П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 560/5559/20
Головуючий суддя 1-ої інстанції - Майстер П.М.
Суддя-доповідач - Курко О. П.
03 лютого 2021 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Курка О. П.
суддів: Гонтарука В. М. Білої Л.М. ,
за участю:
секретаря судового засідання: Яремчук Л.С,
представника позивача: Кашина В.А.,
представника відповідача: Зозулі В.П.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Хмельницькій області на рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 02 листопада 2020 року (м. Хмельницький) у справі за адміністративним позовом Фермерського господарства "СОФЗАР" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В :
в вересні 2020 року Фермерське господарство "СОФЗАР" звернулось до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.
Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 02 листопада 2020 року позов задоволено, а саме: визнано протиправним та скасовано рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області від 25.08.2020 року № 1864572/36341251 та зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Фермерського господарства "Софзар" від 05.08.2020 року №1 датою її подання - 05.08.2020 року; стягнуто з Головного управління ДПС у Хмельницькій області за рахунок бюджетних асигнувань судовий збір в сумі 2102,00грн на користь Фермерського господарства "Софзар"; стягнуто з Державної податкової служби України за рахунок бюджетних асигнувань судовий збір в сумі 2102,00грн на користь Фермерського господарства "Софзар".
Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, у якій просив скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове, яким у задоволенні позовних вимог відмовити.
В обґрунтування апеляційної скарги апелянт послався на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права, порушення норм процесуального права, що, на його думку, призвело до неправильного вирішення спору.
У відзиві на апеляційну скаргу позивач заперечив наведені доводи апеляційної скарги, зазначивши про їх необґрунтованість та повне спростування в ході розгляду даної справи судом першої інстанції.
В судовому засіданні представник відповідача доводи апеляційної скарги підтримав в повному обсязі та просив суд задовольнити її, а рішення суду першої інстанції - скасувати.
Представник позивача в судовому засіданні заперечував проти задоволення апеляційної скарги та просив суд залишити її без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Заслухавши суддю-доповідача, доводи сторін, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до наступних висновків.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено під час апеляційного розгляду справи, що 31 липня 2020 року між Фермерським господарством "Софзар" та ТОВ "Ді Енд Ай Еволюшн" було укладено Договір поставки №140727, згідно якого ФГ "Софзар" (Постачальник) зобов`язується поставити, а ТОВ "Ді Енд Ай Еволюшн"прийняти та оплатити вартість наступних сільськогосподарських товарів: насіння ріпаку в кількості 41 тонна, вартістю 535 050,00 грн., в тому числі ПДВ 89 175,00 грн.
Вказані обставини підтверджуються копією Договору поставки за № 140727, статистичним звітом №4-СГ за 2020 рік, актом оприбуткування зерна урожаю за №1.
На виконання вказаних вище умов Договору, 05 серпня 2020 року між Фермерським господарством "Софзар", Філією AT ДПЗКУ "Старокостянтинівський елеватор" було укладено тристоронній акт приймання-передачі ріпаку. Тобто, свої зобов`язання щодо виконання Договору поставки за № 140727 Фермерське господарство "Софзар" виконало в повному обсязі.
06 серпня 2020 року на розрахунковий, рахунок ФГ "Софзар" в оплату за реалізоване насіння ріпаку було отримано кошти від ТОВ "Ді Енд Ай Еволюшн" в сумі 374 918,67 грн. згідно платіжного доручення № 1226937815.
Станом на момент звернення до суду дебіторська заборгованість ТОВ "Ді Енд Ай Еволюшн" перед Фермерським господарством "Софзар" становить 160 679,43 гривні.
За результатами вказаних вище дій Фермерським господарством складено податкову накладну №1 від 05 серпня 2020 року та направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру, податкових накладних.
12 серпня 2020 року реєстрація податкової накладної №1 від 05 серпня 2020 року була зупинена та Фермерському господарству "Софзар" було запропоновано надати додаткові пояснення та первинні документи, які підтверджували здійснення операцій між фермерським господарством та ТОВ "Ді Енд Ай Еволюшн".
Рішенням №1864572/36341251 від 25 серпня 2020 року, Головне управління ДПС у Хмельницькій області відмовило Фермерському господарству "Софзар" у реєстрації податкової накладної №1 від 05 серпня 2020 року.
28 серпня 2020 року Фермерське господарство "Софзар" звернулось зі скаргою та надали пояснення для розблокування та реєстрації податкової накладної №1 від 05 серпня 2020 року.
До скарги Фермерським господарством було надано наступні документи:
- договір поставки від 04 березня 2019року;
- договір №02/04/17 безоплатного користування майном;
- видаткову накладну від 05 серпня 2020 року;
- податкову декларацію платника єдиного податку четвертої черги;
- акт приймання-передачі від 05 серпня 2020 року;
- акт №03/20 від 24 липня 2020 року про підтвердження користування об`єктом оренди;
- акт звіряння від 18 серпня 2020 року;
- акт №04/20 від 25 липня 2020 року про підтвердження користування об`єктом оренди;
- звіт № 4-сг;
- договір складського зберігання зерна від 21липня,2020 року;
- договір поставки за № 140727;
- договір № 32/24/03-20 від 24.березня 2020 року;
- договір поставки 1304/21 від 27 березня 2020 року;
- договір про поставку зі складу від 21 лютого 2020 року;
- договір № 24/07/20 від 24 липня 2020 року;
- договір оренди транспортного засобу від 24 липня 2020 року;
- договір поставки нафтопродуктів від 23 січня 2019 року;
- довіреність №.1051 від 04 серпня 2020 року;
- інвентарний список основних засобів ФГ "Софзар";
- ліцензія на зберігання пального;
- матеріальний звіт за липень 2020 року;
- видаткову накладну від 24 березня 2020 року;
- платіжне доручення від 06 серпня 2020року за №1226937815;
- реєстр №53 від 25 липня 2020 року;
- складську квитанцію на зерно від 25 липня 2020 року;
- складську квитанцію на зерно від 05 серпня 2020 року;
- товарно-транспортну накладну від 25 липня 2020 року за №3;
- товарно-транспортну накладну від 25 липня 2020 року за №4.
03 вересня 2020 року ДПС України прийняло рішення за №47792/36341251/2, яким відмовило Фермерському господарству в задоволенні скарги.
Підставою для відмови в реєстрації податкової накладної №l від 05 серпня 2020 року слугувало ненадання фермерським господарством достатнього пакету документів зокрема, не надано складську квитанцію, щодо передачі ріпаку від ФГ "Софзар" на зберігання Філії AT ДПЗКУ "Старокостянтинівський елеватор", що передбачено п.4.7. Договору складського зберігання №33-ЗБ/2020 від 21 липня 2020 року. Також не надано акти виконаних робіт по оренді комбайна та автомобіля "МАЗ", розрахункові документи щодо оплати товарів та послуг постачальникам. Крім того, в наданих ТТН №3 та № 4 від 25 липня 2020 року не вказано перевізника.
Підставою для відмови в задоволенні скарги Фермерського господарства "Софзар" слугувало ненадання копій первинних документів, які підтверджують здійснення операцій, з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки накладних.
Не погоджуючись з такими рішеннями відповідача позивач звернувся з вказаним позовом до суду.
Ухвалюючи оскаржуване рішення, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачі як суб`єкти владних повноважень, не надали суду доказів на підтвердження правомірності рішення про відмову в реєстрації податкової накладної.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції по суті спору, виходячи з наступного.
Податковий кодекс України (далі - ПК України) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.
Згідно підпунктів "а", "б" п. 185.1 ст. 185 ПК України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів та послуг місце постачання яких розташоване на митній території України.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми п. 187.1 ст. 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів) (п. 188.1 ст. 188 ПК України).
Пунктом 201.7 ст. 201 ПК України визначено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Згідно з п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених п. 201.1 цієї ст. та/або п. 192.1 ст. 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до п. 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Помилки в реквізитах, визначених п. 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Відповідно до вимог п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року № 1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).
Згідно з приписами п. 4 Порядку № 1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у п. 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку № 1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
Відповідно до вимог п. 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (п. 7 Порядку №1165).
Відповідно до п. 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).
Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (п. 25 Порядку № 1165).
Зі змісту квитанцій по податкових накладних/розрахунку коригування вбачається, що контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пп.1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку", достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних розрахунку коригування в ЄРПН.
Так, пункт 1 додаток 3 до Порядку № 1165 відносить до ознак ризиковості здійснення операцій наступне: відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Зі змісту квитанцій, видно, що податковим органом запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних / розрахунку коригування.
Суд зазначає, що у квитанції не зазначено, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкової накладної стала можливою, що свідчить про невідповідність сформованої квитанції вимогам до таких, що визначені п. 11 Порядку № 1165.
Водночас, механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначено наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок № 520).
Пунктом 2 Порядку № 520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Відповідно до п. 3, 4 Порядку № 520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Разом із тим, п. 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно з вимогами п. 9, 10 та 11 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до п. 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Підставами для прийняття комісією регіонального рівня рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до п. 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Так, судом досліджено документи, які позивач надав відповідачу разом із поясненнями, які він вважав достатніми для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме: договір поставки від 04 березня 2019року; договір №02/04/17 безоплатного користування майном; видаткову накладну від 05 серпня 2020 року; податкову декларацію платника єдиного податку четвертої черги; акт приймання-передачі від 05 серпня 2020 року; акт №03/20 від 24 липня 2020 року про підтвердження користування об`єктом оренди; акт звіряння від 18 серпня 2020 року; акт №04/20 від 25 липня 2020 року про підтвердження користування об`єктом оренди; звіт № 4-сг; договір складського зберігання зерна від 21липня,2020 року; договір поставки за № 140727; договір № 32/24/03-20 від 24.березня 2020 року; договір поставки 1304/21 від 27 березня 2020 року; договір про поставку зі складу від 21 лютого 2020 року; договір № 24/07/20 від 24 липня 2020 року; договір оренди транспортного засобу від 24 липня 2020 року; договір поставки нафтопродуктів від 23 січня 2019 року; довіреність №.1051 від 04 серпня 2020 року; інвентарний список основних засобів ФГ "Софзар"; ліцензія на зберігання пального; матеріальний звіт за липень 2020 року; видаткову накладну від 24 березня 2020 року; платіжне доручення від 06 серпня 2020року за №1226937815; реєстр №53 від 25 липня 2020 року; складську квитанцію на зерно від 25 липня 2020 року; складську квитанцію на зерно від 05 серпня 2020 року; товарно-транспортну накладну від 25 липня 2020 року за №3; товарно-транспортну накладну від 25 липня 2020 року за №4.
Окрім того, як вбачається з матеріалів справи, звіт зі сплати ЄСВ за водія ОСОБА_1 відсутній, оскільки комбайн фермерське господарство брало в оренду в ПАФ "Олена", у зв`язку з цим в ТТН вказано перевізника ФГ "Софзар".
Стосовно звіту державного статистичного спостереження за формою № 37-сг, то суд зазначає, що "Звіт про збирання врожаю сільськогосподарських культур" подають сільськогосподарські підприємства, які займаються виробництвом продукції рослинництва й мають у власності та/або користування 100 га сільськогосподарських угідь і більше. В той же час ФГ "Софзар" надало документи про перебування сільськогосподарських угідь в оренді площею 70 га.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що позивачем до контролюючого органу подано пояснення та необхідний пакет документів щодо податкової накладної реєстрацію, якої зупинено, що повною мірою розкривають зміст здійснених господарських операцій.
Крім того, факт зупинення реєстрації податкових накладних ЄРПН не спростовує ані факту здійснення платником податків господарської операції, ані факту наявності дати виникнення саме першої події (постачання товарів/послуг, або отримання коштів), що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.
Отже, відповідач не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування.
В даному випадку, під час розгляду справи відповідачі, як суб`єкти владних повноважень, не надали суду доказів, які спростовували б твердження позивача, та не навели обґрунтованих мотивів прийняття рішень про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування Фермерському господарству "СОФЗАР" в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Таким чином, колегія суддів погоджується з доводами суду першої інстанції про обґрунтованість та необхідність задоволення позовних вимог позивача про визнання протиправними та скасування рішень про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Стосовно позовної вимоги про зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати подану податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних, то варто звернути увагу на таке.
Відповідно до вимог п. 201.1, 201.10 ст. 201 ПК України реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.
У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних є іншим.
Згідно з приписами п. 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених п. 12 цього Порядку (крім абз. 10), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Отже, реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням Державної податкової служби України.
Проте, обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.
Відповідно до ч. 3 ст. 245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Таким чином, з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, суд першої інстанції дійшов правильного висновку про необхідність зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Фермерського господарства "Софзар" № 1 від 05.08.2020 року датою її подання - 05.08.2020 року.
З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів дійшла висновку, що доводи апеляційної скарги не знайшли свого підтвердження під час ії розгляду, а відтак, відсутні підстави для задоволення апеляційної скарги.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315, 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Хмельницькій області залишити без задоволення, а рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 02 листопада 2020 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.
Постанова суду складена в повному обсязі 04 лютого 2021 року.
Головуючий Курко О. П. Судді Гонтарук В. М. Біла Л.М.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.02.2021 |
Оприлюднено | 08.02.2021 |
Номер документу | 94665641 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Курко О. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні