Ухвала
від 04.02.2021 по справі 520/17583/2020
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710 УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

про закриття провадження у справі

04.02.2021 Справа № 520/17583/2020

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Котеньова О.Г., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ДЕРКІМ УКРАЇНА" (вул. Наталії Ужвій, буд. 87, м. Харків, 61195, код ЄДРПОУ 41829743) до Департаменту житлового господарства Харківської міської ради (майдан Конституції, буд. 16, м. Харків, 61003, код ЄДРПОУ 03366078), третя особа - Комунальне підприємство ХАРКІВСЬКЕ

Інформація заборонена для оприлюднення згідно з пунктом чотири частини першої статті 7 Закону України "Про доступ до судових рішень"

-БУДІВЕЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО (Україна, 61001, Харківська обл., місто Харків, ВУЛИЦЯ МЕТАЛІСТА, будинок 10) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "ДЕРКІМ УКРАЇНА", звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Департаменту житлового господарства Харківської міської ради, у якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення, яким визнано переможцем спрощеної закупівлі та повідомлено про намір укласти договір з Комунальним підприємством ХАРКІВСЬКЕ РЕМОНТНО-БУДІВЕЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО , а саме Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 3 від 25 листопада 2020 року у закупівлі UА-2020-11-12-012502-с за предметом Поточний ремонт багатоквартирного житлового будинку за адресою: вулиця Миру, 20 (ДК 021: 2015 - 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи);

- зобов`язати Департамент житлового господарства Харківської міської ради прийняти нове рішення про відхилення пропозиції учасника спрощеної закупівлі Комунального підприємства ХАРКІВСЬКЕ РЕМОНТНО-БУДІВЕЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО .

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 14.12.2020 відкрито спрощене провадження у справі та залучено Комунальне підприємство ХАРКІВСЬКЕ

Інформація заборонена для оприлюднення згідно з пунктом чотири частини першої статті 7 Закону України "Про доступ до судових рішень"

-БУДІВЕЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО (Україна, 61001, Харківська обл., місто Харків, ВУЛИЦЯ МЕТАЛІСТА, будинок 10) як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору.

Суд вирішує питання про закриття провадження у справі у порядку письмового провадження без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу на підставі п.10 ч.1 ст.4, ч.4 ст.229 КАС України.

Судом встановлено, що ТОВ Деркім Україна брало участь у закупівлі UA-2020-11-12-012502-c за предметом Поточний ремонт багатоквартирного житлового будинку за адресою: вулиця Миру, 20 (ДК 021: 2015 - 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи). Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 2 від 25 листопада 2020 року було відхилено пропозицію позивача.

Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 3 від 25 листопада 2020 року Комунальне підприємство ХАРКІВСЬКЕ РЕМОНТНО-БУДІВЕЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО було визнано переможцем спрощеної закупівлі та повідомлено про намір укласти договір з цим учасником.

Не погоджуючись з такими рішеннями відповідача, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Дослідивши наявні у матеріалах справи докази та наведені у позовній заяві та у відзиві аргументи учасників справи, суд прийшов до таких висновків.

Відповідно до статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 4 листопада 1950 року (далі - Конвенція) кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.

У рішенні Європейського суду з прав людини (далі - Суд) від 20 липня 2006 року у справі "Сокуренко і Стригун проти України" (заяви N 29458/04 та N 29465/04) зазначено, що відповідно до прецедентної практики цього Суду термін "встановленим законом" у статті 6 Конвенції спрямований на гарантування того, "що судова гілка влади у демократичному суспільстві не залежить від органів виконавчої влади, але керується законом, що приймається парламентом" [див. рішення у справі "Занд проти Австрії" (Zand v. Austria), заява N 7360/76]. У країнах з кодифікованим правом організація судової системи також не може бути віддана на розсуд судових органів, хоча це не означає, що суди не мають певної свободи для тлумачення відповідного національного законодавства. фраза "встановленого законом" поширюється не лише на правову основу самого існування "суду", але й дотримання таким судом певних норм, які регулюють його діяльність. У своїх оцінках цей Суд дійшов висновку, що не може вважатися "судом, встановленим законом", національний суд, що не мав юрисдикції судити деяких заявників, керуючись практикою, яка не мала регулювання законом.

Отже, поняття "суду, встановленого законом" зводиться не лише до правової основи самого існування "суду", але й дотримання таким судом певних норм, які регулюють його діяльність, тобто охоплює всю організаційну структуру судів, включно з питаннями, що належать до юрисдикції певних категорій судів.

До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб`єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження (ч. 2 ст. 2 КАС України, у цьому випадку й далі - у редакції, чинній на час звернення позивача до суду з позовом).

Юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв`язку з здійсненням суб`єктом владних повноважень владних управлінських функцій (ч. 1 ст. 17 КАС України).

За правилами п. 1 ч. 2 ст. 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема спори фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Справою адміністративної юрисдикції у розумінні п. 1 ч. 1 ст. 3 КАС України є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб`єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Отже, юрисдикція адміністративного суду поширюється на публічно-правові спори, ознаками яких є не лише спеціальний суб`єктний склад (хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції), але й спеціальні підстави виникнення, пов`язані з виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій.

Наведене узгоджується й з положеннями ст. 2, 4, 19 чинного КАС України, які закріплюють завдання адміністративного судочинства, визначення понять публічно-правового спору та суб`єкта владних повноважень, а також межі юрисдикції адміністративних судів.

Під час визначення предметної юрисдикції справ суди повинні виходити із суті права та/або інтересу, за захистом якого звернулася особа, заявлених вимог, характеру спірних правовідносин, змісту та юридичної природи обставин у справі.

Велика Палата Верховного Суду у постанові по справі №918/843/17 від 14.05.2019 зазначила, що орган виконавчої влади або місцевого самоврядування у відносинах щодо організації та порядку проведення торгів (тендеру) діє як суб`єкт владних повноважень і спори щодо оскарження рішень чи бездіяльності цих органів до виникнення договірних правовідносин між організатором та переможцем цього тендеру відносяться до юрисдикції адміністративних судів. Проте після укладення договору між організатором конкурсу та його переможцем спір щодо правомірності рішення тендерного комітету підлягає розгляду в порядку цивільного (господарського) судочинства, оскільки фактично зачіпає майнові інтереси переможця торгів.

Така правова позиція відповідає висновкам Великої Палати Верховного Суду, викладеним у постанові від 29 січня 2019 року у справі N 819/829/17 (К/9901/42669/18) (провадження N 11-757апп18).

Згідно з ч.5 ст.242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Судом встановлено із електронної системи публічних закупівель Prozorro (prozorro.gov.ua), що за результатами спрощеної закупівлі UA-2020-11-12-012502-c, рішення відповідача у якій є предметом спору у цій справі, 11 грудня 2020 року укладено договір №ПР620ХР-2 між Департаментом житлового господарства Харківської міської ради та Комунальним підприємством ХАРКІВСЬКЕ

Інформація заборонена для оприлюднення згідно з пунктом чотири частини першої статті 7 Закону України "Про доступ до судових рішень"

-БУДІВЕЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО .

У системі Prozorro також опубліковано звіт про виконання договору про закупівлю.

Тобто, зважаючи на встановлені вище обставини, а саме укладення договору між відповідачем (органом місцевого самоврядування) та комунальним підприємством як переможцем спрощеної закупівлі даний спір підлягає розгляду в порядку господарського судочинства, оскільки фактично зачіпає майнові інтереси переможця спрощеної закупівлі.

Відповідно до ч.1 ст.238 КАС України суд закриває провадження у справі якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

За таких обставин, враховуючи суть спірних правовідносин та суб`єктний склад цього спору, суд прийшов до висновку, що цей спір не належить до юрисдикції адміністративних судів, а тому провадження у справі підлягає закриттю.

Керуючись ст.ст.4-12, 166, 189, 205, 238, 239, 243, 247, 248, 256, 294, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

Закрити провадження у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ДЕРКІМ УКРАЇНА" (вул. Наталії Ужвій, буд. 87, м. Харків, 61195, код ЄДРПОУ 41829743) до Департаменту житлового господарства Харківської міської ради (майдан Конституції, буд. 16, м. Харків, 61003, код ЄДРПОУ 03366078), третя особа - Комунальне підприємство ХАРКІВСЬКЕ

Інформація заборонена для оприлюднення згідно з пунктом чотири частини першої статті 7 Закону України "Про доступ до судових рішень"

-БУДІВЕЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО (Україна, 61001, Харківська обл., місто Харків, ВУЛИЦЯ МЕТАЛІСТА, будинок 10) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.

Роз`яснити позивачу, що спір має бути вирішений за правилами господарського судочинства.

Роз`яснити учасникам справи, що у разі закриття провадження у справі повторне звернення до суду зі спору між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав не допускається.

Апеляційна скарга на ухвалу суду в частині закриття провадження подається протягом п`ятнадцяти днів безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності редакцією Кодексу адміністративного судочинства України від 15.12.2017.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

У іншій частині ухвала оскарженню не підлягає.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Ухвалу у повному обсязі виготовлено 04 лютого 2021 року.

Суддя О.Г. Котеньов

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.02.2021
Оприлюднено08.02.2021
Номер документу94662680
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/17583/2020

Ухвала від 04.02.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Котеньов О.Г.

Ухвала від 14.12.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Котеньов О.Г.

Ухвала від 09.12.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Севастьяненко К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні