Рішення
від 12.01.2021 по справі 280/3239/19
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

12 січня 2021 року Справа № 280/3239/19 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сіпаки А.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр.Соборний, 166, Код ЄДРПОУ 39396146)

до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТІ ТЕКНОЛОДЖИ" (69118, м.Запоріжжя, вул. Автозаводська, буд. 4, кв. (офіс) 169, код ЄДРПОУ 41010958)

про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податку,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі - позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТІ ТЕКНОЛОДЖИ" (далі - відповідач), в якій позивач просить суд підтвердити обґрунтованість адміністративного арешту майна платника податків Товариства з обмеженою відповідальністю "ТІ ТЕКНОЛОДЖИ" (ЄДРПОУ 41010958) застосованого на підставі рішення в.о. заступника начальника ГУ ДФС у Запорізькій області Головного управління ДФС у Запорізькій області від 07 червня 2019 року.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач посилається на те, що на підставі пп.20.1.4 п.20.1 ст.20, пп.75.1.2 п.75.1 ст.75, пп.78.1.2 п.78.1 ст.78 ПК України, заступника начальника ГУ ДФС у Запорізькій області був прийнятий наказ від від 29.05.2019 №1855 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "ТІ ТЕКНОЛОДЖИ". Разом з тим, під час виходу на перевірку співробітникам контролюючого органу було відмовлено у допуску до проведення перевірки. Зазначає, що відповідач не виконує встановлені діючим законодавством обов`язки, навмисно створює умови щодо унеможливлення проведення ГУ ДФС у Запорізькій області позапланової документальної виїзної перевірки, а саме: перешкоджає законній діяльності посадових осіб контролюючого органу під час виконання ними службових обов`язків, не виконує законні вимоги посадових осіб, не допускає посадових осіб контролюючого органу до проведення перевірок з питань обчислення і сплати податків та зборів. Вказує, що у зв`язку із викладеним керівником ГУ ДФС у Запорізькій області було прийнято обґрунтоване рішення про застосування адміністративного арешту, який позивач просить суд підтвердити.

Ухвалою суду від 10.07.2019 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін. Призначено перше судове засідання на 08.08.2019.

Ухвалою суду від 08.08.2019 провадження в справі №280/3239/19 зупинено до набрання законної сили рішенням у справі № 280/2717/19.

Ухвалою суду від 07.12.2020 поновлено провадження у справі. Призначено судове засідання на 12.01.2021.

22.12.2020 від представника відповідача до суду надійшов відзив на позовну заяву (вх. №62857), в якому, зокрема, зазначає, що рішенням Запорізького окружного адміністративного суду у справі № 280/2717/19 від 18 вересня 2019 року, яке 20 листопада 2019 року набрало законної сили, наказ Головного управління ДФС у Запорізькій області від 29 травня 2019 року №1855 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю ТІ Текнолоджі визнано протиправним та скасовано. З огляду на зазначене вважає, що у Головного управління ДФС у Запорізькій області не було законних підстав для проведення перевірки TOB ТІ Текнолоджі , а отже позовні вимоги є безпідставними та не підлягають задоволенню.

Представник позивача в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином.

Відповідно до ч. 9 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Відповідно до частини 4 статті 229 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

За таких обставин суд дійшов висновку щодо можливості розгляду справи за відсутності представників сторін в порядку письмового провадження на підставі наявних в матеріалах справи доказів, зміст та обсяг яких достатній для вирішення спору по суті.

Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.

З матеріалів справи судом встановлено, що 06.03.2018 сформовано та направлено на адресу ТОВ "ТІ ТЕКНОЛОДЖИ" запит №6041/10/08-01-49-01 про надання інформації (пояснень та їх документальних підтверджень), в якому зазначено, що за результатами аналізу даних, що містяться у податковій звітності ТОВ "ТІ ТЕКНОЛОДЖИ" (код ЄДРПОУ 41010958) та їх співставлення з відомостями Єдиного реєстру податкових накладних та відповідно до податкової інформації отриманої й опрацьованої у порядку та відповідно до ст.72,73,74 ПК України, було встановлено: відображення недостовірних даних в декларації з податку на додану вартість за січень 2018 року, а саме: у додатку 5 до декларації відображено включення до складу податкового кредиту операції з придбання товарів, робіт, послуг (сталь ЭИ 703 ВД Ф 180 мм, круг ф 100 ст 40Х) від ТОВ Астонвуд (код за ЄДРПОУ 41632265) на суму ПДВ 140,4 тис.грн. та ТОВ Бертон Пром (код ЄДРПОУ 41246951) на суму ПДВ 8,8 тис.грн. При цьому, згідно отриманої податкової інформації ТОВ Астонвуд та ТОВ Бертон Пром відображено придбання зазначеної продукції в деклараціях з ПДВ за січень 2018 рову від контрагентів, які в свою чергу, відповідно до наданої податкової звітності, зазначену продукцію не придбали, що унеможливлює здійснення такого постачання.

Крім того, 06.03.2018 сформовано та направлено на адресу ТОВ "ТІ ТЕКНОЛОДЖИ" запит №6042/10/08-01-49-01 про надання інформації (пояснень та їх документальних підтверджень), в якому зазначено, що за результатами аналізу даних, що містяться у податковій звітності ТОВ "ТІ ТЕКНОЛОДЖИ" (код ЄДРПОУ 41010958) та їх співставлення з відомостями Єдиного реєстру податкових накладних та відповідно до податкової інформації отриманої й опрацьованої у порядку та відповідно до ст.72,73,74 ПК України, було встановлено: відображення недостовірних даних в декларації з податку на додану вартість за травень-грудень 2017 року, а саме: у додатку 5 до декларації відображено включення до складу податкового кредиту операції з придбання товарів, робіт, послуг: (сталь ЭП 718 ИД Ф 210 мм) від ТОВ Євроеколенд (код ЄДРПОУ 40650351) на суму ПДВ 114,5 тис.грн. (сталь ЭИ868-ВД (ХН60ВТ-ВД) Ф150ММ, бронзовий пруток (круг) БРО5Ц5С5140мм) від ТОВ Номерс (код за ЄДРПОУ 41184309) на суму ПДВ 140,1 тис.грн. (сталь ЭИ868-ВД (НХ60ВТ-ВД) Ф210ММ, сталь ЭП 479 ш Ф95мм), від ТОВ Інсайн Корпорейт (код за ЄДРПОУ 40694069) на суму ПДВ 170,6 тис.грн. (сталь ЭП648-ВД (ХН50ВМТЮБ-ВД) Ф210ММ, круг 100мм ст.40Х), від ТОВ Ральф Груп (код за ЄДРПОУ 41505994) на суму ПДВ 24,4 тис.грн. (сталь ЭИ 703 ВД Ф 150 мм, сталь ЭП 718 ИД Ф160мм) від ТОВ Промсіт (код за ЄДРПОУ 41246050) на суму ПДВ 111,2 тис.грн. та від ТОВ Скай Рілейшн (код ЄДРПОУ 41485444) на суму ПДВ 79,2 тис.грн. При цьому, згідно отриманої податкової інформації, вищезазначеними підприємствами відображено придбання зазначеної продукції в деклараціях з ПДВ за травень - грудень 2017 року від контрагентів, які в свою чергу, відповідно до наданої податкової звітності, зазначену продукцію не придбали, що унеможливлює здійснення такого постачання.

Також, 18.04.2018 сформовано та направлено на адресу ТОВ "ТІ ТЕКНОЛОДЖИ" запит №10902/10/08-01-49-01 про надання інформації (пояснень та їх документальних підтверджень), в якому зазначено, що за результатами аналізу даних, що містяться у податковій звітності ТОВ "ТІ ТЕКНОЛОДЖИ" (код ЄДРПОУ 41010958) та їх співставлення з відомостями Єдиного реєстру податкових накладних та відповідно до податкової інформації отриманої й опрацьованої у порядку та відповідно до ст.72,73,74 ПК України, було встановлено: відображення недостовірних даних в декларації з податку на додану вартість за лютий 2018 року, а саме: у додатку 5 до декларації відображено включення до складу податкового кредиту операції з придбання товарів, робіт, послуг (кругів ф 100 ст.40Х, кругів 90 ст.40Х) у ТОВ Астонвуд (код ЄДРПОУ 41632265) та придбання товарів, робіт, послуг (сталі ЭП 479 ш Ф75мм, сталі ЭИ868-ВД (ХН60ВТ-ВД) Ф150ММ, кругів 90 ст.40Х) у ТОВ Бертон Пром (код ЄДРПОУ 41246951).

Листами № 05/04-2 від 05.04.2018, № 05/04-1 від 05.04.2018 та № 31/05-1 від 31.05.2018 позивачем відмовлено у наданні запитуваних документів з посилання на необґрунтованість отриманих запитів та їх невідповідність вимогам податкового законодавства України.

Головним управління ДФС у Запорізькій області видано наказ від 29.05.2019 року №1855 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "ТІ ТЕКНОЛОДЖИ" у зв`язку з виявленням недостовірності даних, що містяться у податкових деклараціях з податку на додану вартість за травень 2017 року, червень 2017 року, липень 2017 року, серпень 2017 року, вересень 2017 року, жовтень 2017 року, листопад 2017 року, грудень 2017 року, січень 2018 року, лютий 2018 року та з податку на прибуток за 2017 рік, 2018 рік поданих платником податків, та враховуючи, що платником податків на письмові запити контролюючого органу від 06.03.2018 №6041/10/08-01-49-01, від 06.03.2018 №6042/10/08-01-49-01, від 18.04.2018 №10902/10/08-01-49-01 відмовлено в наданні документів.

29.05.2019 податковим органом складено направлення №1167 на проведення перевірки ТОВ "ТІ ТЕКНОЛОДЖИ" з 03.06.2019.

Фахівцями ГУ ДФС у Запорізькій області, з метою ознайомлення з направленнями на проведення перевірки від 29.05.2019 №1167 та вручення наказу №1855 від 29.05.2019 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки було здійснено вихід на юридичну адресу ТОВ "ТІ ТЕКНОЛОДЖИ": 69118, м. Запоріжжя, вул. Автозаводська, буд. 4, кв. (офіс ) 169. Однак, представником відповідача за довіренстю було відмовлено в допуску працівників ГУ ДФС у Запорізькій області до проведення виїзної перевірки

На підставі приписі п.81.2 ст.81 ПК України контролюючим органом складено Акт про відмову в допуску до проведення перевірки № 867/08-01-14-09/41010958 від 03.06.2019.

У зв`язку з відмовою платника податків у допуску посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення фактичної перевірки, в.о. заступника начальника ГУ ДФС у Запорізькій області 07.06.2019 прийнято рішення про застосування адміністративного арешту майна ТОВ "ТІ ТЕКНОЛОДЖИ", застосування якого контролюючий орган просить підтвердити у даній справі.

Суд зазначає, що відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, у тому числі податку на прибуток та податку на додану вартість, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, врегульовані Податковим кодексом України (далі - ПК України).

За визначенням пункту 94.1 статті 94 ПК України, адміністративний арешт майна платника податків (далі - арешт майна) є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов`язків, визначених законом.

У пункті 94.2 цієї статті передбачені обставини, за наявності яких може бути застосовано адміністративний арешт майна, до яких згідно підпункту 94.2.3 віднесено таку обставину як: платник податків відмовляється від проведення документальної або фактичної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу.

Згідно з підпунктами 94.6.1 та 94.6.2 пункту 94.6 ст. 94 ПК України, керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу за наявності однієї з обставин, визначених у пункті 94.2 цієї статті, приймає рішення про застосування арешту майна платника податків, яке надсилається: платнику податків з вимогою тимчасово зупинити відчуження його майна; іншим особам, у володінні, розпорядженні або користуванні яких перебуває майно такого платника податків, з вимогою тимчасово зупинити його відчуження.

Відповідно до пункту 94.10 ст. 94 ПК України, арешт на майно може бути накладено рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, обґрунтованість якого протягом 96 годин має бути перевірена судом.

Зазначений строк не може бути продовжений в адміністративному порядку, у тому числі за рішенням інших державних органів, крім випадків, коли власника майна, на яке накладено арешт, не встановлено (не виявлено). У цих випадках таке майно перебуває під режимом адміністративного арешту протягом строку, визначеного законом для визнання його безхазяйним, або у разі якщо майно є таким, що швидко псується, - протягом граничного строку, визначеного законодавством. Порядок операцій з майном, власника якого не встановлено, визначається законодавством з питань поводження з безхазяйним майном.

Строк, визначений цим пунктом, не включає добові години, що припадають на вихідні та святкові дні.

Підпунктом 94.19.1 пункту 94.19 статті 94 ПК України визначено, що припинення адміністративного арешту майна платника податків здійснюється у зв`язку з: відсутністю протягом строку, зазначеного у пункті 94.10, рішення суду про визнання арешту обґрунтованим

Суд зазначає, що для реалізації вказаного повноваження контролюючого органу щодо звернення до суду на предмет перевірки обґрунтованості накладеного арешту на майно протягом 96 годин з часу прийняття рішення про такий арешт статтею 283 КАС України передбачено право звернення до суду із відповідної заявою. Виключно у межах цього провадження суд наділений повноваженнями розглянути подання контролюючого органу у 96 годинний строк.

Запровадження судової перевірки обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків, вказує на необхідність судового контролю за діями податкового органу та захист прав платника податків від можливих зловживань з боку податкового органу.

Отже, з огляду на сплив такого строку як на момент звернення з позовом до суду так і на дату ухвалення рішення у справі, у суду відсутні підстави для задоволення позову оскільки, застосований арешт є припиненим в силу положень Податкового кодексу України.

Відповідно до ч.5 ст.242 КАС України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Аналогічна правова позиції неодноразово висловлювалась Верховним Судом, зокрема в постанові суду від 18.04.2019 у справі №280/3656/19.

Крім того, суд зазначає, що рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 18.09.2019 по справі № 280/2717/19, яке набрало законної сили 20.11.2019 адміністративний позов овариства з обмеженою відповідальністю ТІ Текнолоджі задоволено.

Визнано протиправним та скасовано наказ Головного управління ДФС у Запорізькій області від 29.05.2019 №1855 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "ТІ ТЕКНОЛОДЖИ".

Згідно зі статтею 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог Головного управління ДФС у Запорізькій області.

Керуючись ст.ст. 2, 5, 72, 77, 139, 241, 243-246, 255 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовних вимог Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166, Код ЄДРПОУ 39396146) до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТІ ТЕКНОЛОДЖИ" (69118, м. Запоріжжя, вул. Автозаводська, буд. 4, кв. (офіс) 169, код ЄДРПОУ 41010958) про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податку, - відмовити.

Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до частини 1 статті 295 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Перехідних положень КАС України рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Рішення складено у повному обсязі та підписано 12.01.2021.

Суддя А.В. Сіпака

Дата ухвалення рішення12.01.2021
Оприлюднено08.02.2021
Номер документу94633498
СудочинствоАдміністративне
Сутьпідтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податку

Судовий реєстр по справі —280/3239/19

Рішення від 12.01.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

Ухвала від 07.12.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

Ухвала від 08.08.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

Ухвала від 10.07.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні