ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 лютого 2021 року м. ПолтаваСправа № 440/6424/20
Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Супруна Є.Б., розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного провадження справу №440/6424/20 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Аквамарін 2017" до Головного управління ДПС у Полтавській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень,
В С Т А Н О В И В:
05 листопада 2020 року адвокат Мільгевська Я.В., здійснюючи представництво інтересів Товариства з обмеженою відповідальністю "Аквамарін 2017" (надалі - ТОВ "Аквамарін 2017", Товариство), звернулася до Полтавського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Полтавській області (надалі - ГУ ДПС у Полтавській області), Державної податкової служби України (надалі - ДПС), в якому просила визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Полтавській області від 28.09.2020 №1973291/41070556 про відмову реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування кількісних і вартісних показників №9 від 04.09.2020 податкової накладної №53 від 18.09.2019, складеного ТОВ "Аквамарін 2017".
Ухвалою судді Полтавського окружного адміністративного суду від 10.11.2020 позовну заяву залишено без руху.
13.11.2020 представник позивача надала суду заяву про усунення недоліків, до якої долучила позовну заяву у новій редакції, відповідно до якої позивач вже просить визнати протиправними та скасувати:
- рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - ЄРПН) ГУ ДПС у Полтавській області від 28.09.2020 №1973291/41070556 про відмову реєстрації в ЄРПН розрахунку коригування кількісних і вартісних показників №9 від 04.09.2020 податкової накладної №53 від 18.09.2019, складеного ТОВ "Аквамарін 2017";
- рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ДПС від 02.10.2020 №53792/41070556/2 про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників №9 від 04.09.2020 податкової накладної №53 від 18.09.2019 ТОВ "Аквамарін 2017" в ЄРПН.
Наявність обставин, які свідчать про порушення прав платника податків, представник пов`язує з фактом протиправних, як на його думку, відмов податкового органу в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників №9 від 04.09.2020 до податкової накладної №53 від 18.09.2019 хоча за фактом наявні усі передбачені Податковим кодексом України передумови для реєстрації такого розрахунку.
Ухвалою судді Полтавського окружного адміністративного суду від 17.11.2020 вищевказану позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження та призначено справу до розгляду по суті за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників (у письмовому провадженні).
ГУ ДПС у Полтавській області позов не визнав. У відзиві на позов представник вказує на те, що підставою для відмови у реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників №9 від 04.09.2020 до податкової накладної №53 від 18.09.2019 слугували обставини того, що у розрахунку коригування, складеному до податкової накладної, передбачається зміна номенклатури товару/послуги, які відсутні у таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється), що відповідає п. 4 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. В ході опрацювання документів, наданих ТОВ "Аквамарін 2017" до повідомлення поданого до розрахунку коригування №9 від 04.09.2020 контролюючим органом сформовано висновок про те, що до розрахунку коригування на зміну номенклатури товарів/послуг та пов`язаних з цим показників, платником не надано копію первинного документа (видаткової накладної) на довантаження товарів, яка стала підставою для розрахунку коригування (а.с. 169-174).
ДПС правом на подачу відзиву на позов не скористався.
Розгляд даної справи, відповідно до статті 258, частини п`ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, здійснюється в порядку спрощеного позовного провадження без виклику учасників.
Суд, вивчивши матеріали справи, встановив наступні обставини та відповідні до них правовідносини.
Юридичну особу ТОВ "Аквамарін 2017" зареєстровано 06.01.2017, про що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань вчинено запис №1 588 102 0000 016005. Основним видом діяльності підприємства за КВЕД є 46.74 Оптова торгівля залізними виробами, водопровідним і опалювальним устаткуванням і приладдям до нього (а.с. 20-21).
В межах зареєстрованого виду господарської діяльності ТОВ "Аквамарін 2017" в особі директора Андріашевського О.А. (Постачальник) 02.08.2019 був укладений договір поставки №02/08 з ТОВ "Інтеравто-Полтава" в особі директора Остапюка С.А. (Покупець), за умовами якого Постачальник передає у власність Покупця товар у кількості, за цінами, які зазначені в рахунках. Покупець проводить оплату товару згідно рахунку Постачальника та на умовах, що вказані в договорі. Ціни на товар встановлюються в національній валюті України. Загальна сума даного Договору визначається як наростаюча сума по всіх поставках, здійснених протягом всього терміну дії цього Договору, згідно суми всіх рахунків-фактур. Покупець проводить оплату по рахункам за товар вказаний у специфікаціях №1, №2, №6, №7 в порядку 100% передоплати до 20.08.2019, за товар вказаний у специфікаціях №3, №4, №5 в порядку 100% передоплати до 15.09.2019. Даний Договір набирає чинності з моменту його підписання обома Сторонами та діє до 02.08.2020, але в будь-якому випадку до повного виконання Покупцем чи Продавцем своїх грошових зобов`язань (а.с. 117-119).
Відповідно до рахунку на оплату №450 від 13.09.2019 вартість товарів становить 70 870,10 грн, в т.ч. ПДВ 11 811,68 грн (а.с. 135).
18.09.2019 ТОВ "Аквамарін 2017" отримало від ТОВ "Інтеравто-Полтава" оплату за товари в сумі 70 870,10 грн згідно з платіжним дорученням №1709 від 18.09.2019 (а.с. 121).
У зв`язку з цим позивач 18.09.2019 за фактом першої події (оплата робіт) склав податкову накладну №53 на загальну суму 70 870,10 грн, у т.ч. ПДВ 11 811,68 грн (а.с. 40-41), яку 07.10.2019 подав для реєстрації в ЄРПН.
Відпуск товару за податковою накладною №53 від 18.09.2019 відбувся частково 16.12.2019 на суму 63 465,05 грн (в т.ч. ПДВ 10 577,51 грн) на підставі видаткової накладної №662 від 16.12.2019 (а.с. 105).
Як стверджує позивач, 04.09.2020 відбулася зміна номенклатури товару на залишок суми - 7405,06 грн та відпуск відповідного товару покупцю згідно з видатковою накладною №406 від 04.09.2020 (а.с. 104).
У зв`язку з тим, що деякі позиції товару були замінені, ТОВ "Аквамарін 2017" було здійснене коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №53 від 18.09.2019 та поданий відповідний розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 04.09.2020 до податкової накладної від 18.09.2019 №53 (а.с. 177) на реєстрацію до ЄРПН.
Однак замість реєстрації в ЄРПН позивач отримав електронну квитанцію, у якій зазначено, "Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 04.09.2020 №9 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. У розрахунку коригування, складеному до податкової накладної, передбачається зміна номенклатури товару/послуги 7307,3214, які відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється), що відповідає п. 4 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник "D"=2,3515%, "Р"=113241.47 " (а.с. 179).
23.09.2020 позивач подав до контролюючого органу повідомлення №6 про надання пояснень та копій документів щодо розрахунку коригування, реєстрацію якого зупинено. Крім того, Товариством подано повідомлення 20-ОПП від 24.06.2020, повідомлення 20-ОПП від 06.07.2020, видаткову накладну №662 від 16.12.2019, видаткову накладну №1782 від 08.07.2020, видаткову накладну №3939 від 30.07.2020, довіреність №316 від 16.12.2019, договір поставки №02/08 від 02.08.2019, договір поставки №321 від 31.05.2017, платіжне доручення №1709 від 18.09.2019, платіжне доручення №1880 від 29.07.2019, платіжне доручення №3154 від 09.07.2019, податкову накладну №53 від 18.09.2019, податкову накладну №77 від 08.07.2020, податкову накладну №680 від 29.07.2019, рахунок на оплату №450 від 13.09.2019, рахунок на оплату №450 від 13.09.2019 (скоригований), рахунок на оплату №2068 від 08.07.2020, рахунок на оплату №9485 від 29.07.2019, товарно-транспортну накладну №3939 від 30.07.2019, таблицю даних платника ПДВ №9156504843 від 07.07.2020, рішення про врахування таблиці №1715036 від 09.07.2020, рішення про неврахування №1762666 від 23.07.2020, таблицю даних платника ПДВ №9206683705 від 20.08.2020, рішення про неврахування №1868366 від 26.08.2020.
У письмовому поясненні, наданому до податкового органу, в довільній формі до повідомлення позивач зазначив, що основним видом економічної діяльності ТОВ "Аквамарін 2017" є оптова торгівля залізними виробами, водопровідним і опалювальним устаткуванням і приладдям до нього. Оскільки вільних обігових коштів немає, ТОВ "Аквамарін 2017" спочатку отримує попередню оплату від замовника, а потім ці кошти сплачує постачальнику (а.с. 130-131). Решта пояснень за змістом аналогічна викладеним вище фактичним обставинам.
28.09.2020 Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації було прийнято рішення №1973291/41070556 про відмову в реєстрації розрахунку коригування від 04.09.2020 №9 в ЄРПН у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. Додаткова інформація: не надано копію первинного документа (видаткової накладної) на довантаження товарів (а.с. 178).
Не погоджуючись із обґрунтованістю вказаного рішення Комісії від 28.09.2020 №1973291/41070556, позивач 29.09.2020 оскаржив його в адміністративному порядку.
Рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 02.10.2020 №53792/41070556/2 скаргу платника залишено без задоволення, а рішення Комісії регіонального рівня - без змін (а.с. 180).
Не погоджуючись з правомірністю обох рішень Комісій регіонального та центрального рівнів, позивач оскаржив їх до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам та відповідним доводам сторін, суд виходить з такого.
Пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України визначено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.
Згідно з пунктом 192.1 статті 192 Податкового кодексу України, якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних:
- постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації;
- отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу.
Розрахунок коригування до податкової накладної складається також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг.
Відповідно до абзацу першого пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з підпунктом 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (пункту 201.7 статті 201 Податкового кодексу України).
Абзацами першим, третім пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі - розрахунок коригування) - електронний документ, який складається платником податку до податкової накладної відповідно до вимог Кодексу в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування складаються та реєструються постачальником (продавцем) - платником податку, крім випадків, визначених пунктом 9 цього Порядку (пункт 8 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних).
Згідно з пунктом 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01.07.2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Як вже встановлено судом, ТОВ "Аквамарін 2017" укладено договір поставки №02/08 з ТОВ "Інтеравто-Полтава", предметом якого є поставка будівельних матеріалів, водопровідного і опалювального приладдя (а.с. 117-119), на виконання умов якого ТОВ "Аквамарін 2017" 18.09.2019 отримало від ТОВ "Інтеравто-Полтава" оплату за поставлені товари на суму 70 870,10 грн.
У зв`язку з цим позивач 18.09.2019 за фактом першої події (оплата робіт) склав податкову накладну №53 на загальну суму 70 870,10 грн, у т.ч. ПДВ 11 811,68 грн, яку 07.10.2019 подав для реєстрації в ЄРПН.
Відпуск товару за податковою накладною №53 від 18.09.2019 відбувся частково 16.12.2019 на суму 63 465,05 грн (в т.ч. ПДВ 10 577,51 грн).
04.09.2020 відбулася зміна номенклатури товару на залишок суми - 7405,06 грн та відпуск товару за новою номенклатурою покупцю.
У зв`язку з тим, що деякі позиції товару були замінені, ТОВ "Аквамарін 2017" було здійснено коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №53 від 18.09.2019 та поданий відповідний розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 04.09.2020 до податкової накладної від 18.09.2019 №53 на реєстрацію до ЄРПН.
Суд зазначає, що контролюючим органом не встановлено порушення позивачем вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 ПК України, натомість виявлено наявність підстав для зупинення реєстрації розрахунку коригування.
Відповідно до пунктів 13-15 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.
У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.
Згідно з пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Кабінетом Міністрів України прийнято постанову "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" від 11.12.2019 №1165 (набрала чинності 01.02.2020), якою, зокрема, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).
За змістом пункту 2 Порядку №1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.
Відповідно до пункту 5 Порядку №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Додатком 3 до Порядку №1165 визначено Критерії ризиковості здійснення операцій, відповідно до пункту 4 яких до цих Критеріїв віднесено складення розрахунку коригування постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, якщо передбачається зміна номенклатури товару/послуги (для товарів за кодами згідно з УКТЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для послуг за кодами відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів), за умови відсутності такого/такої товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування, поданому для реєстрації в Реєстрі, у таблиці даних платника податку як товару/послуги, що на постійній основі постачається (надається).
Відповідно до пункту 7 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет (пункт 8 Порядку №1165).
Пунктами 10, 11 Порядку №1165 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Надаючи правову оцінку підставам зупинення реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників ТОВ "Аквамарін 2017" у ЄРПН, суд зазначає таке.
Реєстрацію наданого позивачем розрахунку коригування кількісних і вартісних показників №9 від 04.09.2020 зупинено через встановлення ознак ризиковості здійснення операцій з посиланням на пункт 4 Критеріїв ризиковості здійснення операцій та запропоновано позивачеві надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
Водночас контролюючим органом не визначено, які конкретно документи позивачу слід подати та/або пояснення для усунення сумнівів щодо реальності задекларованих позивачем операцій.
Приймаючи оскаржуване рішення, Комісія ГУ ДПС у Полтавській області в якості підстави для відмови в реєстрації розрахунків коригування кількісних і вартісних показників №9 від 28.09.2020 зазначила обставини ненадання платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. Додаткова інформація: не надано копію первинного документа (видаткової накладної) на довантаження товарів (а.с. 178).
Однак, як свідчать встановлені судом обставини справи, на запит податкового органу позивачем сформовано та подано відповідні пакети документів, а також детальні пояснення.
Відповідно до цих документів та пояснень 18.09.2019 ТОВ "Аквамарін 2017" отримало від ТОВ "Інтеравто-Полтава" оплату за товар (комплектуючі та будівельні матеріали) в сумі 70 870,10 грн на підставі укладеного договору поставки №02/08 від 02.08.2019, а ТОВ "Аквамарін 2017" виписало податкову накладну №53 від 18.09.2019, яку в подальшому скоригувало відповідно до номенклатури поставленого товару.
Дослідивши надані ТОВ "Аквамарін 2017" до контролюючого органу документи, суд знаходить їх достатніми для прийняття рішення про реєстрацію розрахунку коригування, оскільки реальність господарської операції контролюючим органом під сумнів не ставиться.
Враховуючи встановлені у справі обставини та приймаючи до уваги наявність передбачених законодавством передумов для коригування даних в ЄРПН, суд дійшов висновку про безпідставність зупинення відповідачем реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників Товариства №9 від 04.09.2020 до податкової накладної №53 від 18.09.2019.
Оскільки рішення комісії ГУ ДПС в Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 28.09.2020 №1973291/41070556, яким відмовлено у реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників №9 від 04.09.2020 до податкової накладної №53 від 18.09.2019 не відповідає критеріям обґрунтованості, передбаченим п. 3 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, таке підлягає скасуванню, як протиправне.
Відповідно до абзацу 1 частини четвертої статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.
За вказаних обставин, в контексті наведених норм, суд вважає, що для прийняття рішення про реєстрацію зазначеного розрахунку коригування виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення у даному випадку не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.
З огляду на викладене, а також з метою ефективного, повного та належного захисту порушених прав позивача, суд вважає за необхідне захистити порушені права позивача шляхом зобов`язання ДПС зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складений ТОВ "Аквамарін 2017" розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №9 від 04.09.2020 до податкової накладної №53 від 18.09.2019.
При цьому вимога ТОВ "Аквамарін 2017" про визнання протиправним та скасування рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України від 02.10.2020 №53792/41070556/2 задоволенню не підлягає, оскільки не створює для платника нових прав чи обов`язків. Натомість фіксує факт завершення процедури адміністративного оскарження та надає платнику право на звернення до суду з позовом.
Отже, позов належить задовольнити частково.
Відповідно до частини третьої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
Факт сплати позивачем судового збору у розмірі 4204,00 грн підтверджується платіжним дорученням за №3472 від 29.10.2020 (а.с. 12).
Зважаючи на обставини часткового задоволення адміністративного позову, суд вважає за необхідне стягнути за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС у Полтавській області на його користь пропорційну частину витрат зі сплати судового збору у розмірі 2102,00 грн.
Щодо клопотання про стягнення на користь позивача витрат на професійну правничу допомогу в розмірі 10 000,00 грн, то таке задоволенню не підлягає з огляду на відсутність доказів на підтвердження факту понесення позивачем витрат на оплату такої допомогу, як цього вимагає стаття 139 Кодексу адміністративного судочинства України.
З приводу необхідності встановлення судового контролю шляхом подання звіту про виконання судового рішення, на якому наполягає позивач, суд вказує, що зобов`язання подати звіт про виконання судового рішення, за приписами ч. 1 ст. 382 КАС України, є правом, а не обов`язком суду, тому відповідну вимогу позивача, за відсутності обґрунтувань, суд залишає без задоволення.
Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Аквамарін 2017" до Головного управління ДПС у Полтавській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень - задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 28.09.2020 №1973291/41070556.
Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04655, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №9 від 04.09.2020 до податкової накладної №53 від 18.09.2019, складений Товариством з обмеженою відповідальністю "Аквамарін 2017" (вул. Зіньківська, 19, м. Полтава, 36009, код ЄДРПОУ 41070556).
В решті вимог - позов залишити без задоволення.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області (вул. Європейська, 4, м. Полтава, 36014, код ЄДРПОУ 43142831) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Аквамарін 2017" (вул. Зіньківська, 19, м. Полтава, 36009, код ЄДРПОУ 41070556) частину витрат зі сплати судового збору у розмірі 2 102 (дві тисячі сто дві) грн 00 коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Другого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня підписання судового рішення з урахуванням положень п.п. 15.5 п. 15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Є.Б. Супрун
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.02.2021 |
Оприлюднено | 05.02.2021 |
Номер документу | 94595619 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Є.Б. Супрун
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні