Ухвала
від 04.02.2021 по справі 760/2130/21
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження № 1-кс/760/798/21

Справа № 760/2130/21

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 лютого 2021 року слідчий суддя Солом`янського районного суду міста Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні, в залі суду в м. Києві клопотання слідчого СУ Головного управління ДФС у м. Києві ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу Офісу Генерального прокурора ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до речей і документів в рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 32018100000000282 від 07.12.2018р. за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України,

В С Т А Н О В И В:

До Солом`янського районного суду м. Києва надійшло клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, подане в рамках кримінального провадження, що розслідується за ч. 3 ст. 212 КК України.

Подане клопотання обґрунтовується тим, що слідчим управлінням ГУ ДФС у м. Києві, в ході досудового розслідування встановлено, що у період 20142018 років службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) шляхом внесення неправдивих відомостей у податкову звітність ухилились від сплати податку на землю понад 9 млн. грн., чим завдано Державі збитків в особливо великих розмірах.

Крім того, встановлено, що службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) у період 20172019 років орендували земельну ділянку за кадастровим номером: 8000000000:90:003:0058, площею 2,3122 га з цільовим призначенням: «03.07. Для будівництва і обслуговування будівель торгівлі» за адресою: АДРЕСА_1 , а фактично на зазначеній земельній ділянці з 2017 року здійснюється будівництво житлового комплексу « ІНФОРМАЦІЯ_2 » з багатоповерховими житловими будівлями, а замовником будівельних робіт є ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ).

Між ІНФОРМАЦІЯ_4 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » 05.12.2014 укладено договір оренди строком на 5 років земельної ділянки за кадастровим номером 8000000000:90:003:0055 на АДРЕСА_1 площею 2,3561 га з цільовим призначенням для експлуатації та обслуговування комплексу будівель торговельного та адміністративного призначення і благоустрою зеленої зони.

У подальшому, 01.10.2015р. ІНФОРМАЦІЯ_4 прийнято рішення №96/1999 «Про поділ земельної ділянки, що перебуває в оренді ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » на АДРЕСА_1 , внесення змін до договору оренди земельної ділянки».

Так, згідно з п. 1 вказаного рішення погоджено технічну документацію із землеустрою щодо поділу земельної ділянки та поділ земельної ділянки комунальної власності територіальної громади м. Києва площею 2,3561 га (кадастровий номер 8000000000:90:003:0055) на АДРЕСА_1 , що перебуває в оренді ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » на підставі договору оренди, зареєстрованого в книзі записів державної реєстрації договорів від 05.12.2014 № 198, на сформовані в межах категорії земель житлової та громадської забудови земельні ділянки для експлуатації та обслуговування комплексу будівель торговельного та адміністративного призначення і благоустрою зеленою зони на АДРЕСА_1 на: земельну ділянку з кадастровим номером 8000000000:90:003:0058, площею 2,3122 га з цільовим призначенням: «03.07. Для будівництва і обслуговування будівель торгівлі» та на земельну ділянку з кадастровим номером 8000000000:90:003:0057, справа А-21691.

Пунктом 2 цього рішення внесено зміни до договору оренди від 05.12.2014 № 198 та залишено в оренді у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » до 05.12.2019 земельну ділянку з кадастровим номером 8000000000:90:003:0058 на АДРЕСА_1 площею 2,3122 га з цільовим призначенням: «03.07. Для будівництва і обслуговування будівель торгівлі».

У подальшому між ІНФОРМАЦІЯ_4 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » 01.12.2016 укладено договір про внесення змін до договору оренди, згідно з яким залишено в оренді до 05.12.2019 земельну ділянку з кадастровим номером 8000000000:90:003:0058.

В ході досудового розслідування встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » здійснено самостійний перерахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки із кадастровим №8000000000:90:003:0058 з 4909,9 грн. за 1 кв. м., яку визначило ІНФОРМАЦІЯ_5 , на 1110,39 грн. за 1 кв. м., внаслідок чого службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ухилились від сплати земельного податку в особливо великих розмірах.

Згідно з поданою 13.03.2017 декларацією з земельного податку №9038931323, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » зазначено суму нормативної грошової оцінки одиниці площі (метру квадратного) земельної ділянки із кадастровим номером 8000000000:90:003:0058 у розмірі 4909,9 грн. та визначено суму річної орендної плати у розмірі 7 145 475,67 грн.

Крім того, встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » 06.12.2017 подано уточнюючу декларацію з земельного податку, в якій змінено цільове призначення земельної ділянки з категорії 3 (Землі громадської забудови) на 3.15. (Для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови) та здійснено самостійний перерахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки із кадастровим номером 8000000000:90:003:0058 з 4909,9 грн. на 1110,39 грн. за 1 кв. м., внаслідок чого сума самостійно нарахованої плати за землю склала 2 475 604,31 грн., що на 4 669 871,36 грн. менше за попередню суму нарахованого податку.

Крім цього, встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » 20.02.2018 подано декларацію зі сплати податку на землю за 2018 рік, у якій також застосовано суму нормативної оцінки одиниці площі земельної ділянки у розмірі 1110,39 грн. за 1 кв. м. та розраховано суму орендної плати за ставкою 6 % (у попередніх деклараціях підприємством застосовувалися ставки 6 % для площі земельної ділянки та 10 % для площі під забудовою), внаслідок чого суму річної сплати податку на землю визначено у розмірі 1 540 466,25 грн., що на 6 811 602,47 грн. менше за суму податку, яка б мала бути нарахована із застосуванням нормативної грошової оцінки у розмірі 4909,9 грн. за 1 кв. м.

В ході досудового розслідування встановлено, що 31.05.2019р. внесено відомості (зміни до них) до Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:90:003:0058 в частині цільового призначення з «03.07. Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі» на «02.03. Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку».

Крім цього, встановлено, що 19.06.2019р. державним кадастровим реєстратором ІНФОРМАЦІЯ_5 , відповідно до Закону України «Про державний земельний кадастр» та Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 №1051, скасовано державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:90:003:0058 та внесено відомості (здійснено реєстрацію) до Державного земельного кадастру про земельні ділянки (утворені в результаті поділу земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:90:003:0058): з кадастровим номером 8000000000:90:003:0070, площею 0.0619 га, цільове призначення «02.03. Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку»; з кадастровим номером 8000000000:90:003:0071, площею 2,2503 га, цільове призначення «02.03. Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку».

В ході досудового розслідування встановлено, що постановою Касаційного адміністративного суду від 14.08.2019 (справа №826/13259/18, адміністративне провадження №К/9901/9831/19) скасовано рішення ІНФОРМАЦІЯ_6 від 30.11.2018 та постанову ІНФОРМАЦІЯ_7 від 20.02.2019 у справі №826/13259/18 щодо задоволення вимог про визнання протиправними дії ІНФОРМАЦІЯ_8 щодо визначення цільового призначення земельної ділянки «03.07. Для будівництва і обслуговування будівель торгівлі» та зобов`язання внести зміни ІНФОРМАЦІЯ_5 до Державного земельного кадастру в частині коду цільового призначення земельної ділянки з кадастровим номером - 8000000000:90:003:0058, площею 2,3122 га, з «03.07. Для будівництва і обслуговування будівель торгівлі» на «02.03. Для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку».

Тобто 14.08.2019 на підставі вищевказаної постанови Касаційного адміністративного суду цільове призначення земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:90:003:0058 змінено з «02.03. Для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку» на «03.07. Для будівництва і обслуговування будівель торгівлі».

Крім того, встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » або будь яким іншим підприємством з однієї сторони та ІНФОРМАЦІЯ_4 з іншою сторони з 19.06.2019 по теперішній час договір оренди земельних ділянок з кадастровими номерами 8000000000:90:003:0070 та 8000000000:90:003:0071 не укладався, що свідчить про незаконне використання у комерційних цілях земельних ділянок, які належать ІНФОРМАЦІЯ_9 на праві власності.

Також встановлено, що замовник будівельних робіт ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » подало декларацію до ІНФОРМАЦІЯ_10 про початок виконання підготовчих робіт «Реконструкція майнового комплексу під багатофункціональний (адміністративний, громадсько-житловий комплекс) по АДРЕСА_1 ».

В ході досудового розслідування в адресу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » направлено вимогу у порядку ст. 93 КПК України з метою отримання копій документів, на підставі яких службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » визначали нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:90:003:0058, на яку ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_1 » надало відповідь, що при визначенні нормативної грошової оцінки вказаної земельної ділянки використовують висновок екологічного аудитора №00-08-18/ЕА «Щодо результатів дослідження документації місця розташування за критеріями інженерно геологічних факторів підтоплення земельної ділянки».

У порядку ст. 93 КПК України в адресу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » було направлено лист з вимогою у наданні копії висновку екологічного аудитора №00-08-18/ЕА «щодо результатів дослідження документації місця розташування за критеріями інженерно геологічних факторів підтоплення земельної ділянки», на що не було отримано відповідь.

Допитана 06.12.2019р. як свідок головний спеціаліст ІНФОРМАЦІЯ_11 ОСОБА_5 показала, що виключно ІНФОРМАЦІЯ_5 має право формувати витяги щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок у м. Києві, на підставі яких землекористувачі сплачують земельний податок.

Таким чином, за версією слідства, незаконне застосування службовими особами ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_1 » невірної нормативної грошової оцінки земельної ділянки призвело до заниження сплати податку на землю в особливо великих розмірах.

В ході досудового розслідування, ІНФОРМАЦІЯ_12 проводиться судово-економічна експертиза, яка назначена постановою прокурора відділу процесуального керівництва та підтримання публічного обвинувачення управління і процесуального керівництва досудовим розслідуванням органів ІНФОРМАЦІЯ_13 ОСОБА_4 .

В рамках проведення вказаної експертизи від експерта ОСОБА_6 надійшло клопотання про надання додаткових матеріалів, необхідних для виконання експертизи, а саме: копії документів (витяги) щодо сплати ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » земельного податку з 01.01.2017р. по даний час: інтегровані картки (дані оперативного обліку ДПС) платника ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » по платі за землю за період з 01.01.2017 15.09.2020; бухгалтерські довідки ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » до розрахунків (уточнень) річних та помісячних сум податкових зобов`язань, що відображені у податкових деклараціях з плати за землю за звітні періоди 2017 рік, 2018 рік, у тому числі у податкових деклараціях, зареєстрованих у ДПС: 06.12.2017 під №9257521947, від 16.11.2017 під №9242400175 та від 19.06.2019 під №9301115816, №9311690360; регістри аналітичного та синтетичного обліку ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » по балансовому рахунку 64 «Розрахунки за податками й платежами»/субрахунок «Плата за землю» за період з 01.01.2017 15.09.2020 (сформовані помісячно); документи, на підставі яких органами ІНФОРМАЦІЯ_14 здійснювався контроль за сплатою орендної плати за земельну ділянку під кадастровим номером 8000000000:90:003:0058; акти перевірки дотримання ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » вимог Податкового кодексу та земельного законодавства за період діяльності 2017-2018 (при наявності).

У зв`язку із встановленням обставин у кримінальному провадженні та з метою проведення повного та всебічного розслідування провадження, в органа досудового розслідування виникла необхідність у наданні тимчасового доступу до речей та документів, що становлять охоронювану законом таємницю, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_14 та містять відомості щодо сплати ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » земельного податку за період з 01.01.2017р. по 04.02.2021р., які мають істотне значення для даного досудового розслідування.

В судове засідання слідчий ОСОБА_7 не з`явився, проте 04.02.2021р. надіслав заяву, в якій підтримав доводи, викладені в клопотанні та просив розглядати клопотання у його відсутності. Тому, відповідно до вимог ст. 163 КПК України слідчий суддя ухвалив проводити судовий розгляд у його відсутності.

Крім того, слідчий ОСОБА_7 просив розглянути подане клопотання про надання тимчасового доступу до зазначених речей та документів без виклику представників особи, у володінні якої вони знаходяться, оскільки існує реальна загроза зміни або знищення документів.

Згідно ч. 4 ст. 107 КПК України фіксування судового засідання за допомогою технічних засобів кримінального провадження, не здійснювалось, у зв`язку з неприбуттям у судове засідання осіб, які беруть участь у судовому провадженні.

Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя вважає, що клопотання слідчого підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно з ч. 1 ст. 131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Пунктом 5 ч. 2 ст. 131 КПК України передбачений такий вид заходів забезпечення кримінального провадження як тимчасовий доступ до речей і документів.

Відповідно до ч. 3 ст. 132 КПК України застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускається, якщо слідчий, прокурор не доведе, що: 1) існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження; 2) потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, прокурора; 3) може бути виконане завдання, для виконання якого слідчий, прокурор звертається із клопотанням.

Частиною 4 ст. 132 КПК України передбачено, що для оцінки потреб досудового розслідування слідчий суддя або суд зобов`язаний врахувати можливість без застосованого заходу забезпечення кримінального провадження отримати речі і документи, які можуть бути використані під час судового розгляду для встановлення обставин у кримінальному провадженні.

Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Частиною 6 ст. 163 КПК України передбачено, що слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбаченихчастиною п`ятоюцієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Враховуючи зазначене, слідчий суддя приходить до висновку, що у клопотанні наведенні достатні підстави вважати, що інформація щодо сплати ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » земельного податку за період з 01.01.2017р. по 04.02.2021р., міститься в речах та документах, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_14 , та має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, може бути використана як доказ, іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей та документів неможливо.

За таких обставин, слідчий суддя вважає, що клопотання підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 107, 131, 132, 159-164, 166, 309, 372 КПК України, слідчий суддя,

У Х В А Л И В:

Клопотання слідчого СУ ГУ ДФС у м. Києві ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів задовольнити.

Надати слідчому дев`ятого СВ РКП СУ ГУ ДФС у м. Києві ОСОБА_8 , слідчим СУ ГУ ДФС у м. Києві ОСОБА_3 , ОСОБА_7 , ОСОБА_9 дозвіл на тимчасовий доступ до оригіналів речей та документів, що становлять охоронювану законом таємницю, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_14 та містять відомості щодо сплати ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » земельного податку за період з 01.01.2017р. по 04.02.2021р., з можливістю здійснити їх виїмку, а саме:

- інтегрованих карток (дані оперативного обліку ДПС) платника ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » по платі за землю за період з 01.01.2017 15.09.2020;

- бухгалтерських довідок ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » до розрахунків (уточнень) річних та помісячних сум податкових зобов`язань, що відображені у податкових деклараціях з плати за землю за звітні періоди 2017 рік, 2018 рік, у тому числі у податкових деклараціях, зареєстрованих у ДПС: 06.12.2017 під №9257521947, від 16.11.2017 під №9242400175 та від 19.06.2019 під №9301115816, №9311690360;

- регістрів аналітичного та синтетичного обліку ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » по балансовому рахунку 64 «Розрахунки за податками й платежами»/субрахунок «Плата за землю» за період з 01.01.2017 15.09.2020 (сформовані помісячно);

- документів, на підставі яких органами ІНФОРМАЦІЯ_14 здійснювався контроль за сплатою орендної плати за земельну ділянку під кадастровим номером 8000000000:90:003:0058;

- актів перевірки дотримання ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » вимог Податкового кодексу та земельного законодавства за період діяльності 2017-2018 (при наявності).

Ухвала діє протягом двох місяців з дня її постановлення.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення04.02.2021
Оприлюднено30.05.2024
Номер документу94722983
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —760/2130/21

Ухвала від 04.02.2021

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Вишняк М. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні