КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 лютого 2021 року м.Київ № 320/3107/19
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Головенко О.Д., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Омокс" до Державного реєстратора Комунального підприємства "Реєстраційний центр реєстрації нерухомості та бізнесу" в особі державного реєстратора Прошкіна Олександра Васильовича, третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_1 , третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_2 про визнання протиправними та скасування рішень,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "Омокс" з позовом до державного реєстратора Комунального підприємства "Реєстраційний центр реєстрації нерухомості та бізнесу" Прошкіна Олександра Васильовича, третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_1 , третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_2 та просить суд:
визнати протиправним та скасувати Рішення про державну реєстрацію Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах (дата реєстрації: 01.06.2019 №13391070031013674. Державний реєстратор: Прошкін Олександр Васильович Комунальне підприємство "Реєстраційний центр реєстрації нерухомості та бізнесу". Характер змін: зміна керівника юридичної особи);
визнати протиправним та скасувати Рішення про державну реєстрацію Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах дата реєстрації: 01.06.2019 №13391070031013674. Державний реєстратор: Прошкін Олександр Васильович Комунальне підприємство "Реєстраційний центр реєстрації нерухомості та бізнесу". Характер змін: зміна складу або інформації про засновників);
визнати протиправним та скасувати Рішення про державну реєстрацію Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах дата реєстрації: 01.06.2019 №13391070031013674. Державний реєстратор: Прошкін Олександр Васильович Комунальне підприємство "Реєстраційний центр реєстрації нерухомості та бізнесу". Характер змін: інші зміни).
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 15.07.2019 провадження у справі відкрито за правилами загального позовного провадження.
Ухвалою суду від 01.10.2019 провадження у справі закрито з підстав, визначених у п. 1 ч. 1 ст. 238 КАС України, а саме у зв`язку з тим, що справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.
Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 10.12.2019 ухвалу суду першої інстанції скасовано та справу направленого до суду першої інстанції для продовження розгляду.
Відповідно до розпорядження від 26.12.2019 було проведено повторно автоматизований розподіл справи між суддями та згідно з витягом з протоколу справу передано судді Головенко О.Д.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 28.12.2019 дану справу було прийнято до провадження та призначено розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи, а саме в порядку письмового провадження.
В обґрунтування позовних вимог вказує, що спірні рішення є протиправними та такими, що підлягають скасуванню, оскільки прийняті в супереч ухвали Києво - Святошинського районного суду Київської області у справі № 369/6919/19, якою накладено арешт на корпоративні права ТОВ ОМОКС ІНВЕСТ БУД , засновником якого є ТОВ ОМОКС , а також заборонено державним органам та органам нотаріату здійснювати перереєстрацію або інші видозміни власника вказаного майна, а також ухвали Печерського районного суду міста Києва у справі № 757/28121/19-К, якою накладено арешт на корпоративні права ТОВ ОМОКС ІНВЕСТ БУД , засновником якого є ТОВ ОМОКС та повне управління за господарською діяльністю ТОВ ОМОКС було залишено за директором ОСОБА_4 .
На думку позивача такі дії державного реєстратора Комунального підприємства "Реєстраційний центр реєстрації нерухомості та бізнесу" Прошкіна Олександра Васильовича є протиправними та такими, які підлягають скасуванню.
Відповідач своїм правом щодо подання відзиву на позовну заяву не скористався, хоча про розгляд справи повідомлявся належним чином.
Від третіх осіб, також будь яких заяв або клопотань до суду не надходило.
17.01.2020 від представника позивача надійшли додаткові пояснення по суті заявлених позовних вимог.
Згідно з ч. 2 ст. 12 КАС України спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи.
Пунктом 10 ч. 6 ст. 12 КАС України визначено, що для цілей цього Кодексу справами незначної складності є інші справи, у яких суд дійде висновку про їх незначну складність, за винятком справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження.
Враховуючи характер спірних правовідносин, предмет доказування, склад учасників та інші обставини, які мають значення для вирішення даної справи, а також положення ст. 262 КАС України, розгляд даної справи здійснювався в порядку спрощеного провадження без виклику учасників справи в порядку письмового провадження.
Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, оглянувши письмові докази, які були надані, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що 29.05.2019 ОСОБА_4 та ОСОБА_1 було подано до Міністерства юстиції скаргу у порядку ст. 34 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб фізичних осіб-підприємців та громадських формувань , згідно якої ними, як учасниками ТОВ ОМОКС були оскаржені наступні реєстраційні дії, вчинені відповідачем відносно позивача, а саме: внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах від 28.05.2019 № 13391070032007029 (державний реєстратор: Прошкін О.В. ); державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи від 28.05.2019 № 13391070033007029 (державний реєстратор: Прошкін О.В.); внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах від 28.05.2019 № 13391070034007029 (державний реєстратор: Прошкін О.В. ), які 06.06.2019 були скасовані та ОСОБА_4 повернувся до керівництва підприємством.
В період оскарження вищезазначених дій відповідача, державним реєстраторам Комунального підприємства "Реєстраційний центр реєстрації нерухомості та бізнесу" Прошкіним О.В. 01.06.2019 було вчинено спірні дії щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документа № 13391070031013674; внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах № 13391070032013674; державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи № 13391050033013674, які внесенні відносно ТОВ ОМОКС ІНВЕСТ БУД , одноосібним власником якого до дати внесення таких змін, було ТОВ ОМОКС .
Не погоджуючись з такими рішеннями позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Надаючи правову оцінку правовідносинам, що виникли між учасниками справи, суд виходив з такого.
Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - Закон про державну реєстрацію) регулює відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців.
Пунктом 7 ч. 1 ст. 1 Закону про державну реєстрацію визначено, що Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр) - єдина державна інформаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, обробку, захист, облік та надання інформації про юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадські формування, що не мають статусу юридичної особи.
Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 1 Закону про державну реєстрацію державний реєстратор юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - державний реєстратор) - особа, яка перебуває у трудових відносинах з суб`єктом державної реєстрації, нотаріус.
Згідно ч. 1 ст. 4 Закону про державну реєстрацію державна реєстрація базується на таких основних принципах: обов`язковості державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі; публічності державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі та документів, що стали підставою для її проведення; врегулювання відносин, пов`язаних з державною реєстрацією, та особливостей державної реєстрації виключно цим Законом; державної реєстрації за заявницьким принципом; єдності методології державної реєстрації; об`єктивності, достовірності та повноти відомостей у Єдиному державному реєстрі; внесення відомостей до Єдиного державного реєстру виключно на підставі та відповідно до цього Закону; відкритості та доступності відомостей Єдиного державного реєстру.
Частиною 2 ст. 6 Закону про державну реєстрацію визначено, що державний реєстратор: приймає документи; встановлює черговість розгляду поданих документів для державної реєстрації; перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; під час проведення реєстраційних дій у випадках, передбачених цим Законом, обов`язково використовує відомості реєстрів, автоматизованих інформаційних систем, держателем (розпорядником, володільцем, адміністратором) яких є державні органи, шляхом безпосереднього доступу до них, у тому числі відомості, що містять персональні дані особи, а також використовує відомості, отримані у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів; перевіряє дійсність довіреності, нотаріально посвідченої відповідно до законодавства України, за допомогою Єдиного реєстру довіреностей; перевіряє використання спеціальних бланків нотаріальних документів, на яких викладені документи, що подаються для здійснення реєстраційних дій, за допомогою Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів; проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; веде Єдиний державний реєстр; веде реєстраційні справи; надає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про виконавче провадження", інформацію органу державної виконавчої служби або приватному виконавцю; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Згідно ч. 4 та 5 ст. 6 Закону про державну реєстрацію державний реєстратор під час проведення державної реєстрації змін, пов`язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи приватного права, у разі якщо такі зміни відбулися не в результаті нотаріального посвідчення правочину, предметом якого є відчуження (передання) частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи (крім акціонерних товариств), у результаті видачі свідоцтва про право на спадщину на частку засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи (крім акціонерних товариств) або не на підставі судового рішення, обов`язково визначає обсяг цивільної дієздатності фізичних осіб і здійснює перевірку цивільної правоздатності та дієздатності юридичних осіб, перевіряє повноваження представника фізичної або юридичної особи.
Обсяг цивільної правоздатності та дієздатності визначається, а повноваження представника перевіряються щодо засновника (учасника), якому належить частка у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) відповідної юридичної особи, та щодо особи, яка набуває таку частку.
Перевірка цивільної правоздатності та дієздатності фізичної особи - громадянина України здійснюється шляхом отримання відомостей про таку особу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян. Перевірка правоздатності та дієздатності фізичної особи - іноземця або особи без громадянства здійснюється на підставі документа, що встановлює його особу і є підставою для перебування в Україні.
Перевірка цивільної правоздатності та дієздатності юридичної особи, зареєстрованої відповідно до законодавства України, здійснюється шляхом отримання з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомостей про таку особу, у тому числі її установчі документи, та перевірки відповідності реєстраційної дії, яка вчиняється, обсягу її цивільної правоздатності та дієздатності. Перевірка цивільної правоздатності та дієздатності юридичної особи - нерезидента здійснюється на підставі витягу з відповідного реєстру, що ведеться країною резидентства такої юридичної особи, оформленого з дотриманням правил легалізації документів для дії за кордоном, та, за необхідності, її установчих документів (їх копій), належним чином легалізованих.
Обсяг цивільної правоздатності та дієздатності визначається, а повноваження представника перевіряються щодо особи, якою набуваються або якій належать майнові (корпоративні) права в юридичній особі.
У разі подання документів для проведення державної реєстрації уповноваженою на те особою встановлюється обсяг повноважень такої особи на підставі документа, що підтверджує її повноваження діяти від імені іншої особи.
Для цілей проведення реєстраційних дій документом, що підтверджує повноваження діяти від імені іншої особи, є документ, що підтверджує повноваження законного представника особи, нотаріально посвідчена довіреність або відомості з Єдиного державного реєстру про особу, яка уповноважена діяти від імені особи.
Дійсність довіреності, нотаріально посвідченої відповідно до законодавства України, перевіряється за допомогою Єдиного реєстру довіреностей.
Зокрема, ч. 1 ст. 25 Закону про державну реєстрацію визначено, що державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі:
документів, що подаються заявником для державної реєстрації;
судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" щодо:
визнання повністю або частково недійсними рішень засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу;
визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи;
заборони (скасування заборони) вчинення реєстраційних дій;
накладення/зняття арешту корпоративних прав;
зобов`язання вчинення реєстраційних дій;
скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі;
виділу юридичної особи;
провадження у справах про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом, прийнятих відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом";
припинення юридичної особи, що не пов`язано з банкрутством юридичної особи;
відміни державної реєстрації припинення юридичної особи;
припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, що не пов`язано з банкрутством юридичної особи;
відміни державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;
відміни в порядку апеляційного/касаційного оскарження судового рішення, на підставі якого вчинено реєстраційну дію;
рішень, прийнятих за результатами оскарження в адміністративному порядку відповідно до ст. 34 цього Закону.
Пунктом 3 ч. 1 ст. 28 Закону про державну реєстрацію визначено, що підставою для відмови у державній реєстрації є наявність у Єдиному державному реєстрі відомостей про судове рішення про арешт корпоративних прав - у разі державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у зв`язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи.
Як вбачається з матеріалів справи, 29.05.2019 Києво - Святошинським районним судом Київської області у справі № 369/6919/19 було накладено арешт на корпоративні права ТОВ ОМОКС ІНВЕСТ БУД , засновником якого є ТОВ ОМОКС , а також заборонено державним органам та органам нотаріату здійснювати перереєстрацію або інші видозміни власника вказаного майна.
Крім того ухвалою Печерського районного суду міста Києва у справі № 757/28121/19-К накладено арешт на корпоративні права ТОВ ОМОКС ІНВЕСТ БУД , засновником якого є ТОВ ОМОКС та повне управління за господарською діяльністю ТОВ ОМОКС було залишено за директором ОСОБА_4 .
Суд звертає увагу, що вищевказані судові рішення підлягали негайному виконанню.
Однак відповідач всупереч вказаним судовим рішення вчинив дії щодо реєстрації рішення про державну реєстрацію Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах (дата реєстрації: 01.06.2019 №13391070031013674. Державний реєстратор: Прошкін Олександр Васильович Комунальне підприємство "Реєстраційний центр реєстрації нерухомості та бізнесу". Характер змін: зміна керівника юридичної особи); рішення про державну реєстрацію Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах дата реєстрації: 01.06.2019 №13391070031013674. Державний реєстратор: Прошкін Олександр Васильович Комунальне підприємство "Реєстраційний центр реєстрації нерухомості та бізнесу". Характер змін: зміна складу або інформації про засновників), а також рішення про державну реєстрацію Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах дата реєстрації: 01.06.2019 №13391070031013674. Державний реєстратор: Прошкін Олександр Васильович Комунальне підприємство "Реєстраційний центр реєстрації нерухомості та бізнесу". Характер змін: інші зміни).
Водночас з тим, постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 10.12.2019 при перегляді ухвали Київського окружного адміністративного суду від 01.10.2019 про закриття провадження у справі було встановлено, що державний реєстратор не врахував норми ст. 28 Закону про державну реєстрацію, тому його дії містять протиправний характер, а тому прийнятті рішення порушують права та інтереси осіб у сфері публічно - правових відносин.
Частиною 3 ст. 29 Закону про державну реєстрацію визначає, що реєстраційна справа в паперовій формі зберігається у суб`єкта державної реєстрації за місцезнаходженням юридичної особи, громадського формування, фізичної особи - підприємця щодо юридичної особи (крім громадського формування та релігійної організації) та фізичної особи - підприємця - у виконавчих органах міської ради міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київській, Севастопольській міських, районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністраціях. При цьому, суб`єкт державної реєстрації, який провів реєстраційну дію, протягом трьох робочих днів з дня її проведення надсилає документи, подані для проведення реєстрації, відповідному суб`єкту державної реєстрації, уповноваженому зберігати реєстраційні справи.
Від представника позивача 17.01.2020 було подано до суду додаткові пояснення з яких вбачається, що 06.12.2019 представнику потерпілого у кримінальному провадженні, - ТОВ "ОМОКС було надано належним чином завірену, пронумеровану та прошиту копію реєстраційної справи ТОВ ОМОКС ІНВЕСТ БУД , яку було вилучено у ході досудового розслідування, а також надано дозвіл ТОВ ОМОКС та його представникам використовувати та подавати копію реєстраційної справи ТОВ ОМОКС ІНВЕСТ БУД до судів усіх інстанцій.
Ця реєстраційна справа складається з двох томів: том № 1- на 237 аркушах та том № 2 - на 258 аркушах. При цьому, датою останніх документів, на підставі яких, вносилися зміни до Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є 22.02.2019. У судовому засіданні Шостого апеляційного адміністративного суду, судом було оглянуто наданий позивачем додатковий доказ, а саме засвідчену копію Реєстраційної скарги ТОВ ОМОКС ІНВЕСТ БУД та долучено до матеріалів судової справи витяг з неї.
Відповідні реєстраційні дії внесено відносно ТОВ ОМОКС ІНВЕСТ БУД до Єдиного державного реєстру приватним нотаріусом Крапивницькою Н.В., що підтверджується Витягом з цього реєстру станом на 04.06.2019.
Таким чином в матеріалах реєстраційної справи відсутні інші документи, які б підтверджували законність наступних реєстраційних дій відносно ТОВ ОМОКС ІНВЕСТ БУД .
Крім того позивач посилається на вирок Києво-Святошинського районного суду Київської області від 18.11.2020 у справі № 369/16171/19, яким встановлено, що 28.05.2019 ОСОБА_5 , відповідно до відведеної йому ролі, знаходячись у с. Чайки Києво-Святошинського району Київської області, за допомогою особистого ідентифікатору (логіну) та особистого ключа електронного цифрового підпису державного реєстратора комунального підприємства Реєстраційний центр реєстрації нерухомості та бізнесу Прошкіна О.В. , знаючи логін та пароль, використовуючи засоби вчинення злочину, а саме, ноутбук марки Lenovo model: PF119КР5, через доступ до Державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань з ключа державного реєстратора Прошкіна О.В. , увійшов до вказаного реєстру та вчинив несанкціоновані дії з інформацією, яка обробляється в автоматизованих системах, а саме - 28.05.2019 о 18:40:49 год., о 18:42:06 год., о 18:46:53 год., о 20:26:29 год, о 20:29:10 год. несанкціоновано змінив відомості що містяться в Державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про юридичну особу - TOB ОМОКС , а саме - вніс зміни до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах.
Також посилаючись на вказаний вирок суду, вказує, що 01.06.2019 ОСОБА_5 , відповідно до відведеної йому ролі, знаходячись у с. Чайки Києво-Святошинського району Київської області (більш точного місця досудовим розслідуванням не встановлено), за допомогою особистого ідентифікатору (логіну) та особистого ключа електронного цифрового підпису державного реєстратора комунального підприємства Реєстраційний центр реєстрації нерухомості та бізнесу Прошкіна О.В. , знаючи логін та пароль, використовуючи засоби вчинення злочину, а саме, ноутбук марки Lenovo model: PF119KP5, через доступ до Державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань з ключа державного реєстратора Прошкіна О.В. , увійшов до вказаного реєстру та вчинив несанкціоновані дії з інформацією, яка обробляється в автоматизованих системах, а саме - 01.06.2019 об 11:52:13 год., об 11:55:32 год., о 12:03:18 год. несанкціоновано змінив відомості що містяться в Державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про юридичну особу - ТОВ ОМОКС ІНВЕСТ БУД , а саме - вніс зміни до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах.
Відповідно до ч. 6 ст. 78 КАС України вирок суду в кримінальному провадженні, ухвала про закриття кримінального провадження і звільнення особи від кримінальної відповідальності або постанова суду у справі про адміністративне правопорушення, які набрали законної сили, є обов`язковими для адміністративного суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, стосовно якої ухвалений вирок, ухвала або постанова суду, лише в питанні, чи мали місце ці дії (бездіяльність) та чи вчинені вони цією особою.
Однак, суд не приймає до ваги вказані додаткові пояснення позивача, оскільки вказаний вирок Києво-Святошинського районного суду Київської області від 18.11.2020 у справі № 369/16171/19 наразі перебуває на перегляді у суду апеляційної інстанції та не набрав законної сили.
Частиною 2 ст. 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
У відповідності до ч. 2 ст. 73 КАС України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Відповідно до ч. 1 та 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Частиною 4 ст. 159 КАС України визначено, що подання заяв по суті справи є правом учасників справи. Неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.
На думку суду, відповідач як суб`єкт владних повноважень не скористався наданим йому правом для подачі відзиву на позову заяву тим самим визнавши протиправність своїх рішень про державну реєстрацію Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах від 01.06.2019 № 13391070031013674, про державну реєстрацію Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах дата реєстрації від 01.06.2019 № 13391070031013674, про державну реєстрацію Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах дата реєстрації від 01.06.2019 № 13391070031013674.
Враховуючи вищевикладені обставини, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивачем за подання позовної заяви сплачено судовий збір у розмірі 5 763,00 грн, що підтверджується платіжними дорученнями від 19.06.2019 № 2482.
Таким чином, судові витрати щодо сплати судового збору підлягають присудженню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Державного реєстратора Комунального підприємства "Реєстраційний центр реєстрації нерухомості та бізнесу" в особі державного реєстратора Прошкіна Олександра Васильовича у розмірі 5 763,00 грн.
Керуючись ст.ст. 9, 14, 73 - 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 КАС України, суд -
в и р і ш и в:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати Рішення про державну реєстрацію Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах (дата реєстрації: 01.06.2019 № 13391070031013674. Державний реєстратор: Прошкін Олександр Васильович Комунальне підприємство "Реєстраційний центр реєстрації нерухомості та бізнесу". Характер змін: зміна керівника юридичної особи).
Визнати протиправним та скасувати Рішення про державну реєстрацію Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах дата реєстрації: 01.06.2019 № 13391070031013674. Державний реєстратор: Прошкін Олександр Васильович Комунальне підприємство "Реєстраційний центр реєстрації нерухомості та бізнесу". Характер змін: зміна складу або інформації про засновників).
Визнати протиправним та скасувати Рішення про державну реєстрацію Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах дата реєстрації: 01.06.2019 №13391070031013674. Державний реєстратор: Прошкін Олександр Васильович Комунальне підприємство "Реєстраційний центр реєстрації нерухомості та бізнесу". Характер змін: інші зміни).
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Омокс" (код ЄДРПОУ 23154102) судові витрати у сумі 5 763 (п`ять тисяч сімсот шістдесят три) грн 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Державного реєстратора Комунального підприємства "Реєстраційний центр реєстрації нерухомості та бізнесу" в особі державного реєстратора Прошкіна Олександра Васильовича (код ЄДРПОУ 42298885).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Суддя Головенко О.Д.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.02.2021 |
Оприлюднено | 10.02.2021 |
Номер документу | 94729645 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Головенко О.Д.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Аліменко Володимир Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Аліменко Володимир Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Аліменко Володимир Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Аліменко Володимир Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні