Постанова
від 02.02.2021 по справі 160/13907/20
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

02 лютого 2021 року м. Дніпросправа № 160/13907/20 Суддя І інстанції - Голобутовський Р.З.

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Чепурнова Д.В. (доповідач),

суддів: Мельника В.В., Сафронової С.В.,

за участю секретаря судового засідання Царьової Н.П.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі апеляційну скаргу Офісу великих платників податків ДПС

на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30 листопада 2020 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма ФІДЕЯ до Офісу великих платників податків ДПС, Державної податкової служби України про визнання протиправним рішення та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

ТОВ Фірма ФІДЕЯ звернулося до суду з вищевказаним позовом, в якому, з урахуванням уточнень, просило:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Офісу великих платників податків Державної податкової служби № 2030859/41223117 від 13.10.2020 року про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 301 від 25.09.2020 року;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма ФІДЕЯ № 301 від 25.09.2020 року датою її фактичного подання.

В обґрунтування позовних вимог вказує, що в рішенні про відмову в реєстрації податкової накладної не зазначено підкреслень тих документів, які на думку контролюючого органу не надані, що робить це рішення формальним, та такими, що не гуртуються на результатах аналізу пакету документів платника податків, які надавалися до перевірки і свідчать про реальний характер господарських операцій.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30 листопада 2020 року позов було задоволено.

Не погодившись з прийнятим рішенням Офіс великих платників податків ДПС подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просило рішення суду скасувати та прийняти нове рішення яким відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі. Вказує, що рішення єдиного учасника ТОВ Фірма ФІДЕЯ № 2509/20 щодо вступу до складу учасників ТОВ Дрілл-ресурс прийнято ОСОБА_1 одноособово (розмір частки у статутному капіталі 0,001 відсотків голосів) що суперечить вимогам ст.ст. 41,58, 59,60 Закону України Про господарські товариства які передбачають прийняття рішення загальними зборами учасниками, які є повноважними, якщо на них присутні учасники, їх представники, що володіють у сукупності більш як 50 відсотками голосів.

У письмовому відзиві на апеляційну скаргу ТОВ Фірма ФІДЕЯ просить відмовити у її задоволенні та залишити без змін рішення суду першої інстанції.

В судовому засіданні апеляційної інстанції представник Головного управління ДПС у Дніпропетровській області підтримав вимоги апеляційної скарги з викладених у ній підстав, представник товариства просив відмовити у її задоволенні та залишити без змін рішення суду першої інстанції.

Дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, перевіривши правильність застосування судом норм матеріального права, правову оцінку досліджених судом доказів по справі, суд апеляційної інстанції приходить до висновку що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, що основним видом діяльності ТОВ Фірма ФІДЕЯ відповідно до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є оптова торгівля хімічними продуктами (код КВЕД 46.75).

Учасником ТОВ ФІРМА ФІДЕЯ ОСОБА_1 було прийнято рішення № 2509-1/20 від 25.09.2020 р. про вступ до складу учасників товариства з обмеженою відповідальністю «ДРІЛЛ-РЕСУРС» (ідентифікаційний код 43099671) з майновим внеском в розмірі 100000000 (сто мільйонів) гривень 00 коп., що складається з комплексу нежилих будівель та споруд механізованого току, загальною площею 8058,1 кв.м, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 . Зазначене рішення прийнято ОСОБА_1 одноосібно, оскільки відповідно до протоколу №2409/20 від 24.09.2020 року загальними зборами учасників ТОВ «ФІРМА ФІДЕЯ затверджено перерозподіл часток у товаристві на користь ОСОБА_1 та прийнято рішення вчинити відчуження(продаж) частки (її частини) у статутному капіталі товариства, яка належить ТОВ РЕАНДА-Н , у розмірі 100000000 (сто мільйонів) гривень, що становить 99,999% статутного капіталу товариства на його користь, шляхом укладання та підписання нотаріально посвідченого акту прийому - передачі частки (її частини) та у простій письмовій формі договору купівлі-продажу частки (її частини) у статутному капіталі товариства за номінальною вартістю з розстрочкою на 3 (три) роки. Також, відповідно до прийнятого рішення за протоколом №2409/20 від 24.09.2020 року належним чином проведена реєстраційна дія щодо державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу.

Вказаний об`єкт нерухомості передано Товариством з обмеженою відповідальністю ФІРМА ФІДЕЯ Товариству з обмеженою відповідальністю ДРІЛЛ-РЕСУРС за актом приймання-передачі нерухомого майна № 1 від 25.09.2020 року. Справжність підпису директора ТОВ ДРІЛЛ-РЕСУРС на зазначеному Акті засвідчено приватним нотаріусом Полтавського міського нотаріального округу ОСОБА_2 (зареєстровано в реєстрі за № 5285); справжність підпису директора ТОВ ФІРМА ФІДЕЯ на Акті засвідчено приватним нотаріусом Дніпровського міського нотаріального округу ОСОБА_3 (зареєстровано в реєстрі за № 10015).

Відповідно до протоколу № 1\20 загальних зборів учасників ТОВ ДРІЛЛ-РЕСУРС від 24.09.2020 року вклад нового учасника оцінений за згодою учасників товариства згідно з ч. 3 ст. 13 Закону України Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю .

Право власності на вказаний об`єкт нерухомості зареєстровано за ТОВ ДРІЛЛ-РЕСУРС , що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно номер 225889231 від 28.09.2020 року.

ТОВ ФІРМА ФІДЕЯ у бухгалтерському обліку отримання та відчуження об`єкту нерухомості відображено на рахунку 1521 придбання основних засобів , а збільшення статутного капіталу товариства було відображено на рахунку 401.

За результатом здійснення цієї операції ТОВ ФІРМА ФІДЕЯ виписано та направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкову накладну № 301 від 25.09.2020 року із номенклатурою Комплекс нежилих будівель та споруд механізованого току за адресою Царичанський район, с. Ляшківка на загальну суму 120000000 грн., в тому числі ПДВ - 20000000 грн.

28.09.2020 року через систему електронного документообігу Державної податкової служби України Електронний кабінет платника на електронну адресу позивача надійшла квитанція, в якій зазначено про результат обробки надісланої позивачем на реєстрацію податкової накладної № 301 від 25.09.2020 року: Документ прийнято. Реєстрація зупинена .

Підставою для зупинення реєстрації податкової накладної № 301 від 25.09.2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначено наступне: Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 0011 відсутні в таблиці даних платника податків на додану вартість як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

06.10.2020 року через систему електронного документообігу Державної податкової служби України Електронний кабінет платника позивачем надано пояснення щодо здійсненої операції і копії документів щодо податкової накладної № 301 від 25.09.2020р., реєстрацію якої зупинено.

Позивачем на підтвердження факту передачі комплексу нежилих будівель і споруд механізованого току загальною площею 8058,1 кв.м, що знаходиться за адресою: Дніпропетровська область, Царичанський район, с. Ляшківка, вул. Центральна, 52, надано контролюючому органу в електронному вигляді наступні документи:

- рішення № 2109/20 від 21.09.2020 р. єдиного учасника ТОВ ФІРМА ФІДЕЯ ;

- акт приймання-передачі нерухомого майна № 1 від 23.09.2020 р.;

- витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності № 219654321 від 10.08.2020 р.;

- витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності № 225281721 від 23.09.2020 р.;

- рішення № 2509-1/20 від 25.09.2020 р. єдиного учасника ТОВ ФІРМА ФІДЕЯ ;

- акт приймання-передачі нерухомого майна № 1 від 25.09.2020 р. за реєстровим № 5283;

- акт приймання-передачі нерухомого майна № 1 від 25.09.2020 р. за реєстровим № 10015;

- витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності № 225889231 від 28.09.2020 р.;

- оборотно-сальдова відомість ТОВ ФІРМА ФІДЕЯ по рахунку 1521 за вересень 2020 р.;

- картка рахунку 1521 ТОВ ФІРМА ФІДЕЯ за вересень 2020 р.;

- оборотно-сальдова відомість ТОВ ФІРМА ФІДЕЯ по рахунку 401 за вересень 2020 р.;

- оборотно-сальдова відомість ТОВ ФІРМА ФІДЕЯ по рахунку 46 за січень 2017 - вересень 2020 р.;

- фотографії об`єкта нерухомості у кількості 13 шт.

13.10.2020 року комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Офісу великих платників податків ДПС (далі - Комісія регіонального рівня) прийнято Рішення № 2030859/41223117 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 301 від 25.09.2020 р. Підставою для прийняття вказаного рішення комісією регіонального рівня зазначено наступне: надання платником податків копій документів, складених із порушенням законодавства . В графі Додаткова інформація (зазначити конкретні документи) вказано рішення № 2509-1/20 єдиного учасника Товариства з обмеженою відповідальністю ФІРМА ФІДЕЯ код ЄДРПОУ 41223117 .

За результатом адміністративного оскарження вказане рішення залишено без змін.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з протиправності спірних у цій справі актів індивідуальної дії та безпідставності їх прийняття, а також невідповідності змісту вимогам, що висуваються до їх обґрунтування та форми.

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції виходячи з наступного.

Згідно з п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. За операціями з виконання підрядних будівельних робіт суб`єкти підприємницької діяльності можуть застосовувати касовий метод податкового обліку відповідно до підпункту 14.1.266 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу.

Як зазначено у п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

У Додатку №1 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165, наведені Критерії ризиковості платника податку на додану вартість : 1. Платника податку на додану вартість (далі - платник податку) зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах. 2. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах. 3. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарської діяльності або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданою такими особами. 4. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) та ним проваджено фінансово-господарську діяльність без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками. 5. Платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Казначейства (крім бюджетних установ). 6. Платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України. 7. Платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України. 8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Як вірно зазначив суд першої інстанції рішення оскаржене рішення містить належної мотивації підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до п.1 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість.

У Додатку №3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165, наведені Критерії ризиковості здійснення операцій : 1. Відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС. 2. Відсутність (анулювання, зупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право платника податку на виробництво, експорт, імпорт і оптову торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 і 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, зазначених платником податку в податковій накладній/розрахунку коригування, поданих для реєстрації в Реєстрі на дату їх складення. 3. Відсутність на дату складення податкової накладної/розрахунку коригування відомостей (актуального запису) в Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального щодо суб`єкта господарювання, який подав для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, у яких зазначено товар (пальне) за кодами згідно з УКТЗЕД відповідно до підпункту 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Кодексу. 4. Складення розрахунку коригування постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, якщо передбачається зміна номенклатури товару/послуги (для товарів за кодами згідно з УКТЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для послуг за кодами відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів), за умови відсутності такого/такої товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування, поданому для реєстрації в Реєстрі, у таблиці даних платника податку як товару/послуги, що на постійній основі постачається (надається). 5. Перевищення суми компенсації вартості товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування на зменшення суми податкових зобов`язань, поданому отримувачем такого товару/послуги для реєстрації в Реєстрі, величини залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України з 1 січня 2017р., зазначеного постачальником у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування, складених на отримувача такого/такої товару/послуги, та обсягу постачання з 1 січня 2017р., зазначеного отримувачем у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування на постачання такого/такої товару/послуги. 6. Складення розрахунку коригування на зменшення податкових зобов`язань до податкової накладної, складеної та зареєстрованої постачальником товарів/послуг на неплатника податку на додану вартість, та подання для реєстрації в Реєстрі у строк, що перевищує 14 календарних днів з дня складення податкової накладної, зареєстрованої в Реєстрі без порушення граничних строків реєстрації, встановлених Кодексом.

Відповідно до п.25 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165, комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Згідно з п.30 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165, комісія контролюючого органу складається з голови, заступника голови, секретаря та не менше семи членів.

У п.40, п.42-п.46 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165, зазначено, що Голова, заступник голови, секретар та члени комісії контролюючого органу беруть участь у засіданні особисто та не мають права делегувати своїх представників для участі в її засіданні. Засідання комісії контролюючого органу є правоможним за умови присутності на ньому не менше двох третин її затвердженого персонального складу. Засідання комісії контролюючого органу проводиться у разі наявності матеріалів для розгляду. У разі потреби член комісії контролюючого органу подає голові комісії пропозиції щодо проведення додаткового засідання. Рішення комісії контролюючого органу приймається шляхом відкритого голосування. Рішення комісії контролюючого органу приймається більшістю голосів присутніх на засіданні членів такої комісії. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні. Під час засідання секретарем комісії контролюючого органу ведеться протокол, в якому фіксуються прийняті рішення та надані доручення. Протокол підписується головою комісії контролюючого органу (у разі його відсутності - заступником), заступником голови, секретарем та членами комісії, які брали участь у засіданні. Ведення обліку матеріалів щодо роботи комісії контролюючого органу здійснюється секретарем такої комісії. Присутній на засіданні комісії контролюючого органу член комісії, який не згоден з рішенням комісії або утримався від голосування, повинен викласти у письмовій формі свою окрему думку, яка додається до матеріалів засідання такої комісії. … 42. Рішення, прийняті комісіями контролюючих органів, підлягають реєстрації засобами інформаційних систем ДПС. 43. Матеріали засідання комісії контролюючого органу зберігаються десять років. 44. Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні). 45. Розгляд питання на засіданні комісії контролюючого органу включає такі етапи: доповідь секретаря комісії; доповідь члена комісії, співдоповідь (у разі потреби); внесення членами комісії пропозицій, їх обговорення; оголошення головою комісії рішення про припинення обговорення питання; голосування; оголошення головою комісії результатів голосування; оформлення протоколу. 46. У протоколі засідання комісії контролюючого органу зазначається перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядалися на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті такою комісією рішення.

В той же час контролюючим органом не надано результатів проведених перевірок поданих платником податку копій документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні), а також протоколів засідання Комісії під час прийняття Рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, матеріалів щодо роботи комісії, тощо, що свідчить про порушення процедури розгляду матеріалів.

Відповідно до п.19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних , затвердженого 29.12.2010 постановою Кабінету Міністрів України №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України №341 від 26.04.2017) (надалі - Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних ), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Згідно з п.20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Підставою для відмови податковим органом позивачу у реєстрації податкових накладних є надання платником податків копій документів, складених із порушенням законодавства . В графі Додаткова інформація (зазначити конкретні документи) вказано рішення № 2509-1/20 єдиного учасника Товариства з обмеженою відповідальністю ФІРМА ФІДЕЯ код ЄДРПОУ 41223117 .

В той же час як вірно зазначив суд першої інстанції відповідачі не висловили жодних зауважень щодо поданих позивачем до контролюючого органу документів та способу їх направлення, при тому, що позивачем надано письмові пояснення, додані документи, на підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних, до яких застосована процедура зупинення реєстрації згідно з п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України.

Судом першої інстанції вірно надано оцінку рішенню № 2509-1/20 єдиного учасника ТОВ ФІРМА ФІДЕЯ , якому належить 100 % статутного капіталу, що спростовує доводи апелянта з приводу його невідповідності вимогам ст.ст. 41,58, 59,60 Закону України Про господарські товариства які передбачають прийняття рішення загальними зборами учасниками, які є повноважними, якщо на них присутні учасники, їх представники, що володіють у сукупності більш як 50 відсотками голосів. Окрім іншого вказане рішення посвідчено нотаріально і до повноважень контролюючого органу законодавчо не віднесено право надавати оцінку правомірності вчинення нотаріальних дій.

Визнаючи протиправним та скасовуючи рішення відповідача про відмову реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних суд першої інстанції вірно виходив з тих обставин, що останні прийняті без додержання процедури розгляду матеріалів, не наведено мотивації віднесення позивача до ризикових платників податків.

Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Дійшовши обґрунтованого висновку про протиправність оскаржених рішень відповідача, суд першої інстанції вірно виходив із того, що належним способом захисту порушеного права є не лише скасування такого рішення відповідача, а й зобов`язання останнього зареєструвати податкові накладні в ЄРПН, оскільки саме такий спосіб захисту порушеного права є свідченням того, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.

Колегія суддів апеляційного суду вважає, що в межах апеляційної скарги порушень судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права при вирішенні цієї справи не допущено. Правова оцінка обставин у справі дана вірно, а тому апеляційну скаргу слід відхилити, а оскаржуване судове рішення залишити без змін.

Керуючись п.1 ч.1 ст. 315, ст.ст. 316, 321, 322 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Офісу великих платників податків ДПС - залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30 листопада 2020 року - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення в повному обсязі.

В повному обсязі постанова складена 04 лютого 2021 року.

Головуючий - суддя Д.В. Чепурнов

суддя В.В. Мельник

суддя С.В. Сафронова

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.02.2021
Оприлюднено09.02.2021
Номер документу94702457
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/13907/20

Ухвала від 16.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 17.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Постанова від 02.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Постанова від 02.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 25.01.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 04.01.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 25.12.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Рішення від 30.11.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Ухвала від 30.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні