ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 лютого 2021 р. м. Чернівці Справа № 600/2467/20-а
Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Левицького В.К., розглянув у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за адміністративним позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області до Вашковецького медичного фахового коледжу про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
В С Т А Н О В И В:
Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області (далі - позивач) звернулося до суду з вказаним позовом, в якому просить застосувати до Вашковецького медичного фахового коледжу (далі - відповідач) захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зобов`язання зупинити подальшу експлуатацію першого та другого навчальних корпусів за адресою: вул. Шевченка, 13, м. Вашківці, Вижницький район, Чернівецька область, до повного виконання протипожежних вимог і усунення усіх порушень, викладених в акті Вижницького районного сектору Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 02.10.2020 р. № 92, що стосується вищезазначеного об`єкта.
Позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що під час перевірки відповідача виявлено ряд суттєвих порушень вимог нормативних актів у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, наявність яких створює потенційну загрозу життю та здоров`ю людей, а тому до нього необхідно застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 23.11.2020 р. відкрито провадження в адміністративній справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження, встановленими ст. ст. 257 - 263 КАС України без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні).
Відповідач подав до суду письмові пояснення щодо заявленого позову, в якому зазначив, що визнає позовні вимоги та вказані в описі виявлених порушень вимог законодавства згідно акту від 02.10.2020 р. № 92. Вказував, що за виявлені порушення, викладених зокрема, у пунктах 12-15, п.20 акту № 92 від 02.10.2020 р., було винесено попередження заступнику директора з АГР ОСОБА_1 і електрику ОСОБА_2 від 05.10.2020 р. № 1
Дирекція Вашковецького медичного фахового коледжу визнає обставини, наведені у позові і для реалізації вимог щодо порушення нормативно-правових актів у сфері пожежної та техногенної безпеки, за рахунок зекономлених на протязі 2020 року коштів на енергоресурси в сумі 450 тисяч гривень перерозподілила ці кошти на забезпечення пожежної безпеки та цивільного захисту в нашому навчальному заклад. Крім того, відповідач зазначив, що в основному виконав вимоги позивача, окрім пунктів 7, 11, 16, 21, 24, описаних порушень в акті від 02.10.2020 р. № 92, на підтвердження чого надав суду докази.
Відповідач також вказував, що навчальний процес в коледжі проводиться дистанційно до 01.02.2021 р., студентів і викладачів в коледжі не має. У зв`язку з цим просив продовжити підготовче провадження і признання справи до судового розгляду в межах не більше двох місяців з дня відкриття провадження у справі для повного до виконання протипожежних вимог і усунення усіх порушень, викладених в актах перевірки.
Позивачем подано до суду заперечення, у яких останній наполягав на тому, що надані відповідачем копії документів не підтверджують вчинення ним реальних дій щодо покращення стану пожежної та техногенної безпеки в Вашковецькому медичному коледжі.
З`ясувавши обставини, на які учасники посилаються в обґрунтування своїх вимог дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.
Вашковецький медичний фаховий коледж є комунальною організацією, зареєстрований як юридична особа 22.10.1997 р. (вул. Шевченка, 13, м. Вашківці, Вижницький район, Чернівецька область, код ЄДРПОУ 02011002), види діяльності за КВЕД-2010: 85.42 Вища освіта; 85.31 Загальна середня освіта (а.с. 50-52, 70 - 72).
Як видно із матеріалів справ, посадовими особами Вижницького районного сектору УДСНС України у Чернівецькій області проведено позапланову перевірку відповідача, за результатами якої, складено акт від 27.12.2019 р. № 250 та припис № 231 від 27.12.2019 р., яким приписано відповідачу усунути порушення, виявлені під час перевірки до 27.01.2020 р. (а.с. 36 - 49).
На підставі наказу Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області від 17.09.2020 р. №171 Про проведення позапланових перевірок , посвідчення на проведення заходу держаного нагляду (контролю) № 1306 від 17.09.2020 р., уповноваженою особою Вижницького районного сектору УДСНС України у Чернівецькій області проведено позапланову перевірку додержання відповідачем вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки (а.с. 20 - 21).
Копію посвідчення вручено директору ОСОБА_3 , що підтверджується його підписом у посвідченні.
За підсумками перевірки, уповноваженою особою Вижницького районного сектору УДСНС України у Чернівецькій області складено акт від 02.10.2020 р. № 92. Вказаний акт отримано директором ОСОБА_3 02.10.2020 р., що підтверджується його підписом в акті. Крім того, акт підписано директором без зауважень та без застережень (а.с. 22-30).
Під час проведеної перевірки виявлено ряд суттєвих порушень пожежної та техногенної безпеки у Вашковецькому медичному фаховому коледжі, а саме: посадовими особами не пройдено навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки; недоукомплектовано пожежний щит засобами пожежогасіння: вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1 шт., покривало з негорючого теплоізоляційного матеріалу або повсті розміром 2 х 2 м - 1 шт., гаки - 3 шт., лопати - 2 шт., ломи - 2 шт., сокири - 2 шт. Пожежні щити (стенди) та засоби пожежогасіння повинні бути пофарбовані у відповідні кольори згідно з ГОСТ 12.4.026-76 "ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности"; не забезпечено працюючий персонал засобами індивідуального захисту; не здійснено навчання керівного складу, працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної безпеки; не облаштовано під`їзд з майданчиком (пірсом) розміром не менше 12 х 12 м для встановлення пожежних автомобілів і забирання води будь-якої пори року на природному вододжерелі, що розташоване поблизу об`єкта (у радіусі до 200м); не проведено інструктажі з питань цивільного захисту і перевірки знань з питань цивільного захисту, зокрема, з техногенної безпеки; Навчальний корпус № 1 вул. Шевченка, 13, м. Вашківці: не обладнано системами протипожежного захисту відповідно до ДБН. В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту ; дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лаги) не оброблено засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності; приміщення недозабезпечені первинними засобами пожежогасіння; не проведено заміри опору ізоляції силової та освітлювальної електромережі; не влаштовано захист будівлі від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, а також не виконано їх перевірку відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд ; електророзетки, вимикачі, перемикачі та інші подібні апарати на горищі встановлені на горючій основі (конструкції) без підкладання під них суцільного негорючою матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра; з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів на горищі не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів; не забезпечено прокладання електропроводів по негорючим конструкціям в приміщенні горища; не демонтовано тимчасову електромережу на горищі; Навчальний корпус № 2 вул. Шевченка, 13, м. Вашківці: не обладнано системами проти пожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5- 56:2014 Системи протипожежного захисту ; дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) не оброблено засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності; приміщення недозабезпечені первинними засобами пожежогасіння; не проведено заміри опору ізоляції силової та освітлювальної електромережі; в коридорі на стелі прокладену проводку (кабель) не ізольовано від горючої основи (конструкції пластикової вагонки) суцільним шаром негорючого матеріалу та не підтверджено актом проведення прихованих робіт; Гуртожиток, вул. Садова, 2 Б, м. Вашківці: приміщення не обладнано автоматичною пожежною сигналізацією відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту ; дерев`яні конструкції покрівлі будівлі не піддано захисному обробленню, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності; приміщення недозабезпечено первинними засобами пожежогасіння; Спортивний зал, вул. Соборна, 21, м.Вашкінці: приміщення не обладнано автоматичною пожежною сигналізацією відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту ; дерев`яні конструкції покрівлі будівлі не піддано вогнезахисному обробленню, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності; приміщення недозабезпечено первинними засобами пожежогасіння; не проведено заміри опору ізоляції силової та освітлювальної електромережі.
За невиконання протипожежних заходів, посадовою особою Вижницького районного сектору УДСНС України у Чернівецькій області притягнуто заступника директора з АГР Вашковецького медичного фахового коледжу ОСОБА_4 до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу у розмірі 34,00 грн, що підтверджується протоколом про адміністративне правопорушення серія ЧВ №041890 від 25.09.2020 р. та постановою про накладення адміністративного стягнення серія ЧВ № 005098 від 25.09.2020 р. (а.с. 31, 32).
19.10.2020 р. начальник Вижницького РС УДСНС України у Чернівецькій області звернувся із рапортом на ім`я заступника начальника Управління із запобігання виникнення надзвичайних ситуацій Управління ДСНС України у Чернівецькій області, яким доповів про проведення позапланової перевірки відповідача, під час якої встановлено невиконання пожежної та техногенної безпеки. У зв`язку з тим, що порушення, викладені в акті від 02.10.2020 р. № 92 можуть призвести до пожежі, начальник Вижницького РС УДСНС України у Чернівецькій області пропонував подати позов до адміністративного суду про застосування заходів реагування шляхом зупинення експлуатації І та ІІ навчальних корпусів Вашковецького медичного фахового коледжу до виконання всіх пунктів акту (а.с. 18).
За наведених обставин та посилаючись на приписи Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", Кодексу цивільного захисту, позивач звернувся до суду з вказаним позовом.
Розглянувши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 05.04.2007 р. № 877-V (далі - Закон № 877-V в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).
Абзацом 1 ст. 1 цього Закону визначено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Згідно абз. 1 ч. 5 ст. 4 Закону № 877-V виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
Частиною 7 ст. 7 Закону № 877-V передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Відносини, пов`язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов`язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності регулює та визначає Кодекс цивільного захисту України (далі - КЦЗ України в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).
Відповідно до п. п. 27 п. 4 Положення про Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області, затвердженого наказом ДСНС України від 04.02.2013 р. №3 (у редакції наказу ДСНС України від 12.11.2018 р. № 661), Управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, суб`єктами господарювання.
Частиною ч. 2 ст. 51 та ч. 3 ст. 55 КЦЗ України передбачено, що забезпечення техногенної та пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на керівників та власників таких суб`єктів господарювання.
Як видно із матеріалів справи, відповідач, всупереч положенням ч. 2 ст. 51 та ч. 3 ст. 55 КЦЗ України не забезпечив техногенну та пожежну безпеку на об`єкті, що підтверджується приписом № 231 від 27.12.2019 р. та актом перевірки 02.10.2020 р. № 92.
Суд вважає, що порушення вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, які виявленні під час перевірки посадовими особами Вижницького РС УДСНС України у Чернівецькій області у відповідача створюють загрозу життю та здоров`ю людей.
Суд звертає увагу також на те, що застосування заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації приміщень, є тимчасовим заходом, який направлений на попередження настання негативних наслідків, викликаних наявністю на об`єкті порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей.
При цьому, поняття "загроза життю та/або здоров`ю людини" є оціночним поняттям, яке лежить у сфері захисту населення, територій, навколишнього природного середовища та майна, функція контролю (нагляду) за чим, зокрема, покладена на позивача, посадові особи якого володіють спеціальними знаннями у цій сфері.
Таким чином, в ході судового розгляду справи судом встановлено те, що на час розгляду справи із переліку виявлених порушень, відображених в акті перевірки, відповідачем не забезпечено виконання усіх вимог. Вказані обставини підтверджуються самим відповідачем у поясненнях, поданих до суду. Крім того, відповідач визнав позовні вимоги та не заперечував щодо їх обґрунтованості.
Згідно із ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Відповідно до ч. 2 ст. 64 КЦЗ України центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення. Таким територіальних органом на території Чернівецької області є позивач.
Згідно із п.п. 12 ч. 1 ст. 67 КЦЗ України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, у т.ч.: звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Відповідно до ч. 1 ст. 68 КЦЗ України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом, а згідно із ч. 2 цієї ж статті КЦЗ України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Згідно із ст. 70 КЦЗ України підставами для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; порушення правил поводження з небезпечними речовинами; відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання; проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.
Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
З аналізу викладених положень видно, що орган, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, у разі виявлення факту недотримання вимог пожежної безпеки, на підставі акту, складеного за результатами здійснених заходів та винесеного припису, має право звернутися до суду із позовом про застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення експлуатації будівель, споруд.
Таким чином, в силу вказаних вище положень чинного законодавства, позивач уповноважений на звернення до адміністративного суду з даним позовом.
Згідно ст. 11 Закону № 877-V виконання вимог органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства є обов`язком для суб`єкта господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).
Беручи до уваги викладене вище, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для задоволення позову, а саме застосування до відповідача заходу реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зобов`язання зупинити подальшу експлуатацію першого та другого навчальних корпусів за адресою: вул. Шевченка, 13, м. Вашківці, Вижницький район, Чернівецька область, до повного виконання протипожежних вимог і усунення усіх порушень, викладених в акті Вижницького районного сектору Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 02.10.2020 р. № 92, що стосується вищезазначеного об`єкта.
Стаття 19 Конституції України зобов`язує орган державної влади діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 1 ст. 9 КАС України передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно ст. 129 Конституції України та ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Вирішуючи вказаний спір, суд дійшов висновку, що позивачем доведено обґрунтованість заявлених вимог.
Суд не бере до уваги доводи відповідача стосовно виконання ним частини виявлених під час перевірки порушень, оскільки визначальним для дотримання правил у сфері техногенної та пожежної безпеки є повне усунення усіх порушень, які створюють небезпеку життю і здоров`ю людей.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до переконання, що відповідач допустив порушення вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, що створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, доказів усунення у повному обсязі виявлених порушень, зазначених в акті від 02.10.2020 р. № 92, відповідач до суду не надав.
Частиною 1 ст. 189 КАС України передбачено, що позивач може відмовитися від позову, а відповідач - визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це у заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві.
Відповідно до ч. 4 ст. 189 КАС України у разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині позовних вимог.
Суд не приймає відмови від позову, визнання позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії позивача або відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси (ч. 5 ст. 189 КАС України).
Беручи до уваги встановлені по справі обставини та наведені норми матеріального права, а також враховуючи визнання відповідачем адміністративного позову, суд приймає визнання відповідачем позову, оскільки його дії не суперечать закону та не порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.
За таких обставин, суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову.
Стосовно розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.
Приписами ч. 1 ст. 139 КАС України визначено, що при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Відтак, враховуючи відсутність витрат у суб`єкта владних повноважень із залученням свідків та проведенням експертиз, суд приходить до висновку, що судові витрати не підлягають стягненню.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 9, 77, 139, 189, 194, 241 та 246 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Застосувати до Вашковецького медичного фахового коледжу захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зобов`язання зупинити подальшу експлуатацію першого та другого навчальних корпусів за адресою: вул. Шевченка, 13, м. Вашківці, Вижницький район, Чернівецька область, до повного виконання протипожежних вимог і усунення усіх порушень, викладених в акті Вижницького районного сектору Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 02.10.2020 р. № 92, що стосується вищезазначеного об`єкта.
Згідно ст. 255 КАС України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. Зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
У відповідності до ст. ст. 293, 295 КАС України рішення суду першої інстанції може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його складання.
Повний текст судового рішення складено 11.02.2021 р.
Повне найменування сторін:
позивач - Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області (вул. Комарова, 1-А, м. Чернівці, код ЄДРПОУ 38595868);
відповідач - Вашковецький медичний фаховий коледж (вул. Шевченка, 13, м. Вашківці, Вижницький район, Чернівецька область, код ЄДРПОУ 02011002).
Суддя В.К. Левицький
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.02.2021 |
Оприлюднено | 12.02.2021 |
Номер документу | 94800284 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні