Справа №:755/4883/19
Провадження №: 1-кс/755/626/21
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"05" лютого 2021 р. Дніпровський районний суд м. Києва в складі:
слідчого судді ОСОБА_1 ,
секретаря ОСОБА_2 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання слідчого з особливо важливих справ четвертого слідчого відділу розслідування кримінальних проваджень слідчого управління ГУ ДФС у м. Києві ОСОБА_3 , у межах кримінального провадження №32019100000000192 від 01.03.2019 року про тимчасовий доступ до документів,
в с т а н о в и в:
Слідчий зособливо важливихсправ четвертогослідчого відділурозслідування кримінальнихпроваджень слідчогоуправління ГУДФС ум.Києві звернувся до суду з вказаним клопотанням, у межах кримінального провадження внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №32019100000000192 від 01.03.2019 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.212 КК України, про надання тимчасового доступу до документів, які перебувають у володінні районних державних адміністрацій, із можливістю їх вилучення /виїмки/.
Із клопотання вбачається, що у період 2017-2018 років, перебуваючи на території м. Києва група осіб, до складу якої входять ОСОБА_4 (і.н. НОМЕР_1 ) та ОСОБА_5 (і.н. НОМЕР_2 ), використовуючи банківські рахунки підконтрольних фізичних осіб-підприємців, а саме: ФОП « ОСОБА_6 » (і.н. НОМЕР_3 ), ФОП « ОСОБА_7 » (і.н. НОМЕР_4 ), ФОП « ОСОБА_8 » (і.н. НОМЕР_5 ), ФОП « ОСОБА_9 » (і.н. НОМЕР_6 ), ФОП « ОСОБА_10 » (і.н. НОМЕР_7 ), ФОП « ОСОБА_11 » (і.н. НОМЕР_8 ), ФОП « ОСОБА_12 » (і.н. НОМЕР_9 ), ФОП « ОСОБА_13 » (і.н. НОМЕР_10 ), ФОП « ОСОБА_14 » (і.н. НОМЕР_11 ), ФОП « ОСОБА_15 » (і.н. НОМЕР_12 ), ФОП « ОСОБА_16 » (і.н. НОМЕР_13 ), ФОП « ОСОБА_17 » (і.н. НОМЕР_14 ), ФОП « ОСОБА_18 » (і.н. НОМЕР_15 ), ФОП « ОСОБА_19 » (і.н. НОМЕР_16 ), ФОП « ОСОБА_20 » (і.н. НОМЕР_17 ), ФОП « ОСОБА_21 » (і.н. НОМЕР_18 ), ФОП « ОСОБА_22 » (і.н. НОМЕР_19 ), ФОП « ОСОБА_23 » (і.н. НОМЕР_20 ), ФОП « ОСОБА_24 » (і.н. НОМЕР_21 ), ФОП « ОСОБА_25 » (і.н. НОМЕР_22 ), ФОП « ОСОБА_26 » (і.н. НОМЕР_23 ), ФОП « ОСОБА_27 » (і.н. НОМЕР_24 ), ФОП « ОСОБА_28 » (і.н. НОМЕР_25 ), ФОП « ОСОБА_29 » (і.н. НОМЕР_26 ), ФОП « ОСОБА_30 » (і.н. НОМЕР_27 ), ФОП « ОСОБА_31 » (і.н. НОМЕР_28 ), ФОП « ОСОБА_32 » (і.н. НОМЕР_29 ) та інші, перевели безготівкові кошти в готівку під виглядом чистого прибутку, при цьому їх не задекларувавши, в результаті чого ухилилися від сплати податку з доходів фізичних осіб в особливо великих розмірах.
Для прикриття своєї незаконної діяльності ОСОБА_4 та ОСОБА_5 отримали, виписані на їх імена, нотаріально посвідчені довіреності на представництво інтересів вказаних вище осіб в усіх органах державної влади, на підставі яких, здійснили оформлення вказаних довірителів суб`єктами підприємницької діяльності фізичними особами підприємцями та відкрили для цих ФОП банківські рахунки в ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », АТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », АТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 ».
Також указано, що на банківські рахунки вищевказаних фізичних осіб підприємців від компанії-нерезидента « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (Нідерланди) перераховано грошові кошти у загальній сумі 40338411 грн. із призначенням платежу «Інформаційно-посередницькі послуги», які у подальшому ОСОБА_4 та ОСОБА_5 на підставі підроблених чеків на видачу готівки перевели ці кошти у готівку під виглядом чистого прибутку ФОП у відповідні місяці, без сплати податків та інших обов`язкових платежів.
Допитані у якості свідків ОСОБА_6 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_18 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_28 , ОСОБА_10 та ОСОБА_11 показали, що вони реєструвалися в якості фізичних осіб підприємців без мети ведення підприємницької діяльності на прохання невстановлених осіб, при чому підписували вказані довіреності та інші документи за грошову винагороду, не вникаючи в їх суть і зміст. Будь-яку фінансово-господарську діяльність, у тому числі із надання інформаційно-посередницьких послуг останні не здійснювали.
За таких обставин для встановлення детальних даних щодо реєстрації в якості фізичних осіб підприємців громадян ОСОБА_6 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_18 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_28 , ОСОБА_10 та ОСОБА_11 виникла необхідність в отриманні доступу до оригіналів установчих та реєстраційних документів вказаних фізичних осіб підприємців.
Відповідно до даних ІНФОРМАЦІЯ_7 встановлено, що державну реєстрацію фізичних осіб-підприємців ОСОБА_10 (РНОКПП НОМЕР_7 ), ОСОБА_11 (РНОКПП НОМЕР_8 ) та ОСОБА_21 (РНОКПП НОМЕР_18 ) проведено ІНФОРМАЦІЯ_8 , державну реєстрацію фізичних осіб-підприємців ОСОБА_22 (РНОКПП НОМЕР_19 ) та ОСОБА_28 (РНОКПП НОМЕР_25 ) проведено ІНФОРМАЦІЯ_9 , державну реєстрацію фізичної особи-підприємця ОСОБА_6 (РНОКПП НОМЕР_3 ) проведено ІНФОРМАЦІЯ_10 , державну реєстрацію фізичної особи-підприємця ОСОБА_13 (РНОКПП НОМЕР_10 ) проведено ІНФОРМАЦІЯ_11 , державну реєстрацію фізичної особи-підприємця ОСОБА_14 (РНОКПП НОМЕР_11 ) проведено ІНФОРМАЦІЯ_12 , державну реєстрацію фізичної особи-підприємця ОСОБА_23 (РНОКПП НОМЕР_20 ) проведено ІНФОРМАЦІЯ_13 , а також Державну реєстрацію фізичної особи-підприємця ОСОБА_18 (РНОКПП НОМЕР_15 ) проведено ІНФОРМАЦІЯ_14 .
Враховуючи те, що ІНФОРМАЦІЯ_15 , ІНФОРМАЦІЯ_16 , ІНФОРМАЦІЯ_17 , ІНФОРМАЦІЯ_18 , ІНФОРМАЦІЯ_19 , ІНФОРМАЦІЯ_20 та ІНФОРМАЦІЯ_21 є уповноваженими особами, які є відповідальними за формування, ведення, облік та зберігання реєстраційних, установчих документів юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, документів, необхідність у доступі до яких порушується в клопотанні, перебувають у їх володінні.
У матеріалах реєстраційних справ фізичних осіб-підприємців: ОСОБА_6 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_18 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_28 , ОСОБА_10 та ОСОБА_11 наявні відомості, які можуть бути використані під час розслідування як докази. Вказаний ступінь втручання у права і свободи осіб є виправданим, оскільки іншим способом довести обставини, окрім як за допомогою вказаних вище документів не надається можливим.
Крім того,у клопотаннізазначено,що зметою швидкого,повного інеупередженого дослідженнявсіх обставинкримінального правопорушення,встановлення осіб,причетних дореєстрації зазначенихсуб`єктів підприємницькоїдіяльності таведення їхфінансово-господарськоїдіяльності,визначення обсягувини кожногоз них,проведення експертнихдосліджень, а також з метою притягнення до відповідальності винних осіб в міру своєї вини виникла необхідність у тимчасовому доступі до документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_8 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , ІНФОРМАЦІЯ_22 , ІНФОРМАЦІЯ_13 та ІНФОРМАЦІЯ_14 .
Відповідно до ч.2 ст.163 КПК України слідчий суддя розглядає клопотання без виклику особи, у володінні якої знаходяться документи, оскільки існує реальна загроза зміни або знищення документів.
Слідчий у судове засідання не з`явився, просив про задоволення клопотання у його відсутність.
Слідчий суддя, дослідивши матеріали клопотання, приходить до наступного.
Відповідно до ч.1 ст.131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.
Згідно вимог ст.159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитись з ними, зробити її копії та вилучити їх /здійснити їх виїмку/. Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Відповідно до п.6 ч.2 ст.160 КПК України, у клопотанні зазначаються можливість використання як доказів відомостей, що містяться в речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, у випадку подання клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Частиною 7 статті 163 КПК України передбачено, що слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.
Для досягнення повноти, всебічності та неупередженості розслідування вищезазначеного факту, зокрема для отримання відомостей, що є необхідними для з`ясування всіх обставин справи у даному провадженні, є потреба у наданні тимчасового доступу до речей та документів.
Враховуючи наявність достатніх підстав вважати, що зазначені документи знаходиться у володінні районних державних адміністрацій, а також така інформація має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, з урахуванням можливості використати цю інформацію як доказ, відомостей що містяться у ній та відсутності можливості іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою зазначеної інформації, слідчий суддя приходить до висновку про обґрунтованість клопотання.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 110, 163-165, 309 КПК України, слідчий суддя,
п о с т а н о в и в:
Клопотання слідчого з особливо важливих справ четвертого слідчого відділу розслідування кримінальних проваджень слідчого управління ГУ ДФС у м. Києві ОСОБА_3 , у межах кримінального провадження №32019100000000192 від 01.03.2019 року про тимчасовий доступ до документів - задовольнити.
Надати слідчому з особливо важливих справ четвертого слідчого відділу розслідування кримінальних проваджень слідчого управління ГУ ДФС у м. Києві ОСОБА_3 або слідчим групи слідчих у кримінальному провадженні №32019100000000192, тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні:
- ІНФОРМАЦІЯ_8 , за адресою: АДРЕСА_1 - ФОП ОСОБА_10 (РНОКПП НОМЕР_7 ), ФОП ОСОБА_11 (РНОКПП НОМЕР_8 ), ФОП ОСОБА_21 (РНОКПП НОМЕР_18 );
- ІНФОРМАЦІЯ_9 , за адресою: АДРЕСА_2 - ОСОБА_22 (РНОКПП НОМЕР_19 ), ОСОБА_28 (РНОКПП НОМЕР_25 );
- ІНФОРМАЦІЯ_10 , за адресою: АДРЕСА_3 - ОСОБА_6 (РНОКПП НОМЕР_3 );
- ІНФОРМАЦІЯ_11 , за адресою: АДРЕСА_4 - ОСОБА_13 (РНОКПП НОМЕР_10 );
- ІНФОРМАЦІЯ_12 , за адресою: АДРЕСА_5 - ОСОБА_14 (РНОКПП НОМЕР_11 );
- ІНФОРМАЦІЯ_13 , за адресою: АДРЕСА_6 - ОСОБА_23 (РНОКПП НОМЕР_20 );
- ІНФОРМАЦІЯ_14 , за адресою: АДРЕСА_7 - ОСОБА_18 (РНОКПП НОМЕР_15 ),
а саме: до установчих, реєстраційних документів, довіреностей, листів, заяв та кореспонденції, що надходила від зазначених суб`єктів господарювання до державних реєстраторів при постановці на облік та при зміні реєстраційних даних, з моменту реєстрації до 05.02.2021 року та надати розпорядження про надання можливості вилучити оригінали цих документів.
Строк дії ухвали не може перевищувати одного місяця з дня постановлення ухвали.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя
Суд | Дніпровський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 05.02.2021 |
Оприлюднено | 30.05.2024 |
Номер документу | 94676135 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Дніпровський районний суд міста Києва
Курило А. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні