5464.1-2007
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к. 108
РІШЕННЯ
Іменем України
15.06.2007Справа №2-9/5464.1-2007
За позовом Українсько – російського спільного підприємства «РОСТОК», м. Сімферополь
До відповідача №1 Донської селищної Ради Сімферопольського району АР Крим, Сімферопольський район
До відповідача №2 Торгівельне – Промислової Палати АР Крим, м. Сімферополь
Про стягнення 1983,60 грн.
Суддя Пєтухова Н.С.
П Р Е Д СТАВНИКИ :
Від позивача – Тамашов О.Г.- представник, дов. пост. від 29.05.2007 р.; Совер В.В. – директор.
Від відповідача №1 –Сериков А.О. - представник, дов. пост. від 31.05.2007 р.
Від відповідача №2 – не з'явився
Суть спору: Позивач звернувся до Господарського суду АР Крим з позовом до Донської селищної Ради Сімферопольського району АР Крим та Торгівельне - Промислової Палати АР Крим про визнання тендерних торгів по закупівлі робіт на капітальний ремонт водо-каналізаційних мереж за державні кошти у Донської селищної Ради 20.11.2006р., проведених згідно оголошення №44002806 у інформаційному бюллютені Тендерної палати України №44(63) від 30.10.2006р. такими, що не відбулися, а також стягнення ущербу з відповідачів у сумі 2271,20грн..
Позивач заявою від 30.05.2007 р. вих.. № 55 змінив свої позивні вимоги і просить визнати недійсними результати проведення тендерних торгів по закупівлі робот на капітальний ремонт водо-каналізаційних мереж у Донської селищної Ради 20.11.2006р., згідно оголошення №44002806 у інформаційному бюлютені Тендерної палати України №44(63) від 30.10.2006р., а також стягнути з відповідачів збиток у розмірі 2271,20грн. понесений їм у зв'язку з підготовкою і проведенням даних торгів.
Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що тендерні торги по закупівлі робіт на капітальний ремонт водо-каналізаційних мереж у Донської селищної Ради проходили з порушеннями, зокрема позивач посилається на те, що учасник торгів - ПП «Геліон» був допущений до торгів за відсутності банківської гарантії, тоді як п.19.1 тендерної документації на проведення торгів(тендерів) по закупівлі робіт по капітальному ремонту водо-каналізаційних мереж за державні вказано, що замовник відхиляє тендерна пропозиція, якщо учасник не надав тендерне забезпечення.
Відповідач №1 - Донська селищна Рада Сімферопольського району АР Крим з позивними вимогами позивача не згоден, по мотивам викладеним у відзиву на позивну заяву вих..№352/02-14 від 31.05.2007 р., у частості відповідач посилається на те, що згідно ст. 23 Законом України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” від 22.02.2000р. № 1490-ІІІ вимога щодо надання тендерного забезпечення є обов'язковою, якщо загальна вартість предмета закупівлі перевищує суму 100 тисяч гривень для товарів і послуг та 500 тисяч гривень для робіт. Тому форма і розмір тендерного забезпечення для закупівлі робіт на суму 402 тис. грн. Донської селищної Ради претендентам не пред'являється.
Відповідач №2 - Торгівельне – Промислова Палата АР Крим явку свого представника у судове засідання не забезпечив, з відзиву на позивну заяву убачається, що він з позивними вимогами позивача не згоден по мотивам викладеним у відзиву на позивну заяву вих.. № 281/01-9 від 30.05.2007 р., посилаючись на те, що торги були проведені відповідно до діючого законодавства у сфері закупок.
У судовому засіданні 12.06.2007 р. була оголошена перерва до 15.06.2007 р. до 15:00 годин.
15.06.2007 р. судове засідання було продовжено.
Розглянувши матеріали справи, а також додатково надані сторонами документи, заслухавши пояснення представників сторін, суд –
В с т а н о в и в:
Законом України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” від 22.02.2000р. № 1490-ІІІ встановлені правові та економічні засади здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за рахунок державних коштів з метою створення конкурентного середовища у сфері державних закупівель, забезпечення прозорості процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та досягнення оптимального і раціонального їх використання.
Вказаний Закон застосовується до всіх закупівель товарів, робіт і послуг, що повністю або частково здійснюються за рахунок державних коштів, за умови, що вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 30 тисяч гривень, а робіт - 300 тисяч гривень.(ст. 2 Закону, діюча на момент проведення тендеру 20.11.2006р.).
20.11.2006р. тендерним комітетом замовника - Донської селищної Ради Сімферопольського району АР Крим був проведений тендер по закупівлі робот на капітальний ремонт водо-каналізаційних мереж у Донської селищної Ради, згідно оголошення №44002806 у інформаційному бюллютені Тендерної палати України №44(63) від 30.10.2006р.
Рішенням тендерного комітету Донської селищної Ради від 22.11.2006р. переможця торгів по закупівлі робот капітальний ремонт водо-каналізаційних мереж у Донської селищної Ради Сімферопольського району АР Крим, за державні кошти був признаний ПП «Геліон».
Позивач вважає, що торги були проведені з порушеннями та просить визнати недійсними результати проведення тендерних торгів по закупівлі робіт капітальний ремонт водо-каналізаційних мереж у Донської селищної Ради.
Суд вважає, що позовні вимоги позивача в частині визнання недійсними результатів проведення тендерних торгів по закупівлі робіт на капітальний ремонт водо-каналізаційних мереж у Донської селищної Ради, згідно оголошення №44002806 у інформаційному бюллютені Тендерної палати України №44(63) від 30.10.2006р. підлягаючими задоволенню по наступних підставах.
Відповідно до статті 2-1 Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” державні закупівлі здійснюються на основі таких принципів: максимальна економія та ефективність; добросовісна конкуренція серед учасників; відкритість та прозорість на всіх стадіях державних закупівель; недискримінація учасників; об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій.
Відповідно до статті 1 Закону тендерна пропозиція - пропозиція щодо певного предмета закупівлі, яка готується та подається учасником замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Тендерна документація - документація, що готується замовником та передається учасникам для підготовки ними тендерних пропозицій щодо предмету закупівлі, визначеного замовником у порядку, встановленому спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань координації закупівель товарів, робіт і послуг. (стаття 1 Закону).
Відповідно до статті 5 Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” вітчизняні та іноземні учасники беруть участь у процедурі закупівлі на рівних умовах відповідно до положень цього Закону.
Замовники забезпечують рівноправний доступ усіх учасників до інформації з питань закупівлі.
Як убачається з оголошення №44002806 у інформаційному бюллютені Тендерної палати України №44(63) від 30.10.2006р. замовником встановлене тендерне забезпечення у вигляді банківський гарантії у розміру 4020грн.
Позивачем - Українсько – російське спільне підприємство «РОСТОК», банківська гарантія була надана.
У пункті 19.1 тендерної документації на проведення торгів(тендерів) по закупівлі робіт на капітальний ремонт водо-каналізаційних мереж за державні кошти Донської селищної Ради вказано, що замовник відклоняє тендерна пропозиція, якщо учасник не надав тендерне забезпечення.
Згідно з пунктом 3 статті 26 Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” під час розкриття тендерних пропозицій перевіряється наявність всіх необхідних документів, передбачених тендерною або кваліфікаційною документацією, правильність їх оформлення, а також мають бути оголошені замовником присутнім представникам учасників найменування та адреса кожного учасника, ціна кожної тендерної пропозиції. Таким чином, тендерні пропозиції та відповідну документацію тендерним комітетом повинні бути ретельно досліджені.
Статтею 23 Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” визначено, що Замовник зобов'язаний зазначити у тендерній документації вимоги щодо надання тендерного забезпечення
Статтею 27 Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” визначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо учасник не надав тендерного забезпечення.
Тендерне забезпечення учасника торгів - ПП «Геніон» не відповідає указаному у інформаційному повідомленні і потому тендерною комісією замовника - Донської селищної Ради Сімферопольського району АР Крим має бути відхилено.
Відповідно до статті 36 Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” будь-який учасник або інша особа (скаржник), який вважає, що замовником було порушено процедури закупівлі, встановлені цим Законом, має право на оскарження дій замовника.
При вказаних обставинах, суд вважає, що позивні вимоги позивача у частині визнання недійсними результатів проведення тендерних торгів по закупівлі робіт на капітальний ремонт водо-каналізаційних мереж у Донської селищної Ради 20.11.2006р. обґрунтовані та підлягають задоволенню.
Доводи відповідача №1 - Донська селищна Рада Сімферопольського району АР Крим, про те, що згідно ст. 23 Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” від 22.02.2000р. № 1490-ІІІ вимога щодо надання тендерного забезпечення є обов'язковою, якщо загальна вартість предмета закупівлі перевищує суму 100 тисяч гривень для товарів і послуг та 500 тисяч гривень для робіт, тому форма і розмір тендерного забезпечення для закупівлі робіт на суму 402 тис. грн. Донської селищної Ради претендентам не пред'являлось не знайшли свого підтвердження у судовому засіданні.
Відповідач №1 посилається на редакцію ст. 23 Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” від 22.02.2000р. № 1490-ІІІ(зі змінами, винесеними Законом України №424-V від 01.12.2006р.). Тоді як на момент проведення торгів ст. 23 Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” від 22.02.2000р. № 1490-ІІІ було визначено, що Замовник зобов'язаний зазначити у тендерній документації вимоги щодо надання тендерного забезпечення, його розмирів.
Крім того, позивач просить стягнути ущерб з відповідачів у сумі 2271,20грн., понесений їм у зв'язку з підготовкою і проведенням даних торгів.
До суми ущербу позивач включив 1530грн., яки їм сплачені за отримання тендерної документації, 241,20грн. – за оформлення банківський гарантії, 500 грн. за консультаційні послуги Торгівельне – Промислової Палати АР Крим.
У часті стягнення ущербу з відповідачів: з Донської селищної Ради Сімферопольського району АР Крим у сумі 1650,60грн. і з Торгівельне – Промислової Палати АР Крим у сумі 620,60грн. позивачу слідує відмовити, оскільки відповідно до ст.33 ГПК України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Позивачем таких доказів суду не представлено у цій частині позову.
Витрати по оплаті держмита і за інформаційно-технічне забезпечення судового процесу відносяться на сторони пропорційно задоволеним вимогам відповідно до ст. 49 ГПК України.
При сплаті держмита позивачем були оплачені тільки вимоги майнового характеру, тому з відповідача слідує достягнути у дохід держбюджету держмито за вимоги немайнового характеру.
Рішення оформлене відповідно до ст. 84 ГПК України і підписано 15.06.2007 р
З огляду на викладене, керуючись ст. ст. 22, 33, 49, 82-84 Господарського процесуального кодексу України, суд -
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити часткове.
2. Визнати недійсними результати проведення тендерних торгів по закупівлі робіт на капітальний ремонт водо-каналізаційних мереж за державні кошти у Донської селищної Ради 20.11.2006р., проведених згідно оголошення №44002806 у інформаційному бюллютені Тендерної палати України №44(63) від 30.10.2006р.
3. В частині стягнення ущербу у сумі 2271,20грн. у позову відмовити.
4.Стягнути з Донської селищної Ради Сімферопольського району АР Крим, 97523, Сімферопольський район, с. Донское, вул.. Комсомольська, 146-а, (р\р 31429000500273 в банку Управління держказначейства в АР Крим, МФО 824026, ЄДРПОУ 04368274) на користь Українсько – російського спільного підприємства «РОСТОК», 95053, м. Сімферополь, а\с 2862; 95034, м. Сімферополь, вул.. Лермонтова, 14. под. 4 – к.4А, (р\р 260049800063 у КФ АКБ «Мрія», МФО 384618 м. Сімферополь, ЄДРПОУ 23449122) 85 грн. держмита, 59 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Наказ видати після набрання судовим рішенням законної чинності.
5. Достягнути з Українсько – російського спільного підприємства «РОСТОК», 95053, м. Сімферополь, а\с 2862; 95034, м. Сімферополь, вул.. Лермонтова, 14. под. 4 – к.4А, (р\р 260049800063 у КФ АКБ «Мрія», МФО 384618 м. Сімферополь, ЄДРПОУ 23449122) у дохід Державного бюджету України (р/р 31115095700002, в банку одержувача: Управління держказначейства в АР Крим, МФО 824026, одержувач: Держбюджет, м. Сімферополь, ЄДРПОУ 34740405) держмито у розміру 85грн.
Наказ видати після набрання судовим рішенням законної чинності.
Суддя Господарського суду
Автономної Республіки Крим Петухова Н.С.
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 15.06.2007 |
Оприлюднено | 20.09.2007 |
Номер документу | 947146 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
Петухова Н.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні