Рішення
від 04.11.2020 по справі 160/4399/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 листопада 2020 року Справа № 160/4399/20

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Турової О.М.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи в порядку письмового провадження у м. Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Опорного Комунального навчального закладу Лозуватська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Т.Г. Шевченка Криворізької районної ради Дніпропетровської області про застосування заходів реагування, -

ВСТАНОВИВ:

21.04.2020 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Опорного Комунального навчального закладу Лозуватська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Т.Г. Шевченка Криворізької районної ради Дніпропетровської області, в якій позивач просить:

- застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єктів, а саме: будівлі за адресою: Дніпропетровська область, Криворізький район, с. Лозуватка, вул. Чкалова, 44, будівлі за адресою: Дніпропетровська область, Криворізький район, с. Лозуватка, вул. Чкалова, 44а Опорного Комунального навчального закладу Лозуватська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Т.Г. Шевченка Криворізької районної ради Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 19150618) до повного усунення порушень.

Крім того, у вказаній позовній заяві позивач висловив клопотання, яким просив суд встановити у судовому рішенні спосіб і порядок його виконання шляхом зобов`язання зупинити експлуатацію об`єктів, а саме: будівлі за адресою: Дніпропетровська область, Криворізький район, с. Лозуватка, вул. Чкалова, 44, будівлі за адресою: Дніпропетровська область, Криворізький район, с. Лозуватка, вул. Чкалова, 44а Опорного Комунального навчального закладу Лозуватська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Т.Г. Шевченка Криворізької районної ради Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 19150618) до повного усунення порушень.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у період з 14.01.2020р. по 23.01.2020р. проведено позапланову перевірку Опорного Комунального навчального закладу Лозуватська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Т.Г. Шевченка Криворізької районної ради Дніпропетровської області за адресами: Дніпропетровська область, Криворізький район, с. Лозуватка, вул. Чкалова, 44 та 44а. Актом перевірки об`єктів Комунального закладу щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту від 23.01.2020р. №7 встановлені порушення відповідачем Кодексу цивільного захисту України №5403-VI (далі - КЦЗУ), Закону України Про об`єкти підвищеної небезпеки від 18.01.2001 №2245 - III (далі - ЗУ №2245), Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697 (далі - ППБУ), Державних будівельних норм України Системи протипожежного захисту , затверджених наказом Мінрегіону України від 13.11.2014 №312 (далі - ДБН В.2.5-56:2014), постанови Кабінету Міністрів України від 19.08.2002 №1200 Про затвердження Порядку забезпечення населення і працівників формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту засобами індивідуального захисту, приладами радіаційної та хімічної розвідки, дозиметричного і хімічного контролю (далі - Порядок забезпечення). Подальша експлуатація об`єктів Опорного Комунального навчального закладу Лозуватська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Т.Г. Шевченка Криворізької районної ради Дніпропетровської області із вищезазначеними порушеннями пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, в зв`язку із чим позивач звертається до суду із даним позовом.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27 квітня 2020 року вказана позовна заява залишена без руху та позивачу надано строк - десять днів з дня отримання копії цієї ухвали, для усунення недоліків позовної заяви, шляхом подання до суду: оригіналу документа про сплату судового збору за подання до суду адміністративного позову у розмірі 2102,00 грн.

На виконання вимог ухвали суду від 27.04.2020р. представником позивача до канцелярії суду 18.05.2020р. надано заяву про усунення недоліків позовної заяви, яким означені недоліки позовної заяви були усунуті.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 01 червня 2020 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі №160/4399/20 за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Опорного Комунального навчального закладу Лозуватська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Т.Г. Шевченка Криворізької районної ради Дніпропетровської області про застосування заходів реагування, призначено цю справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) з 02.07.2020 року, а також встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання ухвали.

Крім того, даною ухвалою витребувано у Опорного Комунального навчального закладу Лозуватська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Т.Г. Шевченка Криворізької районної ради Дніпропетровської області докази усунення порушень, вказаних а Акті перевірки Опорного Комунального навчального закладу Лозуватська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Т.Г. Шевченка Криворізької районної ради Дніпропетровської області щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту від 23.01.2020 року №7.

15.07.2020 року від позивача на електронну адресу суду надійшли пояснення про стан усунення порушень, в якому зазначено про часткове усунення виявлених перевіркою порушень.

28.07.2020р. на електронну адресу суду від позивача надійшло клопотання, в якому останній просив зупинити провадження у справі до 28.08.2020 року та надати час для примирення сторін для проведення позапланової перевірки на підставі частини 1 статті 236 КАС України.

Крім того, 28.07.2020 року на електронну адресу суду від відповідача надійшло клопотання про зупинення провадження у справі №160/4399/20 та надання часу для примирення сторін до 07.09.2020р.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 28 липня 2020 року клопотання представників позивача та відповідача про зупинення провадження у справі було задоволено та зупинено провадження в адміністративній справі №160/4399/20 за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Опорного Комунального навчального закладу Лозуватська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Т.Г. Шевченка Криворізької районної ради Дніпропетровської області про застосування заходів реагування у зв`язку із наданням їм часу для примирення до 07.09.2020р.

02.09.2020 року на електронну адресу суду від представника позивача надійшли пояснення про стан усунення порушень, в яких Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області зауважує, що з 31.07.2020р. по 05.08.2020р. відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, статті 6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності здійснено позапланову перевірку об`єктів Опорного Комунального навчального закладу Лозуватська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Т.Г. Шевченка Криворізької районної ради Дніпропетровської області за адресами: Дніпропетровська область, Криворізький район, с. Лозуватка, вул. Чкалова, 44 та вул. Чкалова, 44а. Актом перевірки щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту від 05.08.2020 р. №47 встановлено, що порушення пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту що створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей не виконані, тобто обставини, які стали підставою для звернення позивача до суду з цим позовом не перестали існувати та не усунуті

04.09.2020 року на електронну адресу суду надійшло клопотання представника відповідача, в якому останній просив зупинити провадження у справі №160/4399/20 до 07.09.2020 року та надати час для примирення та проведення позапланової перевірки. Крім того також ним було надано інформацію Лозуватської філії ОКНЗ Лозуватська ЗОШ І-ІІІ ст. імені Т.Г. Шевченко про виконання акту перевірки від 23.01.2020 року.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07 вересня 2020 року провадження у справі за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Опорного Комунального навчального закладу Лозуватська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Т.Г. Шевченка Криворізької районної ради Дніпропетровської області про застосування заходів реагування було поновлено та продовжено розгляд справи №160/4399/20 за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи у письмовому провадженні за наявними у справі матеріалами у приміщенні Дніпропетровського окружного адміністративного суду.

При цьому, 04.09.2020 року на електронну адресу суду надійшло клопотання представника відповідача, в якому останній просив зупинити провадження у справі №160/4399/20 до 30.10.2020 року та надати час сторонам для примирення та проведення позапланової перевірки.

04.09.2020 року на електронну адресу суду надійшло клопотання представника позивача, в якому останній просив зупинити провадження у справі №160/4399/20 та надати час для примирення сторін для проведення позапланової перевірки до 30.10.2020 року на підставі ч. 1 ст. 236 КАС України.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08 вересня 2020 року клопотання представників позивача та відповідача про зупинення провадження у справі №160/4399/20 було задоволено та зупинено провадження в адміністративній справі №160/4399/20 за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Опорного Комунального навчального закладу Лозуватська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Т.Г. Шевченка Криворізької районної ради Дніпропетровської області про застосування заходів реагування до 30.10.2020р.

02.11.2020 року на електронну адресу суду від представника позивача надійшли пояснення про стан усунення порушень, в яких останнім було зазначено, що з 31.07.2020 року по 05.08.2020 року відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, статті 6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності здійснено позапланову перевірку об`єктів Опорного Комунального навчального закладу Лозуватська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Т.Г. Шевченка Криворізької районної ради Дніпропетровської області за адресами: Дніпропетровська область, Криворізький район, с. Лозуватка, вул. Чкалова, 44 та вул. Чкалова, 44а. Актом перевірки щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту від 05.08.2020р. №47 встановлено, що порушення пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту що створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей не виконані, тобто обставини, які стали підставою для звернення позивача до суду з цим позовом не перестали існувати та не усунуті.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 02.11.2020 року провадження у справі за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Опорного Комунального навчального закладу Лозуватська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Т.Г. Шевченка Криворізької районної ради Дніпропетровської області про застосування заходів реагування було поновлено та продовжено розгляд справи №160/4399/20 за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи у письмовому провадженні за наявними у справі матеріалами у приміщенні Дніпропетровського окружного адміністративного суду.

При цьому, станом на 04.11.2020р. відповідач своїм правом подати відзив на позов не скористався, а також ним до суду не надано будь-яких заяв, клопотань, повідомлень, в яких би останній виклав своє бажання надати до суду його в більш пізній термін.

Крім того, відповідачем також не надано до суду доказів повного усунення порушень, вказаних в Акті перевірки Опорного Комунального навчального закладу Лозуватська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Т.Г. Шевченка Криворізької районної ради Дніпропетровської області щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту від 23.01.2020 року №7, які були витребувані ухвалою суду від 01 червня 2020 року.

Дослідивши матеріали справи та надані сторонами докази, а також проаналізувавши зміст норм матеріального та процесуального права, що регулюють спірні правовідносини, суд доходить висновку про задоволення позовних вимог у повному обсязі, з огляду на таке.

Судом встановлено, що у період з 14.01.2020р. по 23.01.2020р. відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності проведено позапланову перевірку Опорного Комунального навчального закладу Лозуватська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Т.Г. Шевченка Криворізької районної ради Дніпропетровської області (далі - ОКНЗ Лозуватська ЗОШ І-ІІІ ст. імені Т.Г.Шевченка ) за адресами: Дніпропетровська область, Криворізький район, с. Лозуватка, вул. Чкалова, 44, 44а.

Актом перевірки об`єктів ОКНЗ Лозуватська ЗОШ І-ІІІ ст. імені Т.Г.Шевченка щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту від 23.01.2020р. №7 (далі - Акт) встановлені порушення Кодексу цивільного захисту України №5403-VI (далі - КЦЗУ), Закону України Про об`єкти підвищеної небезпеки від 18.01.2001 №2245 - III (далі - ЗУ №2245), Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697 (далі - ППБУ), Державних будівельних норм України Системи протипожежного захисту , затверджених наказом Мінрегіону України від 13.11.2014 №312 (далі - ДБН В.2.5-56:2014), постанови Кабінету Міністрів України від 19.08.2002 №1200 Про затвердження Порядку забезпечення населення і працівників формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту засобами індивідуального захисту, приладами радіаційної та хімічної розвідки, дозиметричного і хімічного контролю (далі - Порядок забезпечення), а саме:

Щодо будівлі школи Лозуватської філії ОКНЗ Лозуватська ЗОШ І-ІІІ ст. імені Т.Г.Шевченка за адресою: Дніпропетровська область, Криворізький район, с. Лозуватка. вул. Чкалова,44а, виявлені порушення наступних приписів:

- пункту 1.2 розділу V ППБУ - Будівля не обладнана системами протипожежного захисту;

- пункту 1.21 розділу IV ППБУ - Не проведено перевірку захисту будівлі від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів. (Відповідно до вимог ДСТУ ЕИ 62305:2012 Блискавкозахист ;

- пунктів 2.5, 2.6 розділу II ППБУ - Не виконано вогнезахисне обробляння дерев`яних конструкцій будівлі, вище вказані роботи проводяться суб`єктами господарювання, які мають відповідну ліцензію на такий вид робіт;

- пункту 9 розділу II ППБУ - Допускається оздоблення стін на шляхах евакуації матеріалом на який відсутні показники щодо пожежної небезпеки;

- пунктів 2.23, 2.27, 2.37 розділу III ППБУ - Евакуаційний вихід з спортивної зали, зачинений, завішений ковдрою та не експлуатується;

- пункту 2.16 розділу III ППБУ - На вікнах у комп`ютерному класі встановлені глухі ґрати;

- пунктів 5,6 розділу II ППБУ - Не відкориговані плани евакуації;

- пункту 2.2 розділу III ППБУ - Не забезпечено утримання засобів протипожежного захисту у працездатному стані, а саме - відсутні раструби на вогнегасниках;

Щодо будівлі дитячого садочку Лозуватської філії ОКНЗ Лозуватська ЗОШ І-ІІІ ст. імені Т.Г.Шевченка за адресою: Дніпропетровська область. Криворізький район, с. Лозуватка, вул. Чкалова,44, виявлені порушення наступних приписів:

- пункту 1.2 розділу V ППБУ - Будівля не обладнана системами протипожежного захисту;

- пункту 1.21 розділу IV ППБУ - Не обладнано будівлю системою захисту будівлі від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів. (Відповідно до вимог ДСТУ ЕИ 62305:2012 Блискавкозахист ;

- пункту 1.17 розділу IV ППБУ - Вимикачі в групах та коридорах встановлені на горючий матеріал;

- пунктів 5,6 розділу II ППБУ - Не відкориговані плани евакуації;

- пункту 2.2 розділу III ППБУ - Не забезпечено утримання засобів протипожежного захисту у працездатному стані, а саме - відсутні раструби на вогнегасниках;

- пункту 1.18 розділу IV ППБУ - В коморі біля медичного кабінету використовується світильник з лампою розжарювання без захисного суцільного скла (ковпака);

Щодо загальних недоліків по об`єкту виявлені порушення наступних приписів:

- пункту 2.1.1 розділу V ППБУ - Відсутня система зовнішнього протипожежного водопроводу (пожежні гідранти);

- пункту 3.6 розділу V ППБУ - Пожежний щит не укомплектований первинними засобами пожежогасіння: покривалами з негорючого теплоізоляційного матеріалу, пожежними відрами, совковими лопатами;

- статті 9 Закону України №2245-ІІІ - Не проведено ідентифікацію щодо наявності або відсутності джерел небезпеки;

- частини 1, пункту 2 статті 20 КЦЗУ п.5; п.6; п.7; п.8; п.9, Додаток. ПКМУ № 1200 - Не розроблено та не затверджено обсяги (номенклатуру) забезпечення працюючого персоналу закладу засобами радіаційного та хімічного захисту;

- пункту 2 частини першої статті 20 КЦЗУ - Працівники закладу не забезпечені засобами колективного та індивідуального захисту.

Вказаний акт перевірки підписано уповноваженою особою ОКНЗ Лозуватська ЗОШ І-ІІІ ст. імені Т.Г.Шевченка - завгоспом Косяк А.Г. із зазначенням про відсутність пояснень та без зауважень а також 23.01.2020р. ним отримано примірник цього акта, що підтверджується його підписом, зробленим в акті.

За результатами проведеної перевірки ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області звернулось до суду з цією позовною заявою про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді зупинення експлуатації (роботи) об`єктів, будівель та споруд до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Державний нагляд (контроль) з питань цивільного захисту здійснюється за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах техногенної та пожежної безпеки, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру, за діяльністю аварійно-рятувальних служб, а також у сфері промислової безпеки та гірничого нагляду, поводження з радіоактивними відходами відповідно до Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (далі - Закон №877-V), Кодексу цивільного захисту України, інших нормативно-правових актів, стандартів, норм і правил (частина 1 статті 47 Кодексу цивільного захисту України).

Згідно з частинами 1 та 2 статті 64 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

За змістом приписів ст.66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Відповідно до пп. 27, 35 п. 4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області, затвердженого наказом ДСНС України від 04.02.2013 №3 (у редакції наказу ДСНС України від 12.11.2018 №661) Головне управління відповідно до покладених на нього завдань організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та суб`єктами господарювання; складає акти перевірок, видає приписи, постанови, розпорядження про усунення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, а в разі встановлення порушень, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, звертається до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, окремих приміщень, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту.

При цьому, згідно з частиною 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Статтею 70 Кодексу цивільного захисту України визначено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: 1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; 2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; 3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; 4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; 5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; 8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; 9) відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; 10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання; 11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

Частиною 2 статті 70 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Наведена норма кореспондується з приписами ч.5 ст.4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, якою передбачено, що повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

Пунктом 7 статті 7 цього Закону передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб`єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.

З аналізу наведених норм слідує, що адміністративний суд, у разі наявності обґрунтованих підстав вважати, що виявлені органом державного нагляду (контролю) порушення вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей і не були усунуті суб`єктом господарювання, має ухвалити постанову про вжиття відповідних заходів реагування, в тому числі шляхом повного зупинення експлуатації (роботи) об`єкта .

Системний аналіз статей 1, 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, підпункту 12 пункту 1 статті 67, пунктів 1, 2 статті 68, підпунктів 1, 4 пункту 1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України дає підстави для висновку, що встановлення факту порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, та у подальшому може призвести до тяжких наслідків у цій сфері, є достатньою підставою для застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів.

З матеріалів справи слідує, що під час проведення позапланової перевірки ОКНЗ Лозуватська ЗОШ І-ІІІ ст. імені Т.Г.Шевченка виявлено численні порушення правил пожежної і техногенної безпеки, які зазначені в акті перевірки № 7 від 23.01.2020р. та які створюють загрозу для життя та здоров`я людей.

При цьому, відповідно до пункту 3 статті 55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.

Як передбачено підпунктами 1, 3, 4, 5, 12, 13, 19, 21, 22, 23 пункту 1 статті 20 Кодексу цивільного захисту України на суб`єкта господарювання покладається обов`язок: забезпечення виконання заходів у сфері цивільного захисту на об`єктах суб`єкта господарювання; розміщення інформації про заходи безпеки та відповідну поведінку населення у разі виникнення аварії; організація та здійснення під час виникнення надзвичайних ситуацій евакуаційних заходів щодо працівників та майна суб`єкта господарювання; створення об`єктових формувань цивільного захисту відповідно до цього Кодексу та інших законодавчих актів, необхідної для їх функціонування матеріально-технічної бази і забезпечення готовності таких формувань до дій за призначенням; забезпечення аварійно-рятувального обслуговування суб`єктів господарювання відповідно до вимог статті 133 цього Кодексу; здійснення за власні кошти заходів цивільного захисту, що зменшують рівень ризику виникнення надзвичайних ситуацій; розроблення заходів щодо забезпечення пожежної безпеки, впровадження досягнень науки і техніки, позитивного досвіду із зазначеного питання; забезпечення виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а також виконання вимог приписів, постанов та розпоряджень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенно пожежної безпеки; утримання у справному стані засобів цивільного та протипожежного захисту, недопущення їх використання не за призначенням; здійснення заходів щодо впровадження автоматичних засобів виявлення та гасіння пожеж і використання для цієї мети виробничої автоматики.

Водночас, судом встановлено, що в подальшому після проведення позапланової перевірки та складання акта №7 від 23.01.2020р., яким зафіксовано виявлення вищевказаних порушень, за заявою ОКНЗ Лозуватська ЗОШ І-ІІІ ст. імені Т.Г.Шевченка провідним інспектором Криворізького РС Головного управління ДСНС України у Дніпропетровській області П.О.Прогонним 27.05.2020р.та в період з 31.07.2020р. по 05.08.2020р. здійснено дві позапланові перевірки ОКНЗ Лозуватська ЗОШ І-ІІІ ст. імені Т.Г.Шевченка з питань усунення виявлених попередньою перевіркою порушень, за результатами яких складено акт позапланової перевірки від 27.05.2020р. №46 та від 05.08.2020р. №47, відповідно, якими встановлено, що виявлені попередньою перевіркою порушення відповідачем повному обсязі усунуто не було.

Так, згідно з актом позапланової перевірки від 05.08.2020р. №47 станом на 05.08.2020р. неусунутими залишилися наступні порушення:

Щодо будівлі школи Лозуватської філії ОКНЗ Лозуватська ЗОШ І-ІІІ ст. імені Т.Г.Шевченка за адресою: Дніпропетровська область, Криворізький район, с. Лозуватка. вул. Чкалова,44а, виявлені порушення наступних приписів:

- пункту 1.2 розділу V ППБУ - Будівля не обладнана системами протипожежного захисту;

- пункту 1.21 розділу IV ППБУ - Не проведено перевірку захисту будівлі від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів. (Відповідно до вимог ДСТУ ЕИ 62305:2012 Блискавкозахист ;

- пунктів 2.5, 2.6 розділу II ППБУ - Не виконано вогнезахисне обробляння дерев`яних конструкцій будівлі, вище вказані роботи проводяться суб`єктами господарювання, які мають відповідну ліцензію на такий вид робіт;

Щодо будівлі дитячого садочку Лозуватської філії ОКНЗ Лозуватська ЗОШ І-ІІІ ст. імені Т.Г.Шевченка за адресою: Дніпропетровська область. Криворізький район, с. Лозуватка, вул. Чкалова,44, виявлені порушення наступних приписів:

- пункту 1.2 розділу V ППБУ - Будівля не обладнана системами протипожежного захисту;

- пункту 1.21 розділу IV ППБУ - Не обладнано будівлю системою захисту будівлі від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів. (Відповідно до вимог ДСТУ ЕИ 62305:2012 Блискавкозахист ;

Щодо загальних недоліків по об`єкту виявлені порушення наступних приписів:

- статті 9 Закону України №2245-ІІІ - Не проведено ідентифікацію щодо наявності або відсутності джерел небезпеки;

- частини 1, пункту 2 статті 20 КЦЗУ п.5; п.6; п.7; п.8; п.9, Додаток. ПКМУ № 1200 - Не розроблено та не затверджено обсяги (номенклатуру) забезпечення працюючого персоналу закладу засобами радіаційного та хімічного захисту;

- пункту 2 частини першої статті 20 КЦЗУ - Працівники закладу не забезпечені засобами колективного та індивідуального захисту.

Таким чином, станом на час розгляду справи відповідачем фактично усунуто лише частину виявлених перевіркою порушень, при цьому, серед не усунутих порушень залишилися й ті, які створюють загрозу для життя та здоров`я людей, в тому числі дітей.

При цьому, суд погоджується з доводами позивача відносно того, що наявність означених порушень вимог пожежної та техногенної безпеки створює реальну загрозу життю та/або здоров`ю людей, оскільки відсутність автоматичної системи пожежної сигналізації та системи оповіщення призведе до пізнього виявлення пожежі та оповіщення людей, які перебувають у будівлі, в зв`язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, продукти горіння та чадний газ унеможливлять своєчасну та безпечну евакуацію людей з будівлі та призведуть до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння.

Відсутність або не відповідність вогнезахисної обробки конструктивних елементів будівлі або невідповідність стану вогнезахисної обробки, під впливом небезпечних факторів пожежі, призводить до її руйнування, поширення пожежі зі збільшенням продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищених температур та їх розповсюдження до шляхів евакуації, що унеможливить евакуацію людей з будівлі людей, з огляду на наступне.

При відсутності або невідповідність захисту будівлі від прямих ударів блискавки та захисту від вторинних дій блискавки у випадку удару блискавки в будівельні конструкції виникає небезпечне іскріння, полум`я та електричний струм, що виник у результаті виносу високої напруги на струмопровідні частини конструкцій, апаратів, агрегатів, сприяє виникненню пожежі з її небезпечними факторами та розповсюдженням їх до шляхів евакуації та місць перебування людей, та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Відсутність первинних засобів пожежогасіння та не відповідність їхнього технічного стану унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Відсутність засобів індивідуального захисту призведе до ураження органів дихання працюючого персоналу, що може збільшити кількість летальних випадків.

Не проведення ідентифікації об`єкта господарської діяльності для встановлення наявності або відсутності джерел небезпеки, які можуть ініціювати виникнення надзвичайних ситуацій, унеможливлює визначення рівнів можливих надзвичайних ситуацій.

Порушення, зазначенні в акті перевірки відповідача свідчать про те, що відповідачем не було забезпечено безпеку об`єктів, що перевірялися, на належному рівні шляхом забезпечення системами запобігання.

Тобто на об`єктах відповідача можливі умови для виникнення небезпечних факторів, що впливають на людей і матеріальні цінності, а саме: полум`я й іскри; підвищена температура навколишнього середовища; токсичні продукти горіння і термічного розкладання; дим; знижена концентрація кисню. Вищезазначені фактори пожежі несуть реальну загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Пунктом 33 частини 1 статті 1 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що пожежна безпека - відсутність неприпустимого ризику виникнення і розвитку пожеж та пов`язаної з ними можливості завдання шкоди живим істотам, матеріальним цінностям і довкіллю.

Відповідно до п.24 вище зазначеної статті надзвичайна ситуація - обстановка на окремій території чи суб`єкті господарювання на ній або водному об`єкті, яка характеризується порушенням нормальних умов життєдіяльності населення, спричинена катастрофою, аварією, пожежею, стихійним лихом, епідемією, епізоотією, епіфітотією, застосуванням засобів ураження або іншою небезпечною подією, що призвела (може призвести) до виникнення загрози життю або здоров`ю населення, великої кількості загиблих і постраждалих, завдання значних матеріальних збитків, а також до неможливості проживання населення на такій території чи об`єкті, провадження на ній господарської діяльності.

Отже, настання реальної загрози життю та здоров`ю людей від пожежі або надзвичайної ситуації з обставинами, які можуть призвести до займання, розповсюдження вогню та вплив небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур) створюють реальну загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Однак, відповідач, не зважаючи на встановлені перевіркою порушення, про наявність яких ОКНЗ Лозуватська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Т.Г. Шевченка Криворізької районної ради Дніпропетровської області достеменно відомо з січня 2020 року, свідомо експлуатує об`єкти із цими порушеннями правил і норм пожежної та техногенної безпеки, в тому числі і станом на час розгляду справи, чим створює загрозу життю та здоров`ю людей, у тому числі малолітніх дітей.

Водночас, відповідно до ст.3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

За наведених обставин, подальша експлуатація об`єктів у відповідача із зазначеним в акті перевірки порушеннями пожежної та техногенної безпеки створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей (як працюючого персоналу, так і малолітнім та неповнолітнім дітям, які перебувають в закладі, а також особам, які будуть здійснювати ліквідацію надзвичайної ситуації (пожежі).

При цьому, ОКНЗ Лозуватська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Т.Г. Шевченка Криворізької районної ради Дніпропетровської області не надавалось жодних зауважень або заперечень до проведених заходів щодо позапланової перевірки та складених за їх результатами актів ані до суду, ані до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області.

Станом на час розгляду справи, відповідачем не надано суду доказів повного усунення виявлених порушень у сфері пожежної безпеки та цивільного захисту, які зафіксовані в акті позапланової перевірки від 05.08.2020р. №47.

Суд погоджується з позицією позивача, що подальша експлуатація об`єктів, а саме: будівлі за адресою: Дніпропетровська область. Криворізький район, с. Лозуватка, вул. Чкалова, 44 та будівлі за адресою: Дніпропетровська область. Криворізький район, с. Лозуватка, вул. Чкалова, 44а Опорного Комунального навчального закладу Лозуватська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Т.Г. Шевченка Криворізької районної ради Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 19150618) із виявленими порушеннями пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту створює загрозу життю та здоров`ю людей, які працюють та перебувають на цих об`єктах, а також створюють реальну загрозу для життя і здоров`я малолітніх та неповнолітніх дітей, які перебувають в закладі.

Захід реагування у вигляді повного зупинення роботи (експлуатації) цих об`єктів до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки є крайнім заходом, обрання якого є доцільним лише у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Наявність реальної загрози безпосередньо життю та здоров`ю людей є обов`язковою умовою для застосування заходів реагування.

Вжиття заходів реагування на порушення тих чи інших правил техногенної та пожежної безпеки слід оцінювати з урахуванням принципу пропорційності, що передбачає дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямовані такі заходи.

Надаючи оцінку доводам позивача щодо створення наявним порушенням реальної загрози життю та/або здоров`ю людей, суд виходить з того, що виявлені перевіркою порушення техногенної та пожежної безпеки є реальною загрозою для життя та здоров`я людей, в тому числі малолітніх та неповнолітніх дітей, є не усунутими на момент розгляду справи судом, що підтверджено матеріалами справи.

Пожежа - це неконтрольований процес знищування або пошкодження вогнем майна, під час якого виникають чинники, небезпечні для істот та навколишнього природного середовища (стаття 2 Кодексу цивільного захисту України).

Визначення небезпечного чинника міститься у пункті 26 Кодексу цивільного захисту України та означає складову частину небезпечного явища (пожежа, вибух, викидання, загроза викидання небезпечних хімічних, радіоактивних і біологічно небезпечних речовин) або процесу, що характеризується фізичною, хімічною, біологічною чи іншою дією (впливом), перевищенням нормативних показників і створює загрозу життю та/або здоров`ю людини.

Отже, законодавець пов`язує настання реальної загрози життю та здоров`ю людей від пожежі з обставинами, які можуть призвести до займання та розповсюдження вогню.

Неможливість своєчасного та належного оповіщення про пожежу, пожежогасіння, евакуації та надання допомоги людям створюють реальну загрозу їх життю та здоров`ю.

Застосована правова позиція відповідає правовим висновкам Верховного Суду, викладеним у постанові від 20.06.2018р. у справі №826/4267/16.

Враховуючи вищевикладене, суд доходить висновку, що вжиття заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єктів, а саме: будівлі за адресою: Дніпропетровська область, Криворізький район, с. Лозуватка, вул. Чкалова, 44, та будівлі за адресою: Дніпропетровська область, Криворізький район, с. Лозуватка, вул. Чкалова, 44а Опорного Комунального навчального закладу Лозуватська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Т.Г. Шевченка Криворізької районної ради Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 19150618) до повного усунення порушень, зафіксованих в акті перевірки від 23.01.2020р. №7, спрямоване на попередження настання негативних наслідків, викликаних наявністю на цих об`єктах порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, в тому числі малолітніх дітей, є обґрунтованим, а тому позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Водночас, суд не знаходить підстав для задоволення клопотання позивача про встановлення у судовому рішенні способу і порядку його виконання шляхом зобов`язання зупинити експлуатацію об`єктів, а саме: будівлі за адресою: Дніпропетровська область, Криворізький район, с. Лозуватка, вул. Чкалова, 44, та будівлі за адресою: Дніпропетровська область, Криворізький район, с. Лозуватка, вул. Чкалова, 44а Опорного Комунального навчального закладу Лозуватська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Т.Г. Шевченка Криворізької районної ради Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 19150618) до повного усунення порушень, з огляду на таке.

Відповідно до ч.1 ст.372 КАС України у разі необхідності спосіб, строки і порядок виконання можуть бути визначені у самому судовому рішенні. Так само на відповідних суб`єктів владних повноважень можуть бути покладені обов`язки щодо забезпечення виконання рішення.

Згідно з ч.3 ст.378 КАС України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Станом на час розгляду справи позивачем не надано доказів існування обставин, що істотно ускладнюють виконання рішення суду, яке ухвалене у цій справі, або роблять його виконання неможливим.

Разом з цим, такий спосіб вжиття заходів реагування, як повне або часткове зупинення роботи (експлуатації) об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг за рішенням суду чітко передбачений приписами ст.70 Кодексу цивільного захисту України та ст.4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, водночас законодавець не надає суб`єкту владних повноважень права заявляти такі позовні вимоги, як зобов`язання відповідача зупинити експлуатацію вищезазначеного об`єкту, при цьому вимагаючи від суб`єкта владних повноважень діяти відповідно до статті 19 Конституції України лише у порядку і спосіб, що передбачені законом.

Таким чином, клопотання позивача щодо встановлення у судовому рішенні способу і порядку його виконання шляхом зобов`язання зупинити експлуатацію об`єктів, а саме: будівлі за адресою: Дніпропетровська область, Криворізький район, с. Лозуватка, вул. Чкалова, 44, та будівлі за адресою: Дніпропетровська область, Криворізький район, с. Лозуватка, вул. Чкалова, 44а Опорного Комунального навчального закладу Лозуватська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Т.Г. Шевченка Криворізької районної ради Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 19150618) до повного усунення порушень, задоволенню не підлягає.

Відповідно до ч.1 ст.143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Питання щодо розподілу судових витрат врегульовані ст.139 КАС України.

Оскільки позивач є суб`єктом владних повноважень, відповідно до статті 139 КАС України витрати на сплату судового збору покладаються на позивача та не підлягають стягненню з відповідача.

Керуючись ст.ст.243-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України суд -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 38598371, місцезнаходження: вул. Короленка, 4, м. Дніпро, 49600) до Опорного Комунального навчального закладу Лозуватська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Т.Г. Шевченка Криворізької районної ради Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 19150618, місцезнаходження: вул. Миру, буд.1Б, с. Лозуватка, Криворізький район, Дніпропетровська область, 53020) про застосування заходів реагування - задовольнити у повному обсязі.

Вжити заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єктів, а саме: будівлі за адресою: Дніпропетровська область, Криворізький район, с. Лозуватка, вул. Чкалова, 44, та будівлі за адресою: Дніпропетровська область, Криворізький район, с. Лозуватка, вул. Чкалова, 44а Опорного Комунального навчального закладу Лозуватська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Т.Г. Шевченка Криворізької районної ради Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 19150618, місцезнаходження: вул. Миру, буд.1Б, с. Лозуватка, Криворізький район, Дніпропетровська область, 53020) до повного усунення порушень, зафіксованих в акті перевірки щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 23.01.2020р. №7.

У задоволенні клопотання Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 38598371, місцезнаходження: вул. Короленка, 4, м. Дніпро, 49600) про встановлення у судовому рішенні способу і порядку його виконання шляхом зобов`язання зупинити експлуатацію об`єктів, а саме: будівлі за адресою: Дніпропетровська область, Криворізький район, с. Лозуватка, вул. Чкалова, 44, та будівлі за адресою: Дніпропетровська область, Криворізький район, с. Лозуватка, вул. Чкалова, 44а Опорного Комунального навчального закладу Лозуватська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Т.Г. Шевченка Криворізької районної ради Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 19150618) до повного усунення порушень - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Третього апеляційного адміністративного суду в порядку та у строки, передбачені ст. ст. 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя: О.М. Турова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.11.2020
Оприлюднено04.02.2021
Номер документу94592369
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/4399/20

Рішення від 04.11.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

Рішення від 04.11.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

Ухвала від 02.11.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

Ухвала від 08.09.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

Ухвала від 07.09.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

Ухвала від 28.07.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

Ухвала від 01.06.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

Ухвала від 27.04.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні