Ухвала
від 05.02.2021 по справі 420/6377/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/6377/18

УХВАЛА

05 лютого 2021 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі судді Іванова Е.А. розглянувши у порядку письмового провадження в приміщенні суду в м. Одесі заяви про заміну сторони виконавчого провадження по адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Бефініт ком» до Головного управління ДФС в Одеській області про скасування податкових повідомлень-рішень від 30.10.2018року №0047271405, №0047281405, №0047291405, -

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю БЕФІНІТ КОМ до Головного управління ДФС в Одеській області про скасування податкових повідомлень - рішень від 30.10.2018 року №0047271405, №0047281405, №0047291405.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 26.09.2019 року позовні вимоги задоволені частково та визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС в Одеській області №0047281405 від 30.10.2018р. в частині зменшення суми податкового кредиту на суму 13681933грн.; визнано протиправним та скасовано податкові повідомлення-рішення Головного управління ДФС в Одеській області №0047291405 та №0047271405 від 30.10.2018р.; стягнуто з Головного управління ДФС в Одеській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь ТОВ «Бефініт ком» витрати по сплаті судового збору у розмірі 401413,66грн. сплачені за платіжним дорученням №1 від 13.12.2018р.

Вказане рішення набрало законної сили та видано виконавчий лист.

27.01.2021 року ТОВ БЕФІНІТ КОМ подало до суду письмову заяву Вх.№4045/21 про заміну сторони виконавчого провадження (боржника) по справі з Головного управління ДФС в Одеській області на Головне управління ДПС в Одеській області, оскільки Постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 року №537 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби, зокрема Головне управління ДФС в Одеській області до Головного управління ДПС в Одеській області, що є правонаступником боржника. Пунктом 3 вказаної Постанови КМУ визначено, що територіальні органи Державної фіскальної служби, які реорганізуються, продовжують здійснювати свої повноваження до передачі таких повноважень територіальним органам Державної податкової служби. Крім того, Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 №682-р передбачено Погодитися з пропозицією Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою … функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики… .

29.01.2021 року від Головного управління ДФС в Одеській області надійшла заява Вх.№4469/21 про заміну сторони виконавчого провадження (боржника) по справі Головне управління ДФС в Одеській області на Головне управління ДПС в Одеській області, що є правонаступником боржника, так як на сьогодні у Головного управління ДФС в Одеській області, залишились функції пов`язані лише з реалізації державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску, здійснюючи оперативно -розшукову, кримінальну процесуальну та охоронну функції, та не виконує функції з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Учасники судового процесу у судове засідання не з`явились, повідомлялись належним чином. Разом з тим, у заявах про заміну сторони виконавчого провадження представники ТОВ БЕФІНІТ КОМ та ГУ ДФС в Одеській області вказали, що просять розглянути заяву та вирішити питання про заміну боржника у виконавчому провадженні без участі представників.

Згідно ч.9 ст.205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи наведене, суд дійшов до висновку про можливість розглянути заяву в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

При визначенні процесуального правонаступництва суд відповідно до п.9 Пленуму Вищого адміністративного суду України №2 від 06.03.2008 року «Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду адміністративних справ» виходить з того, хто є правонаступником у спірних правовідносинах, та враховує, що якщо під час розгляду адміністративної справи встановлено, що орган державної влади, рішення, дії чи бездіяльність яких оскаржуються, припинили свою діяльність, то в такому випадку необхідно залучити до участі у справі їх правонаступників. У випадку ж відсутності правонаступників необхідно залучити до участі у справі орган, до компетенції якого належить вирішення питання про усунення порушень прав, свобод чи інтересів позивача.

Судом встановлено, що Кабінетом Міністрів України 20.10.2011 року прийнято Постанову №1074, якою затверджено Порядок здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади. Відповідно до пункту 4 вказаного Порядку орган виконавчої влади утворюється шляхом утворення нового органу виконавчої влади або в результаті реорганізації (злиття, поділу, перетворення) одного чи кількох органів виконавчої влади.

За змістом вимог пункту 5, 6 даного Порядку орган виконавчої влади припиняється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Права та обов`язки органів виконавчої влади переходять: у разі поділу органу виконавчої влади - до органів виконавчої влади, утворених внаслідок такого поділу.

Пунктом 8 Порядку встановлено, що внаслідок реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) органів виконавчої влади припиняється той орган виконавчої влади, майнові права та обов`язки якого переходять його правонаступникам.

Згідно з п.13 Порядку №1074, акт Кабінету Міністрів України про можливість забезпечення здійснення утвореним органом виконавчої влади повноважень та виконання функцій органу виконавчої влади, що припиняється, видається після здійснення заходів, пов`язаних з державною реєстрацією утвореного органу виконавчої влади як юридичної особи публічного права, затвердженням положення про нього, структури та штатного розпису його апарату, кошторису та заповненням 30 відсотків вакансій.

Також судом встановлено, що Кабінетом Міністрів України 18.12.2018 року прийнято Постанову №1200 Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України (далі - Постанова №1200) відповідно до якої утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.

Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності (абз.4 ч.2 Постанови №1200).

Разом з тим відповідно до абз.6 ч.2 Постанови №1200, Державна фіскальна служба продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики у сфері державної митної справи, державної політики з адміністрування єдиного внеску, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску до завершення здійснення заходів з утворення Державної податкової служби, Державної митної служби та центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов`язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об`єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 №682-р оголошено про початок роботи Державної податкової служби України.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 року №537 (зі змінами) Про утворення територіальних органів Державної податкової служби утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 1; реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 2; установлено, що територіальні органи Державної фіскальної служби, які реорганізуються, продовжують здійснювати свої повноваження до передачі таких повноважень територіальним органам Державної податкової служби.

Серед переліку територіальних органів Державної податкової служби, що утворюються (додаток 1), визначено Головне управління ДПС в Одеській області.

Згідно із додатком 2 до Постанови від 19.06.2019 року №537 Головне управління ДФС в Одеській області реорганізуються шляхом приєднання до ГУ ДПС в Одеській області.

Згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370) створено як юридичну особу, про що 31.07.2019 року внесено запис №1 556 102 0000 071008.

Суд зазначає, що Державна податкова служба України це орган, який на даний момент здійснює повноваження центрального органу виконавчої влади з реалізації податкової політики. Аналогічно до цього, територіальні органи Державної податкової служби в областях реалізують податкову політику в межах відповідної області. Суд при цьому зазначає, що Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 року №682-р Питання Державної податкової служби погоджено пропозицію Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою КМУ від 06.03.2019 року №227 Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється. Таким чином ГУ ДПС в Одеській області є правонаступником прав та обов`язків ГУ ДФС в Одеській області.

Згідно статті 52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Відповідно до ч. 1 статті 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку що заяви представників позивача та відповідача підлягають задоволенню.

Враховуючи викладене, та керуючись ст.ст. 52, 205, 248, 379 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Заяви учасників справи про заміну сторони виконавчого провадження по справі задовольнити.

Замінити сторону виконавчого провадження (боржника) відкритого на підставі виконавчого листа Одеського окружного адміністративного суду №420/6377/18 Головне управління ДФС в Одеській області його правонаступником Головним управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370, місцезнаходження: 65044, Одеська обл., м. Одеса, вул. Семінарська, буд.5).

Ухвала набирає законної сили відповідно до ст..256 КАС України.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом п`ятнадцяти днів з дня складення відповідної ухвали з урахуванням положень пункту 15.5 розділу VІІ Перехідні положення КАС України від 03 жовтня 2017 року.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Суддя Іванов Е.А.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.02.2021
Оприлюднено08.02.2021
Номер документу94661518
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/6377/18

Ухвала від 13.07.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е.А.

Ухвала від 23.04.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е.А.

Ухвала від 05.02.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е.А.

Ухвала від 29.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 17.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 15.12.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е.А.

Ухвала від 18.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 15.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Постанова від 29.04.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 10.04.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні