Рішення
від 30.03.2010 по справі 03/450
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКА СЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"30" березня 2010 р. Сп рава № 03/450

Господарський суд Черкаської області в складі: головуючого - судді Єфіменка В.В.,

з секретарем судового засі дання Макарченко Н.П.

за участю представників ст орін:

від позивача - не з' явивс я;

від відповідача - не з' яв ився;

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в м.Черкас и справу

за позовом фізичної особи - підприємця ОСОБА_1, м. Терн опіль

до приватного підприємств а "Експе-Транс", м. Черкаси

про стягнення 11 462 грн. 85 коп., -

ВСТАНОВИВ:

Заявлено позов про стяг нення з відповідача 11 462 грн. 85 ко п., в тому числі основного борг у - 9 500 грн.; 3% річних - 357 грн. 62 ко п., втрат внаслідок інфляції - 1 605 грн. 23 коп. за невиконання зо бов' язань по розрахунках за договором-заявкою від 06.10.2008 на перевезення вантажу у міжнар одному сполученні за маршрут ом м. Краків (Польща) - м.Черка си (Україна).

Представник позивача в суд ове засідання не з' явився. П озивач подав клопотання, в як ому просив суд розглянути сп раву без участі його предста вника.

Відповідач відзиву на позо в не надіслав, його представн ик, повідомлений належним чи ном про час і місце розгляду с прави, в судове засідання не з ' явився.

Суд розглядає справу на під ставі ст. 75 ГПК України, за наяв ними матеріалами.

Суд, дослідивши мате ріали справи, приходить до на ступного.

Конвенція про догові р міжнародного перевезення в антажів по дорогам від 19.05.1956 (да лі - Конвенція) (з послідуючими змінами, до якої Україна приє дналася у встановленому поря дку) містить зокрема такі пол оження: ця Конвенція застосо вується до будь-якого догово ру дорожнього перевезення ва нтажів за винагороду за допо могою транспортних засобів, коли місце завантаження і мі сце доставки вантажу, вказан і в контракті, знаходяться на території двох різних країн , з яких, хоча б одна є учаснице ю Конвенції. Застосування Ко нвенції не залежить від місц я проживання і національност і сторін, які заключили догов ір.

При застосуванні ціє ї Конвенції під «транспортни ми засобами»слід розуміти ав томобілі, автомобілі з напів причепами, причепи і напівпр ичепи так, як вони визначені в ст. 4 Конвенції про дорожній р ух від 19 вересня 1949 р.

Договір перевезення вст ановлюється накладною. Відсу тність, неправильність або в трата накладної не відобража ються ні на існуванні, ні на ді йсності договору перевезенн я, до якого і в цьому випадку з астосовуються правила цієї К онвенції.

Накладна складаєтьс я в трьох екземплярах, підпис аних відправником та перевіз ником, причому ці підписи мож уть бути відпечатані типогра фським способом або замінені штампами відправника та пер евізника, якщо це допускаєть ся законодавством країни, в я кій складена накладна. Перши й екземпляр накладної переда ється відправнику, другий су проводжує вантаж, а третій за лишається у перевізника.

Накладна, якщо не дов едено зворотнього, має силу д оговору відносно умов і задо волення прийняття вантажу пе ревізником.

При відсутності в нак ладній обґрунтованих переві зником оговорок, існує презу мпція, що вантаж і його упаков ка були зовні у справному ста ні в момент прийняття вантаж у перевізником, і що число ван тажних місць, а також їх марку вання і номера відповідали в казівкам накладної.

По будь-яким спорам, щ о виникають з приводу переве зень, які здійснюються у відп овідності з цією Конвенцією, позивач може звертатися не т ільки до компетентних судів, що беруть участь у Конвенції країн, вказаних із взаємної з годи сторонами, а й до суду кра їни, на території якої знаход яться:

1) місце проживання відповідача, його головна ко нтора, або відділення чи аген тство, при посередництві яко го був заключний договір пер евезення або

2) місце прийняття в антажу до перевезення, або мі сце доставки.

Подання позовів, які можуть виникати в результат і перевезень, виконаних у від повідності з цією Конвенцією , можливе на протязі одного ро ку. Проте, у випадку зловмисно го проступку або вини, яка згі дно закону, який застосовує с уд, що розглядає справу, прирі внюється до зловмисного прос тупка, строк встановлюється в три роки. Строк обчислюєтьс я:

1) у випадку частково ї втрати вантажу, його пошкод ження або прострочки в доста вці - з дня здачі вантажу;

2) у випадку втрати в сього вантажу - з тридцятого дня по закінченні встановле ного для перевезення строку, або якщо він (строк) не був вст ановлений, з 60-го дня по прийня тті вантажу перевізником до перевезення;

3) у всіх інших випадках по закінченні трьохмісячног о строку із дня укладення дог овору перевезення.

День, вказаний вище в якості точки відліку строку подання позову, не приймаєть ся в рахунок при встановленн і його строку.

Ст.181 ГК України передб ачено, що господарський дого вір за загальним правилом ви кладається у формі єдиного д окумента, підписаного сторон ами та скріпленого печатками . Допускається укладення гос подарських договорів у спрощ ений спосіб, тобто шляхом обм іну листами, факсограмами, те леграмами, телефонограмами т ощо, а також шляхом підтвердж ення прийняття до виконання замовлень, якщо законом не вс тановлено спеціальні вимоги до форми та порядку укладенн я даного виду договорів.

06 жовтня 2008 р. відповіда ч надіслав позивачу факсиміл ьним зв' язком договір-заявк у на перевезення вантажу у мі жнародному сполученні за мар шрутом м. Краків (Польща) - м.Ч еркаси (Україна) (далі - догові р), за яким перевізник (позивач ) зобов' язався доставити до вірений йому вантажовідправ ником вантаж в пункт признач ення, віддати його уповноваж еній особі (вантажоотримувач у), а клієнт (відповідач) зобов ' язався сплатити перевізни ку (позивачу) плату за перевез ення, передбачену умовами до говору.

Відповідно до догово ру сторони домовились, що фак симільні копії угоди, як і інш их документів в рамках цієї у годи мають юридичну силу на р івні з оригіналами.

Факт належного викон ання позивачем перед відпові дачем зобов' язань за догово ром підтверджується дослідж еними в судовому засіданні д оказами:

- договором-заявкою на перев езення вантажу у міжнародном у сполученні від 06.10.2008;

- міжнародною товарно-транс портною накладною (CMR) № 0040602.

Вартість перевезення згідно договору становить 9 5 00 грн.

Сторони визначили, що розрахунок за перевезення - б езготівковий, повинен був зд ійснюватися протягом 14-20 банк івських днів після отримання замовником (відповідачем) ор игіналів документів.

Як вбачається з матер іалів справи, оригінали доку ментів було направлено відпо відачу 28.10.2008, що підтверджуєтьс я повідомленням про вручення поштового відправлення від 30.10.2008.

Позивач вважає, що стр ок оплати за договором наста в 27 листопада 2008 р.

Відповідач не розрахував ся з позивачем за виконані пе ревезення вантажів.

Борг відповідача пе ред позивачем на день розгля ду справи становить 9 500 грн.

Зобов' язання у відповід ності з ст. 526 Цивільного Кодек су України та ст. 193 Господарсь кого Кодексу України повинні виконуватись належним чином і в установлений строк, однос тороння відмова від виконанн я зобов' язання не допускаєт ься.

Ч.2 ст. 625 ЦК України вст ановлено, що боржник, який про строчив виконання грошового зобов' язання, на вимогу кре дитора зобов' язаний сплати ти суму боргу з урахуванням в становленого індексу інфляц ії за весь час прострочення, а також три проценти річних ві д простроченої суми, якщо інш ий розмір процентів не встан овлений договором або законо м.

Розмір втрат внаслід ок інфляції за період з листо пада 2008 р. по лютий 2010 р. складає 1 605 грн. 23 коп., 3% річних - 357 грн. 62 ко п.

Таким чином відпові дач має сплатити позивачу 11 462 г рн. 85 коп.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що поз ов підлягає до задоволення п овністю, і з відповідача на ко ристь позивача необхідно стя гнути 11 462 грн. 85 коп., в тому числі основного боргу - 9 500 грн.; 3% рі чних - 357 грн. 62 коп., втрат внасл ідок інфляції - 1 605 грн. 23 коп. з а невиконання зобов' язань п о розрахунках за договором-з аявкою від 06.10.2008 на перевезення вантажу у міжнародному спол ученні за маршрутом м. Краків (Польща) - м.Черкаси (Україна) .

З відповідача на ко ристь позивача необхідно стя гнути 114 грн. 63 коп. витрат по спл аті держмита та 236 грн. витрат н а інформаційно-технічне забе зпечення судового процесу.

Керуючись ст.ст. 49, 82-84 ГП К України, суд -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги задоволь нити повністю.

Стягнути 11 462 грн. 85 коп., в тому числі основного боргу - 9 500 гр н.; 3% річних - 357 грн. 62 коп., втрат внаслідок інфляції - 1 605 грн. 23 коп., а також 114 грн. 63 коп. витрат по сплаті держмита та 236 грн. ви трат на інформаційно-технічн е забезпечення судового проц есу з приватного підприємств а "Експе-Транс", вул. Петровськ ого,273, м. Черкаси, код 22800681 на кори сть фізичної особи - підприєм ця ОСОБА_1, АДРЕСА_1, іде н. номер НОМЕР_1.

Рішення може бути оска ржено до Київського міжоблас ного апеляційного господарс ького суду протягом 10 діб.

СУДДЯ В .В.Єфіменко

СудГосподарський суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення30.03.2010
Оприлюднено27.12.2010
Номер документу9476526
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —03/450

Рішення від 30.03.2010

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Єфіменко В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні