УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 січня 2021 року смт. Слобожанське
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області у складі:
головуючого - судді Реброва С.О.
при секретареві Черкановій Я.С.
за участю: заявника - ОСОБА_1 , і його представника - ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву ОСОБА_1 про зміну способу і порядку виконання рішення суду по цивільній справі за позовом ОСОБА_1 до Новоолександрівської сільської ради Дніпровського району Дніпропетровської області, третя особа: Приватне підприємство Земельний ресурс про визнання незаконним та скасування рішення суб`єкта владних повноважень, -
встановив:
Заявник звернувся в суд з заявою про зміну способу виконання рішення Дніпропетровського районного суду Дніпропетровської області по цивільній справі за позовом ОСОБА_1 до Новоолександрівської сільської ради Дніпровського району Дніпропетровської області, третя особа: Приватне підприємство Земельний ресурс про визнання незаконним та скасування рішення суб`єкта владних повноважень.
В судовому засіданні представник заявника ОСОБА_2 і заявник ОСОБА_1 підтримали заяву та просили суд її задовольнити.
Представник відповідача Новоолександрівської сільської ради Дніпровського району Дніпропетровської області в судове засідання, яке повторно призначено на 09.30 годину, не з`явився, але після оголошення вступної та резолютивної частини ухвали, на електрону адресу суду надійшла заява про відкладення розгляду справи.
Суд, перевіривши матеріали справи, заслухавши пояснення сторін, вважає, що заява про зміну способу виконання рішення по справі підлягає задоволенню, згідно наступних підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 18 ЦПК України, судові рішення, що набрали законної сили, обов`язкові для всіх органів державної влади і органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, посадових чи службових осіб та громадян і підлягають виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, - і за її межами.
Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, що рішенням Дніпропетровського районного суду Дніпропетровської області від 18.02.2020р. по справі № 175/3694/17 визнано незаконним та скасовано рішення 15 сесії 7 скликання Новоолександрівської сільської ради Дніпровського району Дніпропетровської області №1259-15/У11 від 30 листопада 2016 року Про зміну конфігурації земельної ділянки по АДРЕСА_1 гр. ОСОБА_1 та стягнуто з Новоолександрівської сільської ради Дніпровського району Дніпропетровської області на користь ОСОБА_1 , судовий збір у розмірі 640,00 грн.
На підставі рішення Дніпропетровського районного суду Дніпропетровської області від 18.02.2020р. Судом був виданий виконавчий лист по справі № 175/3694/17 від 25.08.2020р. про стягнення судового збору у розмірі 640,00 грн.
Крім того позивачем по справі, було подано до суду заяву про розподіл судових витрат і додатковим рішенням Дніпропетровського районного суду Дніпропетровської області від 12.03.2020р. по цій же справі № 175/3694/17 стягнуто з Новоолександрівської сільської ради Дніпровського району Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 04339764) на користь ОСОБА_1 витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 24000,00 грн. та витрати на проведення почеркознавчої експертизи у розмірі 900,48 грн.
Відповідно до ч. 4 ст. 82 ЦПК України, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
Управління Державної казначейської служби України у Дніпровському районі Дніпропетровської області повернуло виконавчі листи без виконання з супровідним листом № 02-06/440 від 04.11.2020р., в якому обґрунтовано причини таких дій, а саме:
УДКСУ у Дніпровському районі повідомляє, що відповідно до Постанови КМУ від 03.08.11р. №845 Про затвердження Порядку виконання рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників на виконання виконавчого листа виданого Дніпропетровським районним судом по справі №175/3694/17 від 25.08.2020 щодо списання з розрахункового рахунка Новоолександрівської сільської ради Дніпровського району Дніпропетровської області ЄДРПОУ 04339764 коштів в сумі 25540,48грн., із них: 640,00 грн., - судовий збір, 24000,00 грн., витрати на професійну правничу допомогу та 900,48 грн., витрати на проведення почеркознавчої експертизи, повідомляє наступне: станом на 04.11.2020 року відкритих рахунків Новоолександрівської сільської ради Дніпровського району Дніпропетровської області немає. Розрахунково-касове обслуговування по відкритим рахункам здійснюється по установі - Виконавчий комітет Новоолександрівської сільської ради Дніпровського району Дніпропетровської області з ЄДРПОУ 40201087.
Судом також встановлено, що з листа Управління ДКСУ вбачається, що головним розпорядниками коштів місцевого бюджету Новоолександрівської сільської ради є виконавчий орган сільської ради - Виконавчий комітет Новоолександрівської сільської ради Дніпровського району Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 40201087). А кошти місцевого бюджету обліковуються на рахунках, відкритих в Управлінні Державної казначейської служби України у Дніпровському районі Дніпропетровської області на ім`я розпорядника коштів місцевого бюджету - установі - Виконавчий комітет Новоолександрівської сільської ради Дніпровського району Дніпропетровської області, а тому виконання вищезазначених виконавчих листів є неможливим.
Згідно ч. 2 ст. 6 Закону України Про виконавче провадження (Виконання рішень іншими органами та установами), рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Частиною 1 ст. 2 Бюджетного кодексу України визначено, що бюджетні установи - органи державної влади, органи місцевого самоврядування (ОМС), а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного чи місцевого бюджету.
Отже, примусове виконання рішення суду про стягнення коштів з ОМС покладається на відповідний орган Державної казначейської служби.
Органи Казначейства здійснюють стягнення коштів з боржників відповідно до порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 №845.
Відповідно до Порядку органи Казначейства здійснюють виконання рішень суду про стягнення коштів, боржниками за якими є розпорядники (бюджетні установи) та одержувачі бюджетних коштів, а також підприємств установи та організації, рахунки яких відкриті в органах Казначейства, на підставі наданих стягувачем документів, зазначених у Порядку, та не мають права виконувати судові рішення у спосіб, відмінний від встановленого Порядком та самостійно змінювати боржника.
Боржником за рішеннями суду є Новоолександрівська сільська рада Дніпровського району Дніпропетровської області, яка в Управлінні Казначейства не обслуговується та не має відкритих рахунків. Натомість в Управлінні Казначейства обслуговується інша юридична особа та ОМС, який є головним розпорядником місцевого бюджеті - Виконавчий комітет Новоолександрівської сільської ради Дніпровського району Дніпропетровської області з кодом ЄДРПОУ 40201087.
Законом України Про місцеве самоврядування в Україні (ст. 1, 2) встановлено, що місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.
Статтею 1 Бюджетного кодексу України визначено, що місцевий бюджет - це нормативно-правовий акт відповідної місцевої ради, виданий в установленому порядку, що затверджує місцевий бюджет та визначає повноваження відповідно виконавчого органу місцевого самоврядування здійснювати виконання місцевого бюджету протягом бюджетного періоду.
Відповідно до ст. 22 цього Кодексу до головних розпорядників бюджетних коштів віднесено виключно виконавчі органи та апарати місцевих рад, виконавчі органи місцевих рад в особі їх керівників. Також визначено, що у разі коли згідно із законом місцевою радою не створено виконавчий орган, функції головного розпорядника коштів відповідного місцевого бюджету виконує голова такої місцевої ради.
Отже, виконавчий комітет Новоолександрівської сільської ради є головним розпорядником доходів місцевого бюджету.
Розпорядником фінансовими ресурсами, власником яких є боржник Новоолександрівська сільська рада Дніпровського району Дніпропетровської області, є її виконавчий орган - виконавчий комітет, який і є розпорядником коштів місцевого бюджету - бюджету сільської ради.
Таким чином органи державної влади, у тому числі суд, мають використовувати будь-які передбачені законом засоби, які здатні забезпечити виконання судового рішення, ухваленого на користь особи, протягом розумного строку.
Відповідно до ч. 1 ст. 267 ЦПК України, суд, який ухвалив рішення, може визначити порядок його виконання, надати відстрочення або розстрочення виконання, вжити заходів для забезпечення його виконання, про що зазначає в рішенні.
Статтею 435 ЦПК України визначено, що підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення або розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Згідно ч.3 ст.12 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Зважаючи на викладене, суд приходить до висновку, що обставини, на які посилається заявник, дійсно істотно ускладнюють виконання рішення суду i вважає за можливе змінити спосіб виконання рішення суду, та задовольнити заяву.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.18, 82, 259, 260, 267, 435, ЦПК України, суд -
ухвалив:
Заяву ОСОБА_1 про зміну способу і порядку виконання рішення суду по цивільній справі за позовом ОСОБА_1 до Новоолександрівської сільської ради Дніпровського району Дніпропетровської області, третя особа: Приватне підприємство Земельний ресурс про визнання незаконним та скасування рішення суб`єкта владних повноважень - задовольнити.
Змінити спосіб та порядок виконання основного рішення Дніпропетровського районного суду Дніпропетровської області від 18.02.2020 року по справі № 175/3694/17, а саме: стягнути з Новоолександрівської сільської ради Дніпровського району Дніпропетровської області за рахунок місцевого бюджету шляхом списання коштів з казначейського рахунку розпорядника коштів місцевого бюджету - Виконавчого комітету Новоолександрівської сільської ради Дніпровського району Дніпропетровської області, код ЄДРПОУ 40201087, на користь ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_2 , судові витрати у вигляді судового збору у розмірі 640,00 грн.
Змінити спосіб та порядок виконання додаткового рішення Дніпропетровського районного суду Дніпропетровської області від 12.03.2020 року по справі № 175/3694/17, а саме: стягнути з Новоолександрівської сільської ради Дніпровського району Дніпропетровської області за рахунок місцевого бюджету шляхом списання коштів з казначейського рахунку розпорядника коштів місцевого бюджету - Виконавчого комітету Новоолександрівської сільської ради Дніпровського району Дніпропетровської області, код ЄДРПОУ 40201087, користь ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_2 , судові витрати у вигляді витрат на професійну правничу допомогу у розмірі 24000,00 грн та витрат на проведення почеркознавчої експертизи у розмірі 900,48 грн.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до судової палати у цивільних справах Дніпровського апеляційного суду шляхом подання у 15-денний строк з дня проголошення ухвали апеляційної скарги.
Суддя С.О. Ребров
Суд | Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 22.01.2021 |
Оприлюднено | 08.02.2021 |
Номер документу | 94667616 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Ребров С. О.
Цивільне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Озерянська Ж. М.
Цивільне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Озерянська Ж. М.
Цивільне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Озерянська Ж. М.
Цивільне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Озерянська Ж. М.
Цивільне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Озерянська Ж. М.
Цивільне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Озерянська Ж. М.
Цивільне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Озерянська Ж. М.
Цивільне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Озерянська Ж. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні