Господарський суд Рівненської області
вул. Набережна, 26-А, м. Рівне, 33013
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"02" лютого 2021 р. м. Рівне Справа № 918/1178/20
Господарський суд Рівненської області у складі головуючої судді Бережнюк В.В. , розглянувши матеріали справи
за позовом Рівненський міський центр зайнятості
до відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю "Комфорт дім"
про стягнення 5 330,93 грн.
Секретар судового засідання Лиманський А.Ю.
представники сторін:
від позивача: Бурма Т.П.
від відповідача: не з`явився
ВСТАНОВИВ:
Рівненський міський центр зайнятості звернувся до Господарського суду Рівненської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Комфорт дім" в якому просить, посилаючись на Закон України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", стягнути 5 330,93 грн. компенсації фактичних витрат у розмірі єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за ОСОБА_1 .
Стислий виклад позиції позивача та заперечень відповідача.
Позовні вимоги Позивач обґрунтовує тим, 16.10.2018 р. за направленнями Рівненського міського центру зайнятості ТзОВ "Комфорт Дім" на нове робоче місце було працевлаштовано ОСОБА_1 на посаду фахівця з публічних закупівель, згідно наказу ТзОВ "Комфорт Дім" про прийняття на роботу № 1-0000000006 від 12.10.2018. Відповідно до пункту 5 Порядку компенсації ЄСВ компенсація виплачується протягом одного року з дня працевлаштування зареєстрованого безробітного.
17.12.2018р. наказом Рівненського міського центру зайнятості №НТ181217 було прийнято рішення компенсувати ТОВ "Комфорт Дім", за рахунок коштів Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, фактичні витрати у розмірі єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, як суб`єкту малого підприємництва, що працевлаштував безробітну ОСОБА_1 на нове робоче місце в пріоритетному виді економічної діяльності, на підставі п.2 ст.27 Закону України "Про зайнятість населення".
Згідно п.7, п.14 Порядку компенсації ЄСВ, у разі звільнення працівника, за якого виплачувалася компенсація, з ініціативи роботодавця або за згодою сторін до закінчення дворічного строку з дня працевлаштування, сума виплачених коштів повертається в повному обсязі до бюджету Фонду загальнообов`язкового державного соцального страхування України на випадок безробіття, або на його робоче місце за направленням центру зайнятості у межах дворічного строку працевлаштовується інший зареєстрований безробітний.
Однак, в порушення вищезазначених норм чинного законодавства, 26.04.2019р. наказом ТзОВ "Комфорт Дім" від 26.04.2019 №5 трудовий договір з ОСОБА_1 припинено. Останню звільнено за угодою сторін. При цьому, інший зареєстрований безробітний не був працевлаштований.
Дворічний строк з дня працевлаштування ОСОБА_1 , та протягом якого можна було за направленням центру зайнятості працевлаштувати іншого безробітного, сплинув 15.10.2020 р.
Відтак, Позивач вказує, що Відповідач повинен повернути 5 330,93 грн. компенсації фактичних витрат у розмірі єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за ОСОБА_1 .
Відповідач відзиву на позовну заяву з викладенням своєї правової позиції суду не надав.
Прийняті у справі судові рішення та інші процесуальні дії.
Ухвалою Господарського суду Рівненської області від 21.12.2020 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі, вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін та призначено розгляд справи на 12 січня 2021 року.
Ухвалою Господарського суду Рівненської області від 12.01.2021 року розгляд справи відкладено на 02 лютого 2021 року.
Представник Позивача в судовому засіданні 02.02.2021 року підтримав позовні вимоги, з підстав зазначених у позовній заяві.
Представник відповідача в судове засідання 02.02.2021 року не з`явився, явку повноважного представника в судове засідання не забезпечив, хоча про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.
Частиною 1 ст. 202 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Оскільки у матеріалах справи містяться докази належного повідомлення Відповідача про дату, час та місце розгляду справи, а ухвалами суду явка повноважних представників сторін в судове засідання обов`язковою не визнавалась, суд приходить до висновку, що розгляд даної справи належить здійснити за наявними у ній матеріалами без участі представника Відповідача.
Фактичні обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин з посиланням на докази, на підставі яких встановлені відповідні обставини.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, господарським судом встановлено наступне.
16.10.2018р., за направленнями Рівненського міського центру зайнятості від 01.10.2018р. № 17001810010079001, ТзОВ "Комфорт Дім" на нове робоче місце було працевлаштовано ОСОБА_1 на посаду фахівця з публічних закупівель, згідно наказу ТзОВ "Комфорт Дім" про прийняття на роботу № 1-0000000006 від 12.10.2018р.
Згідно пункту 5 Порядку компенсації ЄСВ компенсація виплачується протягом одного року з дня працевлаштування зареєстрованого безробітного.
Відповідно до п. 3 Порядку компенсації ЄСВ, пріоритетний вид економічної діяльності визначається за основним видом економічної діяльності роботодавця, за яким здійснюється віднесення роботодавця до класу професійного ризику виробництва, відповідно до якого встановлюється розмір єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Згідно даних з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців основний вид економічної діяльності ТзОВ "Комфорт Дім" - F, 43.32 Установлення столярних виробів, який є пріоритетним видом економічної діяльності для створення нових робочих місць суб`єктами малого підприємництва, згідно Переліку таких видів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.04.2013р. № 347.
Пунктом 8 Порядку компенсації ЄСВ, передбачено, що роботодавець, який працевлаштував зареєстрованого безробітного на нове робоче місце, для отримання компенсації подає протягом двох місяців з дня працевлаштування центру зайнятості заяву довільної форми, до якої додає довідку за формою згідно з додатком до Порядку компенсації ЄСВ.
На виконання вказаних норм, ТзОВ "Комфорт Дім" 21.11.2018р. подав до Рівненського міського центру зайнятості заяву від 21.11.2018р. з проханням розглянути питання щодо компенсації фактичних витрат у розмірі єдиного внеску загальнообов`язкового державного соціального страхування за ОСОБА_1 , яка працевлаштована за направленням центру зайнятості на нове робоче місце фахівцем з публічних закупівель з 16.10.2018р. та довідку від 21.11.2018р., форма якої затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 15.04.2013р. № 347 (а.с. 6-7).
В заяві від 21.11.2018р. керівник ТзОВ "Комфорт Дім" зазначив та посвідчив власним підписом те, що ознайомлений з Порядком компенсації роботодавцям витрат у розмірі єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а саме розміру, періоду виплати компенсації, звільнення особи та відповідальності за достовірність даних, що стосуються підтвердження факту створення нових робочих місць та працевлаштування на них відповідних осіб, які є підставою для виплати компенсації.
Відповідно до п. 8 Порядку компенсації ЄСВ на підставі поданої роботодавцем заяви та довідки, персональних даних про особу, якими володіє центр зайнятості, даних органів доходів і зборів щодо відсутності у роботодавця заборгованості із сплати єдиного внеску, інформації органів Пенсійного фонду України про працевлаштування особи на нове робоче місце та відсутність у роботодавця заборгованості із сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, а також даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо порушеної справи про банкрутство або визнання роботодавця банкрутом центр зайнятості приймає протягом п`яти робочих днів рішення про виплату компенсації роботодавцю. Обмін зазначеними даними здійснюється в порядку взаємного обміну інформацією.
Наказом Рівненського міського центру зайнятості від 17.12.2018р. №НТ181217 було прийнято рішення компенсувати ТОВ "Комфорт Дім", за рахунок коштів Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, фактичні витрати у розмірі єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, як суб`єкту малого підприємництва, який працевлаштував безробітну ОСОБА_1 на нове робоче місце в пріоритетному виді економічної діяльності на підставі п.2 ст.27 Закону України "Про зайнятість населення".
Згідно п. 7, п. 14 Порядку компенсації ЄСВ, у разі звільнення працівника, за якого виплачувалася компенсація, з ініціативи роботодавця або за згодою сторін до закінчення дворічного строку з дня працевлаштування сума виплачених коштів повертається в повному обсязі до бюджету Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття або на його робоче місце за направленням центру зайнятості у межах дворічного строку працевлаштовується інший зареєстрований безробітний.
Однак, в порушення вищезазначених норм чинного законодавства, 26.04.2019р. наказом ТзОВ "Комфорт Дім" від 26.04.2019 №5 трудовий договір з ОСОБА_1 припинено. ОСОБА_1 звільнено за угодою сторін, відповідно до п. 1 ст. 36 КЗпП України.
В матеріалах справи міститься лист від 07.02.2020р. №02-19/222 в якому Рівненський міський центр зайнятості звертався до ТзОВ "Комфорт Дім" з проханням провести роботу по підбору працівника на місце звільненого працівника ОСОБА_1 . Однак, ТзОВ "Комфорт Дім" на робоче місце звільненої ОСОБА_1 не було працевлаштовано іншого, зареєстрованого в центрі зайнятості, безробітного. Крім того, дворічний строк з дня працевлаштування ОСОБА_1 , та протягом якого можна було за направлення центру зайнятості працевлаштувати іншого безробітного, сплинув 15.10.2020 року (а.с.11).
Судом встановлено, що на підставі статті 27 Закону України "Про зайнятість населення" та Порядку компенсації, за працевлаштування гр. ОСОБА_1 ТзОВ "Комфорт Дім" щомісяця Рівненським міським центром зайнятості, за рахунок коштів Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, було компенсовано за період з жовтня 2018р. по квітень 2019р. фактичні витрати у розмірі єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за ОСОБА_1 за кожен місяць, за який він був сплачений, в загальній сумі 5330 грн. 93коп., які підлягають поверненню зі сторони ТзОВ "Комфорт Дім".
Відповідно до п. 9 Порядку компенсації ЄСВ, компенсація фактичних витрат у розмірі єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування ТзОВ "Комфорт Дім" була перерахована на р/рахунок № НОМЕР_1 , КБ "ПриватБанк", МФО 333391.
В порядку досудового врегулювання спору 27.10.2020 року Рівненським міським центром зайнятості ТзОВ "Комфорт Дім", було надіслано повідомлення від 27.10.2020р. № 07-19/1680 з пропозицією добровільно повернути відшкодовані кошти. Однак, дане повідомлення повернулось без вручення із зазначенням, що за даною адресою ТзОВ "Комфорт Дім" не значиться.
Станом на день звернення до суду, ТзОВ "Комфорт Дім" кошти Рівненському міському центру зайнятості не відшкодувало.
Норми права, що підлягають до застосування, та мотиви їх застосування, оцінка аргументів, наведених сторонами.
Правові, фінансові та організаційні засади загальнообов`язкового державного соціального страхування на випадок безробіття визначені Законом України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття".
Відповідно до п. 1 ст. 1 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття - система прав, обов`язків і гарантій, яка передбачає матеріальне забезпечення на випадок безробіття з незалежних від застрахованих осіб обставин та надання соціальних послуг за рахунок коштів Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
Відповідно до п. 1, п. 2 ст. 8 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" (далі Закон) Фонд загальнообов`язкового державного соціального страхування на випадок безробіття (далі Фонд) створений для управління страхуванням на випадок безробіття, акумуляції страхових внесків, контролю за використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг, здійснення інших функцій згідно із цим Законом і статутом Фонду. Держава є гарантом забезпечення застрахованих осіб та надання їм відповідних соціальних послуг Фондом.
Відповідно до ч. 2 ст. 21 Закону України "Про зайнятість населення", центральний орган виконавчої влади, шо реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи. Згідно п. 1, п. 19 та п. 21 ч. 2 ст. 22 цього ж Закону, територіальні органи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, відповідно до покладених на них завдань здійснюють управління та оперативне розпорядження фінансовими ресурсами Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в межах затвердженого бюджету Фонду відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття"; здійснюють контроль за використанням коштів Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, застосовують в установленому законодавством порядку фінансові санкції та накладають адміністративні штрафи; забезпечують надання соціальних послуг та виплату матеріального забезпечення відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" та цього Закону.
Згідно ч. 2 ст. 27 Закону України "Про зайнятість населення" та п. З Порядку компенсації роботодавцям витрат у розмірі єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.04.2013р. № 347 (падалі - Порядок компенсації ЄСВ), суб`єктам малого підприємництва, які працевлаштовують безробітних строком не менше ніж на два роки за направленням територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, на нові робочі місця в пріоритетних видах економічної діяльності, щомісяця компенсуються фактичні витрати у розмірі єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за відповідну особу за місяць, за який він сплачений.
Пунктом 4 Порядку компенсації ЄСВ встановлено, що робочі місця, які створені у зв`язку з утворенням нового суб`єкта господарювання (крім тих, що утворені шляхом припинення), вважаються новими протягом 12 місяців з моменту утворення нового суб`єкта господарювання. У разі створення нового робочого місця шляхом збільшення штатної чисельності працівників за умови відсутності зменшення середньомісячної чисельності за попередні 12 місяців збільшенням штатної чисельності у звітному періоді для юридичних осіб вважається - збільшення складу працівників, які працюють на умовах трудових договорів, порівняно з попереднім звітним періодом за умови, що кількість вакансій залишається незмінною або збільшується.
Згідно пункту 5 Порядку компенсації ЄСВ компенсація виплачується протягом одного року з дня працевлаштування зареєстрованого безробітного.
Відповідно до п. З Порядку компенсації ЄСВ, пріоритетний вид економічної діяльності визначається за основним видом економічної діяльності роботодавця, за яким здійснюється віднесення роботодавця до класу професійного ризику виробництва, відповідно до якого встановлюється розмір єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Пунктом 8 Порядку компенсації ЄСВ, передбачено, що роботодавець, який працевлаштував зареєстрованого безробітного на нове робоче місце, для отримання компенсації подає протягом двох місяців з дня працевлаштування центру зайнятості заяву довільної форми, до якої додає довідку за формою згідно з додатком до Порядку компенсації ЄСВ.
Згідно п. 7, п. 14 Порядку компенсації ЄСВ, у разі звільнення працівника, за якого виплачувалася компенсація, з ініціативи роботодавця або за згодою сторін до закінчення дворічного строку з дня працевлаштування сума виплачених коштів повертається в повному обсязі до бюджету Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття або на його робоче місце за направленням центру зайнятості у межах дворічного строку працевлаштовується інший зареєстрований безробітний.
Зважаючи на наведені приписи законодавства, у зв`язку з тим, що ТзОВ "Комфорт Дім" не працевлаштовано на звільнене робоче місце іншого безробітного за направленням служби зайнятості, ТзОВ "Комфорт Дім" зобов`язане повернути Рівненському міському центру зайнятості компенсацію фактичних витрат у розмірі єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за гр. ОСОБА_1 в сумі 5 330,93 грн.
Частинами 1 та 2 статті 13 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом.
Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом (ч. 3 ст. 13 Господарського процесуального кодексу України).
Аналогічні приписи закріплені у ч. 1 ст. 74 Господарського процесуального кодексу України.
Висновки суду за результатами вирішення спору.
За результатами з`ясування обставин, на які сторони посилалися як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених доказами, які були дослідженні судом, і з наданням оцінки всім аргументам учасників справи у їх сукупності та взаємозв`язку, як це передбачено вимогами ст.ст. 75-79, 86 ГПК України, суд дійшов висновку, що позов належить задоволити та стягнути з Відповідача на користь Позивача 5 330,93 грн. компенсації фактичних витрат у розмірі єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за гр. ОСОБА_1 .
Розподіл судових витрат.
Відповідно до ч. 1 ст. 123 ГПК України судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.
Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 129 ГПК України, судовий збір покладається у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Враховуючи, що позов задоволено в повному обсязі, судові витрати у справі по сплаті судового збору у розмірі 2 102,00 грн. покладаються на Відповідача.
Керуючись ст.ст. 129, 237 - 240 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Комфорт Дім" (33023, м. Рівне, вул. Соборна, 2А, код ЄДРПОУ 41772839 ) на користь Рівненського міського центру зайнятості (33013, м. Рівне, вул. Кавказька, 4, код ЄДРПОУ 21084805, р/р UА478201720355469005700703761 Державна казначейська служба України, м. Київ, МФО 820172, одержувач - Рівненський міський центр зайнятості, - із зазначенням в платіжному документі в "Призначенні платежу" - "Повернення компенсації фактичних витрат у розмірі єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за гр. ОСОБА_1 ТзОВ "Комфорт Дім") - 5 330,93 грн. (п`ять тисяч триста тридцять гривень дев`яносто три копійки), компенсацію фактичних витрат у розмірі єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за ОСОБА_1 , та витрат по сплаті судового збору 2 102,00 грн. (дві тисячі сто дві гривні) (на р/р UА478201720355469005700703761 Державна казначейська служба України, м. Київ, МФО 820172, одержувач - Рівненський міський центр зайнятості, код ЄДРПОУ 21084805 - із зазначенням в платіжному документі в "Призначенні платежу" - "Повернення судового збору").
3. Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Позивач (стягувач): Рівненський міський центр зайнятості (33013, м. Рівне, вул. Кавказька, 4, код ЄДРПОУ 21084805)
Відповідач (боржник): Товариство з обмеженою відповідальністю "Комфорт Дім" (33023, м. Рівне, вул. Соборна, 2А, код ЄДРПОУ 41772839)
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено до Північно - західного апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складено та підписано 05 лютого 2021 року.
Суддя Бережнюк В.В.
Суд | Господарський суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 02.02.2021 |
Оприлюднено | 05.02.2021 |
Номер документу | 94656426 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Рівненської області
Бережнюк В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні