Постанова
від 09.02.2021 по справі 640/6763/20
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/6763/20 Суддя першої інстанції: Іщук І.О.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 лютого 2021 року м. Київ

Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді - Пилипенко О.Є.

суддів - Глущенко Я.Б. та Собківа Я.М.,

при секретарі - Василенко Ю.А.,

за участю:

представника позивача: - Лазоренка Ю.О.,

представника відповідача: - Шевчук О.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління Держгеокадастру у м. Києві на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 13 жовтня 2020 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Нітеко до Головного управління Держгеокадастру у м. Києві, третя особа - Київська міська рада (Київська міська державна адміністрація) про визнання протиправними дій, зобов`язати вчинити дії,

В С Т А Н О В И Л А :

У березні 2020 року позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю Нітеко звернувся до Окружного адміністративного суду м. Києва з адміністративним позовом до Головного управління Держгеокадастру у м. Києві, третя особа - Київська міська рада (Київська міська державна адміністрація) про визнання протиправними дій, зобов`язати вчинити дії, в якому просив:

- визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у місті Києві щодо незастосування локального коефіцієнту, що земельна ділянка не забезпечена централізованим водопостачанням, у витязі, сформованому 19.02.2019 року, із технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки площею 47909 кв.м., яка розташована за адресою: м. Київ, Голосіївський район, перетин вул. Академіка Заболотного та Столичного шосе, кадастровий номер 8000000000:90:125:0082;

- визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у місті Києві щодо незастосування локального коефіцієнту, що земельна ділянка не забезпечена централізованим водопостачанням, у витязі, сформованому 19.02.2019 року, із технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки площею 4222 кв.м., яка розташована за адресою: м. Київ, Голосіївський район, на перетині вул. Академіка Заболотного та Столичного шосе, кадастровий номер 8000000000:90:125:0080;

- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у місті Києві видати TOB Компанія Нітеко новий витяг із технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки площею 47909 кв.м., яка розташована за адресою: м. Київ, Голосіївський район, перетин вул. Академіка Заболотного та Столичного шосе, кадастровий номер 8000000000:90:125:0082, у якому застосовано локальний коефіцієнт, що земельна ділянка не забезпечена централізованим водопостачанням;

- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у місті Києві видати TOB Компанія Нітеко новий витяг із технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки площею 4222 кв.м., яка розташована за адресою: м. Київ, Голосіївський район, на перетині вул. Академіка Заболотного та Столичного шосе, кадастровий номер 8000000000:90:125:0080, у якому застосовано локальний коефіцієнт, що земельна ділянка не забезпечена централізованим водопостачанням.

Рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 13 жовтня 2020 року адміністративний позов задоволено.

Не погоджуючись з судовим рішенням, відповідач - Головне управління Держгеокадастру у місті Києві звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить суд апеляційної інстанції скасувати оскаржуване рішення суду першої інстанції та прийняти нове, яким у задоволенні позову відмовити в повному обсязі.

Свої вимоги апелянт обґрунтовує тим, що судом першої інстанції при постановленні оскаржуваного рішення було неповно з`ясовано обставини, що мають значення для справи, порушено норми матеріального та процесуального права.

01 лютого 2021 року, відповідно до штампу вхідної кореспонденції суду Вх.№ 3869, Товариством з обмеженою відповідальністю Нітеко було направлено до суду відзив на апеляційну скаргу, відповідно до змісту якого просить відмовити у задоволенні апеляційної скарги як безпідставної.

08 лютого 2020 року, відповідно до штампу вхідної кореспонденції суду Вх.№ 5383, Головним управлінням Держгеокадастру у м. києві було надіслано до суду заперечення на відзив ТОВ Компанія Нітеко , в якому зазначено про безпідставність тверджень позивача про те, що Головним управлінням Держгеокадастру у м. Києві під час формування у 2019 році оскаржуваних витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок ТОВ Компанія Нітеко не дотримано вимог рішення Київської міської ради від 03.07.2014 року № 24/24, крім того наголошено, що дозвіл на спеціальне водокористування не є тим доказом, що однозначно свідчить про відсутність централізованого водопостачання на земельних ділянках позивача.

Відповідно до ч.ч.1, 2, 3 ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

У відповідності до ст.. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Приймаючи рішення про задоволення позову, суд першої інстанції виходив з того, що станом на момент формування витягів про нормативну грошову оцінку земельних ділянок з кадастровими номерами 8000000000:90:125:0082 та 8000000000:90:125:0080 із застосуванням сукупного локального коефіцієнту Км3 величиною 1,05 , в яких не було застосовано при їх визначенні такого локального коефіцієнту, що земельна ділянка не забезпечена централізованим водопостачанням 0,9 , позивач користувався послугами водопостачання на підставі Дозволу на спеціальне водокористування від 11.06.2018 року №78/КІ-49д-18, таким чином, в межах спірних правовідносин необхідне застосування значення локального коефіцієнта Км3 з урахуванням відповідного локального фактору, оскільки матеріалами справи підтверджується, що земельні ділянки, що надані в оренду позивачу, не забезпечено централізованим водопостачанням, та з огляду на те, що на момент надання витягів із технічної документації рішення Київської міської ради від 03.07.2014 р. № 23/23 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва із змінами від 10.03.2016 р. №217/217 були чинними. Колегія суддів вважає вказаний висновок суду першої інстанції обґрунтованим, з огляду на наступне.

Як встановлено судом та вбачається з наявних матеріалів справи, на підставі рішення Київської міської ради від 27.02.2003 року №289/449 Київською міською радою із Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Нітеко 16.05.2003 року було укладено договір оренди земельної ділянки, що посвідчений приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Щербаковим В.З. (реєстровий номер 533) та зареєстрований Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) від 23.05.2003 р. за №79-6-00110.

За вказаним договором Київською міською радою передано в оренду позивачу земельну ділянку площею 4,7909 га для будівництва, експлуатації та обслуговування адміністративно-торговельного центру з кадастровим номером 8000000000:90:125:0082, з місцем розташування: перетин вул. Академіка Заболотного та Столичного шосе в Голосіївському районі м. Києва на двадцять п`ять років.

Відповідно до розділу 2 вказаного договору оренди земельної ділянки орендна плата встановлена у відсотковому співвідношення від нормативної грошової оцінки (далі - НГО) вказаної земельної ділянки.

Згідно з витягом із технічної документації про НГО земельної ділянки з кадастровим номером: 8000000000:90:125:0082 від 15.09.2015 року №11277, а також довідки № Ю-38899/2018 про розмір нормативної грошової оцінки (НГО) земельної ділянки (8000000000:90:125:0082) від 04.06.2018 року при розрахунку нормативної грошової оцінки зазначеної земельної ділянки застосовувався локальний коефіцієнт, що враховує, що дана земельна ділянка не забезпечена централізованим водопостачанням.

Крім цього, на підставі пункту 84 рішення Київської міської ради від 15.07.2004 р. №419/1829 Київською міською радою із Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Нітеко 01.09.2005 р. було укладено договір оренди земельної ділянки, що посвідчений приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Щербаковим В.З. (реєстровий номер 622) та зареєстрований Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) від 20.09.2005 р. за №79-6-00214.

За вказаним договором Київською міською радою передано в оренду позивачу земельну ділянку площею 0,4222 га для будівництва, експлуатації та обслуговування адміністративно-торгового центру з кадастровим номером 8000000000:90:125:0080, з місцем розташування: перетин вул. Академіка Заболотного та Столичного шосе в Голосіївському районі м. Києва на п`ятнадцять років.

Відповідно до розділу 4 вказаного договору оренди земельної ділянки орендна плата встановлена у відсотковому співвідношення від нормативної грошової оцінки (далі - НГО) вказаної земельної ділянки.

Згідно витягу із технічної документації про НГО земельної ділянки з кадастровим номером: 8000000000:90:125:0080 від 15.09.2015 року №11278, а також довідки № Ю-38898/2018 про розмір нормативної грошової оцінки (НГО) земельної ділянки (8000000000:90:125:0080) від 04.06.2018 року при розрахунку нормативної грошової оцінки зазначеної земельної ділянки застосовувався локальний коефіцієнт, який враховує, що дана земельна ділянка не забезпечена централізованим водопостачанням.

Як зазначив позивач, в вересні 2019 року представником Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Нітеко за даними загальнодоступних відомостей публічної кадастрової карти України було виявлено, що невідомою особою було замовлено та отримано нові витяги із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок з кадастровими номерами 8000000000:90:125:0082 та 8000000000:90:125:0080.

При чому, на переконання позивача, Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Нітеко , її посадовими чи службовими особами, працівниками чи іншими представниками заяви про отримання витягів із технічної документація про нормативну грошову оцінку земельних ділянок не подавались та відповідні витяги не отримувались.

Так, для отримання інформації з цього приводу представником позивача було здійснено адвокатський запит до Головного управління Держгеокадастру у місті Києві від (від 27.09.2019 р. №29-3040/0/1-19).

Листом від 01.10.2019 року №29-26-0.10-4856/2-19 відповідач повідомив представника позивача про те, що з 01 січня 2017 року введено в дію порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затверджений наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 року № 489 (зі змінами), зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 19.12.2016 року № 1647/29777, згідно з яким витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки формується за заявою зацікавленої особи. Головним управлінням Держгеокадастру у м. Києві на підставі відповідних заяв зацікавленої особи ( ОСОБА_1 ), що надійшли через електронний сервіс замовлення адміністративних послуг, розміщений на офіційному сайті Держгеокадастру (www.land.gov.ua), в порядку, визначеному законодавством, 19.02.2019 сформовано витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок з кадастровими номерами 8000000000:90:125:0082 та 8000000000:90:125:0080.

До даного листа було додано також відповідні витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок з кадастровими номерами 8000000000:90:125:0082 та 8000000000:90:125:0080, з яких вбачається, що вони видані ОСОБА_1 , як заявнику.

Крім того, позивачеві стало відомо, що у витягах із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок з кадастровими номерами: 8000000000:90:125:0082 та 8000000000:90:125:0080, що знаходяться за адресою: м. Київ, Голосіївський район, перетин вул. Академіка Заболотного та Столичного шосе, при розрахунку нормативної грошової оцінки даних земельних ділянок не застосовувався локальний коефіцієнт, що враховує інженерно-інфраструктурний фактор, а саме, що земельна ділянка не забезпечена централізованим водопостачанням.

Вважаючи такі дії відповідача щодо неврахування локального коефіцієнту на місцезнаходження земельної ділянки, як не забезпечення земельних ділянок централізованим водопостачанням протиправними, а свої права та охоронювані законом інтереси порушеними, позивач звернувся з даним позовом до суду. Надаючи правову оцінку обставинам справи, висновкам суду першої інстанції та доводам апелянта, колегія суддів зазначає наступне.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно пункту 2 Положення про Головне управління Держгеокадастру у м. Києві, затвердженого наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 17.11.2016 р. № 308 Головне управління у своїй діяльності керується, зокрема, Конституцією та законами України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства аграрної політики та продовольства України.

Порядок формування витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, визначений Земельним кодексом України, Законом України Про оцінку земель від 11.12.2003 року №1378-IV (далі- Закон №1378), Методикою нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 р. №213 та Порядком нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженим наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 р. № 489 (зареєстрований у Мінюсті 19.12.2016 р. за № 1647/29777).

Згідно пункту 3 розділу І та пункту 2 розділу II зазначеного вище Порядку, інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів є затверджені генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій і детальні плани територій, відомості Державного земельного кадастру, дані інвентаризації земель та державної статистичної звітності (зазначене дублюється Методикою нормативної грошової оцінки населених пунктів, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 р. № 213).

В основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що отримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його території та якості земель з урахуванням природно-кліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно-ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель.

Пунктами 6,10 розділу II Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 р. № 489, визначено, що коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки (Км), обумовлюється трьома групами рентоутворювальних факторів регіонального, зонального та локального характеру і обчислюється за формулою: Км=Км1хКм2хКм3, де:

Км1- регіональний коефіцієнт, який характеризує залежність рентного доходу від місцеположення населеного пункту у загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва і розселення;

Км2- зональний коефіцієнт, який характеризує містобудівну цінність території в межах населеного пункту (економіко-планувальної зони);

Км3- локальний коефіцієнт, який враховує місце розташування земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони.

Вихідними даними для обчислення коефіцієнта Км є затверджені матеріали Генеральної схеми планування території України, схем планування території Автономної Республіки Крим та областей, генеральні плани населених пунктів у частині, яка характеризує існуючий стан населеного пункту.

Значення коефіцієнтів установлюються за результатами пофакторних оцінок кожної групи з урахуванням питомої ваги рентоутворювальних факторів у формуванні загального рентного доходу в межах населеного пункту та його економіко-планувальних зон.

Вартість одного квадратного метра земельної ділянки певного функціонального використання (Цн) визначається з урахуванням територіально-планувальних, інженерно- геологічних, історико-культурних, природно-ландшафтних, санітарно-гігієнічних та інженерно-інфраструктурних особливостей місця її розташування в межах економіко- планувальної зони за формулою: Цн = Цнз х Кф х КмЗ.

Значення коефіцієнта КмЗ визначається щодо кожного населеного пункту, виходячи з його особливостей. Значення локального коефіцієнта для окремої земельної ділянки можливо встановлювати на основі визначення частки площі, яку займає цей фактор на земельній ділянці. Встановлення частки площі здійснюється переважно шляхом використання ГІС-технологій та електронних цифрових карт масштабу не менше ніж 1:10000 - для міст з чисельністю населення понад 100 тис. осіб, та 1:5000 - для інших населених пунктів.

Для обчислення КмЗ враховуються локальні фактори, наведені в додатку 7, при цьому добуток пофакторних оцінок не має бути нижче 0,50 і вище 1,50.

Статями 15, 18, 20 та 23 Закону України Про оцінку земель встановлено, що підставою для проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

За результатами проведення нормативної грошової оцінки земель складається технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів, яка затверджується відповідною міською радою.

Нормативна грошова оцінка у м. Києві проведена, а Технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста Києва затверджена рішенням Київської міської ради від 03.07.2014 року № 23/23 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва (із змінами від 10.03.2016 р. №217/217).

Тобто, схеми впливу локальних факторів, що характеризують місце розташування земельних ділянок міста Києва (в тому числі і щодо земельної ділянки позивача) були розроблені ПАТ Київпроект , ДП Інститут Генерального плану міста Києва , ДП Київгенплан та є складовою частиною Технічної документації з проведення нормативної грошової оцінки земель міста Києва, яка була затверджена рішенням Київської міської ради.

Проте, серед впливу локальних факторів, що характеризують місце розташування земельних ділянок з кадастровими номерами 8000000000:90:125:0082 та 8000000000:90:125:0080, які затверджені рішенням Київської міської ради від 03.07.2014 р. № 23/23 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва , відсутній такий локальний коефіцієнт як: не забезпечена централізованим водопостачанням , що не заперечується і самим позивачем.

Статтею 18 Закону №1378 встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, незалежно від їх цільового призначення, проводиться не рідше, ніж один раз на 5-7 років.

Згідно з частиною першою статті 20 Закону №1378 результатами нормативної грошової оцінки земель складається технічна документація.

Відповідно до статті 15 цього ж Закону підставою для проведення оцінки земель, у тому числі нормативної грошової оцінки земельних ділянок, є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування. Згідно з положеннями статті 23 Закону №1378 виготовлена технічна документація нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.

Отже, нормативна грошова оцінка землі проводиться в обов`язковому порядку для визначення розміру орендної плати за землі комунальної та державної форм власності. При цьому, технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, затверджується рішенням відповідної сільської, селищної чи міської ради. Таке рішення офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року.

При цьому, додаток 7 до Порядку №489 у формі таблиці відображає перелік локальних факторів по групам та коефіцієнти локальних факторів із вказівкою граничних (максимальних і мінімальних) значень коефіцієнтів.

У додатку 3 рішення КМР від 10 березня 2016 року № 217/217 у формі таблиці зазначено локальні фактори та фіксовані коефіцієнти локальних факторів у м. Києві, в тому числі, щодо земельних ділянок, не забезпечених централізованим водопостачанням - 0,90.

Згідно частини першої статті 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить розпорядження землями територіальних громад.

У відповідності до ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 р. №280/97-ВР (далі - Закон №280/97-ВР) рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Відповідно до частини першої статті 73 вказаного Закону акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов`язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Таким чином, рішення КМР від 10 березня 2016 року № 217/217 у силу наведених положень є нормативно-правовим актом, обов`язковим для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, а також підприємствами, установами і організаціями.

Системний аналіз наведених правових норм дає підстави дійти до висновку про те, що величина локального коефіцієнту Км3 визначається щодо кожного населеного пункту з урахуванням місцеположення земельної ділянки за територіально-планувальними, інженерно-геологічними, історико-культурними, природно-ландшафтними, санітарно-гігієнічними умовами та рівнем облаштування території, на підставі рішення сільської, селищної, міської ради.

Так, відповідно до матеріалів справи, рішенням Київської міської ради від 03.07.2014 року №23/23 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва" містить складовий елемент технічної документації, яким, зокрема, є том 1 пояснювальної записки "Складання схем впливу локальних факторів, що характеризують місцерозташування земельних ділянок міста Києва", замовником якого є Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської ради (КМДА).

Із зазначеної записки, яка є складовим елементом технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва, вбачається, що такі уточнення враховуються при щорічному коригуванні у затверджених межах розповсюдження локальних факторів.

Доводи відповідача про необхідність застосування до спірних правовідносин положень законодавства, якими визначається порядок формування земельних ділянок, оскільки з аналізу норм законодавства, на переконання суду є необґрунтованими, адже для правильності вирішення спору достатньо визнання відповідачем того факту, що новостворені земельні ділянки розташовані в межах попередньо зареєстрованої земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:90:125:0082 та 8000000000:90:125:0080, а також відсутності у відповідача доказів на спростування тверджень позивача про відсутність на спірних земельних ділянках централізованого водопостачання та наявність у останнього дозволів на спеціальне водокористування.

Як наголошує позивач, попередня поведінка відповідача підтверджувала факт отримання нормативної грошової оцінки з урахуванням локального фактору "відсутність централізованого водопостачання", а отже наступне невикористання цього фактору протирічить попереднім діям та рішенням відповідача.

З матеріалів справи вбачається, що при формуванні витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:90:125:0082 від 15.09.2015 року №11277 та з кадастровим номером 8000000000:90:125:0080 від 15.09.2015 року №11278 відповідачем був застосований локальний коефіцієнт, що земельна ділянка не забезпечена централізованим водопостачанням.

Крім того, судом першої інстанції вірно встановлено, що на момент застосування вказаного локального коефіцієнта, користування водою на земельних ділянках з кадастровими номерами 8000000000:90:125:0082 та 8000000000:90:125:0080 здійснювалось позивачем на підставі Дозволу №УКР=871-Кіє, від 25.06.2016 року з терміном дії до 25.06.2018 року.

Як зазначено в листі ДП Інститут Генерального плану міста Києва від 26.08.2015 р. №137 Про можливість застосування локального коефієнту враховуючи надані замовником текстові та графічні матеріали встановлено, що для земельних ділянок, що знаходиться у користуванні TOB Компанія Нітеко (кадастрові номери 8000000000:90:125:0082, 8000000000:90:125:0080), має застосовуватись локальний коефіцієнт, який враховує що наразі земельна ділянка не забезпечена централізованим водопостачанням.

При цьому, в матеріалах справи також наявна копія Дозволу на спеціальне водокористування від 11.06.2018 року №78/КІ-49д-18 з терміном дії до 11.06.2023 року.

З урахуванням викладеного вірним є висновок суду першої інстанції, щодо необхідності застосування значення локального коефіцієнта Км3 з урахуванням відповідного локального фактору, оскільки матеріалами справи підтверджується, що земельні ділянки, що надані в оренду позивачу, не забезпечено централізованим водопостачанням, та з огляду на те, що на момент надання витягів із технічної документації рішення Київської міської ради від 03.07.2014 р. № 23/23 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва із змінами від 10.03.2016 р. №217/217 були чинними.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 20.12.2018 року у справі № 826/11716/17.

Водночас, згідно пунктів 57 та 58 постанови Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 30 січня 2020 року по справі №820/1804/16 (провадження №К/9901/12821/18) надаючи оскаржуваний витяг, відповідач зобов`язаний був перевірити правомірність та обґрунтованість вказаних в ньому даних, які впливають на вартість грошової оцінки земельної ділянки. Формування витягу в автоматичному режимі не може бути підставою для встановлення в ньому розмірів коефіцієнтів, які не відповідають вимогам чинного законодавства.

За встановлених обставин по справі, колегія суддів погодилась з висновками судів попередніх інстанцій про наявність підстав для визнання протиправними дій відповідача щодо здійснення оцінки земельної ділянки, дані якої оформлені витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки та скасування зазначеного витягу. Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції та не є підставами для його скасування.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції було правильно встановлено фактичні обставини справи, надано належну оцінку дослідженим доказам, правильно застосовано норми матеріального та процесуального права. У зв`язку з цим суд вважає необхідним апеляційну скаргу Головного управління Держгеокадастру у м. Києві - залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 13 жовтня 2020 року - без змін.

Керуючись ст..ст. 241, 242, 308, 310, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Головного управління Держгеокадастру у м. Києві - залишити без задоволення.

Рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 13 жовтня 2020 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя: О.Є.Пилипенко

Суддя: Я.Б.Глущенко

Я.М.Собків

Повний текст виготовлено 09 лютого 2021 року.

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.02.2021
Оприлюднено11.02.2021
Номер документу94769363
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/6763/20

Ухвала від 27.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 30.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Постанова від 09.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Пилипенко Олена Євгеніївна

Постанова від 09.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Пилипенко Олена Євгеніївна

Ухвала від 21.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Пилипенко Олена Євгеніївна

Ухвала від 21.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Пилипенко Олена Євгеніївна

Ухвала від 23.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Пилипенко Олена Євгеніївна

Рішення від 13.10.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Іщук І.О.

Ухвала від 22.06.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Іщук І.О.

Ухвала від 22.06.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Іщук І.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні