ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 березня 2010 року < ЧАС > м. Полтава Справа № 2а-46941/09/1670
Полтавський окружний ад міністративний суд у складі:
головуючого судді - Шевя кова І.С.,
при секретарі - Кузьменк о М.В.,
за участю: представника від повідача - Коряк А.В.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом По лтавського обласного відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів до Відкритого а кціонерного товариства "Лубе нське племпідприємство" про стягнення адміністративно-г осподарських санкцій, -
В С Т А Н О В И В:
15 вересня 2009 року Полта вське обласне відділення Фон ду соціального захисту інвал ідів звернулося до Полтавсь кого окружного адміністрати вного суду з адміністративни м позовом до Відкритого акці онерного товариства "Лубенсь ке племпідприємство" про стя гнення адміністративно-госп одарських санкцій в сумі 14734,09 г рн. та пені в сумі 676,26 грн.
В обґрунтування позовних в имог позивачем було зазначен о, що згідно зі статтею 20 Закон у України "Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні" підприємства, на яки х інвалідів працює менше, ніж встановлено нормативом, зоб ов'язані щорічно відраховува ти відділенню Фонду соціальн ого захисту інвалідів грошов і кошти на створення робочих місць для працевлаштування інвалідів і на здійснення за ходів по їх соціально-трудов ій реабілітації в розмірі се редньорічної заробітної пла ти за кожне робоче місце, не за йняте інвалідом. На підприєм стві відповідача норматив ск ладає 2 робочих місця. Фактичн о у 2008 році на підприємстві-від повідачі працював один інвал ід. Отже, за 1 незайняте місце в ідповідач повинен був сплати ти 14734,09 грн. Частиною 2 статті 20 За кону України "Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні" передбачено, що по рушення термінів сплати штра фних санкцій тягне за собою н арахування пені в розмірі 120 в ідсотків річних облікової ст авки Національного банку Укр аїни за кожний календарний д ень її прострочення, включаю чи день сплати. Оскільки відп овідач у визначений Законом термін не сплатив штрафні са нкції, позивачем нарахована пеня в сумі 676,26 грн.
В судове засідання позивач не з'явився, до суду надав зая ву про розгляд справи без йог о участі.
Представник відповідача п озовні вимоги не визнав, у суд овому засіданні заперечував проти задоволення позовних вимог посилаючись на те, що но рми Закону України "Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні" були ним дот римані, були створені відпов ідні робочі місця та були пра цевлаштовані інваліди які пр ацювали на підприємстві пері одично протягом 2008 року, напра влявся відповідний запит до Лубенського міськрайонного центру зайнятості, однак, обо в' язок здійснювати пошук ін валіда на вакантну посаду, зг ідно норм згаданого Закону, у підприємства відсутній, для працевлаштування інваліди ц ентром зайнятості не направл ялись та з приводу працевлаш тування інваліди не звертали ся.
Суд вважає можливим розгля нути справу у відсутність пр едставника позивача.
Суд, вислухавши пояснення п редставника відповідача, вив чивши та дослідивши матеріал и справи, з' ясувавши всі фак тичні обставини, на яких ґрун туються позовні вимоги, суд в становив наступне.
Відповідно до вимог статті 19 Закону України "Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні" з 01.08.2001 року для в сіх підприємств, установ і ор ганізацій, у тому числі підпр иємств, громадських організа цій інвалідів, фізичних осіб , які використовують найману працю, установлюється норма тив робочих місць для працев лаштування інвалідів у розмі рі чотирьох відсотків середн ьооблікової чисельності шта тних працівників облікового складу за рік, а якщо працює в ід 8 до 25 осіб, - у кількості одно го робочого місця.
Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но розраховують кількість ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів відповідно до нормативу, встановленого ча стиною першою статті 19 і забез печують працевлаштування ін валідів.
Відповідно до статті 20 Зако ну України "Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні" (в редакції від 06.10.2005 ро ку Закон № 2960-ГУ) підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичні особи, як і використовують найману пра цю, де середньооблікова чисе льність працюючих інвалідів менша, ніж установлено норма тивом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачую ть відповідним відділенням Ф онду соціального захисту інв алідів адміністративно-госп одарські санкції, сума яких в изначається в розмірі середн ьої річної заробітної плати на відповідному підприємств і, установі, організації, у том у числі підприємстві, органі зації громадських організац ій інвалідів, фізичної особи , яка використовує найману пр ацю, за кожне робоче місце, при значене для працевлаштуванн я інваліда і не зайняте інвал ідом. Для підприємств, устано в, організацій, у тому числі пі дприємств, організацій грома дських організацій інваліді в, фізичних осіб, на яких працю є від 8 до 15 осіб, розмір адмініс тративно-господарських санк цій за робоче місце, призначе не для працевлаштування інва ліда і не зайняте інвалідом, в изначається в розмірі полови ни середньої річної заробітн ої плати на відповідному під приємстві, в установі. органі зації, у тому числі підприємс тві, організації громадських організацій інвалідів, у фіз ичної особи, яка використову є найману працю. У відповідно сті до частини другої статті 20 Закону України "Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні" порушення тер мінів сплати адміністративн о-господарських санкцій тягн е за собою нарахування пені. П еня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сп лати, нарахованої на повну су му недоїмки за весь її строк.
На підприємстві-відповіда чі дана чисельність складає 44 робочих місць, тобто нормати в складає 2 робочих місця для і нвалідів.
Відповідно до пункту 5 Полож ення про робоче місце інвалі да і про порядок працевлашту вання інвалідів, підприємств а вживають заходів до створе ння робочих місць для інвалі дів, інформують центри зайня тості, місцеві органи соціал ьного захисту населення і ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів про створен ня робочих місць для інвалід ів. Пунктом 2 Положення про роб оче місце інваліда і про поря док працевлаштування інвалі дів встановлено, що робочим м ісцем інваліда може бути зви чайне робоче місце, якщо за ум овами праці та з урахуванням можливостей інваліда воно м оже бути використано для йог о працевлаштування.
Пунктом 14 Положення про роб оче місце інваліда і про поря док працевлаштування інвалі дів передбачено, що підприєм ства у межах доведеного норм ативу створюють за власні ко шти робочі місця для працевл аштування інвалідів; щорічно до 1 лютого року, що настає за з вітним, подають відділенням Фонду соціального захисту ін валідів відомості про середн ю річну заробітну плату на пі дприємстві, середньообліков у чисельність штатних праців ників облікового складу та п ро кількість працюючих інвал ідів; інформують державну сл ужбу зайнятості та місцеві о ргани соціального захисту на селення про вільні робочі мі сця та вакантні посади, на яки х може використовуватися пра ця інвалідів.
Зі змісту наведених правов их норм вбачається, що підпри ємство вважається таким, що н алежним чином виконало покла дені на нього Законом Україн и "Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні" обов'язки, у тому випадку, кол и підприємством були надані докази або проведення атеста ції робочого місця для праце влаштування інваліда у встан овленому законом порядку, аб о докази того, що необхідна кі лькість робочих місць була с творена і введена в дію шляхо м працевлаштування на них ві дповідної кількості інвалід ів разом із документами, які б підтверджували те, що підпри ємство належним чином повідо мляло органи працевлаштуван ня інвалідів про наявність в акантних місць для працевлаш тування інвалідів, але цими о рганами інваліди для працевл аштування не направлялися.
Відповідно до частини перш ої статті 18 Закону України "Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні" прац евлаштування інвалідів з дійснюється центральним ор ганом виконавчої влади з пит ань праці та соціальної полі тики, органами місцевого с амоврядування, громадськими організаціями інвалідів.
Накладення адміністративн о-господарських санкцій на п ідприємство також врегульов ано Господарським кодексом У країни (ГК України). Так, згідн о статті 218 ГК України, підстав ою господарсько-правової від повідальності учасника госп одарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері г осподарювання.
Учасник господарських від носин відповідає за невикона ння або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійсне ння господарської діяльност і, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього захо дів для недопущення господар ського правопорушення. У раз і якщо інше не передбачено за коном або договором, суб'єкт г осподарювання за порушення г осподарського зобов'язання н есе господарсько-правову від повідальність, якщо не довед е, що належне виконання зобов 'язання виявилося неможливим внаслідок дії непереборної сили, тобто надзвичайних і не відворотних обставин за дани х умов здійснення господарсь кої діяльності. Не вважаютьс я такими обставинами, зокрем а, порушення зобов'язань конт рагентами правопорушника, ві дсутність на ринку потрібних для виконання зобов'язання т оварів, відсутність у боржни ка необхідних коштів.
Судом встановлено, що відпо відач створив для інвалідів 2 робочих місця, як передбачен о законом, підприємством бул о надіслано до Лубенського м іськрайонного центру зайнят ості звіти про наявність вак ансій на ВАТ "Лубенське племп ідприємство" за вересень-лис топад 2008 року, якими інформова но органи, що займалися праце влаштуванням інвалідів. Відп овідно до матеріалів справи фактично на ВАТ "Лубенське пл емпідприємство" протягом 2008 р оку в різні періоди працювал о 5 (п'ять) інвалідів, а саме:
- в період з 15.08.2001 року і по дани й час - ОСОБА_2 (наказ № 78);
- в період з 06.04.2005 року по 15.01.2008 рок у - ОСОБА_3 (наказ № 25-К);
- в період з 19.05.2008 року по 08.09.2008 рок у - ОСОБА_4 (наказ № 46-К);
- в період з 04.06.2008 року по 01.07.2008 ро ку - ОСОБА_5 (наказ 68-К);
- в період з 22.10.2008 року по 17.11.2008 рок у - ОСОБА_6 (наказ 118-К).
Враховуючи вищевказане, су д вважає, що відповідачем в сі чні, травні - листопаді 2008 року були працевлаштовані інвалі ди відповідно до вимог Закон у України "Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні", у вказані місяці від повідач виконав свій обов'яз ок передбачений статтею 19 Зак ону України "Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні", і тому відсутні й п ідстави для застосування адм іністративно-господарських штрафних санкцій та пені за в ідповідні місяці 2008 року.
Таким чином протягом чотир ьох місяців, а саме лютого, бер езня, квітня, грудня 2008 року ВАТ "Лубенське племпідприємство " не було забезпечено виконан ня нормативів працевлаштува ння 2-х інвалідів, визначених З аконом України "Про основи со ціальної захищеності інвалі дів в Україні". Тобто за 1 робоч е місце, призначене для праце влаштування інвалідів і не з айняте інвалідами, відповіда ч за чотири місяці повинен бу в самостійно сплатити адміні стративно господарські санк ції у сумі 4911,36 грн. (14743,09 / 12 х 4 = 4911,36)
В зв'язку з несплатою адміні стративно-господарських сан кцій до встановленого термін у, позивачем відповідно до ча стини другої статті 20 Закону У країни "Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні" була нарахована пеня у розмірі 676,26 грн., таким чином су д вважає, що позивачем правом ірно нарахована пеня лише за вищезазначені чотири місяці 2008 року в розмірі 225,42 грн. (676,26 /12 х 4 = 225,42).
Оскільки вказані суми так і не були сплачені відповідач ем, то відповідно до частини п 'ятої статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищ еності інвалідів в Україні" д ані суми можуть бути стягнут і в примусовому порядку за ві дповідним рішенням суду.
Відповідно до частини перш ої статті 11 КАС України розгля д і вирішення справ в адмініс тративних судах здійснюютьс я на засадах змагальності ст орін та свободи в наданні ним и суду своїх доказів і у дов еденні перед судом їх переко нливості.
Згідно із частини пер шої статті 71 КАС України, кожн а сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтують ся її вимоги та заперечення.
Відповідач доказів в спрос тування вищевикладеного чи д оказів сплати суми адміністр ативно-господарських санкці й в розмірі 4911,36 грн. та пені в ро змірі 225,42 грн. суду не надав.
Таким чином, враховуючи вищ евикладене, приходить до вис новку про необхідність частк ового задоволення позовних в имог.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 К одексу адміністративного су дочинства України,-
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги задово льнити частково.
Стягнути з відкритого акці онерного товариства "Лубенсь ке племпідприємство" (код ЄДР ПОУ 00703368) на користь Полтавсько го обласного відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів адміністративно-господа рські санкції у сумі 4 911,36 грн. та пеню у сумі 225,42 грн.
Постанова відповідн о до статті 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни набирає законної сили пі сля закінчення строку поданн я заяви про апеляційне оскар ження, встановленого цим Код ексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяв у про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не бул а подана у строк, встановлени й Кодексом адміністративног о судочинства України, поста нова набирає законної сили п ісля закінчення цього строку . У разі подання апеляційної с карги судове рішення, якщо йо го не скасовано, набирає зако нної сили після закінчення а пеляційного розгляду справи .
Постанова може бути оскар жена до Харківського апеляці йного адміністративного суд у через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повно му обсязі відповідно до стат ті 160 цього Кодексу - з дня ск ладення в повному обсязі. Як що постанову було проголоше но у відсутності особи, яка бе ре участь у справі, то строк подання заяви про апеляці йне оскарження обчислюєтьс я з дня отримання нею копії постанови. Апеляційна скарг а може бути подана у 20-денний с трок після подачі заяви про а пеляційне оскарження в поряд ку, визначеному статтею 186 Код ексу адміністративного суд очинства України.
Повний текст постанови виг отовлено 09 березня 2010 року.
Суддя І.С. Шевяков
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.03.2010 |
Оприлюднено | 01.02.2011 |
Номер документу | 9471339 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Шевяков І.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні