Рішення
від 27.08.2007 по справі 10999-2007
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

10999-2007

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к.

РІШЕННЯ

Іменем України

27.08.2007Справа №2-20/10999-2007

За позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю «Санаторій «Київ», м. Ялта, вул. Щербака 13А, кв. 1  

До відповідача:  Фонду комунального майна Ялтинської міської ради, м. Ялта, пл. Радянська 1    

Про спонукання до укладення договору  оренди цілісного майнового комплексу

                                                                                                             Суддя Луцяк М. І.

ПРЕДСТАВНИКИ:

Від позивача : Кройтор І. В., дов-ть від 23.08.07 р. № 12

Від відповідача : Мещерякова М. М., дов-ть від 26.02.07 р. № 02

Обставини справи:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Санаторій «Київ» звернулося у господарський суд Автономної Республіки Крим  із позовом  до Фонду комунального майна Ялтинської міської ради про спонукання укласти договір оренди цілісного майнового комплексу комунального підприємства Ялтинської міської ради «Санаторій Київ» у м. Ялта, вул. Чехова 26 строком на три роки.   

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що трудовим колективом комунального підприємства Ялтинської міської ради «Санаторій «Київ» було прийнято рішення про оренду цілісного майнового комплексу санаторію для чого створено ТОВ «Санаторій Київ». 12.06.07 р. позивач звернувся до Фонду комунального майна Ялтинської міської ради з заявою про надання в оренду цілісного майнового комплексу санаторію  на що було отримано відповідь про проведення конкурсу для визначення орендаря згідно вимог ст. 118 Закону України «Про державний бюджет України на 2007 рік». На думку позивача фактична відмова в оренді суперечить положенням ст. 9  закону України «Про оренду державного та комунального майна». Крім того, згідно рішення Конституційного суду України від 09.07.07 р. № 6-рп/2007  законом про державний бюджет України  не можуть вноситися зміни,  зупинятися дія чинних законів України,  а також  встановлюватися  інше   (додаткове)   правове   регулювання відносин,  що  є  предметом інших законів України.  Таке положення закріплено і в частині третій статті 27 Бюджетного кодексу.

Таким чином, норми ст. 118 закону про державний бюджет суперечать Конституції України та Бюджетному кодексу і не підлягають застосуванню.

Відповідачем  робилися посилання на ст. 118 Закону України «Про державний бюджет України на 2007 рік», яка передбачає передачу в оренду державного майна виключно на конкурсних умовах, у зв'язку з чим він просив у позові відмовити.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, -

УСТАНОВИВ:

25.08.2005 р. на загальних зборах трудового колективу комунального підприємства Ялтинської міської ради «Санаторій «Київ» було прийнято рішення взяти в оренду цілісний майновий комплекс санаторію «Київ» , створити для цього господарське товариство.

Відповідно до протоколу установчих зборів статут ТОВ «Санаторій «Київ» , утвореного членами трудового колективу комунального підприємства «Санаторій «Київ»    затверджено 1.09.2005 р.,   28.09.2005 р. проведено державну реєстрацію товариства.  

Нова редакція статуту товариства затверджена зборами учасників від 16.07.07 р., реєстрацію змін проведено 02.08.2007 р.

Згідно протоколу зборів учасників ТОВ «Санаторій «Київ» від 16.07.07 р. було прийнято рішення про укладення договору оренди цілісного майнового комплексу КП «Санаторій «

12.06.2007 р. ТОВ «Санаторій «Київ» звернулося до Фонду комунального майна Ялтинської міської ради, який здійснює управління комунальним майном, надання його в оренду тощо,  з заявою про надання в оренду цілісного майнового комплексу комунального підприємства Ялтинської міської ради «Санаторій «Київ», розташованого у м. Ялта, вул. Чехова 26.

Листом від 13.07.2007 р. Фонд комунального майна Ялтинської міської ради  повідомив позивача про те, що згідно ст. 118 Закону України «Про державний бюджет України на 2007 рік» буде проведено конкурс з визначення орендаря позначеного цілісного майнового комплексу. Інформація про конкурс буде опублікована в засобах масової інформації.   

         Суд не може погодитися із доводами щодо необхідності конкурсу за наступним.

Відповідно до ч. 4 ст. 8 Закону України «Про оренду державного та комунального майна»   створене   членами   трудового   колективу    господарське товариство  має  переважне  перед  іншими  фізичними та юридичними особами  право   на   укладення   договору   оренди   майна   того підприємства, структурного підрозділу, де створене це товариство.

З матеріалів справи слідує, що відповідне рішення щодо оренди  цілісного майнового комплексу прийнято більш ніж половиною членів трудового колективу комунального підприємства «Санаторій «Київ», які є учасниками  створеного господарського  товариства «Санаторій «Київ».    

Частиною 7 ст. 9 Закону України “Про оренду державного та комунального майна” встановлено, що за наявності заяв про оренду цілісного майнового комплексу підприємства, його структурного підрозділу (за умови відсутності заяви господарського товариства, створеного членами трудового колективу  підприємства, його структурного підрозділу) або заяв про оренду нерухомого майна (за умови відсутності заяви бюджетної установи, організації) від двох або більше фізичних чи юридичних осіб орендар визначається орендодавцем на конкурсних засадах.       

З матеріалів справи суд не вбачає наявності, подання  одночасно заяв декількох осіб заінтересованих в укладенні договору оренду, до того ж проведення конкурсу  передбачено за відсутності заяви господарського товариства, створеного членами трудового колективу підприємства. Відповідна заява є наявною, членами трудового колективу – учасниками створеного товариства наміру щодо оренди не змінювалося.   

Ст. 118 закону України «Про державний бюджет України на 2007 рік» дійсно встановлено, що у 2007 році  передача  в  оренду державного   та   комунального   майна  здійснюється  виключно  на конкурсних засадах, проте слід зазначити  і наступне.

Рішенням Конституційного суду  України від 09.07.2007 р. № 6-рп/2007 визначено, що  закон  про Державний   бюджет  України  як  правовий  акт,  чітко  зумовлений поняттям бюджету як плану формування  та  використання  фінансових ресурсів,  має особливий предмет регулювання,  відмінний від інших законів України - він стосується виключно встановлення доходів  та видатків держави на загальносуспільні потреби,  зокрема і видатків на соціальний захист і соціальне забезпечення, тому цим законом не можуть вноситися зміни,  зупинятися дія чинних законів України,  а також  встановлюватися  інше   (додаткове)   правове   регулювання відносин,  що  є  предметом інших законів України.  Таке положення закріплено і в частині третій статті 27 Бюджетного кодексу.

Встановлений частиною другою статті  95  Конституції  України ( 254к/96-ВР  ),  частиною  другою  статті  38 Бюджетного кодексу перелік  правовідносин,  які  регулюються  законом  про  Державний бюджет України, є вичерпним.

За викладених обставин проведення конкурсу на оренду згідно ст. 118 Закону України «Про державний бюджет України на 2007 рік» не відповідатиме положенням Конституції України,  нормам спеціального законодавства щодо оренди майна, дія яких не зупинена.

Згідно п. 8 ст. 9 Закону України “Про оренду державного та комунального майна” у разі відмови в укладанні договору оренди, а також неотримання відповіді у встановлений термін заінтересовані особи мають право звернутися за захистом своїх інтересів до суду.

Наявності підстав для відмови у передачі об'єкту в оренду, передбачених ч. 4 ст. 9 закону про оренду не вбачається, отже згідно із ст. 20 Господарського кодексу України, ст. 16 Цивільного кодексу   позивач має право  вимагати   укладення договору на умовах у відповідності до діючого законодавства.     

За викладених обставин, суд вважає, що позовні вимоги позивача стосовно укладення договору на цей час є обґрунтованими.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 82-84 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

1.  Позов задовольнити.

2. Зобов'язати Фонд  комунального майна Ялтинської міської ради (м. Ялта, пл. Радянська 1)   укласти з товариством з обмеженою відповідальністю «Санаторій «Київ»       ( м. Ялта, вул. Щербака 13А, кв. 1, ідентифікаційний  код 33671891)    договір оренди цілісного майнового комплексу комунального підприємства Ялтинської міської ради «Санаторій Київ», розташованого за адресою: АР Крим, м. Ялта, вул. Чехова 26 строком на три роки.   

Суддя Господарського суду

Автономної Республіки Крим                                        Луцяк М.І.

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення27.08.2007
Оприлюднено20.09.2007
Номер документу947344
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —10999-2007

Рішення від 27.08.2007

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Луцяк М.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні