10270-2007
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к. 221
РІШЕННЯ
Іменем України
30.08.2007Справа №2-1/10270-2007
За позовом Підприємства громадської організації інвалідів «Проміньбуд» (01032, м. Київ, вул. Старовокзальна, 18, адентіфікаційний код 34614750)
До відповідача Відділу капітального будівництва Ялтинської міської ради (68635, м. Ялта, вул. Севастопольська, 3/2, ідентифікаційний код 26485680)
Про відміну торгів
Суддя господарського суду
Автономної Республіки Крим
Л. О. Ковтун
За участю представників:
Від позивача - не з'явився
Від відповідача – Сисоєв І. В., начальник ВКБ, Комаров А. В., довіреність у справі
Сутність справи:
Підприємство громадської організації інвалідів «Проміньбуд» звернулося до господарського суду АР Крим із позовною заявою та просить відмінити торги на закупівлю: роботи з об'єкту «Капітальний ремонт ЗШ №2 у м. Ялта» (оголошення №17001607 в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України №17 (88) від 23.04.2007р.).
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на порушення відповідачем на стадії призначення торгів вимог Закону України «Про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти». Так, позивач, зокрема, вважає, що у порушення п. 1 ст. 15 зазначеного Закону замовник вимагав від учасників тендеру документацію, на підтвердження відповідності кваліфікаційним вимогам, яка не передбачена законом. Крім того, позивач у позовній заяві, посилається на положення ст. 24 Закону України «Про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти», всупереч якої замовником чітко не визначений перелік документів, яки мають бути додані до тендерної документації.
Відповідач на позовних вимогах заперечує з мотивів, викладених у відзиві на позов. Так, зокрема, відповідач у відзиві на позов зазначив, що можливість витребування замовником документів на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним вимогам встановлена ст. 16-1 Закону України «Про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти». Можливість витребування додаткових документів, які мають бути додані до тендерної документації, на думку відповідача, не суперечить положенням ч. 1 ст. 15 Закону України «Про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти», обсяг документів, встановленої тендерною документацією є необхідним для учасників тендеру та його перелік залежить від умов тендеру, викладених у тендерної документації, яка надається замовником.
Розгляд справи відкладався у порядку ст. 77 Господарського процесуального кодексу України.
Позивач у судове засідання явку представника не забезпечив. Про причини неявки суду не повідомив, витребуваних судом доказів по справі суду не надав.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників відповідача, суд –
Встановив:
В Інформаційному бюлетені Тендерної палати України за №17 (88) від 23.04.2007р. було надано оголошення №17001607 щодо проведення замовником – Відділу капітального будівництва Ялтинської міської ради закупівлі послуг – робіт по об'єкту «Капітальний ремонт загальноосвітньої школи №2 у м. Ялта» за процедурою зі зменшенням ціни.
Замовником була затверджена тендерна документація 02.04.2007р., дослідивши яку, суд дійшов наступних висновків.
Згідно положень п. 1 ст. 15 Закону України «Про державну закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти» замовник може вимагати від учасників надання ними підтвердженої документально інформації про відповідальність кваліфікаційним вимогам, якими, зокрема можуть бути: наявність дозволу або ліцензії на провадження відповідної діяльності, у випадках, передбачених законодавством; наявність обладнання, а також працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; сплата податків та зборів, які передбачені законодавством; провадження учасниками господарської діяльності, яка передбачена їх статутом; відсутність рішення про визнання у встановленому законом порядку учасників банкрутами чи порушення щодо них справ про банкрутство.
Одночасно, відповідно до додатку №2 тендерної документації згідно п.п. 6.6 Замовник зобов'язав учасників надати витяг із тематичного каталогу учасників процедур закупівель, виданий Тендерною палатою України про включення учасників торгів в термін не пізніше, ніж за 10 календарних днів до дати розкриття тендерних пропозицій.
Суд не може погодитися із твердженням позивача щодо того, що витребування зазначених документів є порушенням положень Закону України «Про державну закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти» з наступних підстав.
Відповідно до положень п. 2 ст. 15 зазначеного Закону кваліфікаційні вимоги встановлюються тендерною документацією, крім того згідно п. 3 ст. 15 Закону замовник не має права встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників тендеру.
Щодо вичерпності кваліфікаційних вимог, перелічених у ст. 15 Закону, слід зазначити, що зі змісту наведеної статті вбачається, що зазначений перелік не є вичерпним, оскільки законодавцем встановлені лише загальні вимоги із прямою вказівкою на таке, шляхом зазначення в абз. 1 ст. 15 Закону «Такими вимогами можуть бути:..» із визначенням подальшого переліку документів, які замовник може вимагати від учасників тендеру. Отже, Законом встановлена можливість визначення й інших кваліфікаційних вимог учасників тендеру, які замовник може поставити за винятком вимог, які є дискримінаційними.
Здебільшого, вважається за необхідне зазначити, що відповідно до положень ст. 16 Закону України «Про державну закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти» ведеться реєстр недобросовісних учасників процедур закупівель, який формується із учасників тендерів, які безпідставно відмовилися від підписання договору; з якими було розірвано договори у зв'язку із суттєвими порушеннями ними умов договору без відповідних підстав; які вчинили несхвальні та антиконкурентні узгоджені дії, передбачені цим Законом; які порушили законодавство про захист економічної конкуренції у сфері державних закупівель; які надали у тендерних пропозиціях будь-яку недостовірну інформацію. Відповідно до п. 5 ст. 16-1 Закону реєстр учасників процедур закупівель оприлюднюється на офіційному Інтернет-сайті Комісії та в тематичному каталозі учасників процедур закупівель.
З вищенаведеного вбачається, що витребування замовником документального підтвердження не включення учасників тендеру до такого реєстру не суперечить вимогам закону та не є порушення процедури проведення закупівлі.
Стосовно порушень замовником положень ст. 24 Закону щодо порядку надання тендерних пропозицій, у зв'язку з включенням в тендерну документацію у п. 6.1 вимог щодо надання розрахунку ціни тендерної пропозиції з обґрунтуваннями у друкованому вигляді та додатково на магнітному носії, суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Відповідно до положень п. 1 ст. 24 Закону тендерна пропозиція подається у письмовій формі за підписом уповноваженої посадової особи учасника у запечатанному конверті або в іншій формі, зазначеній у тендерних документах.
Таким чином, вимоги замовника щодо надання додаткової копії розрахунку ціни тендерної документації на магнітному носії не суперечать вимогам Закону та не є, відповідно, порушенням проведення процедури закупівель.
Крім того, перелік документів, яки замовник вимагає для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним вимогам та іншим вимогам замовника є вичерпним й не суперечить положенням Закону України «Про державну закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти».
Стосовно тверджень позивача щодо відсутності у тендерної документації положень щодо обов'язкових умов договору в часині можливості зменшення обсягів закупівель залежно від реального фінансування видатків у порушення вимог ст. 34 Закону, суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Статтею 34 Закону України «Про державну закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти» встановлені вимоги щодо договору на закупівлю, укладеного за результатами проведеного тендеру.
При цьому, зазначеною нормою встановлено, що замовник укладає договори про закупівлю після затвердження відповідного бюджету. Істотною умовою договору про закупівлю є можливість зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків.
Відповідно до ст. 21 Закону України «Про державну закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти» тендерна документація повинна містити зазначення основних умов, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю.
Слід зазначити, що у додатку до тендерної документації до основних умов договору включено й право замовника відмовитися від договору підряду в будь-який час до закінчення виконання робіт (реконструкції об'єкту), оплативши підрядникові виконану частину роботи з відшкодуванням збитків, завданих такою відмовою.
Таким чином, на думку суду, не вбачається допущення відповідачем по справі будь-яких порушень Закону України «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти» при складенні тендерної документації.
За такими обставинами, суд дійшов висновку, що позовні вимоги задоволенню не підлягають.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 82-84 Господарського процесуального кодексу України, суд –
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову відмовити.
Суддя Господарського суду
Автономної Республіки Крим Ковтун Л.А.
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 30.08.2007 |
Оприлюднено | 20.09.2007 |
Номер документу | 947329 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
Ковтун Л.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні