у кримінальному провадженні №42020121010000030 від 15.05.2020 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України - відмовити.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя Кіровського
районного суду
м.Кіровограда ОСОБА_1
Суд | Кіровський районний суд м.Кіровограда |
Дата ухвалення рішення | 19.01.2021 |
Оприлюднено | 30.05.2024 |
Номер документу | 94568243 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Кіровський районний суд м.Кіровограда
Галаган О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні