У Х В А Л А
іменем України
Справа № 210/6793/20
Провадження № 1-кс/210/311/21
"03" лютого 2021 р. слідчий суддя Дзержинського районного суду м. Кривого Рогу Дніпропетровської області ОСОБА_1 за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши в закритому судовому засіданні клопотання прокурора групи прокурорів у кримінальному провадженні прокурора Дніпропетровської місцевої прокуратури № 2 ОСОБА_3 внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12020040630000743 від 24.03.2020 за ознаками складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, про тимчасовий доступ до речей та документів,-
ВСТАНОВИВ:
Прокурор групи прокурорів у кримінальному провадженні прокурор Дніпропетровської місцевої прокуратури № 2 ОСОБА_3 звернувся до Дзержинського районного суду м. Кривого Рогу з клопотанням про здійснення тимчасового доступу до речей та документів.
В обґрунтування заявленого клопотання прокурор зазначив, що посадовими особами ІНФОРМАЦІЯ_1 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 , далі Департамент) розроблено злочинну схему по присвоєнню бюджетних коштів в особливо великих розмірах із залученням посадових осіб ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) та інших суб`єктів господарювання, під час здійснення поточного ремонту люків у м. Дніпро.
Так, аналізом оголених Департаментом публічних закупівель встановлено, що останнім протягом січня-лютого 2020 року двічі оголошено про проведення відкритих торгів із закупівлі послуг з «Поточного ремонту люків оглядових колодязів і камер підземних інженерних міських комунікацій» (UA-2020-01-17-003020-c; UA-2020-02-18-001167-a).
З метою реалізації попередньо розробленого плану із присвоєння бюджетних коштів, а також забезпечення перемоги учасника ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » у конкурсній процедурі, Департаментом у документації умисно встановлено ряд дискримінаційних умов, що в свою чергу призвело до унеможливлення забезпечення конкуренції та участі у зазначених процедурах інших суб`єктів господарювання.
На підставі цього, Департаментом зазначені дві процедури закупівлі, з урахуванням вимог п. 4 ст. 35 Закону України «Про публічні закупівлі» були відмінені через відсутність достатньої кількості учасників.
У подальшому, на виконання попередньо розробленого плану, у березні 2020 року Департаментом проведено переговорну процедуру із закупівлі послуг з «Поточного ремонту люків оглядових колодязів і камер підземних інженерних міських комунікацій».
Під час застосування переговорної процедури, єдиним учасником якої був ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », департаментом 30.03.2020 з останнім укладено договір про надання послуг № 30/03-5 із ціною 79902101, 18 гривень.
Так в ході виконання доручення співробітниками УСБУ в Дніпропетровській області встановлено, що генеральний підрядник ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (юридична адреса: АДРЕСА_1 , та АДРЕСА_2 ) закуповує люки за завищеними у 2,5 рази цінами у підприємств-«прокладок» ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (ЄДРПОУ НОМЕР_3 , юридична адреса: АДРЕСА_3 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (ЄДРПОУ НОМЕР_4 , юридична адреса: АДРЕСА_4 ), у яких відсутні виробничі потужності та відсутні офіційно працевлаштовані працівники, що в свою чергу свідчить про ознаки фіктивності зазначеної організації, директором яких є ОСОБА_4 , які за податковою звітністю, є кінцевими виробниками вказаних металургійних виробів.
Крім того встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » здійснює придбання у вищевказаних підприємствах люки типу «Люк каналізаційний важкий (с 250)» та люк типу «ТМЩ 400» вартість яких завищена більше ніж в 2,5 рази (ринкова вартість яких становить 2900 грн. та 3400 грн. відповідно, а за документацією кожен люк вказаного типу коштує 7200 грн. та 7400 грн.)
Згідно з аналізу податкової звітності, що сировину для виробництва люків, вказані підприємства закуповують у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (ЄДРПОУ НОМЕР_5 , юридична адреса: АДРЕСА_5 ) і ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (ЄДРПОУ НОМЕР_6 , юридична адреса: АДРЕСА_6 ).
Поряд з тим, встановлено, що дані операції між вищевказаними контрагентами носять безтоварний характер та відображені виключно «на папері».
Так в ході проведення негласних слідчих (розшукових) дій встановлено, що бухгалтерський облік TOB « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та TOB « ІНФОРМАЦІЯ_5 », здійснює ОСОБА_5 (зареєстрований за адресою: АДРЕСА_7 ), робоче місце останнього знаходиться за адресою: АДРЕСА_8 .
Фактичним керівником ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » є ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_8 (у. м. Дніпропетровськ, зареєстрована за адресою: АДРЕСА_9 ), яка здійснює діяльність від імені зазначених підприємств.
В подальшому, після перерахування коштів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » на рахунки зазначених підконтрольних ОСОБА_6 ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » остання, за допомогою конвертаційного центру «обготівковує» грошові кошти та передає їх ОСОБА_5 .
Додатково з`ясовано, що реальним постачальником та виробником вказаних люків є ОСОБА_7 ( ІНФОРМАЦІЯ_9 , ур. м. Дніпро, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_10 ), який отримує готівкові кошти від ОСОБА_5 та за них безпосередньо закуповує чавунні заготовки у ТОВ НВП « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (ЄДРПОУ НОМЕР_7 , юридична адреса: АДРЕСА_11 , фактичне місце розташування офісу: АДРЕСА_12 ).
Також, з`ясовано, що керівництво підрядної організації та ОСОБА_7 , за домовленістю з посадовими особами ІНФОРМАЦІЯ_11 , старі люки оглядових колодязів міських комунікацій, що демонтуюються в процесі робіт, нелегально доставляються до ливарних виробничих потужностях ТОВ НВП « ІНФОРМАЦІЯ_10 » за адресою: АДРЕСА_4 , та переплавляються на чавунні заготовки люків типу « ІНФОРМАЦІЯ_1 » С250 та ТМІІІ (Д400), що використовуються під час виконання умов зазначених тендерних закупівель.
В подальшому ОСОБА_7 доставляє чавунні заготовки люків на промислову базу, яка розташована за адресою: АДРЕСА_13 , де оснащає їх шумоізоляційними комплектуючими та заповнює технологічні пустоти бетонною сумішшю .
Після всіх виробничих процесів, готова продукція постачається на промислову базу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », що розташована за адресою: АДРЕСА_14 .
Прокурор зазначає, що в ході досудового розслідування було встановлено, що відповідно до кошторисної документацій, на експлуатацію будівельних машин і механізмів становить 11 млн. 503 тис грн., в то же час вартість техніки що використовується становить 2, 7 млн. грн., що більше ніж у 4 рази перевищує вартість будівельних автомобілів та механізмів. Також встановлено, що для здійснення вказаних робіт ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » використовується автомобіль марки «МАН» на базі (TGM 18.90) д.н.з. НОМЕР_8 , який орендує за завищеними цінами у колишнього директора вищевказаного підприємства ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_12 , який є кінцевим бенефіціаром ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».
Так, у сторони обвинувачення виникла необхідність у отриманні тимчасового доступу до документів, а саме документів що стосуються виконання робіт за договором № 30/03-5 від 30.03.2020, укладеного між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) та ІНФОРМАЦІЯ_1 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), іншої документації, що стосується виконання робіт за вказаним договором, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Відповідно до інформації Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань адресою місцезнаходження ІНФОРМАЦІЯ_1 є: АДРЕСА_15 .
Вказані документи мають значення для встановлення обставин у кримінальному проваджені, а саме підтвердження факту заволодіння посадовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ІНФОРМАЦІЯ_1 бюджетними коштами під час виконання робіт за договором № 30/03-5 від 30.03.2020.
Беручи до уваги вищевикладене, враховуючи те, що під час досудового розслідування виникла необхідність у отриманні документів, що мають значення для повного, об`єктивного та всебічного дослідження усіх обставин скоєння вказаного кримінального правопорушення, сторона обвинувачення клопоче про надання тимчасового доступу до оригіналів документів з можливістю їх вилучення, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 за адресою: АДРЕСА_15 .
Прокурор в судове засідання не з`явився, про час та місце розгляду клопотання повідомлений належним чином, надав заяву про розгляд справи за його відсутності.
Згідност.132 ч.2 КПК України, клопотання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження на підставі ухвали слідчого судді подається до місцевого загального суду, у межах територіальної юрисдикції якого знаходиться орган досудового розслідування.
У відповідності до ч. 4, 6 ст. 107 КПК України, за письмовою заявою учасників судового засідання, фіксація процесуальної дії за допомогою технічних засобів під час розгляду питання слідчим суддею про тимчасовий доступ до речей та документів, не здійснювалась.
Суд, дослідивши матеріали кримінального провадження, приходить до висновку, що клопотання підлягає задоволенню в повному обсязі, з урахуванням наступного.
Вважаю, що заявлене клопотання відповідає вимогам ст. 132, 160 КПК України.
Відповідно до ч. 1ст. 131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.
Пунктом 5 ч. 2ст. 131 КПК Українипередбачено такий вид заходу забезпечення кримінального провадження, як тимчасовий доступ до речей та документів.
На підставі ч. 2 ст. 163 КПК України слідчий суддя визнав за можливе проводити розгляд клопотання без виклику особи, у володінні якої знаходиться інформація, з огляду на наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення такої інформації.
За змістом ч.1ст.160 КПК України, сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених уст. 161 цього Кодексу.
Відповідно до ч.2 ст.93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, зокрема висновків експертів.
Таким чином, необхідна органу досудового розслідування інформація, не може бути здобута іншим способом, окрім як на підставі відповідного рішення суду.
Тимчасовий доступ до речей і документів є одним із заходів забезпечення кримінального провадження, який застосовується з метою дієвості цього провадження (ст. 131 КПК України). Згідно ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею судом, вилучити їх (здійснити виїмку).
В силу положень ч. ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд розглядає клопотання за участю сторони кримінального провадження, яка подала клопотання, та особи, у володінні якої знаходяться речі, документи, крім випадків, передбачених частиною другою цієї статті. Неприбуття за судовим викликом особи, у володінні якої знаходяться речі і документи, без поважних причин або неповідомлення нею про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду клопотання.
Відповідно до ч. 2, 4, 5ст. 132 КПК України, клопотання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження на підставі ухвали слідчого судді подається до місцевого загального суду, у межах територіальної юрисдикції якого знаходиться орган досудового розслідування. Для оцінки потреб досудового розслідування слідчий суддя або суд зобов`язаний врахувати можливість без застосованого заходу забезпечення кримінального провадження отримати речі і документи, які можуть бути використані під час судового розгляду для встановлення обставин у кримінальному провадженні.Під час розгляду питання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження сторони кримінального провадження повинні подати слідчому судді або суду докази обставин, на які вони посилаються.
Судом встановлено, щов провадженні СВ Металургійного ВП Криворізького ВП ГУНП в Дніпропетровській області перебуває кримінальне провадження № 12020040630000743 від 24.03.2020 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.
Ураховуючи специфіку формату зберігання інформації, що передбачена у п.8 ч.1 ст. 162 КПК України, надання доступу до відповідних документів (тобто надання можливості ознайомитися з ними та зробити з них копії) може здійснюватися як безпосередньо у особи, що знаходиться у її особистому володінні або базі персональних даних, яка знаходиться у володільця персональних даних, так і шляхом надання доступу до відповідних документів уповноваженому на зняття інформації з транспортних телекомунікаційних мереж підрозділу правоохоронного органу через відповідні інформаційні системи відповідно до встановлення порядку з обов`язковим наданням копії ухвали слідчого судді відповідному оператору (п. 2 п.17 Інформаційного листа ВССУ № 223-558/0/4-13 від 05.04.2013 «про деякі питання здійснення слідчим суддею суду першої інстанції судового контролю за дотриманням прав, свобод, та інтересів осіб під час застосування заходів забезпечення кримінального провадження ).
Статтею 159 та ст. 162 КПК передбачено такий захід забезпечення кримінального провадження як тимчасовий доступ до документів, персональні дані особи, що знаходяться у її особистому володінні або в базі персональних даних, яка знаходиться у володільця персональних даних. Наведені норми передбачають отримання слідчим, прокурором інформації з метою перевірки факту причетності до події кримінального правопорушення та визначення кола осіб, які можуть бути причетні до вчинення даного кримінального правопорушення.
Тимчасовий доступ до речей і документів є одним із заходів забезпечення кримінального провадження, який застосовується з метою дієвості цього провадження (ст. 131 КПК України). Згідно ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею судом, вилучити їх (здійснити виїмку).
Згідно зі ст. 163 ч.5 КПК України, слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Таким чином, необхідна органу досудового розслідування інформація, не може бути здобута іншим способом, окрім як на підставі відповідного рішення суду.
Беручи до уваги викладене вище, а також неможливість отримати відомості в інший спосіб, та враховуючи, що у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказана інформація має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, необхідно отримати тимчасовий доступ до документів, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 за адресою: АДРЕСА_15 .
Крім того, зі змісту клопотання прокурора встановлено, що крім надання дозволу на тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , прокурор просить надати дозвіл на вилучення відповідних документів для досягнення мети доступу, а саме для відшукання відомостей, що мають значення для повного та об`єктивного досудового розслідування даного кримінального провадження та можуть бути використані стороною обвинувачення як докази під час судового розгляду для встановлення та підтвердження усіх обставин вчинення кримінального правопорушення.
За такихобставин,враховуючи необхідністьдосягнення зазначеноїмети отриманнядоступу додокументів,які перебуваютьу володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 за адресою: АДРЕСА_15 , вилучення їх, слідчий суддя вважає виправданим, оскільки такий ступінь втручання повністю виправдовує потреби досудового розслідування.
Приймаючи до уваги викладене вище, а також неможливість отримати вказану у клопотанні річ в інший спосіб та, враховуючи, що у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказані речі та документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, слідчий суддя вважає можливим задовольнити клопотання прокурора.
Враховуючи викладене, з метою досягнення дієвості кримінального провадження, керуючись ст. 110, 159-164, 309, 369-372, 395 КПК України, слідчий суддя, -
УХВАЛИВ:
Клопотання прокурора групи прокурорів у кримінальному провадженні прокурора Дніпропетровської місцевої прокуратури № 2 ОСОБА_3 внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12020040630000743 від 24.03.2020 за ознаками складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, про тимчасовий доступ до речей та документів задовольнити повністю.
Надати дозвілна тимчасовийдоступ дооригіналів документів,які перебуваютьу володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 за адресою: АДРЕСА_15 , з можливістю їх вилучення, а саме оригіналів договору № 30/03-5 від 30.03.2020,укладеного між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) та ІНФОРМАЦІЯ_1 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), щодо закупівлі послуг з «Поточного ремонту люків оглядових колодязів і камер підземних інженерних міських комунікацій», а також усіх додаткових угод до нього, конкурсної документації в повному обсязі щодо об`єктів, виконання робіт по яким є предметом даного договору, декларацій про початок виконання будівельних робіт, специфікацій, платіжних документів, рахунків, довіреностей, проектно-кошторисної документації, виконавчих схем улаштування асфальтного покриття, актів зустрічних звірок, актів приймання виконаних будівельних робіт (ф. КБ-2В), актів ф. КБ-3, відомостей ресурсів до актів, службового листування, складеного у зв`язку з укладенням зазначеного договору, дефектних актів, довідок про вартість виконаних робіт, підсумкових відомостей ресурсів, рахунків - фактур, видаткових накладних, договірних цін, актів проведення технічного нагляду, договорів на здійснення технічного нагляду, з додатками, розрахунків вартості проведення технічного нагляду, реєстрів бюджетних зобов`язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів, актів прихованих робіт, зведених кошторисних розрахунків вартості об`єкта, розрахунків загальновиробничих витрат до локальних кошторисів, підсумкових відомостей ресурсів до локальних кошторисів, локальних кошторисів на будівельні роботи, дозволів на виконання будівельних робіт, експертних звітів, журналів проведення робіт, журналів авторського нагляду, актів огляду прихованих робіт, актів на закриття прихованих робіт сертифікатів на застосовані матеріали, журналів загальновиробничих витрат, та інших документів, пов`язаних з виконанням умов зазначеного договору.
Надати розпорядженнявідповідним посадовимособам ІНФОРМАЦІЯ_1 за адресою: АДРЕСА_15 - забезпечити тимчасовий доступ до вищевказаних документів.
Виконання ухвали про надання дозволу на тимчасовий доступ до речей та документів надати процесуальному керівнику у кримінальному провадженні - прокурору Дніпропетровської місцевої прокуратури № 2 ОСОБА_3 , а також прокурорам групи прокурорів у зазначеному кримінальному провадженні, слідчим групи слідчих..
Невиконання даної ухвали з боку осіб, яким надано розпорядження, тягне за собою наслідки, передбачені ст.166 КПК України.
Строк дії ухвали складає 30 (тридцять) днів з дня її постановлення.
Ухвала оскарженню не підлягає і заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу |
Дата ухвалення рішення | 03.02.2021 |
Оприлюднено | 30.05.2024 |
Номер документу | 94667481 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу
Літвіненко Н. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні