Ухвала
від 08.02.2021 по справі 344/1587/21
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 344/1587/21

Провадження № 1-кп/344/691/21

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 лютого 2021 року м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області в складі

головуючого судді ОСОБА_1 ,

з участю: секретаря ОСОБА_2 ,

прокурора ОСОБА_3 ,

захисника ОСОБА_4 ,

підозрюваного ОСОБА_5 ,

розглянувши у підготовчому судовому засіданні в залі суду в м. Івано-Франківську кримінальне провадження з клопотанням прокурора про звільнення від кримінальної відповідальності на підставі ч. 4 ст. 258-5 КК України

ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с.Новофедорівка Березанського району Миколаївської області, зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , українця, громадянина України, з середньою освітою, неодруженого, фізичної особи підприємця, раніше не судимого,

підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.27, ч. 3 ст. 258-5 КК України, -

В С Т А Н О В И В:

Згідно клопотання про звільнення від кримінальної відповідальності, ОСОБА_5 підозрюється в співучасті у виді пособництва з наданням засобів у наданні та зборі активів прямо, з метою їх використання повністю або частково для будь-яких цілей окремим терористом чи терористичною групою (організацією), або для організації, підготовки або вчинення терористичного акту, втягнення у вчинення терористичного акту, публічних закликів до вчинення терористичного акту, створення терористичної групи (організації), сприянні вчиненню терористичного акту, провадженні будь-якої іншої терористичної діяльності, а також спроби вчинення таких дій, за попередньою змовою групою осіб, у особливо великому розмірі, за наступних обставин.

Установлено, що наприкінці 2013 року Російською Федерацією (далі - РФ) із залученням її Збройних Сил прийнято рішення здійснити протиправні умисні дії, спрямовані на порушення суверенітету і територіальної цілісності України, зміни меж її території та державного кордону на порушення порядку, встановленого Конституцією України, зокрема, шляхом окупації частини території України, а саме території АР Крим та м. Севастополь з метою подальшої її анексії та окупації території Донецької та Луганської областей. Мотивами зазначених дій послугували Євроінтеграційний курс розвитку України, підготовка до підписання Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії та їхніми державами-членами, які були розцінені як безпосередня загроза економічним та геополітичним інтересам РФ, що сприятиме втраті впливу над політичними процесами в Україні та позбавить контролю над її економічною діяльністю, призведе до поглиблення співпраці з НАТО з метою досягнення критеріїв, необхідних для набуття членства у цій організації та денонсації угод щодо тимчасового розташування Чорноморського флоту РФ на території України.

Досягти зазначеної РФ планувалось шляхом ведення агресивної війни та агресивних воєнних дій проти України, у тому числі з використанням підрозділів Збройних сил Російської Федерації, окупації території України, створення і фінансування на окупованих територіях України терористичних організацій та вчинення інших злочинів.

Так, 07.04.2014 у м. Донецьку Донецької області невстановленими особами за підтримки РФ створено «Донецьку народну республіку» (далі - ДНР»). Указана організація є стійким об`єднанням невизначеного кола осіб (більше трьох), що створене з метою здійснення терористичної діяльності, у межах якого здійснено розподіл функцій, встановлено правила поведінки, обов`язкові для цих осіб під час підготовки і вчинення терористичних актів, та в якому її структурні підрозділи здійснюють терористичну діяльність з відома керівників (керівних органів) усієї організації, а тому відповідно до ст. 1 Закону України «Про боротьбу з тероризмом» є терористичною організацією.

Одним із основних завдань учасників указаної терористичної організації є зміна меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, вплив на прийняття рішень, вчинення та не вчинення дій органами державної влади України, шляхом застосування зброї, вчинення обстрілів, вибухів, підпалів та інших дій, які створюють небезпеку для життя та здоров`я людини, заподіяння значної майнової шкоди та настання інших тяжких наслідків.

При цьому, терористична діяльність, відповідно до статті 1 Закону, охоплює, зокрема, фінансування тероризму - тобто надання чи збір активів будь-якого роду з усвідомленням того, що їх буде використано повністю або частково для будь-яких цілей окремим терористом, терористичною групою або терористичною організацією, а також для створення терористичної групи чи терористичної організації, сприяння вчиненню терористичного акту, будь-якої іншої терористичної діяльності, а також спроби здійснення таких дій.

07 квітня 2014 року за поданням керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України, погодженим із Головою Служби безпеки України, на території Донецької та Луганської областей розпочато проведення антитерористичної операції (далі - АТО) із залученням Збройних Сил України та інших військових формувань. Також Указом Президента України від 30.04.2018 №116/2018 уведено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 30.04.2018 «Про широкомасштабну антитерористичну операцію в Донецькій та Луганській областях», яким формат проведення АТО змінено на операцію Об`єднаних сил із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі та стримування збройної агресії Російської Федерації на території Донецької та Луганської областей.

Терористична організація «ДНР» діє на території України незаконно та її учасники вчиняють терористичні акти - захоплення будівель органів державної влади та місцевого самоврядування із застосуванням зброї, вбивства людей, вибухи, підпали та інші дії (зокрема, артилерійські обстріли), які створюють небезпеку для життя та здоров`я людей, завдають значної майнової шкоди та призводять до настання інших тяжких наслідків, з метою порушення громадської безпеки, залякування населення, провокації воєнного конфлікту, міжнародного ускладнення та впливу на прийняття рішень органами державної влади, місцевого самоврядування, в тому числі щодо визнання легітимності діяльності «ДНР» та влади її керівників, а також перешкоджають виконанню службових обов`язків співробітниками правоохоронних органів України, військовослужбовцями Збройних Сил України й інших військових формувань України, задіяними у проведенні антитерористичної операції та операції об`єднаних сил на території Донецької області.

Як наслідок, частина території Донецької області опинилась під контролем представників терористичної організації «ДНР», підконтрольних РФ, та відповідно до Постанови ВР України № 254-VIII від 17.03.2015 «Про визнання окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей тимчасово окупованими територіями», постанови ВР України № 252-VIII від 17.03.2015 «Про визначення окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей, в яких запроваджується особливий порядок місцевого самоврядування», та Закону України від 18.01.2018 «Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях» набула статусу тимчасово окупованої території.

Чисельні злочини, вчинені РФ та підконтрольними їй представниками терористичної організації «ДНР» або за їх участі проти України, визнані у зверненнях Верховної Ради України до міжнародних організацій та іноземних держав щодо визнання «ДНР» терористичною організацією. Зокрема, у Зверненні ВРУ до Організації Об`єднаних Націй, Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи, Парламентської Асамблеї НАТО, Парламентської Асамблеї ОБОЄ, Парламентської Асамблеї ГУАМ, національних парламентів держав світу про визнання Російської Федерації державою-агресором, затвердженому постановою Верховної Ради України від 27 січня 2015 року за № 129-VIII,та Зверненні до Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи,національних парламентів держав членів ЄС, США, Канади, Японії та Австралії щодо масового розстрілу людей під Волновахою в Україні, затвердженому постановою ВРУ від 14.01.2015 за №106- VIII, постанові ВРУ «Про заяву Верховної Ради України «Щодо протидії поширенню підтриманого Російською Федерацією міжнародного тероризму» від 22.07.2014 за № 1597-VІІ, постанові ВРУ «Про Заяву Верховної Ради України «Про відсіч збройній агресії Російської Федерації та подолання її наслідків» від 21.04.2015 за № 337-VІІІ, постанові ВРУ «Про Заяву Верховної Ради України «Про трагічну загибель людей внаслідок терористичного акту над територією України» від 22.07.2014 за № 1596-VІІ, постанові ВРУ «Про Заяву Верховної Ради України «Про визнання Україною юрисдикції Міжнародного кримінального суду щодо скоєння злочинів проти людяності та воєнних злочинів вищими посадовими особами Російської Федерації та керівниками терористичних організації «ДНР» та «ЛНР», які призвели до особливо тяжких наслідків та масового вбивства українських громадян» від 04.02.2015 за

№ 145-VIII.

Факт створення «ДНР» за підтримки та під контролем Російської Федерації визнано Резолюцією ПАРЕ від 12.10.2016. При цьому в Резолюції зазначено, що «ДНР» та всі її «установи» не мають будь-якої легітимності у відповідності з українським або міжнародним правом.

Утримання окупованої частини території Донецької області та досягнення завдання щодо зміни меж території та державного кордону України в спосіб, що суперечить порядку, встановленому Конституцією України, потребує значних активів будь-якого роду, зокрема фінансових та матеріальних, тобто забезпечення функціонування на цій території фінансової системи. Отримання вказаних активів відбувається за рахунок окремих суб`єктів господарської діяльності та громадян України, лояльно налаштованих до ідей та діяльності «ДНР», невстановлених на цей час іноземних громадян тощо.

Указане в свою чергу та намагання досягти однієї з цілей, а саме створення в очах міжнародної спільноти та місцевих мешканців образу «ДНР» як легітимного державного утворення, надання легітимності процесу обігу фінансових активів, зокрема їх збору, на тимчасово окупованій території Донецької області, призвело до прийняття ватажками «ДНР» рішення щодо створення та функціонування окремих так званих «установ фінансового сектору «ДНР», які б виконували функції зі збору, розподілу, перерозподілу та використання фондів грошових коштів.

Так, восени 2014 року у складі терористичної організації «ДНР» створено «Министерство финансов ДНР», «Министерство доходов и сборов ДНР», «департамент таможенного дела Министерства доходов и сборов ДНР». 03 жовтня 2014 року прийнято та введено в дію «Временное Положение о налоговой системе Донецкой народной республики», у 2015 році «Закон «О налоговой системе», якими визначено так звану податкову систему «ДНР», введено реєстрацію підприємств та підприємців у т. зв. «податкових органах «ДНР», порядок сплати ними податків та інших обов`язкових платежів. Також 07.10.2014 «Министерством финансов ДНР» створено т. зв. «Центральный Республиканский Банк ДНР», який відповідно до «Положения о Центральном Республиканском Банке «ДНР» виконує функції розрахунково-касового центра «ДНР» та здійснює діяльність з надання банківських, фінансових та інших послуг, визначених Положенням.

Крім того, утримання тимчасово окупованої території Донецької області крім фінансових, потребує людських ресурсів, військової техніки, озброєння тощо. З цією метою у складі «силового блоку ДНР» створено ряд формувань (зокрема військового типу): «Министерство внутренних дел ДНР», «Министерство по делам гражданской обороны, чрезвычайным ситуациям и ликвидации последствий стихийных бедствий ДНР», «Министерство государственной безопасности ДНР», «органы прокуратуры» тощо.

Питання матеріально-технічного забезпечення учасників терористичної організації «ДНР» майном (у т. ч. фармацевтичними, медичними, ортопедичними товарами та іншими засобами медичного призначення) вирішується її керівниками в тому числі шляхом його оплатного отримання від окремих суб`єктів господарської діяльності, що діють на тимчасово окупованій території Донецької області.

З лютого 2016 року службові особи «Общества с ограниченной ответственностью «Медикодон Плюс» (далі «ООО «Медикодон Плюс»), достовірно усвідомлюючи, що «ДНР» є терористичною організацією, а грошові та інші матеріальні активи, збір та обіг яких відбувається на тимчасово окупованій території Донецької області, буде використано повністю або частково для цілей вказаної терористичної організації, зокрема щодо вчинення терористичних актів на території України, за попередньою змовою між собою, умисно, з корисливих мотивів, вчиняють дії з метою фінансового та матеріального забезпечення терористичної організації «ДНР» шляхом постачання лікарських засобів та товарів медичного призначення до її структурних підрозділів т. зв. «Министерства здравоохранения ДНР», та інших підрозділів «політичного та силового блоку ДНР», а також здійснюючи сплату так званих «налогов и сборов» до так званого «бюджета ДНР».

Так, на виконання вищевказаної мети 29.02.2016 на тимчасово окупованій території Донецької області, а саме за адресою: м. Донецьк, Ворошиловський район, вул. Челюскінців, буд. 184, створено «ООО «Медикодон Плюс», яке зареєстровано в т. зв. «податковому органі» - «департаменте государственной регистрации Министерства доходов и зборов ДНР», та відкрито рахунок у т. зв. «Центральном Республиканском банке ДНР» за № 26003701470100. Також 02.12.2016 «ООО «Медикодон Плюс» отримало ліцензію т. зв. «республиканской службы лекарственных средств министерства здравоохранения ДНР» на «оптовую торговлю лекарственными средствами для медицинского применения».

Водночас, з метою укриття вищевказаного факту та з метою можливості здійснення закупівлі товарів й отримання доходів на території, підконтрольній державній владі України, одночасно з реєстрацією на тимчасово окупованій території, а саме 29.02.2016, на території, підконтрольній державній владі України за адресою: Донецька область, м. Маріуполь, вул. Семашка, 13, зареєстровано ТОВ «Медикодон Плюс» (код ЄДРПОУ 40304357), засновниками якого виступили ОСОБА_6 та ОСОБА_7 .

При цьому, фактичну діяльність «ООО «Медикодон Плюс» очолив ОСОБА_8 , який залучив до вказаної злочинної схеми ОСОБА_9 в якості заступника директора «ООО «Медикодон Плюс».

Із 29.02.2016 ОСОБА_9 організував та очолив діяльність «ООО «Медикодон Плюс» щодо придбання та подальшого переміщення лікарських засобів та товарів медичного призначення на тимчасово окуповану територію Донецької області, діючи умисно від імені «ООО «Медикодон Плюс» як заступник директора суб`єкта господарювання, отримавши замовлення від структурних підрозділів терористичної організації «ДНР» - «Министерства здравоохранения ДНР», а також інших підрозділів «політичного та силового блоку ДНР» на поставку їм лікарських засобів та товарів медичного призначення, організацію придбання відповідної продукції на території, підконтрольній державній владі України, і її постачання на територію підконтрольну «ДНР», шляхом використання схеми т. зв. званого «перерваного транзиту».

Зазначена діяльність здійснюється через ряд суб`єктів підприємницької діяльності, зареєстрованих на території, підконтрольній державній владі України. При цьому кінцевими отримувачами вказаної продукції при т. зв. «експорті» вказуються компанії-нерезиденти, зареєстровані на території Грузії, Литовської Республіки, Турецької Республіки, Азербайджанської Республіки тощо. З метою створення вигляду законної діяльності, вказана продукція проходила митне оформлення в пункті пропуску між Україною та Російською Федерацією, після чого вона повинна бути експортована (остаточно вивезена) з території України. Проте, після того як зазначений товар потрапляв на територію Російської Федерації вищевказані компанії-нерезиденти оформляли відмови від поставок, а товар доставлявся до лінії державного кордону України поблизу населеного пункту Матвеєв Курган Російської Федерації та, в подальшому, у м. Донецьк через незаконно функціонуючі пункти пропуску.

Далі вказані лікарські засоби та товари медичного призначення оптовими партіями постачались ОСОБА_9 від імені ООО «Медикодон Плюс» до структурних підрозділів так званих «Министерства здравоохранения ДНР», а також інших підрозділів «політичного та силового блоку ДНР», в якості матеріального забезпечення вказаної терористичної організації.

Зокрема впродовж 2018-2020 років до структурних підрозділів «Министерства здравоохранения ДНР» на тимчасово окупованій території Донецької області ООО «Медикодон плюс» поставлено лікарських засобів та товарів медичного призначення до «Станции переливания крови г. Горловки МЗ ДНР», «Республиканского специализированого центра медицинской генетики и перинатальной диагностики МЗ ДНР», «Станции переливания крови г. Енакиево МЗ ДНР», «Станции переливания крови г. Макеевки МЗ ДНР», «Центральной городской клинической больницы № 1 города Донецка», «Института неотложной и восстановительной хирургии имени ОСОБА_10 МЗ ДНР», «Республиканского травматологического центра МЗ ДНР», «Донецкой государственной лаборатории ветеринарной медицины», «Республиканского центра экстренной медицинской помощи и медицины катастроф ДНР», «Фонда социального страхования от несчастных случаев на производстве и профессиональных заболеваний ДНР», всього на загальну суму 15 251 963,14 грн.

При цьому, з метою забезпечення систематичних поставок медикаментів автомобільним транспортом на територію підконтрольну «ДНР» представниками ООО «Медикодон плюс» було залучено до протиправної діяльності фізичну особу підприємця ОСОБА_5 . Так, у 2018 році ОСОБА_5 , усвідомлюючи протиправність своїх дій, вступив з останніми у злочинну змову щодо здійснення незаконних перевезень медикаментів та товарів медичного призначення до м. Донецьк для ООО «Медикодон плюс» за відповідну грошову винагороду. Надалі, відповідно до досягнутих злочинних домовленостей, ОСОБА_5 , як перевізник, дізнавався від представників ООО «Медикодон плюс» місце завантаження товару на території України, а за допомогою кур`єра ОСОБА_11 , яка не була обізнана зі злочинними планами співучасників, отримував пакет документів необхідний для здійснення експортних поставок автомобільним транспортом.

Так, упродовж 2018-2020 років ОСОБА_5 , як фізична особа підприємець, використовуючи належні йому транспортні засоби сідловий тягач «DAF», д.н.з. НОМЕР_1 з напівпричепом-рефрижератором марки «Treilor», д.н.з. НОМЕР_2 , сідловий тягач «DAF», д.н.з. НОМЕР_3 з напівпричепом-рефрижератором марки «Schmitz», д.н.з. НОМЕР_4 , сідловий тягач «DAF», д.н.з. НОМЕР_5 з напівпричепом-рефрижератором марки «Chereau», д.н.з. НОМЕР_6 , фізичну особу підприємця ОСОБА_12 та водіїв, які не були обізнані щодо обставин протиправної діяльності, достовірно знаючи кінцевого отримувача вантажу, з метою забезпечення вищевказаного постачання лікарських засобів, товарів медичного призначення та інших товарів на територію підконтрольну «ДНР» для ООО «Медикодон плюс» здійснював незаконне перевезення зазначеної групи товарів на територію Донецької області у м. Донецьк та до населеного пункту Матвеєв-Курган на території Російської Федерації, зокрема:

- відповідно до митних декларацій № 018578 від 21.04.2018 на суму 4 461 411,94 грн., № 029461 від 20.06.2018 на суму 4 004 875,49 грн., № 030612 від 26.06.2018 на суму 3 309 071,88 грн., щодо постачання товарів від ТОВ «Марсел-М» до компанії UAB «Jarus» (Литва, Вільнюс);

- відповідно до митної декларації № 016106 від 18.03.2019 щодо постачання товарів від ТОВ ««Ікспенсавто» до компанії МB «КIDZA LT» (Литва, Вільнюс) на суму 5 104 644,82 грн.;

- відповідно до митної декларації № 036872 від 05.07.2019 щодо постачання товарів від ТОВ ««ВГП» до компанії UAB «AM Advising» (Литва, Вільнюс) на суму 4 897 659,51 грн.;

- відповідно до митної декларації № 045366 від 23.08.2019 щодо постачання товарів від ТОВ «Формтранс» до компанії UAB «AM Advising» (Литва, Вільнюс) на суму 5 044 024,90 грн.;

- відповідно до митної декларацій № 047588 від 05.09.2019 щодо постачання товарів від ТОВ «Глобалкар» до компанії UAB «AM Advising» (Литва, Вільнюс) на загальну суму 5 136 945,02 грн.;

- відповідно до митної декларації № 050292 від 20.09.2019 щодо постачання товарів від ТОВ «Техно-Крон» до компанії UAB «AM Advising» (Литва, Вільнюс) на суму 4 782 182,39 грн.;

- відповідно до митних декларації № 018050 від 02.02.2020 на суму 3 746 763 грн., № 020039 від 15.04.2020 на суму 2 302 641, 50 грн., № 020222 від 16.04.2020 на суму 2 010 827,30 грн., щодо постачання товарів від ТОВ «Лотарменг» до компанії POLPHARMA (Азербайджан, Баку);

- відповідно до митної декларації № 007712 від 12.02.2020 щодо постачання товарів від ТОВ «Саргов» до компанії REPHARMA (Азербайджан, Баку) на суму 1 679 146,92 грн.;

- відповідно до митної декларації № 008927 від 19.02.2020 щодо постачання товарів від ТОВ «Бек-Авто» до компанії MODERN PHARMA (Азербайджан, Баку) на суму 2 428 421,98 грн.;

- відповідно до митних декларації № 012545 від 05.03.2020 на суму 2 663 315,60 грн., № 015296 від 19.03.2020 на суму 3 272 220 грн., № 016753 від 27.03.2020 на суму 3 129 329,10 грн., щодо постачання товарів від ТОВ «Весткорд» до компанії ALTES PHARM (Азербайджан, Баку);

- відповідно до митних декларації № 023296 від 07.05.2020 на суму 2 423 907 грн., № 023297 від 07.05.2020 на суму 1 799 670,15 грн., № 025086 від 19.05.2020 на суму 2 067 858 грн., № 026830 від 28.05.2020 на суму 2 160 016 грн., щодо постачання товарів від ТОВ «Слаотранс» до компанії PFIZER (Азербайджан, Баку);

- відповідно до митних декларації № 027631 від 02.06.2020 на суму 2 419 260,80 грн., № 028301 від 05.06.2020 на суму 1 708 499,20 грн., № 029435 від 12.06.2020 на суму 2 614 770,17 грн., № 030377 від 18.06.2020 на суму 2 734 954,19 грн., щодо постачання товарів від ТОВ «Проум-Лайн» до компанії PHARMEXPERT (Азербайджан, Баку);

- відповідно до митних декларації № 031764 від 25.06.2020 на суму 2 718 391,80 грн., № 034112 від 08.07.2020 на суму 2 981 923,90 грн., щодо постачання товарів від ТОВ «Баромакс» до компанії ATLANT-A (Азербайджан, Баку);

- відповідно до митних декларації № 036425 від 21.07.2020 на суму 2 511 700,10 грн., № 039074 від 04.08.2020 на суму 2 764 295,58 грн., № 039076 від 04.08.2020 на суму 227 367,94 грн., № 039337 від 05.08.2020 на суму 3 088 297,50 грн., щодо постачання товарів від ТОВ «Дорадо-М» до компанії NATURPHARM (Азербайджан, Баку);

- відповідно до митних декларації № 040902 від 13.08.2020 на суму 2 339 761 грн., № 041987 від 19.08.2020 на суму 2 995 267 грн., № 044968 від 03.09.2020 на суму 1 852 067,60 грн., № 045216 від 04.09.2020 на суму 2 409 099,60 грн., № 046064 від 09.09.2020 на суму 3 058 352 грн., щодо постачання товарів від ТОВ «Маргтранс» до компанії PANACEA (Азербайджан, Баку);

- відповідно до митних декларації № 048075 від 18.09.2020 на суму 2 700 281,06 грн., № 048694 від 22.09.2020 на суму 2 679 209 грн., № 049253 від 24.09.2020 на суму 2 395 929 грн. щодо постачання товарів від ТОВ «Каучпром» до компанії AVITA (Азербайджан, Баку);

- відповідно до митної декларації № 051313 від 02.10.2020 щодо постачання товарів від ТОВ «Мотордеп» до компанії TETRADA (Азербайджан, Баку) на суму 1 756 726,60 грн.;

- відповідно до митних декларації № 053810 від 15.10.2020 на суму 2 406 894 грн., № 054233 від 16.10.2020 на суму 3 542 062,50 грн., № 054270 від 16.10.2020 на суму 3 060 342 грн., № 055823 від 23.10.2020 на суму 1 893 755 грн., № 057050 від 28.10.2020 на суму 3 035 108,50 грн., щодо постачання товарів від ТОВ «Гонтанг Пульс» до компанії ROMASHKA Farm (Азербайджан, Баку);

- відповідно до митних декларації № 057783 від 30.10.2020 на суму 3 298 842,80 грн., № 059583 від 07.11.2020 на суму 2 779 701,40 грн., № 060545 від 11.11.2020 на суму 2 755 818,80 грн., № 061187 від 13.11.2020 на суму 2 960 611,50 грн., № 064104 від 26.11.2020 на суму 3 065 212,80 грн., щодо постачання товарів від ТОВ «Брокмодем» до компанії SAF Farma (Азербайджан, Баку).

За кожну із здійснених поставок ОСОБА_5 отримав обумовлену грошову винагороду.

При цьому ОСОБА_5 знав та усвідомлював, що шляхом надання засобів, здійснюючи перевезення лікарських засобів, товарів медичного призначення та інших товарів на територію підконтрольну «ДНР» для ООО «Медикодон плюс», він здійснює пособництво у вчиненні фінансування тероризму іншими співучасниками.

Ураховуючи викладене, ОСОБА_5 упродовж 2018 2020 років шляхом надання засобів сприяв вчиненню злочину іншими співучасниками, тобто здійснив пособництво у наданні та зборі активів прямо, з метою їх використання повністю або частково для будь-яких цілей окремим терористом чи терористичною групою (організацією), або для організації, підготовки або вчинення терористичного акту, втягнення у вчинення терористичного акту, публічних закликів до вчинення терористичного акту, створення терористичної групи (організації), сприянні вчиненню терористичного акту, провадженні будь-якої іншої терористичної діяльності, а також спроби вчинення таких дій, за попередньою змовою групою осіб, у особливо великому розмірі на загальну суму 141 179 435,84 грн., що перевищує вісімнадцять тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (18 918 000 грн.).

Разом з цим, ОСОБА_5 добровільно до притягнення до кримінальної відповідальності за матеріальне забезпечення терористичної організації у особливо великому розмірі, вчиненого ним за попередньою змовою групою осіб з корисливих мотивів, повідомив про терористичну діяльність та сприяв встановленню обставин у кримінальному провадженні та викриттю злочинної діяльності інших співучасників, в його діях немає складу іншого злочину.

Прокурор в судовому засіданні просив задовольнити клопотання про звільнення від кримінальної відповідальності ОСОБА_5 за ч.5 ст.27, ч. 3 ст.258-5 КК України на підставі ч.4 ст.258-5 КК України, оскільки ОСОБА_5 добровільно до притягнення до кримінальної відповідальності повідомив про пособництво у фінансуванні тероризму, дав послідовні покази щодо викриття інших осіб, які брали участь у фінансуванні тероризму, чим сприяв припиненню терористичної діяльності, в його діях немає складу іншого злочину, що є підставою для звільнення від кримінальної відповідальності у відповідності до ч. 4 ст.258-5 КК України.

ОСОБА_5 свою вину у вчиненні інкримінованого кримінального правопорушення визнав повністю за викладених в клопотанні про звільнення від кримінальної відповідальності обставин, у вчиненому щиро розкаявся. Просив звільнити від кримінальної відповідальності на підставі ч.4 ст.258-5 КК України. Наслідки звільнення від кримінальної відповідальності з таких підстав йому роз`яснені та зрозумілі.

Захисник не заперечив щодо звільнення підзахисного від кримінальної відповідальності на підставі ч.4 ст.258-5 КК України та просив кримінальне провадження щодо ОСОБА_5 закрити.

Заслухавши думку учасників судового провадження, дослідивши матеріали кримінального провадження, суд вважає, що ОСОБА_5 підлягає звільненню від кримінальної відповідальності, передбаченої ч.5 ст.27, ч.3 ст.258-5 КК України, на підставі ч.4 ст. 258-5 КК України, виходячи з наступного.

Згідно ч.1 ст.285 КПК України, особа звільняється від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.

Згідно ч.ч. 1, 2 ст.286 КПК України, звільнення від кримінальної відповідальності за вчинення кримінального правопорушення здійснюється судом. Встановивши на стадії досудового розслідування підстави для звільнення від кримінальної відповідальності та отримавши згоду підозрюваного на таке звільнення, прокурор складає клопотання про звільнення від кримінальної відповідальності та без проведення досудового розслідування у повному обсязі надсилає його до суду.

Як вбачається з матеріалів клопотання, 27.01.2021 прокурором отримано згоду підозрюваного ОСОБА_5 на звільнення від кримінальної відповідальності на підставі ч. 4 ст. 258-5 КК України.

Згідно ч.3 ст.288 КПК України, суд своєю ухвалою закриває кримінальне провадження та звільняє підозрюваного, обвинуваченого від кримінальної відповідальності у випадку встановлення підстав, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.

Згідно ч.4 ст.258-5 КК України, особа, крім організатора або керівника терористичної групи (організації), звільняється від кримінальної відповідальності за дії, передбачені цією статтею, якщо вона добровільно до притягнення до кримінальної відповідальності повідомила про відповідну терористичну діяльність або іншим чином сприяла її припиненню або запобіганню злочину, який вона фінансувала або вчиненню якого сприяла, за умови, що в її діях немає складу іншого злочину.

Вивченням матеріалів кримінального провадження встановлено, що ОСОБА_5 добровільно до притягнення до кримінальної відповідальності повідомив про пособництво у фінансуванні тероризму, дав послідовні покази щодо викриття інших осіб, які брали участь у фінансуванні тероризму, чим сприяв припиненню терористичної діяльності, в його діях немає складу іншого злочину, що є підставою для звільнення від кримінальної відповідальності у відповідності до ч. 4 ст. 258-5 КК України.

ОСОБА_5 раніше до кримінальної відповідальності не притягувався. Також ОСОБА_5 неодружений, є фізичною особою-підприємцем, на обліках у лікарів нарколога та психіатра не перебуває, за місцем проживання позитивно характеризується.

Згідно п.1 ч.2 ст.284 КПК України, кримінальне провадження закривається судом у зв`язку зі звільненням особи від кримінальної відповідальності.

На підставі п.2 ч.3 ст.314 КПК України у підготовчому судовому засіданні суд має право закрити провадження у випадку встановлення підстав, передбачених пунктами 4-8, 10 частини першої або частиною другою статті 284 цього кодексу.

Даних, які б перешкоджали закриттю кримінального провадження на підставі ч.4 ст. 258-5 КК України, п.1 ч.2 ст.284 КПК України, судом не встановлено.

Процесуальні витрати відсутні.

Питання речових доказів у справі вирішити відповідно до ст.100 КПК України.

На підставі викладеного, керуючись ч.4 ст.258-5 КК України, ст.ст.100, 284, 285, 286, 288, 314, 370, 372, ч.2 ст.376 КПК України, суд, -

У Х В А Л И В :

Клопотання прокурора у кримінальному провадженні начальника відділу нагляду за додержанням законів органами СБУ та Державної прикордонної служби Івано-Франківської обласної прокуратури ОСОБА_13 про звільнення ОСОБА_5 від кримінальної відповідальності за ч.5 ст.27, ч.3 ст.258-5 КК України на підставі ч.4 ст.258-5 КК України,- задовольнити.

Звільнити ОСОБА_5 від кримінальної відповідальності, передбаченої ч.5 ст.27, ч.3 ст.258-5 КК України, на підставі ч.4 ст.258-5 КК України. Кримінальне провадження №22021090000000006 щодо ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.27, ч.3 ст.258-5 КК України, - закрити.

Речові докази згідно постанов від 23.12.2020: вилучені у ОСОБА_5 2 мобільні телефони марки «Samsung» з сім картами, планшет марки «Archos» з сім картами та 2 печатки повернути ОСОБА_5 ; вилучені у ОСОБА_12 мобільні телефони марки «Apple» та «Samsung», ноутбук марки «НР» - повернути ОСОБА_12 .

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. Ухвала може бути оскаржена до Івано-Франківського апеляційного суду протягом семи днів з дня її оголошення, шляхом подачі апеляційної скарги через Івано-Франківський міський суд.

Повний текст ухвали складено 08 лютого 2021 року.

Суддя О. Зеленко

СудІвано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення08.02.2021
Оприлюднено27.01.2023
Номер документу94707791
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини проти громадської безпеки Фінансування тероризму

Судовий реєстр по справі —344/1587/21

Ухвала від 08.02.2021

Кримінальне

Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області

Зеленко О. В.

Ухвала від 08.02.2021

Кримінальне

Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області

Зеленко О. В.

Ухвала від 02.02.2021

Кримінальне

Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області

Зеленко О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні