Рішення
від 15.12.2020 по справі 160/9313/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 грудня 2020 року Справа № 160/9313/20

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Озерянської С.І. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін у місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (01010, м. Київ, вул. Московська, буд. 8, корп. 30; код ЄДРПОУ 37956207) до Компанії з управління активами, адміністратор пенсійного фонду Товариство з обмеженою відповідальністю «Управління фондових активів» (52400, Дніпропетровська область, Солонянський р-н, смт. Солоне, вул. Кірова, 253-А; код ЄДРПОУ 32465747) про стягнення штрафу,-

ВСТАНОВИВ:

11.08.2020 року Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом, у якому просить стягнути з Компанії з управління активами, адміністратора пенсійного фонду Товариства з обмеженою відповідальністю «Управління фондових активів» штраф у розмірі 3 400 грн. 00 коп. до державного бюджету України на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України для зарахування надходжень до загального фонду державного бюджету за кодом класифікації доходів бюджету 2181100 «Адміністративні штрафи та інші санкції» .

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем не сплачено штраф у загальному розмірі 3 400 грн., який накладено за результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Оскільки відповідач добровільно не сплатив суму штрафних санкцій, позивач просить позовну заяву задовольнити повністю та стягнути з Компанії з управління активами, адміністратора пенсійного фонду Товариства з обмеженою відповідальністю «Управління фондових активів» у судовому порядку заявлену суму.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 14.08.2020 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі № 160/9313/20. Розгляд справи призначено за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, за наявними у справі матеріалами (письмове провадження).

Цією ж ухвалою відповідачу було надано строк для подання письмового відзиву на позовну заяву - протягом 15 днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі.

Відповідач отримав вказану ухвалу 29.08.2020 року, однак не скористався своїм правом та у встановлений судом строк, не подав письмових заперечень проти позову, пояснень чи доказів щодо заявлених позовних вимог, на підтвердження або спростування обставин, зазначених у позові.

Відповідно до ч. 6 ст. 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується адміністративний позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.

Як вбачається із матеріалів справи уповноваженими особами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг було складено акт про правопорушення на ринку фінансових послуг №304/14-2/13 від 20.03.2020 року.

В акті від 20.03.2020 року зазначено, що відповідно до пункту 2 розділу ІІ Положення про порядок подання, складання, формування та подання адміністратором недержавного пенсійного фонду звітності з недержавного пенсійного забезпечення, затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 27.10.2011 № 674, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 13.01.2012 за № 41/20354, адміністратор подає звітність з недержавного пенсійного забезпечення до Нацкомфінпослуг за рік до 28 лютого року, наступного за звітнім.

Відповідно пункту 7 розділу ІІ Положення № 647, звітність з недержавного пенсійного забезпечення Адміністратор складає та подає до Нацкомфінпослуг в електронній формі, яка заповнюється державною мовою, у вигляді документів, передбачених цим Положенням, з використанням вебінтерфейсу доступу до спеціалізованого програмного забезпечення, який розміщений на офіційному вебсайті Нацкомфінпослуг, та з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» , «Про електронні довірчі послуги» .

Обов`язковим реквізитом звітності з недержавного пенсійного забезпечення, яка подається до Нацкомфінпослуг, є кваліфіковані електронні підписи керівника та головного бухгалтера Адміністратора (для звітності про діяльність недержавного пенсійного фонду - Адміністратора, з яким радою пенсійного фонду було укладено договір про адміністрування такого фонду), накладені з дотриманням вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг.

Якщо пакет звітності підписаний кваліфікованим електронним підписом інших осіб, а не тих, інформація про яких наявна в Нацкомфінпослуг, така звітність вважається поданою лише за наявності у складі пакета звітності у супутніх документах інформації (копій установчих та/або організаційно-розпорядчих документів), що підтверджує право таких осіб засвідчувати своїми підписами документи Адміністратора.

Відповідно пункту 8 розділу ІІ Положення № 647, дата подання звітності з недержавного пенсійного забезпечення підтверджується відправленням пакета звітності із наявними кваліфікованими електронними підписами керівника та головного бухгалтера Адміністратора з додаванням кваліфікованої електронної позначки часу в автоматичному режимі програмно-технічними засобами вебінтерфейсу на вебсайті Нацкомфінпослуг.

Так, за результатами опрацювання електронної форми звітності за 2019 рік (статус відправлено в Комплексній інформаційній системі - 21.02.2020), поданої Товариством до Нацкомфінпослуг, встановлено недотримання Товариством вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги", зокрема, відсутні кваліфіковані електронні підписи керівника та головного бухгалтера Адміністратора, накладені з дотриманням вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг.

Відповідно пункту 9 розділу ІІ Положення № 647, звітність з недержавного пенсійного забезпечення вважається не поданою Адміністратором до Нацкомфінпослуг у разі, якщо:

звітність подано не в повному обсязі (відсутні обов`язкові форми та додатки, зазначені в цьому Положенні, звітність не заповнено або заповнено частково);

під час подання пакета звітності не було дотримано вимог, встановлених пунктом 8 цього розділу.

Таким чином, Товариством порушено вимоги статті 14 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" щодо обов`язку фінансових установ надавати звітність відповідно до законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та регулювання ринків фінансових послуг, частини шостої статті 21 Закону України "Про недержавне пенсійне забезпечення" щодо зобов`язання адміністратора складати відповідно до вимог цього Закону та інших нормативно-правових актів звітність у сфері недержавного пенсійного забезпечення, частини першої статті 52 Закону України "Про недержавне пенсійне забезпечення" щодо подання адміністратором звітності відповідно до вимог законодавства, пунктів 7, 8, розділу ІІ Положень "Про затвердження Положення про порядок складання, формування та подання адміністратором недержавного пенсійного фонду звітності з недержавного пенсійного забезпечення" від 27.10.2011 № 674 у частині неподання до Нацкомфінпослуг звітності в електронній формі з дотриманням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" за 2019 рік з дотриманням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електроні довірчі послуги".

Листом від 20.03.2020 року № 1948/14-8, комісією запрошено керівника Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія управління активами, адміністратор пенсійного фонду «Управління фондових активів» з`явитися 15.04.2020 об 14:15 хв. до приміщення Нацкомфінпослуг, яке знаходиться за адресою: м. Київ, вул.Грінченка, буд. 3 (1 поверх, приймальня громадян) для надання пояснень стосовно невиконання вимог законодавства.

15.04.2020 року уповноваженою особою Національної комісії винесено постанову про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг №146/304/14-2/13-П, якою вирішено, застосувати до відповідача штрафну санкцію у розмірі 3 400 грн. Про виконання або про відмову від добровільного виконання постанови письмово повідомити Нацкомфінпослуг у термін до 08.05.2020 з одночасним наданням у разі його сплати (оригінал квитанції або іншого платіжного документа).

Оскільки у встановлений строк та на час звернення до суду вказана сума штрафу відповідачем не сплачена, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Так, згідно ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 28 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» , Нацкомфінпослуг у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.

Згідно п. 1.5, 1.6, 1.11 Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 року № 2319 (далі - Положення № 2319) Нацкомфінпослуг як колегіальний орган або уповноважені особи Нацкомфінпослуг обирають і застосовують заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення законодавства про фінансові послуги, враховуючи наслідки порушення та застосування таких заходів.

Нацкомфінпослуг, уповноважені та посадові особи Нацкомфінпослуг в межах своїх повноважень зобов`язані в кожному випадку виявлення порушення законодавства про фінансові послуги вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту такого порушення, всебічно, повно та об`єктивно дослідити обставини справи про правопорушення, а також своєчасно прийняти рішення за справою про правопорушення та застосувати передбачені законодавством заходи впливу.

Посадова особа Нацкомфінпослуг при виявленні порушення законодавства про фінансові послуги, за яке застосовується захід впливу, складає акт про правопорушення.

Згідно п. 2.4 Положення № 2319 рішення про накладення штрафної санкції (штрафу) на особу за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг, приймається у вигляді постанови уповноваженої особи Нацкомфінпослуг.

У разі несплати штрафу особою в добровільному порядку у строк, передбачений постановою, він стягується Нацкомфінпослуг у судовому порядку.

У вищезазначеній постанові позивачем вказані порушення вимог статті 14 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" щодо обов`язку фінансових установ надавати звітність відповідно до законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та регулювання ринків фінансових послуг, частини шостої статті 21 Закону України "Про недержавне пенсійне забезпечення" щодо зобов`язання адміністратора складати відповідно до вимог цього Закону та інших нормативно-правових актів звітність у сфері недержавного пенсійного забезпечення, частини першої статті 52 Закону України "Про недержавне пенсійне забезпечення" щодо подання адміністратором звітності відповідно до вимог законодавства, пунктів 7, 8, розділу ІІ Положень "Про затвердження Положення про порядок складання, формування та подання адміністратором недержавного пенсійного фонду звітності з недержавного пенсійного забезпечення" від 27.10.2011 № 674 у частині неподання до Нацкомфінпослуг звітності в електронній формі з дотриманням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" за 2019 рік з дотриманням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електроні довірчі послуги".

Згідно ст. 14 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» (далі - Закон), фінансова установа зобов`язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.

Згідно п. 1. ч. 1 ст. 1 цього ж Закону до фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов`язані з наданням фінансових послуг.

Статтею 39 Закону, передбачено у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.

Відповідно до п.3 ч.1 ст.40 Закону, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати такі заходи впливу: накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Згідно пункту 2 частини 1 статті 41 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг , Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує штрафні санкції за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до пункту 2 розділу ІІ Положення "Про затвердження Положення про порядок складання, формування та подання адміністратором недержавного пенсійного фонду звітності з недержавного пенсійного забезпечення" від 27.10.2011 № 674, адміністратор подає звітність з недержавного пенсійного забезпечення до Нацкомфінпослуг у такі строки: проміжну - не пізніше 25 числа місяця, наступного за звітним кварталом; річну - до 28 лютого року, наступного за звітним.

Пунктами 7, 8 розділу ІІ цього ж Положення, передбачено, що Звітність з недержавного пенсійного забезпечення Адміністратор складає та подає до Нацкомфінпослуг в електронній формі, яка заповнюється державною мовою, у вигляді документів, передбачених цим Положенням, з використанням вебінтерфейсу доступу до спеціалізованого програмного забезпечення, який розміщений на офіційному вебсайті Нацкомфінпослуг, та з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» , «Про електронні довірчі послуги» .

Обов`язковим реквізитом звітності з недержавного пенсійного забезпечення, яка подається до Нацкомфінпослуг, є кваліфіковані електронні підписи керівника та головного бухгалтера Адміністратора (для звітності про діяльність недержавного пенсійного фонду - Адміністратора, з яким радою пенсійного фонду було укладено договір про адміністрування такого фонду), накладені з дотриманням вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг.

Якщо пакет звітності підписаний кваліфікованим електронним підписом інших осіб, а не тих, інформація про яких наявна в Нацкомфінпослуг, така звітність вважається поданою лише за наявності у складі пакета звітності у супутніх документах інформації (копій установчих та/або організаційно-розпорядчих документів), що підтверджує право таких осіб засвідчувати своїми підписами документи Адміністратора.

Дата подання звітності з недержавного пенсійного забезпечення підтверджується відправленням пакета звітності із наявними кваліфікованими електронними підписами керівника та головного бухгалтера Адміністратора з додаванням кваліфікованої електронної позначки часу в автоматичному режимі програмно-технічними засобами вебінтерфейсу на вебсайті Нацкомфінпослуг.

Відповідно до пункту 9 розділу ІІ Положення, Звітність з недержавного пенсійного забезпечення вважається не поданою Адміністратором до Нацкомфінпослуг у разі, якщо:

звітність подано не в повному обсязі (відсутні обов`язкові форми та додатки, зазначені в цьому Положенні, звітність не заповнено або заповнено частково);

під час подання пакета звітності не було дотримано вимог, встановлених пунктом 8 цього розділу.

В матеріалах справи відсутні докази виконання відповідачем пунктів 7-8 розділу 2 Порядку 647.

15.04.2020 року начальником управління регулювання та нагляду за установами накопичувального пенсійного забезпечення та управителів ФФБ та ФОН Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг винесено відносно відповідача постанову № 146/304/14-2/13-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг. Сума штрафу становить 3 400, 00 грн.

Суду не надано доказів оскарження відповідачем постанови про накладення штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг, у разі незгоди із прийнятим рішенням.

Також, суду не надано доказів добровільної сплати відповідачем штрафу в сумі 3 400, 00 грн., застосованого постановою Нацкомфінпослуг від 15.04.2020 за № 146/304/14-2/13-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг.

Враховуючи зазначене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги обґрунтовані, підтверджені належними та допустимими доказами в розумінні ст.ст. 73, 74 Кодексу адміністративного судочинства України та є такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частиною 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

На підставі викладеного, зважаючи на всі наведені обставини в їх сукупності та з урахуванням того, що позивачем доведено, правомірність пред`явленого позову, а відповідачем доводи позовної заяви не були спростовані, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню в повному обсязі.

Враховуючи вимоги ч. 2 ст. 139 КАС України судові витрати у цій справі стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст. ст. 9, 72-77, 139, 242-243, 245-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (01010, м. Київ, вул. Московська, буд. 8, корп. 30; код ЄДРПОУ 37956207) до Компанії з управління активами, адміністратора пенсійного фонду Товариства з обмеженою відповідальністю «Управління фондових активів» (52400, Дніпропетровська область, Солонянський р-н, смт. Солоне, вул. Кірова, 253-А; код ЄДРПОУ 32465747) про стягнення штрафу - задовольнити.

Стягнути з Компанії з управління активами, адміністратора пенсійного фонду Товариства з обмеженою відповідальністю «Управління фондових активів» штраф у розмірі 3 400 грн. 00 коп. до державного бюджету України на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України для зарахування надходжень до загального фонду державного бюджету за кодом класифікації доходів бюджету 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції» .

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд, відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя С.І. Озерянська

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.12.2020
Оприлюднено08.02.2021
Номер документу94631242
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/9313/20

Ухвала від 28.07.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Златін Станіслав Вікторович

Ухвала від 25.06.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Златін Станіслав Вікторович

Ухвала від 02.06.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Озерянська Світлана Іванівна

Рішення від 15.12.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Озерянська Світлана Іванівна

Рішення від 15.12.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Озерянська Світлана Іванівна

Ухвала від 14.08.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Озерянська Світлана Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні