Суддя-доповідач - М іронова Г.М. Г оловуючий у 1 інстанції - Тве рд хліб Р. С.
Україна
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
23 квітня 2010 року № 2-а-24517/09\1270
зал судових засідань № 7 у пр иміщенні суду за адресою: м. До нецьк, бульвар Шевченка, 26
Колегія суддів Донецьког о апеляційного адміністрати вного суду у складі:
Головуючого судді Міронової Г.М. суддів:
при секретарі Яманко В. Г., Радіонової О . О.
Сухоцькій Д.Ю. Ленінської міжрайонної де ржавної податкової інспекці ї у м. Луганську
Луганського окружного адм іністративного суду
02 грудня 2009 року
№ 2-а-24517/09
Ленінської міжрайонної де ржавної податкової інспекці ї у м. Луганську
Приватного підприємства « Агро-Лат-Інвест»
визнання недійсним запису про державну реєстрацію та п рипинення юридичної особи,-
ВСТАНОВИЛА:
У липні 2006 року позивач з вернувся до суду із вищевказ аним позовом.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що пр иватне підприємство "Агро-Ла т-Інвест " зареєстровано як су б'єкт господарювання викона вчим комітетом Луганської мі ської Ради, про що видане сві доцтво про державну реєстрац ію від 04.08.2005 року за № 1 382 102 0000 005168. Зас новником та керівником підпр иємства є ОСОБА_5, ІНФОРМ АЦІЯ_1, зареєстрований та пр оживає за адресою: АДРЕСА_1 Згідно установчих документ ів підприємства, його місцез находження: вул. Оборонна, 20, Ле нінський р-н, м. Луганськ. Згід но пояснень ОСОБА_5, надан их працівникам податкової м іліції від 27.06.2009 року, він не має ніякого відношення до реєст рації та фінансово-господарс ької діяльності ПП "Агро-Лат-І нвест". Про існування ПП "Агро- Лат-Інвест" ОСОБА_5 взага лі невідомо, так само він не зн ає, що є засновником та керівн иком підприємства. Актом про встановлення фактичного міс цезнаходження платника пода тків за юридичною адресою ві д 28.01.2006 року, складеного працівн иками відділу податкової міл іції СДПІ ВПП у м. Луганську вс тановлено, що ПП "Агро-Лат-Інве ст" за юридичною адресою, зазн аченою в статутних документа х, не знаходиться.
Позивач вважає, що ст. 110 Циві льного кодексу України перед бачає визнання судом недійсн ою державну реєстрацію юриди чної особи через допущені пр и її створенні порушення зак ону, які не можна усунути, а ві дповідно до ч. 2 ст. 38 Закону Укр аїни "Про державну реєстраці ю юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15 травн я 2003 року, підставою до прийнят тя судового рішення щодо при пинення державної реєстраці ї є порушення закону, допущен і при створенні юридичної ос оби, які не можна усунути.
Так, податковий орган вважа є, що ПП "Агро-Лат-Інвест" зареє стровано без наміру займатис ь підприємницькою діяльніст ю та з наміром ухилення від сп лати податків, а також незнах одження підприємства за місц ем реєстрації, про що свідчит ь відповідні довідка та акт (а .с.6, 23). У зв'язку з цим позивач пр осив суд визнати недійсним з апис № 1 382 102 0000 005168 від 04.08.2005 року про державну реєстрацію юридичн ої особи ПП "АГРО-ЛАТ-ІНВЕСТ" і дентифікаційний код 33701564 з мом енту реєстрації та припинити юридичну особу.
Постановою Лугансь кого окружного адміністрати вного суду від 02 грудня 2009 року в задоволенні позову відмов лено за необгрунтовністю.
Не погодившись з таким су довим рішенням, податковий о рган звернувся до суду з апел яційною скаргою, в якій проси в постанову Луганського окру жного адміністративного суд у від 02 грудня 2009 року скасуват и і прийняти нову постанову, я кою задовольнити позовні вим оги в повному обсязі, вважаюч и, що дане судове рішення ухва лено з порушенням норм матер іального права.
Судом першої інстанції вст ановлено, що приватне підпри ємство "Агро-Лат-Інвест" як суб 'єкт господарювання був заре єстрований виконавчим коміт етом Луганської міської Рад и, про що видане свідоцтво про державну реєстрацію від 04.08.2005 р оку за № 1 382 102 0000 005168, ідентифікаці йний код 33701564.
Довідкою про встановлення фактичного місцезнаходженн я платника податків від 08.08.2005 ро ку та актом від 27.06.2006 року встан овлено, що ПП "Агро-Лат-Інвест" за адресою, зазначеною в стат утних документах, не знаходи ться, керуючі органи за вказа ною адресою відсутні.
Сторони до суду не з'явилис я, були повідомлені належним чином.
Заслухавши суддю-д оповідача, перевіривши матер іали справи і обговоривши до води апеляційної скарги, пер евіривши юридичну оцінку обс тавин справи та повноту їх вс тановлення, дослідивши прави льність застосування судом п ершої інстанції норм матеріа льного та процесуального пра ва, колегія суддів вважає за н еобхідне вимоги, викладені в апеляційній скарзі, залишит и без задоволення, а постанов у суду - без змін, з наступних п ідстав.
Колегія суддів зазна чає, що одним із принципів зді йснення правосуддя в адмініс тративних судах є законність . Частина 4 статті 9 Кодексу адм іністративного судочинства України передбачає, що у разі невідповідності нормативно -правового акта Конституції України, закону України, між народному договору, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, аб о іншому правовому акту суд застосовує правовий акт, яки й має вищу юридичну силу.
Отже, колегія суддів п огоджується із застосування м судом першої інстанції при писів Законів України "Про де ржавну податкову службу в Ук раїні" та "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців".
Згідно частини 1 статті 13 З акону України "Про державну п одаткову службу в Україні" по садові особи органів державн ої податкової служби зобов'я зані дотримуватися Конститу ції і законів України, інших н ормативних актів, прав та охо ронюваних законом інтересів громадян, підприємств, устан ов, організацій, забезпечува ти виконання покладених на о ргани державної податкової с лужби функцій та повною міро ю використовувати надані їм права.
Отже, колегія суддів зверта є увагу на те, що статтею 10 Зако ну України "Про державну пода ткову службу в Україні" визна чені функції державних пода ткових інспекцій в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайон них та об'єднаних державних податкових інспекцій, які, зокрема:
1) здійснюють контроль за своєчасністю, достовірн істю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів);
2) забезпечують облік пла тників податків, інших плат ежів, правильність обчисленн я і своєчасність надходження цих податків, платежів, а та кож здійснюють реєстрацію фі зичних осіб - платників подат ків та інших обов'язкових пла тежів;
3) контролюють своєчасні сть подання платниками под атків бухгалтерських звіті в і балансів, податкових д екларацій, розрахунків та і нших документів, пов'язаних з обчисленням
податків, інших платежів, а також перевіряють достовірн ість цих документів щодо пр авильності визначення об'єк тів оподаткування і обчислен ня податків, інших платежів;
4) здійснюють у межах св оїх повноважень контроль з а законністю валютних опера цій, додержанням порядку пр оведення готівкових розраху нків за товари (послуги) у вста новленому законом порядку, з а наявністю свідоцтв про дер жавну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльност і, ліцензій на провадження видів господарської діяльн ості, що підлягають ліцензув анню відповідно до закону, з наступною передачею матері алів про виявлені порушення органам, що видають ці докуме нти, за наявністю торгових па тентів.
Колегія суддів зазна чає, що погоджується з виснов ком суду першої інстанції, ос кільки приписи ст. 38 Закону Ук раїни "Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців", де, зокре ма, визначений порядок держа вної реєстрації припинення ю ридичної особи на підставі с удового рішення, що не пов'яза не з банкрутством юридичної особи.
Таким чином, відповід но до статті 38 "Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців", су д, який постановив рішення щодо припинення юридичної ос оби, що не пов'язане з банкрут ством юридичної особи, у де нь набрання таким рішенням законної сили направляє й ого копію державному реєстр атору за місцезнаходженням юридичної особи для внесенн я до Єдиного державного реєс тру запису про судове рішенн я. Дата надходження відповід ного судового рішення вносит ься державним реєстратором д о журналу обліку реєстраційн их дій.
Підставами для пост ановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з ба нкрутством юридичної особи, зокрема є:
визнання недійсним з апису про проведення державн ої реєстрації через порушенн я закону, допущені при створе нні юридичної особи, які не м ожна усунути;
провадження нею дія льності, що суперечить уст ановчим документам, або тако ї, що заборонена законом;
невідповідність мін імального розміру статутн ого фонду юридичної особи в имогам закону;
неподання протягом р оку органам державної подат кової служби податкових декл арацій, документів фінансов ої звітності відповідно до з акону;
наявність в єдиному д ержавному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходж енням.
Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи мі сцевого самоврядування, їх п осадові особи зобов'язані ді яти лише на підставі, в межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України
Згідно приписів ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України, за загальним пр авилом, що випливає з принцип у змагальності, кожна сторон а повинна надати докази на пі дтвердження обставин, на які вона посилається, або на спро стування обставин, про які ст верджує інша сторона.
Однак в адміністративному процесі, як виняток із загаль ного правила, у справах щодо о скаржень рішень, дій чи безді яльності суб'єкта владних по вноважень встановлена презу мпція його винуватості. Оскі льки таких справ найбільше з -поміж інших справ, то фактичн о загальним є правило про те, щ о тягар доказування правомір ності своїх рішень, дій чи без діяльності покладається на в ідповідача - суб'єкта владних повноважень.
Таким чином, податковим орг аном не було додано належних доказів щодо доведення обст авин, на яких ґрунтуються вка зані позовні вимоги та довод и апеляційної скарги.
Що стосуєть ся відмови судом першої інст анції щодо задоволення позов них вимог позивача в частині визнання недійсним запису п ро державну реєстрацію ПП "Аг ро-Лат-Інвест" № 1 3341070007002312 від 23.04.2007 р оку, то колегія суддів також п огоджується з висновком суду першої інстанції в цій части ні, оскільки оскільки у відпо відності до статті 4 Закону Ук раїни "Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців" держав на реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - під приємців - це засвідчення фак ту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлен ня статусу підприємця фізичн ою особою, а також вчинення і нших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, ш ляхом внесення відповідних з аписів до Єдиного державного реєстру. Здійснює такі дії зг ідно статті 1 вищевказаного з акону державний реєстратор - як посадова особа, яка від повідно до цього Закону від імені держави здійснює де ржавну реєстрацію юридични х осіб та фізичних осіб - пі дприємців.
Стаття 159 КАС України п ередбачає, що судове рішення повинно бути законним і обґр унтованим. Законним є рішенн я, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесу ального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на п ідставі повно і всебічно з'яс ованих обставин в адміністра тивній справі, підтверджених тими доказами, які були дослі джені в судовому засіданні.
Таким чином, податковим о рганом не було надано належн их доказів щодо доведення об ставин, на яких ґрунтуються в казані позовні вимоги та дов оди апеляційної скарги.
Враховуючи те, що суд ом першої інстанції правильн о встановлено обставини спра ви, а судове рішення ухвалено без порушення норм матеріал ьного і процесуального права , колегія суддів вважає за нео бхідне апеляційну скаргу зал ишити без задоволення, а пост анову суду першої інстанції - без змін.
Керуючись статтями 184, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, колегія суддів,
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Лен інської міжрайонної державн ої податкової інспекції у м. Л уганську - залишити без задов олення.
Постанову Луганського ок ружного адміністративного с уду від 02 грудня 2009 року у справ і № 2а-24517/09/1270- залишити без змін.
Ухвала суду апеляцій ної інстанції за наслідками перегляду набирає законної с или з моменту її проголошенн я та може бути оскаржена шлях ом подачі касаційної скарги протягом одного місяця з дня набрання законної сили до су ду касаційної інстанції - Вищ ого адміністративного суду У країни.
Головуючий суддя : Г.М. Мірон ова
Судді: В. Г. Яманко
О. О . Радіонова
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.04.2010 |
Оприлюднено | 12.07.2010 |
Номер документу | 9478757 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні