Рішення
від 26.01.2021 по справі 906/1372/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Господарський суд

Житомирської області



10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, тел. (0412) 48-16-20,

E-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, веб-сайт: http://zt.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"26" січня 2021 р. м. Житомир Справа № 906/1372/19

Господарський суд Житомирської області у складі:

судді Маріщенко Л.О.

секретар судового засідання: Малярчук Р.А.

за участю представників сторін:

від позивача: Черниш Є.М. дов. №66/20 від 05.01.2021

від відповідача - 1: Кондратюк О.А. , ордер ЖТ № 47669 від 01.06.2020

від відповідача - 2: Рупс В.О. ордер ЖТ №081963 від 01.06.2020

від третьої особи - 1: не з`явився

від третьої особи - 2: не з`явився

від третьої особи - 3: Островський В.Ф.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Житомирі справу

за позовом Житомирської міської ради

до 1.Товариства з обмеженою відповідальністю "Юпіджі"

2.Товариства з обмеженою відповідальністю "Коростень-МБО"

За участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача:

1.Комунального підприємства "Інспекція з благоустрою м. Житомира" Житомирської міської ради

2. Державної екологічної інспекції Поліського округу

3. Островського Володимира Феліксовича

про зобов`язання вчинити дії

26.12.2019 до Господарського суду Житомирської області від Житомирської міської ради надійшла заява про забезпечення позову до подання позовної заяви, відповідно до якої заявник просить господарський суд вжити заходи забезпечення позову шляхом накладення заборони Товариству з обмеженою відповідальністю "Юпіджі" (код ЄДРПОУ 38862560) та підряднику будівництва Товариству з обмеженою відповідальністю ТОВ "Коростень-МБО" (код ЄДРПОУ 03583924) на проведення будівельних, земляних та інших робіт на земельних ділянках загального користування Житомирської міської об`єднаної територіальної громади по проспекту Незалежності, 29 в м. Житомирі, а також будь-яким іншим особам вчиняти такі дії до отримання та узгодження всіх дозвільних документів в органах місцевого самоврядування на право здійснення такої діяльності.

Ухвалою суду від 27.12.2019 подану заяву Житомирської міської ради про забезпечення позову було задоволено.

Заборонено Товариству з обмеженою відповідальністю ТОВ "Коростень-МБО" (Житомирська область, м. Коростень, вул. Білокоровицьке шосе, 20, код ЄДРПОУ 03583924) проводити будівельні, земляні та інших роботи на земельних ділянках загального користування Житомирської міської об`єднаної територіальної громади по проспекту Незалежності, 29 в м. Житомирі. Заборонено будь-яким іншим особам вчиняти дії з проведення будівельних, земляних та інших робіт на земельних ділянках загального користування Житомирської міської об`єднаної територіальної громади по проспекту Незалежності, 29 в м. Житомирі до отримання та узгодження всіх відповідних дозвільних документів в органах місцевого самоврядування на право здійснення такої діяльності.

09.01.2020 Житомирська міська рада звернулась до господарського суду з позовом до ТОВ "Юпіджі" та ТОВ "Коростень - МБО" про зобов`язання відновити порушений благоустрій території загального користування по проспекту Незалежності, 29 до попереднього стану з відновленням озеленення благоустрою та асфальтобетонного покриття на тротуарі.

Ухвалою суду від 03.02.2020 відкрито провадження у справі та ухвалено здійснювати розгляд за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою суду від 31.03.2020 строк розгляду підготовчого провадження продовжено.

05.05.2020 до суду від фізичної особи - ОСОБА_1 надійшло клопотання про залучення його в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору по справі № 906/1372/19.

В судовому засіданні 05.05.2020 було відмовлено в задоволенні поданого клопотання.

29.05.2020 через загальній відділ канцелярії суду від фізичної особи - ОСОБА_1 надійшло клопотання про залучення його в якості третьої особи на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору по справі № 906/1372/19.

Також, 29.05.2020 через загальній відділ канцелярії суду від Громадської організації "Громадська оборона" надійшло клопотання про залучення її до участі у справі № 906/1372/19 у якості третьої особи на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог.

01.06.2020 від позивача до суду подане клопотання про залучення до участі в справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні Житомирської міської ради - Комунальне підприємство "Інспекція з благоустрою м. Житомира" Житомирської міської ради, оскільки саме інспекцією було складено протокол про адміністративне правопорушення від 24.12.2019 та суть позовних вимог фактично пов`язана з виконанням інспекцією своїх повноважень.

Ухвалою суду від 01.06.2020 було відмовлено у задоволенні поданих заяв ОСОБА_1 та ГО "Громадська оборона" про залучення їх до участі в справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача.

Крім того, ухвалою суду від 01.06.2020 було залучено до участі у справі № 906/1372/19 Комунальне підприємство "Інспекція з благоустрою м. Житомира" Житомирської міської ради в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача.

09.07.2020 до суду від позивача надійшло клопотання про залучення у справу в якості третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору на стороні Житомирської міської ради - Державну екологічну інспекцію Поліського округу.

Ухвалою суду від 09.07.2020 було залучено до участі у справі № 906/1372/19 в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Державну екологічну інспекцію Поліського округу.

09.07.2020 до суду від ТОВ "Юпіджі" подана заява від 09.07.2020 вих.40 про скасування забезпечення позову, а саме: вчиняти дії з проведення будівельних, земельних та інших робіт на земельних ділянках загального користування Житомирської міської об`єднаної територіальної громади по проспекту Незалежності, 29 в м. Житомирі до отримання та узгодження всіх відповідних дозвільних документів в органах місцевого самоврядування на право здійснення такої діяльності.

Ухвалою суду від 15.07.2020 заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Юпіджі" від 09.07.2020 про скасування заходів забезпечення позову задоволено. Вжиті ухвалою господарського суду Житомирської області від 27.12.2019 у справі № 906/1372/19 заходи забезпечення позову скасовано.

15.09.2020 до суду від надійшло клопотання про залучення у справу в якості третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору на стороні Житомирської міської ради - Островського Володимира Феліксовича.

Ухвалою суду від 15.09.2021 до участі у справі № 906/1372/19 в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача залучено - ОСОБА_1 .

16.10.2020 через загальний відділ канцелярії до суду від третьої особи -3 надійшли пояснення з фото - та відео доказами.

01.12.2020 до суду від Громадської організації "Громадська оборона" надійшло клопотання про залучення її до участі у справі № 906/1372/19 у якості третьої особи на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог.

В судовому засіданні, яке відбулося 01.02.2020 суд відмовив у поданому клопотанні, про що зазначив в ухвалі суду від 01.12.2020.

Крім того, даною хвалою суду було закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.

25.01.2021 представник третьої особи -3 подав до суду клопотання про долучення до матеріалів справи в якості доказів CD - диски із відеоматеріалами.

26.01.2021 ОСОБА_1 подав до суду заяву про долучення до справи доказів, а саме листа Управління екології та природних ресурсів Житомирської ОДА від 22.01.2021.

В судовому засіданні представник позивача та третя особа - 3 позов підтримали.

Представники відповідачів позов не визнають.

Крім того, представник відповідача ТОВ "Юпіджі" в судовому засіданні просить долучити до матеріалів справи копію Контрольної картки №695 від 14.08.2020 на підтвердження проведення робіт по відновленню благоустрою.

Відповідно до ч. 1 ст. 207 ГПК України господарський суд розглянув заявлені клопотання учасників справи та вирішив їх після заслуховування думки інших присутніх у судовому засіданні учасників справи.

Представники третіх осіб - Комунального підприємства "Інспекція з благоустрою м. Житомира" Житомирської міської ради та Державної екологічної інспекції Поліського округу в судове засідання не з`явились, причин неявки суду не повідомили, хоча були належним чином повідомлені про час, місце та день розгляду справи, що підтверджується наявними в справі рекомендованими повідомленнями про вручення поштового відправлення.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників позивача, відповідачів та третьої особи - 3, проаналізувавши наявні у справі докази у сукупності та давши їм відповідну правову оцінку, господарський суд

ВСТАНОВИВ:

Як вбачається з матеріалів справи рішенням Житомирської міської ради від 16.03.2016 №175 "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою: м. Житомир, проспект Незалежності, 29, з метою реалізації її на земельному аукціоні" затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки комунальної власності для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови загальною площею 1,1 га за адресою м. Житомир, проспект Незалежності, 29, з метою реалізації її на земельному аукціоні та включення земельної ділянки до переліку земельних ділянок територіальної громади міста, які виставлятимуться на земельних торги у формі аукціону окремими лотами.

13.10.2016 Житомирською міською радою прийнято рішення "Про затвердження переліку земельних ділянок в м. Житомирі призначених для продажу на земельних торгах у формі аукціону" яким було затверджено перелік цих ділянок. До вказаного переліку увійшла зокрема, земельна ділянка площею 1,1 га за адресою м. Житомир, проспект Незалежності, 29, кадастровий номер 1810136300:05:025:0017.

21.12.2016 Житомирською міською радою прийнято рішення "Про проведення земельних торгів у формі аукціону в м. Житомирі", яким було погоджено звіт про експертну грошову оцінку земельних ділянок, в тому числі і земельної ділянки за адресою м. Житомир, проспект Незалежності, 29. Її вартість складала 3 923 040,00 грн, цільове призначення - для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови.

16.02.2017 Житомирською міською радою було прийнято рішення про внесення змін до рішень Житомирської міської ради та договори оренди землі", яким вирішила внести зміни в абз. 1,3 п. 1 рішення Житомирської міської ради від 16.03.2016 №175 "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою: м. Житомир, проспект Незалежності, 29, з метою реалізації її на земельному аукціоні", в частині цільового призначення земельної ділянки, а саме, замість виразу : "для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови", читати : "для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (03.07)".

06.06.2017 року відбувся відкритий аукціон щодо продажу земельної ділянки за адресою: м. Житомир, проспект Незалежності, 29, кадастровий номер: 1810136300:05:025:0017, цільове призначення відповідно до КВЦПЗ - 03.07. "Будівництва та обслуговування будівель торгівлі", що відноситься до земель житлової та громадської забудови, переможцем якого стало ТОВ "Юпіджі".

Згідно договору купівлі-продажу, укладеного 06.06.2017 між Житомирською міською радою та ТОВ "Юпіджі" та змін до нього від 08.06.2017, витягу №88900949 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, ТОВ "Юпіджі" отримало у приватну власність земельну ділянку несільськогосподарського призначення загальною площею 1,1 га, кадастровий номер 1810136300:05:025:0017.

Наказом Департаменту містобудування та земельних відносин Житомирської міської ради від 08.08.2017 №52/17 зі змінами, внесеними наказом від 18.09.2019 № 129/19, затверджено містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва "Будівництво АЗС з пунктом сервісного обслуговування населення, адміністративними приміщеннями, АГЗП та автомийки" на земельній ділянці кадастровий номер 1810136300:05:025:0017.

19 липня 2019 року ТОВ "Юпіджі" отримало дозвіл на виконання будівельних робіт Будівництво АЗК з пунктом сервісного обслуговування населення, адміністративними приміщеннями, АГЗП та автомийки за адресою: м. Житомир, проспект Незалежності, 29 кадастровий номер: 1810136300:05:025:0017, № ІУ 113192001524 в Державній архітектурно-будівельній інспекції України.

В містобудівних умовах вказаної земельної ділянки, яка виставлялась на торги зазначено, зокрема, що майбутній власник має:

- земельну ділянку утримувати у відповідності до санітарних, екологічних вимог та за цільовим призначенням:

- згідно ст. 5 Закону України "Про основи містобудування" врахувати законні інтереси користувача земельної ділянки, шо знаходиться поруч

- Обмеження у використанні земельної ділянки:

- Зона особливого режиму забудови - 0,2697 га. Охорона зона навколо інженерних комунікацій 0,2273 га. Охоронна зона навколо (вздовж) об`єкта енергетичної системи 0,0417 га. Охоронна зона навколо (вздовж) об`єкта енергетичної системи 0,0036 га. Охоронна зона навколо (вздовж) об`єкта енергетичної системи 0,0057 га. Охоронна зона навколо (вздовж) об`єкта зв`язку 0,0128 га. Охоронна зона навколо (вздовж) об`єкта зв`язку 0,0326 га. Охоронна зона навколо (вздовж) об`єкта енергетичної системи 0,0049 га. Охоронна зона навколо інженерних комунікацій 0,0369 га. Охоронна зона навколо інженерних комунікацій 0,0094 га. Охоронна зона навколо інженерних комунікацій 0,0271 га. Використовувати земельну ділянку виключно за цільовим призначенням.

В рецензії на звіт про експертну грошову оцінку земельної ділянки площею 1,100га, кадастровий №1810136300:05:025:0017, для будівництва та обслуговування будівель торгівлі за адресою: Житомирська область, м. Житомир, проспект Незалежності, ділянка 29, зазначається, що земельна ділянка, що оцінюються, розмішена в середній частині міста, в зоні малоповерхової та багатоповерхової житлової забудови поблизу однієї з основних місто формуючих автомагістралей. Земельна ділянка розташована в густонаселеному районі з добре розвинутою інфраструктурою та транспортною розв`язкою.

Згідно дозволу на виконання будівельних робіт генеральним підрядником є Товариство з обмеженою відповідальністю "Коростень-МБО".

Найменування об`єкта будівництва значиться - будівництво АЗК з пунктом сервісного обслуговування населення, адміністративним приміщенням, АГЗП та автомийки за адресою м. Житомир, проспект Незалежності, 29.

Як зазначено в позовній заяві з початку будівельних робіт відповідачі здійснювали заїзд вантажної техніки до об`єкту будівництва без погодженої належним чином схеми організації дорожнього руху через земельні ділянки загального користування, які знаходяться у власності Житомирської міської об`єднаної територіальної громади, чим порушували правила дорожнього руху.

В результаті здійснення Державного архітектурно-будівельного контролю управлінням ДАБІ (Державна архітектурно-будівельна інспекція) в Житомирській області по результатам позапланової перевірки суб`єкта містобудування було складено акт № 1006/7/К15/736 від 06.12.2019 року та припис № 116/19-к від 06.12.2019 року Про зупинення підготовчих та будівельних робіт , у зв`язку з порушеннями з боку ТОВ Коростень-МБО (підрядника будівництва) вимог законодавства у сфері містобудування. Від отримання припису та акту підрядник - ТОВ Коростень-МБО відмовився.

18.12.2019 в результаті проведення позапланової перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил Департаменту містобудування та земельних відносин Житомирської міської ради за адресою : вул. Покровська, 6, м. Житомир під час провадження містобудівної діяльності, а саме: надання містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва від 08.08.2017 №52/17 на об`єкт "Будівництво АЗК з пунктом сервісного обслуговування населення, адміністративними приміщеннями, АГЗП та авто мийка за адресою проспект Незалежності, 29, м. Житомир. (замовник - ТОВ "Юпіджі") складено акт .

18.12.2019 Департаментом містобудування та земельних відносин Житомирської міської ради було прийнято рішення №430/19-а про скасування дії містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва від 08.08.2017 №52/17 року на об`єкт "Будівництво АЗК з пунктом сервісного обслуговування населення, адміністративними приміщеннями, АГЗП та автомийки за адресою : проспект Незалежності , 29, м. Житомир, затверджені наказом від 18.09.2019 №123/19, як такі, що прийняті з порушенням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, а саме порушення вимог ч. 2 ст.5, абз. 1 ч. 3 ст. 29 , п. 3 ч. 4 ст. 29 ЗУ "Про регулювання містобудівної діяльності".

З 19.12.2019 року ТОВ Юпіджі та підрядник - ТОВ Коростень-МБ0 , незважаючи на заборону проведення будівельних робіт, відсутність дозвільних документів від органу місцевого самоврядування, самоправно пошкодили благоустрій території поблизу проспекту Незалежності, 29 в м. Житомирі, а саме: відмірювали силові кабелі шляхом проведення земляних робіт на асфальтованому покритті для пішоходів.

По результатам таких самовільних робіт КП Інспекція з благоустрою м. Житомира склало протокол про дане порушення від 19.12.2019 року, при цьому особа, на яку було складено даний протокол зазначив, що зобов`язується в найближчий час узгодити всі роботи.

Однак, в період часу 20.12.2019 року та 21.12.2019 року підрядник - ТОВ Коростень-МБО продовжили порушувати благоустрій території Житомирської міської ОТГ без відповідних дозвільних документів, в результаті чого виконавчий комітет Житомирської міської ради рішенням № 1416 від 21.12.2019 року Про розгляд актів перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 18.12.2019 року в частині 2 цього рішенням вирішив: Управлінню патрульної поліції в Житомирській області перевірити схеми заїзду на територію будівельного майданчика на Проспекті Незалежності, 29 у м. Житомирі та у разі відсутності належних погоджень чи здійснення руху не у відповідності до схеми, унеможливити рух будівельної техніки.

В листі головного управління Держгеокадастру у Житомирській області від 23.12.2019 зазначено, що за результатами перевірки дотримання земельного законодавства за об`єктом - земельної ділянки встановлено, що ТОВ "Юпіджі" , використовує належну йому на праві приватної власності, відповідно до договору купівлі-продажу земельної ділянки від 06.06.2017, земельну ділянку з кадастровим номером 1810136300:05:025:0017, площею 1,1000 га, із земель житлової та громадської забудови з цільовим призначенням для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, що знаходиться за адресою проспект Незалежності, 29, м. Житомир. На вказаній земельній ділянці ведеться будівництво автозаправного комплексу (АЗС) з пунктом сервісного обслуговування водіїв та пасажирів і адміністративні приміщення на площі 0,9706 га. На момент перевірки проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки або її частини зі зміною її цільового призначення ТО "Юпіджі" не виготовлявся та рішенням органу виконавчої влади або місцевого самоврядування не затверджувався, що є порушенням ст. ст. 20,21 Земельного кодексу України. Рішення органу виконавчої влади або місцевого самоврядування про зміну цільового призначення земельної ділянки або її частини у ТОВ "Юпіджі" відсутнє. ТОВ "Юпіджі" за результатами перевірки вручено (направлено поштою) припис про усунення порушень земельного законодавства.

03.02.2020 та 12.03.2020 головним управлінням Держгеокадастру у Житомирській області складені акти перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом - земельної ділянки, з яких вбачається, що приписи по усуненню порушень вимог земельного законодавства при використанні земельної ділянки за кадастровим номером 1810136300:05:025:0017 ТОВ "Юпіджі" не виконані.

У відповіді на запит № 0-913/41/28/01/01-2019 від 20.12.2019 року управління патрульної поліції повідомляє, що у зв`язку зі зверненням забудовника об`єкта за адресою м. Житомир, проспект Незалежності , 29 була погоджена тимчасова схема організації дорожнього рух, однак тимчасова схема організації дорожнього руху не є дозвільним документом на забудову.

З відповіді Управління транспорту і зв`язку Житомирської міської ради на запит № 8/23 від 08.01.2020 вбачається, що на час будівництва АЗК по проспекту Незалежності, 29 в м. Житомирі в період з 16.05.2018 року по 08.01.2020 управлінням транспорту і зв`язку міської ради не погоджувалась схема організації дорожньою руху.

24.12.2019 інспектором лінійного відділу КП "Інспекція з благоустрою м. Житомира" Житомирської міської ради складено протокол про адміністративне правопорушення яким встановлено, що підрядником ТОВ "Коростень - МБО" за адресою проспект Незалежності, 29 м. Житомир самовільно організовані земельні роботи з порушенням асфальтобетонного покриття на тротуарі.

28.01.2020 інспектором лінійного відділу КП "Інспекція з благоустрою м. Житомира" Житомирської міської ради також складено протокол про адміністративне правопорушення у якому зафіксовано, що по проспекту Незалежності, 29 у м. Житомирі після проведення самовільних земельних не організовано відновлення порушеного благоустрою, асфальтоване покриття тротуару та зеленої зони.

Відповідно до ст. 24 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Відповідно до ч.1 ст. 31 Закону України Про місцевого самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать:

а) власні (самоврядні) повноваження: 1) організація за рахунок власних коштів і на пайових засадах будівництва, реконструкції і ремонту об`єктів комунального господарства та соціально-культурного призначення, жилих будинків, шляхів місцевого значення, а також капітального та поточного ремонту вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах).

б) делеговані повноваження: 1) надання (отримання, реєстрація) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, здійснення державного архітектурно-будівельного контролю та прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів у випадках та відповідно до вимог, встановлених Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності"; 2) організація роботи, пов`язаної зі створенням і веденням містобудівного кадастру населених пунктів; 3) здійснення в установленому порядку державного контролю за дотриманням законодавства, затвердженої містобудівної документації при плануванні та забудові відповідних територій; зупинення у випадках, передбачених законом, будівництва, яке проводиться з порушенням містобудівної документації і проектів окремих об`єктів, а також може заподіяти шкоди навколишньому природному середовищу; 4) здійснення контролю за забезпеченням надійності та безпечності будинків і споруд незалежно від форм власності в районах, що зазнають впливу небезпечних природних і техногенних явищ та процесів;

5) організація охорони, реставрації та використання пам`яток історії і культури, архітектури та містобудування, палацово-паркових, паркових і садибних комплексів, природних заповідників;

6) вирішення відповідно до законодавства спорів з питань містобудування;

7) здійснення державного контролю за дотриманням договірних зобов`язань забудовниками, діяльність яких пов`язана із залученням коштів фізичних осіб у будівництво багатоквартирних житлових будинків.

Згідно зі ст.9 Закону України Про архітектурну діяльність будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об`єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, державних стандартів, норм і правил у порядку, визначеному Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Пунктом 5 ст.26 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" визначено, що проектування та будівництво об`єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку: отримання замовником або проектувальником вихідних даних; розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених ст. 31 цього Закону, її експертизи; затвердження проектної документації; виконання підготовчих та будівельних робіт; прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів; реєстрація права власності на об`єкт містобудування.

Правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою населених пунктів і спрямований на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини встановлено Законом України Про благоустрій населених пунктів , статтею 10 якого передбачено, що до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить:

1) затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою населених пунктів;

2) затвердження правил благоустрою територій населених пунктів;

3) створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб`єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб);

4) визначення на конкурсних засадах підприємств, установ та організацій (балансоутримувачів), відповідальних за утримання об`єктів благоустрою.

До повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить:

1) забезпечення виконання місцевих програм та здійснення заходів з благоустрою населених пунктів;

2) організація забезпечення на території населеного пункту чистоти і порядку, дотримання тиші в громадських місцях;

3) організація місць відпочинку для населення;

4) затвердження схем санітарного очищення населених пунктів та впровадження систем роздільного збирання побутових відходів;

5) здійснення самоврядного контролю за станом благоустрою та утриманням територій населених пунктів, інженерних споруд та об`єктів, підприємств, установ та організацій, майданчиків для паркування транспортних засобів (у тому числі щодо оплати послуг з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів), озелененням таких територій, охороною зелених насаджень, водних об`єктів тощо;

6) визначення місць стоянок транспортних засобів та майданчиків для паркування на об`єктах благоустрою;

7) визначення графіків роботи зовнішнього освітлення території;

8) визначення на об`єктах благоустрою місць розміщення громадських вбиралень;

9) залучення на договірних засадах коштів і матеріально-технічних ресурсів юридичних та фізичних осіб для здійснення заходів з благоустрою населених пунктів;

10) визначення обсягів пайової участі власників тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення в утриманні об`єктів благоустрою;

11) визначення в установленому порядку розміру відшкодувань юридичними та фізичними особами за забруднення довкілля та інші екологічні збитки, спричинені порушенням законодавства у сфері благоустрою та охорони навколишнього природного середовища;

12) інформування населення про здійснення заходів з благоустрою населених пунктів;

13) участь у проведенні щорічного всеукраїнського конкурсу "Населений пункт найкращого благоустрою і підтримки громадського порядку";

14) видача дозволу на порушення об`єктів благоустрою у випадках та порядку, передбачених цим Законом.

Згідно з частиною 1 статті 13 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" до об`єктів благоустрою населених пунктів належать:

1) території загального користування:

а) парки (гідропарки, лугопарки, лісопарки, парки культури та відпочинку, парки - пам`ятки садово-паркового мистецтва, спортивні, дитячі, історичні, національні, меморіальні та інші), рекреаційні зони, сади, сквери та майданчики;

б) пам`ятки культурної та історичної спадщини;

в) майдани, площі, бульвари, проспекти;

г) вулиці, дороги, провулки, узвози, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки;

ґ) пляжі;

д) кладовища;

е) інші території загального користування;

2) прибудинкові території;

3) території будівель та споруд інженерного захисту територій;

4) території підприємств, установ, організацій та закріплені за ними території на умовах договору.

Положеннями статті 21 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" унормовано, що елементами (частинами) об`єктів благоустрою є:

1) покриття площ, вулиць, доріг, проїздів, алей, бульварів, тротуарів, пішохідних зон і доріжок відповідно до діючих норм і стандартів;

2) зелені насадження (у тому числі снігозахисні та протиерозійні) уздовж вулиць і доріг, в парках, скверах, на алеях, бульварах, в садах, інших об`єктах благоустрою загального користування, санітарно-захисних зонах, на прибудинкових територіях;

3) будівлі та споруди системи збирання і вивезення відходів;

4) засоби та обладнання зовнішнього освітлення та зовнішньої реклами;

5) технічні засоби регулювання дорожнього руху;

6) будівлі та споруди системи інженерного захисту території;

7) комплекси та об`єкти монументального мистецтва, декоративні фонтани і басейни, штучні паркові водоспади;

8) обладнання (елементи) дитячих, спортивних та інших майданчиків;

9) малі архітектурні форми;

10) інші елементи благоустрою, визначені нормативно-правовими актами.

Комплексним благоустроєм вважається проведення на визначеній території населеного пункту (мікрорайон, квартал, парк, бульвар, вулиця, провулок, узвіз тощо) комплексу робіт з улаштування (відновлення) покриття доріг і тротуарів, обладнання пристроями для безпеки руху, озеленення, забезпечення зовнішнього освітлення та зовнішньої реклами, встановлення малих архітектурних форм, здійснення інших заходів, спрямованих на поліпшення інженерно-технічного і санітарного стану території, покращання її естетичного вигляду (п. 1 ст. 22 Закону України "Про благоустрій населених пунктів").

Відповідно до п. 11 ст. 26-1 Закону України "Про благоустрій населених пунктів", особа, яка виконала на об`єктах благоустрою земляні та/або ремонтні роботи, зобов`язана власними силами привести цей об`єкт благоустрою у належний стан або може у випадках, визначених пунктом 2 частини другої статті 19 цього Закону, сплатити його відновну вартість.

Згідно ст. 42 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" до відповідальності за порушення законодавства у сфері благоустрою населених пунктів притягаються особи, винні у, зокрема, пошкодженні (руйнуванні чи псуванні) вулично-дорожньої мережі, інших об`єктів благоустрою населених пунктів, знищенні або пошкодженні зелених насаджень чи інших об`єктів озеленення населених пунктів, крім випадків, передбачених статтею 28 цього Закону.

Таким чином, наведені вище обставини підтверджують факт порушення відповідачами благоустрою території загального користування по проспекту Незалежності, 29 у м. Житомирі при здійсненні будівництва АЗК на земельній ділянці кадастровий номер 1810136300:05:025:0017.

Відповідачі відзив на позовну заяву та письмових заперечень щодо заявлених позовних вимог суду не надали.

Подану представником відповідача-1 в судове засідання контрольну картку № 695 на тимчасове порушення благоустрою від 14.08.2020, в якій вказано, що 21.12.2020 роботи проведені, благоустрій відновлено, суд не вважає належним доказом на підтвердженням відсутністю предмету спору, оскільки з неї не вбачається, які саме роботи по відновленню благоустрою на спірній земельній ділянці були проведені.

Згідно зі ст.73 Господарського процесуального Кодексу України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Відповідно до ст.74 Господарського процесуального Кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Приписами ст. 79 Господарського процесуального Кодексу України передбачено, що наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування.

Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Відповідно до п. 1 ст. 86 Господарського процесуального Кодексу України, Суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Враховуючи усе вищевикладене, оцінюючи докази у справі в їх сукупності, законодавство, що регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку щодо наявності підстав для задоволення позовних вимог.

Витрати по сплаті судового збору відповідно до ст. 129 ГПК України покладаються на відповідачів у рівних частинах.

Керуючись статтями 123, 129, 233, 236 - 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд,-

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Зобов`язати Товариство з обмеженою відповідальністю "Юпіджі"(11500, Житомирська обл., м. Коростень, вул. Толстого, буд. 5, код ЄДРПОУ 38862560) та Товариство з обмеженою відповідальністю "Коростень - МБО" (11500, Житомирська обл., м. Коростень, вул. Білокоровицьке шосе, буд. 20, код ЄДРПОУ 03583924) відновити порушений благоустрій території загального користування по проспекту Незалежності, 29 м. Житомир до попереднього стану з відновленням озеленення благоустрою та асфальтобетонного покриття на тротуарі.

3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Юпіджі" (11500, Житомирська обл., м. Коростень, вул. Толстого, буд. 5, код ЄДРПОУ 38862560) на корить Житомирської міської ради (10014, Житомирська обл., м. Житомир, майдан ім. С.П. Корольова, будинок 4/2, код ЄДРПОУ 13576954) - 1051,00 грн судового збору.

4. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Коростень - МБО" (11500, Житомирська обл., м. Коростень, вул. Білокоровицьке шосе, буд. 20, код ЄДРПОУ 03583924) на користь Житомирської міської ради (10014, Житомирська обл., м. Житомир, майдан ім. С.П. Корольова, будинок 4/2, код ЄДРПОУ 13576954) - 1051,00 грн судового збору.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено: 05.02.21

Суддя Маріщенко Л.О.

Віддрукувати:

1 - в справу

2- позивачу (рек)

3,4 - відповідачам (рек)

5- третій особі Комунальному підприємству "Інспекція з благоустрою м. Житомира" Житомирської міської ради ( 10002, м. Житомир, вул. Гагаріна, 18) ( рек. )

6-Державній екологічній інспекції Поліського округу. (10014, Житомирська обл., м. Житомир, Богунський район, вул. Леха Качинського, буд. 12-А, код ЄДРПОУ 42163803) ( рек)

7 - ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) ( рек.)

Дата ухвалення рішення26.01.2021
Оприлюднено05.02.2021
Номер документу94655588
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —906/1372/19

Постанова від 21.04.2021

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Бучинська Г.Б.

Ухвала від 09.03.2021

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Бучинська Г.Б.

Рішення від 26.01.2021

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Маріщенко Л.О.

Ухвала від 01.12.2020

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Маріщенко Л.О.

Ухвала від 16.10.2020

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Маріщенко Л.О.

Ухвала від 22.09.2020

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Олексюк Г.Є.

Ухвала від 15.09.2020

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Маріщенко Л.О.

Ухвала від 15.07.2020

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Маріщенко Л.О.

Ухвала від 13.07.2020

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Олексюк Г.Є.

Ухвала від 09.07.2020

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Маріщенко Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні